Vanhan auton käsijarruvaijerit
-
- Viestit: 952
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Vanhan auton käsijarruvaijerit
Eli ongelma on sellainen , että ei löydy mistään uusia vaijereita vanhaan taunukseen.
Vanhoista vaijereista rapisi kuoret lattialle.
Itse vaijeri vaikuttaa kyllä ehjältä.
Mikähän tässä olisi paras tapa edetä?
https://www.motomobil.com/en/products/h ... -4279160-1
Kuvasta näkee vaijerin mallin, eli 1 pitkä vaijeri jossa 2 kuorta ja jouset siellä rummun päässä, tuohon etupään lenkkiin tulee sitten se vetokappale.
Mihinkään motonettiin on varmaan turha mennä vanhan kanssa, eihän ne kaverit varmaan lähde hyllyn väleihin etsimään lähelle sopivia.
Mietin että jos saisi 2 irrallisesta jonkun muun auton käsijarruvaijerista tehtyä uuden.
Tekisi siihen erilaisen vetokappaleen johon saisi 2 vaijeria kiinni.
Mitkä mitat ovat oleellisia , että saa ikinä tuon ratkaisun toimimaan?
Kuoren pituus? Sen jousen ja näkyvän vaijerin pään pituus joka tulee rumpuun?
Voiko vaijerit olla ylipitkät?
Vai onko parempia ideoita miten edetä tuon kanssa?
Autoa ei ole tarkoitus museoida, ainoastaan leimata ja ajella, eli ei tarvitse tulla tyylikäs eikä käytännöllinen , vaan omatekemä käy hyvin
Vanhoista vaijereista rapisi kuoret lattialle.
Itse vaijeri vaikuttaa kyllä ehjältä.
Mikähän tässä olisi paras tapa edetä?
https://www.motomobil.com/en/products/h ... -4279160-1
Kuvasta näkee vaijerin mallin, eli 1 pitkä vaijeri jossa 2 kuorta ja jouset siellä rummun päässä, tuohon etupään lenkkiin tulee sitten se vetokappale.
Mihinkään motonettiin on varmaan turha mennä vanhan kanssa, eihän ne kaverit varmaan lähde hyllyn väleihin etsimään lähelle sopivia.
Mietin että jos saisi 2 irrallisesta jonkun muun auton käsijarruvaijerista tehtyä uuden.
Tekisi siihen erilaisen vetokappaleen johon saisi 2 vaijeria kiinni.
Mitkä mitat ovat oleellisia , että saa ikinä tuon ratkaisun toimimaan?
Kuoren pituus? Sen jousen ja näkyvän vaijerin pään pituus joka tulee rumpuun?
Voiko vaijerit olla ylipitkät?
Vai onko parempia ideoita miten edetä tuon kanssa?
Autoa ei ole tarkoitus museoida, ainoastaan leimata ja ajella, eli ei tarvitse tulla tyylikäs eikä käytännöllinen , vaan omatekemä käy hyvin
-
- Viestit: 4417
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
https://www.raksihares.com/raksihares_palvelut.html
Repertuaariin näyttäs kuuluvan jarruvaijerit. EI kai kysyminen paljoo maksa.
Repertuaariin näyttäs kuuluvan jarruvaijerit. EI kai kysyminen paljoo maksa.
-
- Viestit: 1338
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
Mk3 Escortissa oli samantapainen systeemi. siinä ensimmäisessä etuvetoisessa.
- valaut
- Viestit: 2777
- Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
Mikä Taunus tuo on? Ulkomailla tuntuu olevan vaikka mitä.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
-
- Viestit: 952
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
Joo 12m p4 on malli
-
- Viestit: 952
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
- valaut
- Viestit: 2777
- Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1338
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
Eikös Escortti ole 12 metrisen jälkeen seuraava etuvetoinen saksalainen?
-
- Viestit: 3001
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
Googlettamalla taunus 12m p4 brake cable löytyy valikoimaa ulkomailta vaikka kuinka?
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 6624
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
Olihan se NSU joka sitten muuttui VW K-70:si. Ja VW passat. Ja saksalainen se oli Wartburgkin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1338
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
Tarkoitin etuvetoista saksassa tehtyä Fordia. Näköjään Fiestaakin tehtiin Saksassa, joten se tuli pikkasen ennen Escortia
-
- Viestit: 952
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ma Syys 03, 2018 9:01 pm
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
Saisiko orkkis vo numeron jostain niin helpottaisi hakemista,euroopassa tosiaan on vanhoille autoille harrastajia enemmän kuin suomessa ja myös tarjontaakin siksi.
-
- Viestit: 1282
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
Oisko helpoin tilata uusi tuolta?transit kirjoitti: ↑To Marras 25, 2021 3:07 pm Eli ongelma on sellainen , että ei löydy mistään uusia vaijereita vanhaan taunukseen.
Vanhoista vaijereista rapisi kuoret lattialle.
Itse vaijeri vaikuttaa kyllä ehjältä.
Mikähän tässä olisi paras tapa edetä?
https://www.motomobil.com/en/products/h ... -4279160-1
Kuvasta näkee vaijerin mallin, eli 1 pitkä vaijeri jossa 2 kuorta ja jouset siellä rummun päässä, tuohon etupään lenkkiin tulee sitten se vetokappale.
Mihinkään motonettiin on varmaan turha mennä vanhan kanssa, eihän ne kaverit varmaan lähde hyllyn väleihin etsimään lähelle sopivia.
Mietin että jos saisi 2 irrallisesta jonkun muun auton käsijarruvaijerista tehtyä uuden.
Tekisi siihen erilaisen vetokappaleen johon saisi 2 vaijeria kiinni.
Mitkä mitat ovat oleellisia , että saa ikinä tuon ratkaisun toimimaan?
Kuoren pituus? Sen jousen ja näkyvän vaijerin pään pituus joka tulee rumpuun?
Voiko vaijerit olla ylipitkät?
Vai onko parempia ideoita miten edetä tuon kanssa?
Autoa ei ole tarkoitus museoida, ainoastaan leimata ja ajella, eli ei tarvitse tulla tyylikäs eikä käytännöllinen , vaan omatekemä käy hyvin
-
- Viestit: 952
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
Joo mutta ei siellä ollut niitä.thames kirjoitti: ↑La Marras 27, 2021 2:30 pmOisko helpoin tilata uusi tuolta?transit kirjoitti: ↑To Marras 25, 2021 3:07 pm Eli ongelma on sellainen , että ei löydy mistään uusia vaijereita vanhaan taunukseen.
Vanhoista vaijereista rapisi kuoret lattialle.
Itse vaijeri vaikuttaa kyllä ehjältä.
Mikähän tässä olisi paras tapa edetä?
https://www.motomobil.com/en/products/h ... -4279160-1
Kuvasta näkee vaijerin mallin, eli 1 pitkä vaijeri jossa 2 kuorta ja jouset siellä rummun päässä, tuohon etupään lenkkiin tulee sitten se vetokappale.
Mihinkään motonettiin on varmaan turha mennä vanhan kanssa, eihän ne kaverit varmaan lähde hyllyn väleihin etsimään lähelle sopivia.
Mietin että jos saisi 2 irrallisesta jonkun muun auton käsijarruvaijerista tehtyä uuden.
Tekisi siihen erilaisen vetokappaleen johon saisi 2 vaijeria kiinni.
Mitkä mitat ovat oleellisia , että saa ikinä tuon ratkaisun toimimaan?
Kuoren pituus? Sen jousen ja näkyvän vaijerin pään pituus joka tulee rumpuun?
Voiko vaijerit olla ylipitkät?
Vai onko parempia ideoita miten edetä tuon kanssa?
Autoa ei ole tarkoitus museoida, ainoastaan leimata ja ajella, eli ei tarvitse tulla tyylikäs eikä käytännöllinen , vaan omatekemä käy hyvin
Tilasin jo kahteen otteeseen muita osia tuolta.
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: To Elo 30, 2012 6:25 am
- Viesti:
-
- Viestit: 952
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
Noi ei sovi, on vanhempaan malliin
p4 on 62-66
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:46 pm
- Paikkakunta: pohojammaa
- Viesti:
Re: Vanhan auton käsijarruvaijerit
Olis Transitin 70-8 0luku vaijeri jouten. käyttämätön.
kokopituus n. 2400mm , kuoret n. 1000mm ja toinen lyhyempi n. 800mm. on hieman vankkatekoisempi ku henkilöpiilien vastaavat.
10,- saa.
kuva https://ibb.co/DfPvVYV
muitakin vaijereita löytyy mut toi on ainoa kaksineuvoinen..
kokopituus n. 2400mm , kuoret n. 1000mm ja toinen lyhyempi n. 800mm. on hieman vankkatekoisempi ku henkilöpiilien vastaavat.
10,- saa.
kuva https://ibb.co/DfPvVYV
muitakin vaijereita löytyy mut toi on ainoa kaksineuvoinen..
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ari, Bing [Bot], Google [Bot], Mika 82 ja 31 vierailijaa