Kumipyörillä kulkevat varastot ovat ehkä kohta poistumassa muodista, jos liikennepolttonesteiden hinnat pysyvät korkeina. Ennen käytettiin valtakunnan äärirajoilta toiselle junarahtia ja laivarahtia. Jotenkin kumipyörärahti on nutistanut muut rahtimuodot maanrakoon.Pataässä kirjoitti: ↑Ma Loka 17, 2022 11:01 pm Jos dieselin hinta pompsahtaa 3 euroon niin se on kuljetusliikkeille viimeinen naula arkkuun. Viime keväiset korotukset tyhjensi kassat. Taksojen korjaus viiveellä päästiin nolla tuloon ja odottomaan dieselin hinnan laskua. Ei hyvää seuraa. Katkeaa monelta selkäranka ja jää tuotteet tulematta marketteihin.
Itse asiassa 1970-luvulla vielä käytiin Salon rautatierahtiasemalla hakemassa jotakin koneen osaa tai tarvetta, nyt autot kuljettavat pikkupaketteja pihalle asti. Useimmat maaseudun rautatieasemat ovat autoituneet. Lohjalta vielä lähtee aamuisin satojen metrien pituisia puukuormia junalla jonnekin pohjoiseen.
Kaiken pitää nykykään olla nopeata ja tulla hetikohta takaovelle.
-SS-