Brigest rattin
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:19 pm
- Paikkakunta: päijät-häme
- Viesti:
Brigest rattin
Eli kysymys rikkesrakkorin 11hp ajoleikkurin moottorista. Lohkotiivisteen vaihto käynnissä. Tiivistesarjassa useampaa eri paksuutta tiivistettä ainakin mainos tekstin mukaan 4eri . Niin mitä sillä ajetaan takaa. Koetan löytää vanhan tiivisteen paksuisen sarjasta. Liittykö tää jotenkin kampuran runko laakeri välyksiin.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Brigest rattin
Liittyy.
Lyö nippuun vaan. Vaikka keskimmäisellä paksuudella. Ei noi oo niin nuukia siittä.
Lyö nippuun vaan. Vaikka keskimmäisellä paksuudella. Ei noi oo niin nuukia siittä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Brigest rattin
Paras on tietysti jos löytyy se mikä vanhakin on. Kunhan ei liian piukkaa tee.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Brigest rattin
En nyt juuri kyseistä konetta tunne mutta onko tuolla vaikutusta venttiilivälyksiin? Yksi kone (ei B&S) tuossa kaverilla tekeillä ja siinä oli laitettu liian ohut tiiviste sylinterin ja lohkon väliin, sillä seurauksella, että venttiilit olivat kantamassa.
Edit: ai se olikin ilmeisesti kampikammion lohkojen välinen tiiviste. Tuossa lienee kuulalaakeroitu kampura eli tiivisteellä voisi vaikuttaa päittäisvälykseen.
Edit: ai se olikin ilmeisesti kampikammion lohkojen välinen tiiviste. Tuossa lienee kuulalaakeroitu kampura eli tiivisteellä voisi vaikuttaa päittäisvälykseen.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:19 pm
- Paikkakunta: päijät-häme
- Viesti:
Re: Brigest rattin
Mistäs se tiivisteen mitta kuuluis kattoa. Siittä mikä on ollu jo lohkojen välissä vai siitä vierestä mikä ei ole ollu puristuksissa. Turpooko se paperi jos on öljyssä, mutta ei puristuksissa.
-
- Viestit: 4741
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Brigest rattin
noissa vanhemmissa ei oo kuulalaakereita jos oikein muistan. öljykanava ja kampiakseli pyörii suoraan rautaa vasten.jarikos kirjoitti: ↑Su Loka 24, 2021 10:16 pm En nyt juuri kyseistä konetta tunne mutta onko tuolla vaikutusta venttiilivälyksiin? Yksi kone (ei B&S) tuossa kaverilla tekeillä ja siinä oli laitettu liian ohut tiiviste sylinterin ja lohkon väliin, sillä seurauksella, että venttiilit olivat kantamassa.
Edit: ai se olikin ilmeisesti kampikammion lohkojen välinen tiiviste. Tuossa lienee kuulalaakeroitu kampura eli tiivisteellä voisi vaikuttaa päittäisvälykseen.
-
- Viestit: 501
- Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 9:56 am
- Viesti:
Re: Brigest rattin
Jos tarkkoja ollaan, niin alumiinia vasten.vaniljacreme kirjoitti: ↑Ma Loka 25, 2021 6:30 amnoissa vanhemmissa ei oo kuulalaakereita jos oikein muistan. öljykanava ja kampiakseli pyörii suoraan rautaa vasten.jarikos kirjoitti: ↑Su Loka 24, 2021 10:16 pm En nyt juuri kyseistä konetta tunne mutta onko tuolla vaikutusta venttiilivälyksiin? Yksi kone (ei B&S) tuossa kaverilla tekeillä ja siinä oli laitettu liian ohut tiiviste sylinterin ja lohkon väliin, sillä seurauksella, että venttiilit olivat kantamassa.
Edit: ai se olikin ilmeisesti kampikammion lohkojen välinen tiiviste. Tuossa lienee kuulalaakeroitu kampura eli tiivisteellä voisi vaikuttaa päittäisvälykseen.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Brigest rattin
Kuulalaakeria löytyy vain tietyista malleista. Yleensä rajummin kuormitetuista vaaka-akselivehkeistä. Silloinkin vain ns PTO puolelta.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 56 vierailijaa