Stihl MS 200 käynnistysongelma

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
RoinaReino
Viestit: 85
Liittynyt: Su Loka 28, 2012 9:26 am
Viesti:

Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja RoinaReino »

Vanha MS 200 käy ja kukkuu hyvin jos sillä sahailee päivittäin. Mutta jos ei käytä viikkoon, ei käynnisty narusta nykimällä. Pitää poistaa ilmansuodatin ja antaa ryyppy suoraan kurkkuun ja johan hörähtää eka nykäsyllä ja pelaa taas jos käyttää päivittäin. Onko kokemuksia mistä tuo johtuu?
kokastelija
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

Mun 201 eli vähän uudempi malli oiri noin. Moottorisahojen tekniikasta mitään ymmärtämättä kiikutin sahan luottopajalle. Kaveri uusi kalvot ja tulpan. Sahasta tuli entisenlainen eli hyvä. Näppärälle kaverille ei tollanen remontti ole vaikea. Siisteyttä vaan ettei pahene.... Näin mua valistettiin. On mun 201 ollu korjauksessa muutenkin. On vaidettu sytytyslaitteet . 260 ollu kans pajalla käyntihäiriöiden ja kalvojen vuoksi. koska en itse halua kajota hommaan josta en ymmärrä mitään. Sahaan vaan. Tyytyvä'inen olen molempiin sahoihin.
takana loistava tulevaisuus
JURO
Viestit: 3443
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja JURO »

Vähän samanlainen minulla kanssa kun on käyttämättä muutaman päivän saa nykiä kymmeniä kertoja mutta aina on lähtenyt mutta sen jälkeen lähtee laakista käyntiin, en tiedä missä on vika vaiko ominaisuus, mutta pärjään.
kokastelija
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

Kunnossa oleva lupaa kylmänä viimeistään neljännellä ja sitten ryyppy pois ja nykäisyllä käymään.
takana loistava tulevaisuus
JEEPÄJEE
Viestit: 524
Liittynyt: Ke Touko 06, 2009 8:16 pm
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja JEEPÄJEE »

Mulla on monta kertaa hajonnut kiihdytyspumppu MS 200:sta. Tällä hetkellä ilmeisesti taas kun booailee. Pitäisi varmaan vaihtaa kaasutin kokonaan, muitakin sahoja onneksi on. Kiihdytyspumppu alkaa näissä nykybensoilla jumimaan jos sahaa käyttää harvoin, se on pieni kumitiivisteellä varustettu mäntä. Pumppu ei ole kovin vaikea korjata, mutta vaatii kaasarin irroituksen, ja kaasuläppäkin pitää irrottaa. Oireet on huono kaasuun vastaavuus ja "booaaminen", saattaa myös sammua eikä heti käynnisty. Muistaakseni kylmästä on kuitenkin aina käynnistynyt viallisellakin pumpulla. En tiedä onko 201:ssä ollenkaan vastaavaa osaa, ne ainakin tuntuvat pelaavan paremmin vaikkeivat samanlaisia kierroskoneita ole.
Arpe
Viestit: 1526
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Arpe »

JEEPÄJEE kirjoitti: Ma Marras 29, 2021 7:26 am Mulla on monta kertaa hajonnut kiihdytyspumppu MS 200:sta. Tällä hetkellä ilmeisesti taas kun booailee. Pitäisi varmaan vaihtaa kaasutin kokonaan, muitakin sahoja onneksi on. Kiihdytyspumppu alkaa näissä nykybensoilla jumimaan jos sahaa käyttää harvoin, se on pieni kumitiivisteellä varustettu mäntä.
Saakos tuohon kiihdytyspumppuun varaosana uutta tiivistettä, vai paraneeko puhdistamalla ja herkistämällä?
Kalvot oon 2 sataseen joskus vaihtanu ja silläerää parani niillä.
Tätänykyä pyrkii booailemaan, jos tarjoaa äkkiä kaasua. Kierroksilla laulaa kyllä hyvin.
JEEPÄJEE
Viestit: 524
Liittynyt: Ke Touko 06, 2009 8:16 pm
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja JEEPÄJEE »

Kyllä siihen joku uusi tiivisterengas tuli, en muista mistä tilasin. Herkistelykin voi auttaa jos on pitkään ollut käyttämättä

Eikun saa uutta jousta ja mäntääkin, näkyy noita olevan monessa nettikaupassa. Kiihdytyspumppu löytyy pienen kuparinvärisen (ainakin minulla) plommin alta. Plommi irtosi väärinpäin toimivilla kärkipihdeillä
roopenpoika
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Minä vaihdoin ilman kiihdytyspumppua olevaan kaasuttimeen,
toimii saha silläkin, siinä vaan on säätöruuvit eri paikassa,
ei osu kotelossa olevien reikien kohdalle.
natikkamiehet
RoinaReino
Viestit: 85
Liittynyt: Su Loka 28, 2012 9:26 am
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja RoinaReino »

Kiitos, pitääpä tilata tiivistesarja alkaa tutkimaan tarkemmin kaasutinta.
Superdextaaja
Viestit: 12929
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

MS 170:ssä oli ryyppyläppää kiinni kääntävä muovinen vipusysteemi taipunut/rentoutunut/kulunut, niin yhteen vivun tappiin pujotin kuparijohdon kovempaa eristysmuovia pätkän. Tällä toimenpiteellä tiivistyi välykset vivuista ja ryyppyläppä menemään kiinni kokonaan ja ryyppyasennolla saha lähti uudelleen hörähtämään taas aina kolmannella vedolla. Jos pienikin klappi vivustossa ja rako kaasuttimen suun isossa läpässä, silloin vedättänyt muitakin sahoja.
Tekemällä virheistä oppii.
imppu
Viestit: 8699
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja imppu »

192 oireili niin, että kun käymään sai, sai sahata vaikka kuinka. Huomennakin ehkä lähti. Viikkojen päästä kauhia nykiminen. Taas, kun sai käymään, pelas, vähän booas.
Ostin yheltä aloittelevalta pienkonekorjaajalta käytettynä.
Vein takas, tämä uusi kalvon ja sahaili: toimii.
Miulla temppuilu jatkui samanlaisena.
Vein tutulle yamahan takuuhuoltajalle, kato, ku jouvat. Jouti joskus kuukausien päästä, sopi miulle, ei kiiru.
Tuumasi vielä, että montaa oikeasti kalvovikaista ei ole eteen tullut.
Vikana oi poikkinainen bensaletku. Jo vain pelaa.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Itse opin että osaa se tulpanjohtokin äkkäillä ainakin jonssin sahoissa kun se päälikoppa painaa sen johdon siihen pyttyä vasten ja siinä vuosia hinkkaa niin läpihän se alkaa kipinöimään. Eipä tuota muuten havainnut kuin iltahämärissä kun nyin sahaa käymään ja sininen "valo" kuulti sen kopan läpi. Ainakin käyntiin lähteminen parani oleellisesti ja sai vielä tyhjäkäyntikierroksiakin ruuvata pienemmäksi. Kai tuota ohilyöntiä on jo ollut pidempään?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
RoinaReino
Viestit: 85
Liittynyt: Su Loka 28, 2012 9:26 am
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja RoinaReino »

Kaasutin oli Kiinalainen Zama. Mikäs näissä alunperin oli kaasuttimena? Käytettynä tuli minulle niin ei ole alkuperäisestä tietoa. Tuossa ei taida kiihdytyspumppua olla?
Mkin
Viestit: 676
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 9:14 pm
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Nopealla kuukkeloinnilla noissa on voinut olla joko Walbro tai Zama alunperin. Vuosimallin 2006 MS250:ssa oli myös Zama. Veikkaisin vähän vanhemmissa olleen Walbroa, tai sitten on pantu mitä hyllyssä on sillä hetkellä ollut.
RIPALA
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Marras 17, 2021 5:36 pm
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja RIPALA »

Uus kiihdytyspumppu auttoi kakssatases noin 20...30 tankilliseen, sen jälkeen booaus palasi. Sitten vaihtui koko kaasari.
Muutama natikka 8)
kokastelija
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

Re: Stihl MS 200 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

Mun 201 oireili käynnin kans ja vein huoltoon...Huoltomies vaihtoi koko kaasarin. Selitys oli että kaasarin kanavat oli tukkeentuneet eikä auennu liuottamalla. Häiriöt katosi. Kaikki omia sahojansa kehuu . Niin minäkin . Mun stihleihin on kyllä vuosien varrella tehty remonttejakin juuri näihin käymis ja käynnistys vaivoihin.
takana loistava tulevaisuus
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 52 vierailijaa