Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
-
- Viestit: 2973
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Alkaa tuntumaan siltä, että traktoria voisi vaihtaa ensi kesän aikana. Nyt käytössä Sekura hyttinen neliveto John Deere. Jontikan tarkasta hydrauliikasta pidän ja hyvästä ohjaustuntumasta. Neliveto on sähköinen, josta myös pidän ja helposta ulosoton hydraulisesta kytkennästä. Huonoa tuossa on kömpelö hytti, vanhemman polven sivukardaanilla oleva neliveto, eli melko kankea pyöritellä ja pieni maantienopeus. Käyttö on sekalaista, metsätöitä juontokouralla muutama kymmenen kiintoa vuodessa ja samalla vinssin pyöritystä. Kesäaikaan vähän maiden tasausta, klapien sekä maan kuskausta kärryllä ja tielanan vetoa tulee myös jonkin verran. Talvella traktoria kuitenkin eniten tulee käytettyä, metsätöiden lisäksi aurailen jonkin verran. Hieman tienpätkiä, rivitalopihaa, mökkitietä ja erästä isoa omakotipihaa hallin pihoineen ym. Kierrokseen menee noin 2,5-3,5 tuntia kerrallaan, riippuen lumen määrästä ja mitä milloinkin on tarpeen aurata. Eräänkin tien aukaisen vain kun lunta on kertynyt yli 15 cm, lähinnä pelastuslaitoksen mahdollista pääsyä varten, ja huoltotöiden mahdollistamiseksi.
Koska noista auraustöistä tulee eniten tunteja, niin olen kääntänyt kelkkani ja päättänyt hankkia seuraavan traktorin etukuormaimella. Ennen olin vastaan koko etukuormaajaa, koska ajattelin (ja ajattelen edelleen) sen väsyttäneen näissä vanhemmissa koneissa etuakselin huonoon kuntoon.
Olen jo seurannut hieman markkinoita ja ehkä eniten kiinnostavat Caset 1980- luvulta sekä edelleen John Deeret ja Massikat. Oikeastaan mitään merkkiä en silti pois sulje, Valmetit ja Fendtit sulkeutuvat pois lähinnä hinnan myötä.
Koska noista auraustöistä tulee eniten tunteja, niin olen kääntänyt kelkkani ja päättänyt hankkia seuraavan traktorin etukuormaimella. Ennen olin vastaan koko etukuormaajaa, koska ajattelin (ja ajattelen edelleen) sen väsyttäneen näissä vanhemmissa koneissa etuakselin huonoon kuntoon.
Olen jo seurannut hieman markkinoita ja ehkä eniten kiinnostavat Caset 1980- luvulta sekä edelleen John Deeret ja Massikat. Oikeastaan mitään merkkiä en silti pois sulje, Valmetit ja Fendtit sulkeutuvat pois lähinnä hinnan myötä.
-
- Viestit: 2973
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Alustukseen jatkoa. Eli moittikaa ja kehukaa koneitanne ja mitä niistä pitäisi kohdalle sattuessa tarkastella. Fordin kymppisarja ja Fiatin 90- sarja kiinnostavat myös aika paljon. Eilen oli myynnissä Deutz-Fahr 3.90, siisti ja ek:lla 16000, taisi mennä heti kaupan, ei vaikuttanut pöllömmältä sekään. Saa toki vinkatakin omaa tai nettikoneen ilmoitustakin, mutta mikään kiire ei asialla ole.
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Pe Kesä 10, 2016 6:15 pm
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Ford 6610 -85 ollut useamman vuoden, ollut ihan hyvä kone, 18.4-34 takarenkaat niin kulkee tielläkin, mutta ketjut ei oikein mahdu.
Aiemmin oli Case 1494 -84, siitä tykkäsin, oli kopissa tilaa ja toimi hyvin, hydra shift oli, en tiedä uskaltaisinko sitä ottaa enää, manuaalina voisin hyvinkin ostaa. Jotenkin on fiilis että huomattavasti enemmän polttoainetta tuo ford imee.
Aiemmin oli Case 1494 -84, siitä tykkäsin, oli kopissa tilaa ja toimi hyvin, hydra shift oli, en tiedä uskaltaisinko sitä ottaa enää, manuaalina voisin hyvinkin ostaa. Jotenkin on fiilis että huomattavasti enemmän polttoainetta tuo ford imee.
-
- Viestit: 2775
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Ford kymppisarja Mk3-versiona. Näissä on Carraron etuakseli, joka on aika tukeva, kun käsittääkseni sama akseli on esim. Case Maxxumissa joka on kokoluokaa isompi traktori. Pyörätkin kääntyvät. Mk2:ssa on ZF:n akseli, yhtä ketterä mutta varaosat kuulemma kiven alla. Koppi on ihan viihtyisä ja hiljainen. Vaihdekeppi on tönkkö ja etukuormaajahommaan ei oikein kahta keppiä hämmentämättä löydy järkevää nopeutta eteen-taakse. Sama ongelma lienee lähes kaikissa tuon hinta/ikäluokan traktoreissa, paitsi Fiatiin tuli aika aikaisessa vaiheessa suunnanvaihtaja. Varaosia saa Fordiin joka paikasta ja kohtuulliseen hintaan. Pahin tyyppivika taitaa olla se ulosottoa ja hydrauliikkaa pyörittävä akseli mistä voi mennä poorit sileäksi jossain vaiheessa. Osat ei ole kovin kalliit mutta työläs kun tarvii koppi nostaa pois ja katkaista kahdesta kohdasta. Itselläni on 6410, siinä oli etukuormaaja 9000 tuntiin asti. Siirsin kuormaajan uudempaan traktoriin ja Fordi on nyttemmin lähinnä metsäajossa. Vikoja ei ole paljon ollut. Kytkin on laitettu ensimmäisen omistajan aikana, itse en ole muuta remonttia joutunut tekemään kuin etunapojen tiivisteet ja ohjauksen pumpun uusimaan.
Lisäänpä vielä, että en ole mikään Ford-fanaatikko, mulla on myös pari Jontikkaa ja yksi Massikka. Mutta mainitussa hintaluokassa kallistuisin Fordin kannalle. Massikan kohdalla hintahaarukkaan osuu lähinnä 500- tai 600-sarja, ne on kankeita kääntymään ja ohjaamot keskikeppeineen vähemmän mukavia. 40- tai 50- sarjan Jontikkaa ehkä voisn harkita jos hyvä osuisi kohdalle. Fordi jotenkin tuntuu kuitenkin helpommalta ylläpitää vanhemmiten.
Lisäänpä vielä, että en ole mikään Ford-fanaatikko, mulla on myös pari Jontikkaa ja yksi Massikka. Mutta mainitussa hintaluokassa kallistuisin Fordin kannalle. Massikan kohdalla hintahaarukkaan osuu lähinnä 500- tai 600-sarja, ne on kankeita kääntymään ja ohjaamot keskikeppeineen vähemmän mukavia. 40- tai 50- sarjan Jontikkaa ehkä voisn harkita jos hyvä osuisi kohdalle. Fordi jotenkin tuntuu kuitenkin helpommalta ylläpitää vanhemmiten.
Viimeksi muokannut Mutteriuuno, Pe Tammi 14, 2022 12:18 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
685 xl case. Ei oikein oo vertailupohjaa muuhun kuin 165 mf ja majori. Hytti on aika hyvä. Hiljainen, lämminkin, helppokulkuinen. Kääntösäde aika pieni, kivasti saa pyöriteltyä pihassakin.
Vähiten tykkään vaihteistosta tässä traktorissa. Varsinkin pihapyörityksessä/lumihommissa. Jotta saisit tahtomasi vaihteen päälle, joutuu hämmentämään kahta keppiä. Eli pakilla melkein aina sais olla 4. Eteenpäin taas L4 on hidas, H4 taas ihan liian iso. Ja se suunnanvaihtokeppi ei liiku niin jouhevasti mitä tahtoisi, voi tietty olla vain tämän yksilön ominaisuus.
Majorin vaihteisto paljon kevyempi käyttää ja sopiva vaihde löytyy helposti.
Vähiten tykkään vaihteistosta tässä traktorissa. Varsinkin pihapyörityksessä/lumihommissa. Jotta saisit tahtomasi vaihteen päälle, joutuu hämmentämään kahta keppiä. Eli pakilla melkein aina sais olla 4. Eteenpäin taas L4 on hidas, H4 taas ihan liian iso. Ja se suunnanvaihtokeppi ei liiku niin jouhevasti mitä tahtoisi, voi tietty olla vain tämän yksilön ominaisuus.
Majorin vaihteisto paljon kevyempi käyttää ja sopiva vaihde löytyy helposti.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 7:24 pm
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
7610 mk 2 Ford tai Cace 1394 hs (Vielä oikea Taavetti).
Ford voimakas ja ketterä etukuormaaja käytössä, lämmin ja mukava hytti. Etuakseli jo järeämpi Zf, joka osoittanut kestävyytensä myös kuormainkäytössä. Myös kaikkia osia hyvin tarvittaessa saatavilla, samaa akselia käytetään myös muissakin merkeissä. Lattiavaihteiden vivuston puslat kun kunnossa, niin vaihteet toimii hyvin. Itse sorvautin messingistä uudet. Kohtalaisen sopivat välitykset löytyy eteen ja taakse dualpowerin avulla, itsellä kytkin vaihdekepissä.
Casen lähtee älyttömän hyvin käyntiin milloin tahansa, kuluttaa PALJON vähemmän polttoainetta vrt. Ford. Hydrasift vaihteet varmatoimiset oikein käytettynä, eikä mahdollinen korjauskaan ole ainakaan kalliinpaa kuin kovankaan laatikon. Käyttö miellyttävää ilman kytkintä. Ärsyttävää tässä on se, että aina pysähtymisen jälkeen on lähdettävä ykkösellä liikkeelle, lähtee toki millä tahansa vaihteella, mutta tällöin on odotettavissa kuluneita pakkoja ja jarrupantoja. Kokemuksia myös n. 10v Taavetin kovasta laatikosta, mieluummin valitsisin nykyisen hs-vaihteiston, on kyllä mainio vedätystä vaativissa hommissa, kun veto ei katkea vaihdetta vaihtaessa kun ei tarvitse käyttää kytkintä.
Hytti ei niin lämmin kuin Fordissa, mutta tarkenee. Ergonomia myös ainakin itselle huonompi.
Jarrut molemmissa hyvät.
Ford voimakas ja ketterä etukuormaaja käytössä, lämmin ja mukava hytti. Etuakseli jo järeämpi Zf, joka osoittanut kestävyytensä myös kuormainkäytössä. Myös kaikkia osia hyvin tarvittaessa saatavilla, samaa akselia käytetään myös muissakin merkeissä. Lattiavaihteiden vivuston puslat kun kunnossa, niin vaihteet toimii hyvin. Itse sorvautin messingistä uudet. Kohtalaisen sopivat välitykset löytyy eteen ja taakse dualpowerin avulla, itsellä kytkin vaihdekepissä.
Casen lähtee älyttömän hyvin käyntiin milloin tahansa, kuluttaa PALJON vähemmän polttoainetta vrt. Ford. Hydrasift vaihteet varmatoimiset oikein käytettynä, eikä mahdollinen korjauskaan ole ainakaan kalliinpaa kuin kovankaan laatikon. Käyttö miellyttävää ilman kytkintä. Ärsyttävää tässä on se, että aina pysähtymisen jälkeen on lähdettävä ykkösellä liikkeelle, lähtee toki millä tahansa vaihteella, mutta tällöin on odotettavissa kuluneita pakkoja ja jarrupantoja. Kokemuksia myös n. 10v Taavetin kovasta laatikosta, mieluummin valitsisin nykyisen hs-vaihteiston, on kyllä mainio vedätystä vaativissa hommissa, kun veto ei katkea vaihdetta vaihtaessa kun ei tarvitse käyttää kytkintä.
Hytti ei niin lämmin kuin Fordissa, mutta tarkenee. Ergonomia myös ainakin itselle huonompi.
Jarrut molemmissa hyvät.
Taas tarvii traktoria
-
- Viestit: 1476
- Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:41 pm
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Jontikan 2000-sarjan Sg ohjaamolla olevat koneet voisivat olla myös vaihtoehto. Itsellä jonkun verran kokemusta 2850 ja se on ketterä. Vaihteisto pelaa ihan mukavasti.Se on 16+8 niin siinä on sama "ongelma" kuin Mika 82:n Casessa. Hallintalaitteet ovat kopissa hyvällä hollilla, mutta pieni se koppi o,n kuski sopii mutta ei apumiesta eikä oikein moottorisahaa tms.
-
- Viestit: 2973
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Kiitoksia vastauksista jo tähän asti. JD:n 16+8 on tuttu, tosin keskikeppisenä jo nykyisessä traktorissa, kyllä sen kanssa pärjää. 50 sarjan versio kiinnostaisi, koska kulkee sen 40 km/h.
Vähän yllätyksenä puskista tuli tuo Case David Brown. Hytti on ikäisekseen yllättävän fiksun oloinen, varmaan pärjäisi sillä. Mites noiden huippunopeus? Siirtoajoa tulee kesäisin jonkin verran, 20-30 km suuntaansa. Hydrashiftin tunnen vain nimeltä, miten se siis toimii ja onko odotettavissa huollon ja kestävyyden kannalta harmia?
Vähän yllätyksenä puskista tuli tuo Case David Brown. Hytti on ikäisekseen yllättävän fiksun oloinen, varmaan pärjäisi sillä. Mites noiden huippunopeus? Siirtoajoa tulee kesäisin jonkin verran, 20-30 km suuntaansa. Hydrashiftin tunnen vain nimeltä, miten se siis toimii ja onko odotettavissa huollon ja kestävyyden kannalta harmia?
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
XL-hyttinen brittinatikka. Nuff said.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
- Paikkakunta: KVS
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Hydra-shifti ei taida kulkea kuin sen 30km/h? Ainakin se 1594:n mikä meillä oli aikoinaan ajossa oli kyllä melkoisen etana maantiellänuc-64 kirjoitti: ↑Pe Tammi 14, 2022 12:16 pm Kiitoksia vastauksista jo tähän asti. JD:n 16+8 on tuttu, tosin keskikeppisenä jo nykyisessä traktorissa, kyllä sen kanssa pärjää. 50 sarjan versio kiinnostaisi, koska kulkee sen 40 km/h.
Vähän yllätyksenä puskista tuli tuo Case David Brown. Hytti on ikäisekseen yllättävän fiksun oloinen, varmaan pärjäisi sillä. Mites noiden huippunopeus? Siirtoajoa tulee kesäisin jonkin verran, 20-30 km suuntaansa. Hydrashiftin tunnen vain nimeltä, miten se siis toimii ja onko odotettavissa huollon ja kestävyyden kannalta harmia?
Edit: hydra shift on neliportainen pikavaihde jota ohjataan hydrauliikalla. Meillä tuli remontti siihen akseliin mikä pyörittää itse hydr pumppua, tunteja tais olla jotain 3-4 tuhatta tuolloin.
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
-
- Viestit: 4545
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Mikään ei ole pomminkestävä. Hydra-shift ymmärrykseni mukaan on varsin luotettava ja kestävä kirstu.
Jossain vaiheessa, kun HS:ia oli ollut käytössä luokkaa liki kymmenen vuotta, niin maahantuoja mainosti Koneviestissä, että yhtään toosaan ei ole vielä hajonnut. Jos siihen on uskomista, niin ei huono.
Omalla HS:llä on nyt ajettu noin 7000 h ilman hankaluuksia.
Jossain vaiheessa, kun HS:ia oli ollut käytössä luokkaa liki kymmenen vuotta, niin maahantuoja mainosti Koneviestissä, että yhtään toosaan ei ole vielä hajonnut. Jos siihen on uskomista, niin ei huono.
Omalla HS:llä on nyt ajettu noin 7000 h ilman hankaluuksia.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2019 10:28 pm
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Taitaa tuo vaihteistojuttu olla ihan tuon mallin ominaisuus. Vähän samanlainen on vaihteisto omassa 885 xl:ssäkin.Mika 82 kirjoitti: ↑To Tammi 13, 2022 11:50 pm 685 xl case. Ei oikein oo vertailupohjaa muuhun kuin 165 mf ja majori. Hytti on aika hyvä. Hiljainen, lämminkin, helppokulkuinen. Kääntösäde aika pieni, kivasti saa pyöriteltyä pihassakin.
Vähiten tykkään vaihteistosta tässä traktorissa. Varsinkin pihapyörityksessä/lumihommissa. Jotta saisit tahtomasi vaihteen päälle, joutuu hämmentämään kahta keppiä. Eli pakilla melkein aina sais olla 4. Eteenpäin taas L4 on hidas, H4 taas ihan liian iso. Ja se suunnanvaihtokeppi ei liiku niin jouhevasti mitä tahtoisi, voi tietty olla vain tämän yksilön ominaisuus.
Majorin vaihteisto paljon kevyempi käyttää ja sopiva vaihde löytyy helposti.
Tuota pientä kääntösädettä voin kanssa kompata. Melko näppärästi kääntyy kyllä omakin kun ladon sisällä pienessä tilassa pinoaa klapisäkkejä trukkimaston kanssa.
-
- Viestit: 2775
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Vaikka meillä on yksi hyvin palvellut nyt jo eläköitynyt David Brownikin, niin jättaisin sen kyllä pois listalta. Alkaa kuitenkin olla 35 vuotta siitä kun merkki on kuopattu. Ihan puhtaasi harrstuskohteena kyllä kiinnostava.
-
- Viestit: 22710
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Ja en menis sanoon, huomattavai tuntimääriä olen 685:llä ajanut eestaas keppiä liikuttaen, AIV aumaa hämmentäen ja tallaten, samoin jonkin verran kuormatessa. Kakkonen tai kolmonen perusvaihteista niin aluevaihteen keppi toimii kätevänä suunnanvaihtajana, oikeas käsi ek vivussa ja vasen vaihdekepissä. Toki jops kytkimen irrotus tahmoo, niin ei ole sujuvaa. Enemmän pidän ko mallin kytkimen mekaniikkaa krapulapäivän tekeleenä, vaihdelaatikon kanssa pärjää ja moottori on erinomainen ja vikavapaa lähes täysinKylymääKyytiä kirjoitti: ↑Pe Tammi 14, 2022 2:15 pmTaitaa tuo vaihteistojuttu olla ihan tuon mallin ominaisuus. Vähän samanlainen on vaihteisto omassa 885 xl:ssäkin.Mika 82 kirjoitti: ↑To Tammi 13, 2022 11:50 pm 685 xl case. Ei oikein oo vertailupohjaa muuhun kuin 165 mf ja majori. Hytti on aika hyvä. Hiljainen, lämminkin, helppokulkuinen. Kääntösäde aika pieni, kivasti saa pyöriteltyä pihassakin.
Vähiten tykkään vaihteistosta tässä traktorissa. Varsinkin pihapyörityksessä/lumihommissa. Jotta saisit tahtomasi vaihteen päälle, joutuu hämmentämään kahta keppiä. Eli pakilla melkein aina sais olla 4. Eteenpäin taas L4 on hidas, H4 taas ihan liian iso. Ja se suunnanvaihtokeppi ei liiku niin jouhevasti mitä tahtoisi, voi tietty olla vain tämän yksilön ominaisuus.
Majorin vaihteisto paljon kevyempi käyttää ja sopiva vaihde löytyy helposti.
Tuota pientä kääntösädettä voin kanssa kompata. Melko näppärästi kääntyy kyllä omakin kun ladon sisällä pienessä tilassa pinoaa klapisäkkejä trukkimaston kanssa.
Tosin 685:n voi saada alta tuon 8k€ hyvänkin
Suomi kuuluu länsimaihin
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Itte ajelin keväällä naapurin IH 4210:lla, ehkä tulevanakin keväänä kylyvöaikana. Huollon tarpeessa kyseinen yksilö on. En kyllä kauheesti ihastunut siihen. Vaihrekepit on oikealla kärellä, pikkuusen herätti ihmetystä keppien järjestys kun aluevaihtokeppi oli lähempänä kuskia ja numerovaihrevipu kauempana, kun samoihin aikoihin tuli joka välissä ajeltua 705 vallullakin minkä kepit on toises järjestykses.
Natikan vaihrekepin liikkeet yllättävän pitkät, mutta hyvä kun numerokepissä on H-kaavio entisen pitkäuraisen kaavion sijaan. Ratti oli ihmeen eressä vaakatasossa vaikka Massikan omituiseen ratin asentoon oon tottunut.
Natikassa on pienehkö Quiken etukuormaaja, jonka ainokainen kauhasylinteri päästi kauhan lerputtamahan nopiasti. Ei kyllä natikan rakentehelle suurempaa kuormaajaa viittisi laittaakkaan.
Vähän Natikasta jäi samanlainen Osuuskauppatunnelma kuin vanhasta 475:ta. Mutta onpahan taas kokemusta rikkahampi, ilmaaseksi sai lainata…ja tulipahan Natikalle tervetullutta käyttöäkin arjen hiljaisuutehen.
Ottaisin mieluummin Valametin tai 300-sarjalaisen Massikan.
Natikan vaihrekepin liikkeet yllättävän pitkät, mutta hyvä kun numerokepissä on H-kaavio entisen pitkäuraisen kaavion sijaan. Ratti oli ihmeen eressä vaakatasossa vaikka Massikan omituiseen ratin asentoon oon tottunut.
Natikassa on pienehkö Quiken etukuormaaja, jonka ainokainen kauhasylinteri päästi kauhan lerputtamahan nopiasti. Ei kyllä natikan rakentehelle suurempaa kuormaajaa viittisi laittaakkaan.
Vähän Natikasta jäi samanlainen Osuuskauppatunnelma kuin vanhasta 475:ta. Mutta onpahan taas kokemusta rikkahampi, ilmaaseksi sai lainata…ja tulipahan Natikalle tervetullutta käyttöäkin arjen hiljaisuutehen.
Ottaisin mieluummin Valametin tai 300-sarjalaisen Massikan.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 2973
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Hyvin Case saa kannatusta ja varmaan ihan näppärä peli onkin, niitä olen itsekin katsellut. Nuo missä vaihteet vasemmalla vaan jotenkin oudoksuttaa, mutta kai siihenkin tottuisi. 300 sarjan Massikka olisi tavallaan haavekin, mutta ei taida oikein rahat niihin riittää
-
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 8:50 pm
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Unohtaisin kyllä noi Taavettipohjaiset Caset heti alkuun.nuc-64 kirjoitti: ↑Pe Tammi 14, 2022 12:16 pm Kiitoksia vastauksista jo tähän asti. JD:n 16+8 on tuttu, tosin keskikeppisenä jo nykyisessä traktorissa, kyllä sen kanssa pärjää. 50 sarjan versio kiinnostaisi, koska kulkee sen 40 km/h.
Vähän yllätyksenä puskista tuli tuo Case David Brown. Hytti on ikäisekseen yllättävän fiksun oloinen, varmaan pärjäisi sillä. Mites noiden huippunopeus? Siirtoajoa tulee kesäisin jonkin verran, 20-30 km suuntaansa. Hydrashiftin tunnen vain nimeltä, miten se siis toimii ja onko odotettavissa huollon ja kestävyyden kannalta harmia?
Jos on tieajoa,niin osa noista 90 ja 94-sarjan koneista surkean hitaita. Ohjaamoltaan hyvä ja moottori on pieniruokainen,mutta muuten aika vikaherkkä ja harrastuneisuutta vaativa kone.
Paljon öljyvuotoja ja vaihteistoa pitää käsitellä "silkkihansikkain" ettei tule murheita.
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Su Elo 22, 2010 8:20 am
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Hintarajan alta saattaisi löytyä joku 80-90 Fiiattikin.Muistaakseni -88 jälkeiset vuosimallit kulkee 40 ja sinkitty koppi.
-
- Viestit: 1345
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Ennemmin ottaisin saksalaisen Natikan 745,845,856. On järeämmin tehtyjä kuin Engelsmannit.
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Traktori sekalaisiin harrastehommiin 8000-16000 hintaluokassa
Näin on, ja David Brown-pohjaiset jo totaalisesti mennyttä aikaa, ja saksan natikat tosiaan laadukasta tekoa muutamaa yksityiskohtaa eli hytin sähköliittimiä ja plus mallien digimittaristoa lukuunottamatta, suunnanvaihtaja toki niistäkin puuttuu. Massikan 3000 sarjassa olisi jo suunnanvaihtajakin. Mezzo-Valmettiin ei työkuntoiseen tämä budjetti riitä.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 22 vierailijaa