Fordson supermajori 61
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2021 3:31 pm
- Viesti:
Fordson supermajori 61
Käynnistyshäiriö.
Ei meinaa käynnistyä, savua tulee runsaasti.sitten kun käynistyy käy epätasaisesti ja sinistä savua.Onko vettä tankissa vai vika syöttöpumpssa?
Ter.Mice
Ei meinaa käynnistyä, savua tulee runsaasti.sitten kun käynistyy käy epätasaisesti ja sinistä savua.Onko vettä tankissa vai vika syöttöpumpssa?
Ter.Mice
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Ensiksi tankin putsaus ja suodattimen vaihto.
Sitten syöttöpumpun ja suuttimien kimppuun. Paskat suuttimet tekee tuota.
Sitten syöttöpumpun ja suuttimien kimppuun. Paskat suuttimet tekee tuota.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Sininen savu on yleensä merkki öljyn palamisesta. Eihän taustalla ole jotain muuta tapahtumaa, ylikuumaksi ajettu tms?
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 3444
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Paremmat taustatiedot auttaisi paremmin arvailemaan.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2021 3:31 pm
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Kannentiiviste remontti tehtiin viimevuonna ja samalla vaihdettiin suuttimet.Öljyä ei tarvi lisäillä, rempan jälkeen pelasi hyvin.
T.Mice
T.Mice
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Venttiilien työntötangot voisi ottaa tarkasteluun (tökkii pois nostellessa järjestyksessä styroksiin pystyyn riviin ja pistää samoille paikoille takaisin jälkeenpäin), onko suorat eli joku pakoventtiili ehkä juminut ja jäänyt raolleen. Venttiilinsäädöt onko kohdillaan? Että yhenäkin uudelleen käynnistäessä jää yskiväksi ja puskee sinistä savua viittaa johonkin tuollaiseen tai männänrengaskin voi olla katki tai kuumana ollessaan juminut likoihinsa rengasuraan männässä eikä silloin koko pytty ole varsinkaan käynnistyskylmänä tiivis. Myös toki suutin saattanut tukkiutua. Onko ohipuhallusta huomattavasti vai ns. normaalisti?
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Jäikö jälkikiristykset tekemättä tai tehtiinkö oikein? Tuliko mitään esim. Hylomar blue ainetta laitettua pintoihin? Ei mikään ihme, että pettänyt ja vuotaisi nyt paineet uudestaan jonnekin.
Että öljyä ei tarvitse lisäillä vanhaan koneeseen kielii yleensä siitä, että polttoainetta päätyy öljyihin ja taso pysyy ennallaan pitkälläkin käytöllä.
Tekemällä virheistä oppii.
- Kontio
- Viestit: 1661
- Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Eihän nyt vaan pumpun ajoitus kääntynyt persiilleen. Tai että pumpun kytkimen fiiberi hajonnut ?
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2021 3:31 pm
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Joo pumppua minäkin epäilen, tyhjennän ensin tankin ja vaihdan suodattimen ja sitten pumpun kimppuun jos vikaa ie löytynyt.
T.Mice
T.Mice
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Ääni tälle. Löystynyt se vastakoplinki ja pyörähtäny myöhäselle. Silloin käynnistyy huonosti ja savuaa.
Mutta kato filsut ja tyhjennä tankki. Putsaa imuputkisto.
Uudet naftat tankkiin ja 2t öljyä sekaan.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Tällaisista suosituksista paljastuu hyvin ne palstalaiset, kenen ohjeisiin kannattaa suhtautua erittäin suurella varauksella.Uudet naftat tankkiin ja 2t öljyä sekaan.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Sanoo mies joka liimaa kannentiivisteen hylomarilla.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
On siihen muitakin aineita. Miksikäs niitä ei saisi käyttää? Olisiko siihenkin pantava ennemmin 2-tahtiöljyä ja kierrettävä keskiyöllä täysikuun aikana kaivo takaperin kolme kertaa lausuen samalla avemaria viisi kertaa?
Fiiberi tosiaan on voinut lipsahtaa.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Mistälähtien kansinahat on liimattu???
Mutta asiaan. Myöhänen ruiskutus voi aiheuttaa sinistä savutusta.
Mutta asiaan. Myöhänen ruiskutus voi aiheuttaa sinistä savutusta.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 2022
- Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
- Paikkakunta: Aitoo
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Ilmansuodatin saattaa olla tukossa. Poista vanha linnunpesä suodatinpömpelistä niin taas rokkaa.
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Semmonenkin on tavattu että on satanut vettä pönttöön ja hörppii öljyä sieltä. Muutenkin ihan tarkistamisen arvoinen kohde.
Ensimmäinnä kattoisin kyllä ajotuksen ja sen jälkeen suuttimet ja pumppu huoltoon.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Vanhassa lohkossa ruosteet menee joskus yllättävän syvälle ja uusikin tiiviste vuotaa kiristysten jälkeen huonolla tuurilla kohta helposti uudestaan, kun vesi imeytyy kapillaarisesti tekemään työtään lähelle sylinterin tiivistepintoja.
Mm. tuollaista voi kokeilla avuksi: https://www.ytm.fi/tuotteet/teollisuude ... t-hylomar/
On muitakin olemassa. Vastahan tästä oli juttuakin. Keskustelussa ei kylläkään etsitty ainetta kannen ja lohkon tiivisteen lisäaineeksi mutta monet samat mainitut aineet käy siihenkin eli siis kannentiivisteen kanssa varmistamaan, ettei vesi hiivi tiivisteen alla eikä ainakaan ruostuta kuoppia metallipinnoissa syvemmiksi. Liimahan tuo Hylomar Blue ei varsinaisesti ole vaan kuumetessaan tahmean liisterimäinen ja ylimääräinen pakenee kannentiivisteen alta kiristäessä ja perään etenkin kuumaksi käytön jälkeen jälkikiristyksen yhteydessä:Tasoittaa pinnan virheellisyydet.
viewtopic.php?t=111310
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 2:40 pm
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Itse käytän kannentiivisteen asennuksessa erästä kuivumatonta tiivisteainetta. En kuitenkaan yllä mainittua Hylomaria.
Ensin tiivisteainetta lohkon tasopintaan, sitten öljykanavan tiivisterengas ja kansipahvi paikoilleen, ja kansipahvin päälle myös tiivisteaine.
Majorissa on se ominaisuus, että ilman tätä tiivisteainetta tahtoo kannen ja lohkon välistä mehiä rotjaten koneen kupeet.
Tiivisteainetta käyttäessä pysyy moottorin kupeet puhtaina. Eli ei se mitenkään tavatonta ole, että lisätiivisteaineita käytetään kannentiivisteen asennuksissa.Itse opin tämän tavan kymmenien vuosien asennuskokemuksen omaavalta henkilöltä.
Samaa tiivisteainetta käytän myös rivipumppujen kasaamisen yhteydessä.
-M2-
Ensin tiivisteainetta lohkon tasopintaan, sitten öljykanavan tiivisterengas ja kansipahvi paikoilleen, ja kansipahvin päälle myös tiivisteaine.
Majorissa on se ominaisuus, että ilman tätä tiivisteainetta tahtoo kannen ja lohkon välistä mehiä rotjaten koneen kupeet.
Tiivisteainetta käyttäessä pysyy moottorin kupeet puhtaina. Eli ei se mitenkään tavatonta ole, että lisätiivisteaineita käytetään kannentiivisteen asennuksissa.Itse opin tämän tavan kymmenien vuosien asennuskokemuksen omaavalta henkilöltä.
Samaa tiivisteainetta käytän myös rivipumppujen kasaamisen yhteydessä.
-M2-
Todistetusti laadukkaat diesellaitteet ja dieselvaraosat noin 300 kone- ja venemerkkiin.
Verkkokauppamme https://dieselkauppa.com on avoinna 24/7. Tervetuloa ostoksille!
Uutiset ja tilapäivitykset osoitteessa https://www.facebook.com/dieselkauppacom
Verkkokauppamme https://dieselkauppa.com on avoinna 24/7. Tervetuloa ostoksille!
Uutiset ja tilapäivitykset osoitteessa https://www.facebook.com/dieselkauppacom
-
- Viestit: 22725
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
VHT copper spray oli yksi aine virittäjien keskuudessa kannentiivisteisiin. Aina ongelma ei ole tiivisteen ja tasopinnan välissä vaan edim sparex tarviketiivisteessä se jäähdytinneste pääsee riivisteen sisälle ja mehii sieltä
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Fordson supermajori 61
Hylomaria olen laittanut esimerkiksi auton sylinterikannen asennuksessa. Olen laittanut sitä kansipahvin ja sylinterilohkon väliin, jossa helposti on pieniä epätasaisuuksia. Alumiinikannen ja pahvin väliin en ole laittanut. Nyt on yksi Majorin moottori kasauksessa ja siinäkin laitan lohkon ja pahvin väliin Hylomaria. Kansi on koneistamolla hiottu, niin siihen ja pahvin väliin ei tarvitse laittaa.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: anttip, Bing [Bot], maukku, teemu272 ja 89 vierailijaa