Teini

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Teini

Viesti Kirjoittaja valaut »

Alkaa olla yhden nuoren neidin puheissa v-sana turhan paljon sidesanana. Toisaalta pelkää pimeää, niin joskus iskee piru mieleen, että laitan valot niin, että v-sanan raikuessa sammuu valot kymmeneksi minuutiksi... No en tuota kuitenkaan tee. Ihan samasta syystä, miksi en hyväksy ruumiillista kuritusta.

Kukaan ei lasten kasvatusta ole helpoksi väittänyt. Paitsi muutama, joilla ei ole lapsia. Toisaalta. Ei polta, juo ja koulukin menee kohtalaisesti. Itse join, poltin ja tein kaikki ääliömäisyydet. Voi peilata omaan nuoruuteen ja miettiä, että kuinka tekopyhä itse on.

Kuitenkin. Huutaminen ja v-sanan viljely on rumaa. Itse säästelen kirosanoja tilanteeseen, kun auto hajoaa. Aulis Kaakko (Taneli Mäkelä) sarjassa Fakta homma sanoi: "Jos autoon tulee vekki, niin silloin saa kirota ja sen aion opettaa myös omalle jälkikasvulle.". Ladaan oli tullut lommo.
Pikkuvalmet
Viestit: 606
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:38 pm
Paikkakunta: Oulunlääni
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja Pikkuvalmet »

Istu pöydän ääreen tytön kanssa ja juttele aiheesta ihan reilusti, kyllä hän siitä ymmärtänee, ettei ole kohteliasta kielenkäyttöä.
sohvi
Viestit: 4575
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 3:19 pm
Paikkakunta: vihti
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja sohvi »

Sitä ei välttämättä itte niin kiinnitä huomiota, kun lipsahtelee kirouksia. Kaveripiirin puhetapa tarttuu. Vieläkin meinaa väärässä kohti lipsahtaa, kyllä nolottaa. Huutaminen ja tuittuilu kuuluu kasvamiseen, ärsyttää kun ei tiiä mitenkä olis. Ainakaan samaan mekkalaan ei kannata ruveta. Minä olin kyllä niin ilkeä, kun huoneen ovi alkoi kovasti paukkumaan, niin ruuvasin sen irti vähäksi aikaa. Kyllä niistä teineistä tulee useimmiten ihan kelpo ihmisiä. Pääasia, että tietävät olevansa rakastettuja ja turvassa kodissaan.
www.sohvinkulma.fi
International McCormick B 414 vm 1961 työkone
Ford Super Major 5000, isännän lelu : )
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

Tota ... onks se esikoinen se tämä teini ... ?
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja valaut »

Punaparta kirjoitti: Ma Loka 25, 2021 9:57 pm Tota ... onks se esikoinen se tämä teini ... ?
Ei. Isoveli on monta vuotta vanhempi. Kyseinen isoveli oli kyllä huomattavasti railakkaampi aikanaan ja hänestä tuli silti kunniallinen töissä käyvä kansalainen.
Jammu
Viestit: 22705
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja Jammu »

varmasti tuostakin tulee

onko se sitten molemmin puolin kanssakäymisen ongelman juurisyy, että samankaltaisena f1tuttaa puolin ja toisin.

Vaimon siskonlikat lähenee 15:ta ja tuntuu ettei äitensä ole niitä aikuisempi, samanlaista väsynyttä tiuskintaa puolin ja toisin.
Suomi kuuluu länsimaihin
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja valaut »

Jammu kirjoitti: Ma Loka 25, 2021 10:16 pm Vaimon siskonlikat lähenee 15:ta ja tuntuu ettei äitensä ole niitä aikuisempi, samanlaista väsynyttä tiuskintaa puolin ja toisin.
Helppo on muita haukkua, mutta tuota just.
jiba

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja jiba »

normaalia teinikapinaa.jos teini on liian huomaamaton tai kiltti .se on jotenkin rikki silloin.
meilläkin välillä huutelee v ja p eet mut menee omalla painolla ohi.
toki meillä hommannu 3 hummaa ja ite hoitannu ensimmäisestä asti eli 10v. aamuin illon hoito ja päivällä koulutukset ja omat kouluhommat.niin oon tuumannu et päräyttäköön välillä kun tekee kuiteski enempi työtä kun moni raavas karju.
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja valaut »

jiba kirjoitti: Ma Loka 25, 2021 10:54 pm normaalia teinikapinaa.jos teini on liian huomaamaton tai kiltti .se on jotenkin rikki silloin.
meilläkin välillä huutelee v ja p eet mut menee omalla painolla ohi.
toki meillä hommannu 3 hummaa ja ite hoitannu ensimmäisestä asti eli 10v. aamuin illon hoito ja päivällä koulutukset ja omat kouluhommat.niin oon tuumannu et päräyttäköön välillä kun tekee kuiteski enempi työtä kun moni raavas karju.
Hoitaa meillä myös hevosen ja poni 2 vko kuukaudesta. Ja hyvin hoitaa, sitä ei käy sanominen. Ihan työtä tuo on ja itseä ei kiinnosta pätkääkään. Hommaan tilat, heinät, kuivikkeet ym. tukitoiminnot.
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja valaut »

Olen lähinnä silti m*lkku, joka juo kaljaa ja kuuntelee musiikkia. :D Vaimo käy aika raskaissa töissä, niin olen yrittänyt huolehtia tuosta eläintarhasta. Vaikka mieluummin vaikka joisin sitä kaljaa.
Jammu
Viestit: 22705
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja Jammu »

No tuossa kuviossa varmaan pitäis enemmän olla huolissaan siitä vaimoihmisestä ettei siitä ala tuntua kivireen vetämiseltä. Voi kokea tehneensä taksvärkkinsä kun muksut täysikäisiä ja nostaa kytkintä kun katsoo että nyt alkaa hänen aika.
Suomi kuuluu länsimaihin
Juho M-P
Viestit: 4370
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Aika lievältä kuulostaa teinin jutut. En huolestuisi yhtään.

Ja tuo V-sana on nykyään täytesana lauseissa. Ihan kuin ”sitniinku” ”niinkusillee” tms
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
poweri
Viestit: 3114
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja poweri »

Suomalainen mies ei myöskään nää mitään vikaa siellä peilissä jos ympärillä kipuillaan, toivottavasti tässä artisti on edes pohtinut asiaa eikä ollisi siitä kysymys. Sellainen diisselille ja hielle ja paskalle haiseva partainen dimexi takkinen suomijuntti aiheuttaisi minulle puolisona sellaiset fibat etten antaisi vaikka maksettaisiin. Mitään ei saa juurikaan kotona aikaiseksi eikä kiinnosta mikään eikä osaa asettua toisten housuihin.
Yhteinen tekeminen ja auttaminen on tärkeää sekä tukeminen nyky hektisestä työelämässä.
IiHoo845
Viestit: 227
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2018 4:51 pm
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja IiHoo845 »

poweri kirjoitti: Ti Loka 26, 2021 10:59 am Suomalainen mies ei myöskään nää mitään vikaa siellä peilissä jos ympärillä kipuillaan, toivottavasti tässä artisti on edes pohtinut asiaa eikä ollisi siitä kysymys. Sellainen diisselille ja hielle ja paskalle haiseva partainen dimexi takkinen suomijuntti aiheuttaisi minulle puolisona sellaiset fibat etten antaisi vaikka maksettaisiin. Mitään ei saa juurikaan kotona aikaiseksi eikä kiinnosta mikään eikä osaa asettua toisten housuihin.
Yhteinen tekeminen ja auttaminen on tärkeää sekä tukeminen nyky hektisestä työelämässä.
No valaut yleisesti ottaen vaikuttaa ihmistyypiltä joka pohdiskelee asioita monelta kantilta, joten saattaa hyvinkin olla tässä peiliinkin vilkaissut. Sen sijaan rupesi askarruttamaan, että minkä takia tuollainen diisselille ja hielle ja paskalle haiseva partainen dimexi takkinen suomijuntti olisi ollut valintasi puolisoksesi? Siis olettaen että sellainen olisi ko asemaan päätynyt. Eikö kuitenkin kannattaisi valita sellainen jolle ei tarvitsisi aina antaa vaan vois useimmiten saada?
Hiljaa susi tulee
Avatar
rattori
Viestit: 11106
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja rattori »

Keskustelua, tukea, huomioon ottamista ym.sekä teinille että vaimolle. :wink:
------------
tractors
Kulju
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 01, 2020 7:35 pm
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja Kulju »

Huono neuvoa, kun omat kasvattivat itse itsensä. Aikansa ottaa, ja vähemmän aikaa kestää, kun ei itse ryhdy huutaamaan kilpaa.

Jotenkin näin se menee:
5 vuotta: Isä tietää kaiken.
10 vuotta: Isä ei tiedä kaikkea.
15 vuotta: Isä ei tiedä mitään.
20 vuotta: Kunpa isä olisi tässä nyt.
Jampe83
Viestit: 97
Liittynyt: Pe Elo 09, 2019 5:35 pm
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja Jampe83 »

Mitä jos alkaa itse käyttämään v-sanaa joka välissä kyseisen teinin kanssa puhuttaessa?

Alkaisikohan ajattelemaan kuinka hölmöltä kuulostaa kun oma vanhempi käyttäisi samaa puhetapaa...

Ei vielä kokemusta aiheesta, mutta varmaan tuossa reilun 5 vuoden päästä...
Hex
Viestit: 942
Liittynyt: To Syys 12, 2013 7:46 pm
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja Hex »

En tiedä, mutta yksi teini oli saatu oikealle jengalle omilla aseillaan.
Jos kysyi, mitä ruokaa, niin äiti vastasi: "Ihan sama." Jos vonkasi kyytiä: "Ei mitään väliä". Ja johonkin muuhun "EVVK".
Eivät teinit ole tyhmiä, eivät vaan aina itsekään tiedä mitä ovat.
rokkimatti
Viestit: 1623
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Tuo saattas toimiakkin.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7789
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Teini

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Juho M-P kirjoitti: Ti Loka 26, 2021 9:00 am Aika lievältä kuulostaa teinin jutut. En huolestuisi yhtään.

Ja tuo V-sana on nykyään täytesana lauseissa. Ihan kuin ”sitniinku” ”niinkusillee” tms
Kyl se vaan semmonen on että,jotain rajaa sentään,tuo V ,kun on vähän semmoinen pyhä asia,nuoret miehet sen puutteessa elää ja vanhat ukot ei sille enää mitään mahda,
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 38 vierailijaa