Brigest rattin

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

nakki
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:19 pm
Paikkakunta: päijät-häme
Viesti:

Brigest rattin

Viesti Kirjoittaja nakki »

Eli kysymys rikkesrakkorin 11hp ajoleikkurin moottorista. Lohkotiivisteen vaihto käynnissä. Tiivistesarjassa useampaa eri paksuutta tiivistettä ainakin mainos tekstin mukaan 4eri . Niin mitä sillä ajetaan takaa. Koetan löytää vanhan tiivisteen paksuisen sarjasta. Liittykö tää jotenkin kampuran runko laakeri välyksiin.
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Brigest rattin

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Liittyy.
Lyö nippuun vaan. Vaikka keskimmäisellä paksuudella. Ei noi oo niin nuukia siittä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Brigest rattin

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Paras on tietysti jos löytyy se mikä vanhakin on. Kunhan ei liian piukkaa tee.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
jarikos
Viestit: 4399
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Brigest rattin

Viesti Kirjoittaja jarikos »

En nyt juuri kyseistä konetta tunne mutta onko tuolla vaikutusta venttiilivälyksiin? Yksi kone (ei B&S) tuossa kaverilla tekeillä ja siinä oli laitettu liian ohut tiiviste sylinterin ja lohkon väliin, sillä seurauksella, että venttiilit olivat kantamassa.

Edit: ai se olikin ilmeisesti kampikammion lohkojen välinen tiiviste. Tuossa lienee kuulalaakeroitu kampura eli tiivisteellä voisi vaikuttaa päittäisvälykseen.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
nakki
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:19 pm
Paikkakunta: päijät-häme
Viesti:

Re: Brigest rattin

Viesti Kirjoittaja nakki »

Mistäs se tiivisteen mitta kuuluis kattoa. Siittä mikä on ollu jo lohkojen välissä vai siitä vierestä mikä ei ole ollu puristuksissa. Turpooko se paperi jos on öljyssä, mutta ei puristuksissa.
vaniljacreme
Viestit: 4741
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Brigest rattin

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

jarikos kirjoitti: Su Loka 24, 2021 10:16 pm En nyt juuri kyseistä konetta tunne mutta onko tuolla vaikutusta venttiilivälyksiin? Yksi kone (ei B&S) tuossa kaverilla tekeillä ja siinä oli laitettu liian ohut tiiviste sylinterin ja lohkon väliin, sillä seurauksella, että venttiilit olivat kantamassa.

Edit: ai se olikin ilmeisesti kampikammion lohkojen välinen tiiviste. Tuossa lienee kuulalaakeroitu kampura eli tiivisteellä voisi vaikuttaa päittäisvälykseen.
noissa vanhemmissa ei oo kuulalaakereita jos oikein muistan. öljykanava ja kampiakseli pyörii suoraan rautaa vasten.
pouhe
Viestit: 501
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 9:56 am
Viesti:

Re: Brigest rattin

Viesti Kirjoittaja pouhe »

vaniljacreme kirjoitti: Ma Loka 25, 2021 6:30 am
jarikos kirjoitti: Su Loka 24, 2021 10:16 pm En nyt juuri kyseistä konetta tunne mutta onko tuolla vaikutusta venttiilivälyksiin? Yksi kone (ei B&S) tuossa kaverilla tekeillä ja siinä oli laitettu liian ohut tiiviste sylinterin ja lohkon väliin, sillä seurauksella, että venttiilit olivat kantamassa.

Edit: ai se olikin ilmeisesti kampikammion lohkojen välinen tiiviste. Tuossa lienee kuulalaakeroitu kampura eli tiivisteellä voisi vaikuttaa päittäisvälykseen.
noissa vanhemmissa ei oo kuulalaakereita jos oikein muistan. öljykanava ja kampiakseli pyörii suoraan rautaa vasten.
Jos tarkkoja ollaan, niin alumiinia vasten.😀
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Brigest rattin

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kuulalaakeria löytyy vain tietyista malleista. Yleensä rajummin kuormitetuista vaaka-akselivehkeistä. Silloinkin vain ns PTO puolelta.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 56 vierailijaa