Miten tuo heiluttelu onnistuu? Josko yrittäisi rautakangella vääntää ylävaunua ylöspäin? ....Arpe kirjoitti: ↑Ke Marras 03, 2021 6:14 amTämähän voi olla se vika, tai vasta varsinaisen vian seuraus. Kannattaa ennen uuden rattaan asennusta heilutella ylävaunua alavaunuun nähden, ettei ole käännön laakerissa reilua välystä.steami kirjoitti: ↑Ti Marras 02, 2021 8:36 pm Puomi heitti noin 20 - 30 cm. ollessaan pisimmillään.. sivusuunnassa. Nyt tutkin, mistä tuo välys johtuu. Välys tuli ihan selvästi kehärattaan ja kääntömoottorin rattaan välistä..
Nostin kääntömoottorin pois paikoiltaan. Puhdistin kääntömoottorin rattaan semmoisesta mustasta mönjästä. Ratas oli kulunut selvästi.
Väljä kääntökehä aikaansaa sen, että käännön vetävä ratas alkaa ottaa "tukea" kääntökehästä ja siitähän seuraa nopeaa kulumista sekä rattaaseen, että kääntökehään.
Varaosien hinnat...
Re: Varaosien hinnat...
Re: Varaosien hinnat...
Kone on ollut vuokrauskäytössä. Olisiko huolto ollut huonoa? Jos saan rattaan muutamalla satasella, ei merkitse mitään. On se vaan niin mukavaa, kun on koko ajan käytettävissä moottorilapio vieressä...tikman kirjoitti: ↑Ti Marras 02, 2021 10:36 pmNo ei todellakaan tänäpäivänä vielä mitään karkaistuja osia tulostella. Hinta ainakin olisi vielä tuosta askel ylöspäin.
Onhan noita metallipajoja tässä jo ehdoteltukin. Sieltä vain kyselemään, jos ei tarvikkeena tai purkuosana saa.
Millaiset boorit siinä akselissa on? Tuo puoli voi jopa enemmän vaivaa teettää kuin ulkopuoli.
Edit: Välikysymyksenä: Eikös tuo kone ollut käyttötunneiltaan melkein uusi (1000+ tuntia)? Miten siitä voi jo ratas olla loppu? Vai onko näissä minikoneissa 10-30 kertaa huonompi kestoikä kuin isoissa? Tulee kyllä kuopsutelulle hintaa...
-
- Viestit: 4545
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Varaosien hinnat...
Ehkä tyhmä kysymys, kun en ole kaivurien fysiologiaan tuolta osin tutustunut, mutta eikö tuolle ole hammasvälyksen säätöä, jolla saisi välystä kenties säädettyä pienemmäksi?
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Re: Varaosien hinnat...
Tarvitsin viime kesänä ko. kaivuria päivittäin, joskus lyhyen aikaa, joskus koko päivän, arkipäivinä . Jos olisin vuokrannut kaivurin, olisi vuokriin mennyt reilussa 3 kuukaudessa kaivurin ostohinta.. Ensi kesänä hommat jatkuu. yli 50 m salaojaa vielä tekemättä, ym. ym.
Re: Varaosien hinnat...
Ei ole mitään säätöä... Saisihan moottoria siirrettyä toki. Jonka teenkin, jos ei hammasratasta järkevällä hinnalla saa.. Appiukko sanoi aikoinaan, että konsteja löytyy, kunhan vastonkäymisiä vaan löytyy...
Re: Varaosien hinnat...
Ei ole kuvan mukainen ratas. Eikä ole saatavilla varaosanumeroa. Paikallinen metallifirma lupasi piirtää kuvan ja mitoituksen rattaasta. Sillä varmaan helpompaa pyytää tarjouksia?Hsippe kirjoitti: ↑Ke Marras 03, 2021 9:16 am Oliko Steamilla Yanmarin varaosanumeroa tälle rattaalle?
Se kannattaa aina "urkkia" marmoritiskillä kun hintaa kysyy... Jollei siis itsellä ole varaosakirjaa josta sen sais.
Varaosanumerolla on helpointa etsiä internetin ihmeellisestä maailmasta oikeaa osaa halvempaan hintaa...
Olisko muuten tuollainen?
https://discount-equipment.com/product/ ... tor/14434/
-
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Huhti 20, 2019 9:31 pm
- Viesti:
Re: Varaosien hinnat...
Omasta mielestänikin käytetyn koneen ostaminen sopivaan hintaan on varsin kannattavaa, vaikka korjaushommia tuleekin. Ennemmin ihmettelen, että millä nuo vuokrafirmat voiton tekee, kun koneet kuitenkin uutena ostetaan ja vuokrakäytössä surutta käytetään loppuun.steami kirjoitti: ↑Ke Marras 03, 2021 9:35 amTarvitsin viime kesänä ko. kaivuria päivittäin, joskus lyhyen aikaa, joskus koko päivän, arkipäivinä . Jos olisin vuokrannut kaivurin, olisi vuokriin mennyt reilussa 3 kuukaudessa kaivurin ostohinta.. Ensi kesänä hommat jatkuu. yli 50 m salaojaa vielä tekemättä, ym. ym.
Ehkä se tili tehdään vasta siinä poistomyynnissä ja siihen asti yritettään päästä +-0 tulokseen
Re: Varaosien hinnat...
Mitenkäs vaikeaa lienee tilata tavaara englannista. Onnistuuko tullaus normaalisti?
Löysin ko. koneeseen korjaamo-oppaan englannista...
Löysin ko. koneeseen korjaamo-oppaan englannista...
Re: Varaosien hinnat...
...Ja huolleta niitä ei kunnolla. Se huomasin jo ennen kaupan tekoa.. Lähestulkoon kaikki tapit olen uusinut, mutta sehän on halpaa hommaa.. Etenkin kun ei ole milläänlailla vastenmielistä viettää aikaa pienessä korjauspajassa... Voihan sitä aikansa käyttää huonomminkin...tikman kirjoitti: ↑Ke Marras 03, 2021 9:46 amOmasta mielestänikin käytetyn koneen ostaminen sopivaan hintaan on varsin kannattavaa, vaikka korjaushommia tuleekin. Ennemmin ihmettelen, että millä nuo vuokrafirmat voiton tekee, kun koneet kuitenkin uutena ostetaan ja vuokrakäytössä surutta käytetään loppuun.steami kirjoitti: ↑Ke Marras 03, 2021 9:35 amTarvitsin viime kesänä ko. kaivuria päivittäin, joskus lyhyen aikaa, joskus koko päivän, arkipäivinä . Jos olisin vuokrannut kaivurin, olisi vuokriin mennyt reilussa 3 kuukaudessa kaivurin ostohinta.. Ensi kesänä hommat jatkuu. yli 50 m salaojaa vielä tekemättä, ym. ym.
Ehkä se tili tehdään vasta siinä poistomyynnissä ja siihen asti yritettään päästä +-0 tulokseen
-
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Huhti 20, 2019 9:31 pm
- Viesti:
Re: Varaosien hinnat...
Ebay yms. myyntialustat lisäävät ALV:n automaattisesti tilauksiin, joten ei ole ollut ongelmia tilausten kanssa. Suomessa ovat tulleet perille ilman mitään tullaushässäköitä. Ainoastaan noissa käytetyissä taitaa joutua maksamaan tupla ALV:n, kun kai sen ostaja on joskus aikoinaan jo itse maksanut.
Korjaamo-oppaissa ei yleensä ole varaosanumeroita. Varaosaluettelo on sitten erikseen räjäytyskuvineen.
-
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Huhti 20, 2019 9:31 pm
- Viesti:
Re: Varaosien hinnat...
Eikös tuolla ole osaluettelo: https://kattrak.com/wp-content/uploads/ ... V08-1A.pdf
Sivu 69: 172A20-73330 PINION 13T
Eri asia sitten mitä tuolla taas löytää... Tahtoo nuo varaosanumerot olla useasti ihan hämäystarkoituksessa tehtyjä.
Sivu 69: 172A20-73330 PINION 13T
Eri asia sitten mitä tuolla taas löytää... Tahtoo nuo varaosanumerot olla useasti ihan hämäystarkoituksessa tehtyjä.
-
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Huhti 20, 2019 9:31 pm
- Viesti:
Re: Varaosien hinnat...
Hyvällä tuurilla tuossakin voisi olla sama ratas:
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 78792.html
Tai jossakin muussa kymmenistä vaihtoehdoista...
Edit: Tuo olikin oikeaan kaivinkoneeseen
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 78792.html
Tai jossakin muussa kymmenistä vaihtoehdoista...
Edit: Tuo olikin oikeaan kaivinkoneeseen
Re: Varaosien hinnat...
Tuo on ilmeisesti juuri oikea numero. Minulla on kuva, jossa ratas on merkitty numerolla kolme, mutta rattaan varaosanumeroa ei. Sama kuva löytyy linkistäsi, josta numero löytyy..tikman kirjoitti: ↑Ke Marras 03, 2021 10:23 am Eikös tuolla ole osaluettelo: https://kattrak.com/wp-content/uploads/ ... V08-1A.pdf
Sivu 69: 172A20-73330 PINION 13T
Eri asia sitten mitä tuolla taas löytää... Tahtoo nuo varaosanumerot olla useasti ihan hämäystarkoituksessa tehtyjä.
Ratasta löytyy moneta paikasta. Tosin 500 puntaa halvemmalla en löytänyt...
Re: Varaosien hinnat...
tuota tulen tarvitsemaan,, jatkossakin... Kiitos.tikman kirjoitti: ↑Ke Marras 03, 2021 10:23 am Eikös tuolla ole osaluettelo: https://kattrak.com/wp-content/uploads/ ... V08-1A.pdf
Sivu 69: 172A20-73330 PINION 13T
Eri asia sitten mitä tuolla taas löytää... Tahtoo nuo varaosanumerot olla useasti ihan hämäystarkoituksessa tehtyjä.
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Varaosien hinnat...
Kävin ohiajaessa kysymässä Kokkolan Entrakilta tuota. Selvittää ja soittaa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Varaosien hinnat...
790€ alv0. Entrakillakin.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 3115
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Varaosien hinnat...
Suuri on näkemysero masinistipalstalla, hinta arviot 40e viiva 1100e 0 verolla.
Tietoa tullut yrityksistä hyvin, yksi käy jopa kysymässä siitä pisteet juholle. Olisko totuus viissatkun liepeillä, halpaa on kun saa edes kuntoon.
Mulla kaivettiin viimesyksynä kaikki talon piuhat maahan tontilla kuivuria konehallia myöden. Muutama satanen meni kaivureihin isompi telakone ja 3t yanmari. Viikonlopun aikana myllättiin.
Tietoa tullut yrityksistä hyvin, yksi käy jopa kysymässä siitä pisteet juholle. Olisko totuus viissatkun liepeillä, halpaa on kun saa edes kuntoon.
Mulla kaivettiin viimesyksynä kaikki talon piuhat maahan tontilla kuivuria konehallia myöden. Muutama satanen meni kaivureihin isompi telakone ja 3t yanmari. Viikonlopun aikana myllättiin.
-
- Viestit: 4373
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Varaosien hinnat...
Entrakilla epäili että ei ole tarvikeosaa saatavilla. Siksi heilläkin 790€
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 458
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 10:52 pm
- Viesti:
Re: Varaosien hinnat...
Tekemistä jos joku harkitsee, niin kääntövaihteessa on usein bombeerattu hammastus. Tämä siksi, ettei kääntökehän välys rasittaisi niin paljon kääntövaihteen laakerointia ja hammaspyörää itsessään. En tiedä varmaksi miten pikkukoneissa, mutta kaikissa isommissa vaihteissa mitä olen ollut hommaamassa, näin on ollut.
En kyllä ykköskympillä lähtisi kenellekään tekemää uutta ratasta. Varmaan sarjassa hinta on sorvauksen, hammastuksen, mahdollisen sisäboorin tai kiilauran teon ja karkaisun jälkeen varmaan lähempänä satasta, mutta ykköskappaletta tehdessä hinta on moninkertainen. On tonni tietysti kallis. Varaosissa on katetta katteen päällä.
En kyllä ykköskympillä lähtisi kenellekään tekemää uutta ratasta. Varmaan sarjassa hinta on sorvauksen, hammastuksen, mahdollisen sisäboorin tai kiilauran teon ja karkaisun jälkeen varmaan lähempänä satasta, mutta ykköskappaletta tehdessä hinta on moninkertainen. On tonni tietysti kallis. Varaosissa on katetta katteen päällä.
-
- Viestit: 3115
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Varaosien hinnat...
Rastuhannulle olis taas töitä, eiköhän se sorvais ja jyrsis tollasen....kaikki sepät alkaa olla levossa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 856XL, farmeri, KiRe, Markanseppä, rattori, Superdexta-64 ja 57 vierailijaa