Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
-
- Viestit: 1869
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
-
- Viestit: 799
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Maavara on vain yllättävän tärkeä juttu metsässä liikuttaessa, pohjapanssaria kun joutuu tekemään niin siinä äkkiä katoaa kriittisiä senttejä. Sitten nämä nykyiset traktorit joissa tavaraa on akseleiden välissä pyörien ulkolaitaa myöten niin johan se osuu kannon tai kiven nokkaan kiikkumaan. Sodan aikana tuli kuulemma hyviä panssarivaunun ansoja kun jykeviä puita kaatoi semmosen kantoon että vaunu jäi pohjasta kantamaan.
Kyllähän tuommonen Valtra on varmaan paras kone metsään oikeiden metsäkoneiden jälkeen. Etukuormaajalla tekee kuormaushommat siinä missä pyöräkuormaajallakin jos ei hiekkamontulla autoja lastata.
Siinä olen samaa mieltä tämän pyöräkoneen ylistäjän kanssa että Metsa Mannin kannattaisi sähköön panostaa. Sähkövivut valmettiin hyttiin ja niillä ohjataan tuota patua että kärryn nosturia. Silloin olisi nopea ja helppo vaihtaa tuo Valtra kärryn eteen ja puun ajaminenkin olisi mukavaa kun istuu lämpöisessä, tilavassa ja hiljaisessa ohjaamossa. Vivut saisi rakennettua todella hyvin käsien hollille ja niiden käyttö olisi kevyttä ja öljy ei kävisi hytissä. Kytkinpoljinki ja kaasu vielä Valtraan taakse ja ohjaus hydrauliikkavipuun niin johan on koneella käyttöastetta tiedossa.
Mitään järkeä ei ole pysty kauppoihin nähden mutta harrastuksethan on väärät jos ei kaikki rahat mene.
Kyllähän tuommonen Valtra on varmaan paras kone metsään oikeiden metsäkoneiden jälkeen. Etukuormaajalla tekee kuormaushommat siinä missä pyöräkuormaajallakin jos ei hiekkamontulla autoja lastata.
Siinä olen samaa mieltä tämän pyöräkoneen ylistäjän kanssa että Metsa Mannin kannattaisi sähköön panostaa. Sähkövivut valmettiin hyttiin ja niillä ohjataan tuota patua että kärryn nosturia. Silloin olisi nopea ja helppo vaihtaa tuo Valtra kärryn eteen ja puun ajaminenkin olisi mukavaa kun istuu lämpöisessä, tilavassa ja hiljaisessa ohjaamossa. Vivut saisi rakennettua todella hyvin käsien hollille ja niiden käyttö olisi kevyttä ja öljy ei kävisi hytissä. Kytkinpoljinki ja kaasu vielä Valtraan taakse ja ohjaus hydrauliikkavipuun niin johan on koneella käyttöastetta tiedossa.
Mitään järkeä ei ole pysty kauppoihin nähden mutta harrastuksethan on väärät jos ei kaikki rahat mene.
-
- Viestit: 1822
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Mä ja jotkut kaverit jolla metsää ja ajelee pyöräkoneilla töikseen, nauroi itteensä kippuroihin kun luki tän topikin.
Toi maavara, Kontyllä täs suvussa usealla jolla elantonsa saanut niillä ajamalla puita metsistä, siinä 16,9 30 kovia teolisuusrenkaita, ja mulla on se isoin? weckman kärry, Kuvia kun kahdet niput kovua ylös asti lastattu ja ketjuja muistaakseni oli vain takana, joku tosi vaikee oi etusissa myös ketjut, Miten hemmetissä ne pystyi siihen? Painoa on, ei nyt kuitenkaan 5t per akseli, mutta siihen nähden mitkä renkaat. Ja oli silloinkin rospuutto talvia ja syksystä kevääseen ne ajoi. Ja ihan näille mettäyhdyksille, ei voinnut valkata minne menee. Ja konysssä ei nyt kummoinen maavara, eikä etuakseli keinu kovin paljon.
Ai niin, josku erehdyin laitaa kuvan yhdestä koyntystä metässä, valtramiehet heti mikä lelu toi,iskän t valtralla menee,
Ja kahdella pyörällä roikuu pyöräkoneella? Mikä ongelma se on? Kääntää rattia ja se tui alles kannosta?
Ketjut, ollut joskus melko sileeksi ajetut tri, valtrassa ja mikäs matti tai tapiot levis nätisti, varmaan enemän nastoja maata/jäätä vasten verrattuna hokkirenkaaseen, silloin oli muistaakseni talvi ja nollaa, 14t maavaun perässä.
Kato se tän päivän video,siinä missä hän kameran kanssa ähertelee, onko se ihan nykyaikaa temppuilla ympäri vain muutaman metrin takia, parn minuutin välein? ERgonomista, just joo.....
Kuin moni kanavainen radio ohjaus toi tarttis?
Toi maavara, Kontyllä täs suvussa usealla jolla elantonsa saanut niillä ajamalla puita metsistä, siinä 16,9 30 kovia teolisuusrenkaita, ja mulla on se isoin? weckman kärry, Kuvia kun kahdet niput kovua ylös asti lastattu ja ketjuja muistaakseni oli vain takana, joku tosi vaikee oi etusissa myös ketjut, Miten hemmetissä ne pystyi siihen? Painoa on, ei nyt kuitenkaan 5t per akseli, mutta siihen nähden mitkä renkaat. Ja oli silloinkin rospuutto talvia ja syksystä kevääseen ne ajoi. Ja ihan näille mettäyhdyksille, ei voinnut valkata minne menee. Ja konysssä ei nyt kummoinen maavara, eikä etuakseli keinu kovin paljon.
Ai niin, josku erehdyin laitaa kuvan yhdestä koyntystä metässä, valtramiehet heti mikä lelu toi,iskän t valtralla menee,
Ja kahdella pyörällä roikuu pyöräkoneella? Mikä ongelma se on? Kääntää rattia ja se tui alles kannosta?
Ketjut, ollut joskus melko sileeksi ajetut tri, valtrassa ja mikäs matti tai tapiot levis nätisti, varmaan enemän nastoja maata/jäätä vasten verrattuna hokkirenkaaseen, silloin oli muistaakseni talvi ja nollaa, 14t maavaun perässä.
Kato se tän päivän video,siinä missä hän kameran kanssa ähertelee, onko se ihan nykyaikaa temppuilla ympäri vain muutaman metrin takia, parn minuutin välein? ERgonomista, just joo.....
Kuin moni kanavainen radio ohjaus toi tarttis?
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 1822
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
https://www.youtube.com/watch?v=p7B9V3paddo
https://www.youtube.com/watch?v=Aiedyy8KSTE
EI ettimällä tullut nyt vastaan enepää radio ohjatuista nostureista, mutta kauko ohjattu valtra?
https://www.youtube.com/watch?v=iZbAuRD3Gy4
https://www.youtube.com/watch?v=Aiedyy8KSTE
EI ettimällä tullut nyt vastaan enepää radio ohjatuista nostureista, mutta kauko ohjattu valtra?
https://www.youtube.com/watch?v=iZbAuRD3Gy4
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Ei muuta kun vilmiä näytille niistä pyöräkuormaajista metässä.
Toki tuo metsäukon valtra paranins, jos olis taakse ajomahollisuus, ja sähkökepit muihin hallintoihin.
Ihan vetämätön vekmanni oli perässä? Kyllä kounty on melko kova vetämää kun siinä kaikki pyörät vetää ihan oikeasti, ettei ristiriipunnat paljon haittaa. Kountyssä on lyhyt akseliväli, joka pelastaa sitä maavaraa, ettei se jää keikkumaa keskeltä pohjaa niin helposti.Kontyllä täs suvussa usealla jolla elantonsa saanut niillä ajamalla puita metsistä, siinä 16,9 30 kovia teolisuusrenkaita, ja mulla on se isoin? weckman kärry, Kuvia kun kahdet niput kovua ylös asti lastattu ja ketjuja muistaakseni oli vain takana,
Toki tuo metsäukon valtra paranins, jos olis taakse ajomahollisuus, ja sähkökepit muihin hallintoihin.
-
- Viestit: 5141
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Eihän se manin pyöräkone meinannut nousta edes sinne auton lavalle. Muunnin sohlona? Eihän tuolla paranisi maastoon lähteä.
-
- Viestit: 1869
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Tarvihe olla mikään muunnin sohlona, jos kiertää vaan 1500. Muistelen että kuulosti aina, että puuttui muutama sata kierrosta koneesta. Ei se silloin kulje vaikka olisi tehtaalta tullut laatikko moottorin jatkona.
-
- Viestit: 6376
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Jos Ponsse sutii ja liukuu niin missä luulisit pyöräkoneen silloin olevan? Tuskin ihan lähimaastossa...traktori754 kirjoitti: ↑Ma Loka 25, 2021 12:42 pm Tää tubbettaja Seppälä? joka ajelee kobra ponssella, jossain videossa, se kone jää sutii ja jopa liukuu taakse.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 2248
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Nuo pyöräkuormaajalla metsään menot olisivat melkomoista utopiaa ainakin meidän mailla,joka notkossa jonkulainen suo ja mäet kallioita,niin ei sellaisessa maastossa pääse mihinkään pyöräkuormaajalla,ei tulisi mieleenikään edes yrittää.Myöskin keski-Suomen kivikkoiset metsät Jyväskylän ympärillä ovat varmasti hankalia jo oikeille metsäkoneillekin,kun on vajaan kuution kiveä vieri vieressä,niin ei sinnekään ole asiaa tasamaalle suunnitelluilla koneilla.Sillä pyöräkuormaajalla olisi syytä käydä ajamassa lenkki vaikkapa moton tai ajokoneen uria pitkin vaihtelevassa maastossa ja kirjoitella tänne sitten kokemuksista kuinka hyvin se eteni,paljonko pois hinaus maksoi ja minkä verran tuli remonttia..
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Niin sun kirjoituksille?traktori754 kirjoitti: ↑Ti Loka 26, 2021 7:13 pm Mä ja jotkut kaverit jolla metsää ja ajelee pyöräkoneilla töikseen, nauroi itteensä kippuroihin kun luki tän topikin.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Pe Elo 20, 2021 8:16 pm
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
En yhtään ihmettele nauramista tuon sinun vänkäämisesi jälkeen. Monta turhaa viestiä asiasta ilman kunnon perusteluita, mutta toisaalta ei voi kauhalla vaatia, jos ...traktori754 kirjoitti: ↑Ti Loka 26, 2021 7:13 pm Mä ja jotkut kaverit jolla metsää ja ajelee pyöräkoneilla töikseen, nauroi itteensä kippuroihin kun luki tän topikin.
-
- Viestit: 2006
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Itselläni kaksi 17t pyöräkirmaajaa joilla leivänpäällisiä tienataan sivuhommana. Noille kyllä on maastot "Myrkkyä" olemattoman maavaran ja akselikallistuksen olemattomuuden vuoksi, Tienteko esim. mökeille jees jos penkkatavaraa saatavilla. Pyöräkirmaaja kulkee aina sileällä eikä sillä harrasteta off roadia.
-
- Viestit: 3590
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Sivusta seurattuna…onkohan nyt näin että traktori754 sattuu asumaan metsineen saman tyylisellä alueella mitä löytyy minunkin asuinalueelta, eli tuhansia hehtaareja täysin vaaterissa olevaa hiekka kangasta, eikä korkeuseroa ole 2m enempää koko alueella. Ja jos ei ole käynyt kotikylää edempänä, saattaa mielikuva muotoutua että ”tämä on maapallo”
Mutta tämän hiekkakankaan ulkopuolella löytyykin todella haasteellista kivikkoa suurine korkeuseroineen…mitä suurin osa suomesta on!
Järjetön ajatuksenakin, että pyöräkuormaajalla metsään yllä kuvailemani alueen ulkopuolelle….ei onnistu vaikka olisi kymmenet ketjut pyörissä!
Mutta tämän hiekkakankaan ulkopuolella löytyykin todella haasteellista kivikkoa suurine korkeuseroineen…mitä suurin osa suomesta on!
Järjetön ajatuksenakin, että pyöräkuormaajalla metsään yllä kuvailemani alueen ulkopuolelle….ei onnistu vaikka olisi kymmenet ketjut pyörissä!
-
- Viestit: 1822
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Meinasin jo että en tuu tänne ennä.
Kun metsiä on monenlaisia, semmosia kangasmaita jossa pääsis henkilöautolla kantoja väistellen ja kioskin kokoisia kiviä vieriri viereen rinnteitä, ja suo.
Sitten se kannattavuus, maks 120m3,
Kun nytenkin, jcb,416 ilman lukkoja tri 26,5? Renkaat, kannan multaa savi pohjaa pitkin, kyllä pyöräkone kulkee, mutta tyhmä kai olen kun ei valtra ole.
Puistonrakentamista, ja maasto kumpuja, sinne ne tarpeet vaan pitää sada ja muitten, linjarakentajien ym muu infra pitää ennalistaa, päivämäärä kalenterissa, keli ku keli. Ei mulla vaan ole aikaa kun maa sulaa mennä mettiin, ja tyyliin kaikki mun mettä palstat, liittymästä ura joka muun mettä ja Rinne tai oman pellon yli, jäätyneet kelit tai olkoon. Mutta kai olen niin tyhmä kun en rymi piloille paikat valtralla.
Pari syksyy sitten, viiksi oli ketjut komatsussa, ja vitsit kun se täytemaata vaan 5000h sudituilla renkailla, siis ketjut etusissa vaan pystyi tekee töitä, entistä savipeltoo. En tiedä miten valtra tai ponsse siinä ois mennyt.
Just kun olen sillä hakki 400 olen vinnssannut rinteestä ylös tai alas ja niinkö urissa ne puut ite pitää jättää nii hurja kantoko? Kun aikoja ennen omaa kountyä, juontokouralla, onhan se kivempi tasaisempi pitkin kun sinne tosi vaikeeseen tehä se ura? No joo, pari palstaa, entinen omistajalla ollut kaivinkone, pääurat hiluksilla pääsee. Sinnekkö ei pyöräkoneella pääsis, polanteen päällä?
Mutta jo ensimmäinen viesti, helppo maasto, semmonen johon ketjutettu takatuupoari menee etukääten ja vinsaa niitä rukoja päin uraa, mutta eihän se käy päinsä se, kun kopissa vaan pitää istuu tai moottorisaha mies nopeempi.
Kun metsiä on monenlaisia, semmosia kangasmaita jossa pääsis henkilöautolla kantoja väistellen ja kioskin kokoisia kiviä vieriri viereen rinnteitä, ja suo.
Sitten se kannattavuus, maks 120m3,
Kun nytenkin, jcb,416 ilman lukkoja tri 26,5? Renkaat, kannan multaa savi pohjaa pitkin, kyllä pyöräkone kulkee, mutta tyhmä kai olen kun ei valtra ole.
Puistonrakentamista, ja maasto kumpuja, sinne ne tarpeet vaan pitää sada ja muitten, linjarakentajien ym muu infra pitää ennalistaa, päivämäärä kalenterissa, keli ku keli. Ei mulla vaan ole aikaa kun maa sulaa mennä mettiin, ja tyyliin kaikki mun mettä palstat, liittymästä ura joka muun mettä ja Rinne tai oman pellon yli, jäätyneet kelit tai olkoon. Mutta kai olen niin tyhmä kun en rymi piloille paikat valtralla.
Pari syksyy sitten, viiksi oli ketjut komatsussa, ja vitsit kun se täytemaata vaan 5000h sudituilla renkailla, siis ketjut etusissa vaan pystyi tekee töitä, entistä savipeltoo. En tiedä miten valtra tai ponsse siinä ois mennyt.
Just kun olen sillä hakki 400 olen vinnssannut rinteestä ylös tai alas ja niinkö urissa ne puut ite pitää jättää nii hurja kantoko? Kun aikoja ennen omaa kountyä, juontokouralla, onhan se kivempi tasaisempi pitkin kun sinne tosi vaikeeseen tehä se ura? No joo, pari palstaa, entinen omistajalla ollut kaivinkone, pääurat hiluksilla pääsee. Sinnekkö ei pyöräkoneella pääsis, polanteen päällä?
Mutta jo ensimmäinen viesti, helppo maasto, semmonen johon ketjutettu takatuupoari menee etukääten ja vinsaa niitä rukoja päin uraa, mutta eihän se käy päinsä se, kun kopissa vaan pitää istuu tai moottorisaha mies nopeempi.
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Tuollasessa maastossa menee mikä tahansa, jos on sitä routaa, ja aikaa rämpiä siellä vinssin vaijerin kanssa. Jotkut ajaa harmaalla verkullakin metässä, että se on asennoitumis kysymys millä siellä hommat tekee, mut mitä turhempaa kalustoa, sen enemmän kuski tekee koneen työtä että homma tulee tehtyä!?helppo maasto, semmonen johon ketjutettu takatuupoari menee etukääten ja vinsaa niitä rukoja päin uraa, mutta eihän se käy päinsä se, kun kopissa vaan pitää istuu tai moottorisaha mies nopeempi.
Joku voi valita helpomman homman, ja tyytyy istumaa siellä koneen ohjaamossa repimättä itteänsä enneaikasee työkyvyttömyytee, tai pahimmillaa hautaa!?
Sun jiiseepeessä näkyy olevan vähän paremmin maavaraa kun mettäukon foortissa, että helpossa kantavalla tasamaalla kulkee varmasti ihan hyvin.
Et voi olla tosissas, että ponsse ei kulkis siinä kovalla savipellolla, ja sää ajelisit pyöräkuormaajalla ilman mitää ongelmaa!?kun se täytemaata vaan 5000h sudituilla renkailla, siis ketjut etusissa vaan pystyi tekee töitä, entistä savipeltoo. En tiedä miten valtra tai ponsse siinä ois mennyt.
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Ylipäänsä toi pyöräkuormaaja esimerkki koneesta joka sopii vaan tiettyyn hommaan eikä yhtään mihinkään muuhun
-
- Viestit: 3121
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Minullekin ford on enemmän kuin hyvä vanha traktori mutta nyt en enää ymmärrä yhtään mitään....voisin vaikka vähän maksaa siitä elokuvasta kun mehtämänni alkaa sillä kuormaajan louskulla metsätöihin jollain motopäällä eihän siinä ole edes huurteenpoistoa eikä mitään muutakaan jota tarvitaan sateisessa suomessa teknisistä ominaisuuksista puhumattakaan. Ei riittäisi K18 varoitus tuolle metsäfilkalle
-
- Viestit: 1822
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Poweri nyt miltei bingo siitä.
Se huurteenpoisto, hallista ja roikasta, spriitä ikkunaan, parempi pyyhkijä ulkopuolelle?
Se kone meni jo, mutta periaate. Te ilmi selvästi haluut te jumpata ympäri mezzo/mega kopissa ennemin kuin eteenpäin, niikuin semmosessa kopissa kuuluu. Se tuli aika selväksi.
Mutta, kuinka paljon pitää sijoittaa että saa 120m3 ulos metsästä? Se mega ja rakenna nyt taakse ajoa siihen, kuin paljo siihen menis rahaa?
Mutta ois se kivaa katto ku sillä a64 sykepatpatruunanaarva naksuttais yhtä kovaa ku nakke nakutaja se syke, eikä tarttis tukijalkoja eikä kääntyä ympäri, se puu mihin ett yltäny, suuna vaihdolla tai käännöllä tosta noin, jos nyt tajusitte vihdoin mitä tarkoitin,
Se huurteenpoisto, hallista ja roikasta, spriitä ikkunaan, parempi pyyhkijä ulkopuolelle?
Se kone meni jo, mutta periaate. Te ilmi selvästi haluut te jumpata ympäri mezzo/mega kopissa ennemin kuin eteenpäin, niikuin semmosessa kopissa kuuluu. Se tuli aika selväksi.
Mutta, kuinka paljon pitää sijoittaa että saa 120m3 ulos metsästä? Se mega ja rakenna nyt taakse ajoa siihen, kuin paljo siihen menis rahaa?
Mutta ois se kivaa katto ku sillä a64 sykepatpatruunanaarva naksuttais yhtä kovaa ku nakke nakutaja se syke, eikä tarttis tukijalkoja eikä kääntyä ympäri, se puu mihin ett yltäny, suuna vaihdolla tai käännöllä tosta noin, jos nyt tajusitte vihdoin mitä tarkoitin,
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Mikä luku tuo 120m3 on?
Jos ei ole aikaan sidottu niin sehän liikkuu vaikka harmaan verkun perässä paskatalikossa tai kelekan reessä.
Jos ei ole aikaan sidottu niin sehän liikkuu vaikka harmaan verkun perässä paskatalikossa tai kelekan reessä.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 1869
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Ford TW30, pyöräkoneet, Valmetit ja muut metsätyössä, Metsamanista irrotettu keskustelu
Kyllä minä ymmärrään traktori754:n pointin, ja suhtaudun ajatukseen mielestäni ennakkoluulottomasti. Niiden (maasto)ominaisuuksien rajoissa mitä pyöräkone antaa myöten, niin varmasti vakaa ja tehokas pohjakone. Joskus katsonut tienvarsimurskaimia/niittokoneita jotka pyöräkoneessa kiinni, niin varsin pätevä yhdistelmä.
Veivaahan jotkut länkkäreillä ym persveiveilläkin metsätöitä, ja ajaa asiansa.
Veivaahan jotkut länkkäreillä ym persveiveilläkin metsätöitä, ja ajaa asiansa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 61 vierailijaa