Tavaroiden korjaus

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

EKo
Viestit: 4545
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Tavaroiden korjaus

Viesti Kirjoittaja EKo »

Ajomies kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 11:48 am
-SS- kirjoitti: To Loka 14, 2021 9:02 pm
Ajomies kirjoitti: To Loka 14, 2021 8:38 pm Mutta nyt ollaan palattu takaisin siihen aikaan että jotain autoihin pitää tehdä vähintään viikoittain, ja kestoraja on max. 100 000 km. ;)
Tuo pitäisi saada jotenkin numeroiksi, jotta sen voisi todentaa. Anekdootit eivät todista yhtään mitään. Jos näin todellakin olisi, että autot kestäisivät vain 100 000 km, poistuisi runsaasti uusia autoja romutettuna, autokannasta poistuisivat uudet mallit nopeasti, katsastustilastot ja reksteröintitilastot vinoutuisivat, ja myös hinaus- ja korjaamoliikkeiden aktiivisuus kertoisi asiasta.

Mutta tämä ehkä menee samaan ryhmään lapsuuden pitempien ja kuumempien kesien, lumisempien talvien (tuo ehkä pitää paikkansakin) ja muutenkin nykyään nopeammin ohikiitävien vuosien osalta.

-SS-
Omia kokemuksia ei noista uudemmista juurikaan ole mutta on noita tutuilla ollut ja aika huonoja kokemuksia näistä on tullut tietooni. Ja aika usein noista netin syöveristä löytyvistä eri autojen sivustoilta tähän on kyllä tullut vahvistusta. Harvinaisia nuo vaihteisto ja moottoreiden murheet kuitenkaan ole. Se että näitä vikoja esiintyy ei varmasti tarkoita sitä että jokaisessa autossa ne viat ilmaantuisi, mutta kyllä sellaiset kuitenkin ainakin omissa ajokin hankinnoissa jonkinlainen painoarvo on. Mutta voihan sitä sokeasti mennä ja luottaa kaiken mainoksen antaman kuvauksen olevan totta ja se että joku olisi jopa ikiliikkuja!
Aloitetaan nyt vaikka sillä, että kerrot kuinka monta autoa tiedät menneen paaliin 100 tkm ajettuna. Kolariautot ovat tietysti eri asia, kun nyt puhutaan vikaantumisten vaikutuksesta.
Samoin, kerro kuinka monta autoa tiedät käyvän pajalla viikottain korjauksessa.
Ihan numeeriset määrät riittää ilman selityksiä.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
ylioyja
Viestit: 7659
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Tavaroiden korjaus

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

Ajomies kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 11:59 am https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1657783
On ne kun menevät tuollaisia "satuja" julkaisemaan.
Kiva kuva Volkkarinsukuisesta ilman moottorin katteita.
Ajomies
Viestit: 28113
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Tavaroiden korjaus

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

EKo kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 12:06 pm
Ajomies kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 11:48 am
-SS- kirjoitti: To Loka 14, 2021 9:02 pm
Ajomies kirjoitti: To Loka 14, 2021 8:38 pm Mutta nyt ollaan palattu takaisin siihen aikaan että jotain autoihin pitää tehdä vähintään viikoittain, ja kestoraja on max. 100 000 km. ;)
Tuo pitäisi saada jotenkin numeroiksi, jotta sen voisi todentaa. Anekdootit eivät todista yhtään mitään. Jos näin todellakin olisi, että autot kestäisivät vain 100 000 km, poistuisi runsaasti uusia autoja romutettuna, autokannasta poistuisivat uudet mallit nopeasti, katsastustilastot ja reksteröintitilastot vinoutuisivat, ja myös hinaus- ja korjaamoliikkeiden aktiivisuus kertoisi asiasta.

Mutta tämä ehkä menee samaan ryhmään lapsuuden pitempien ja kuumempien kesien, lumisempien talvien (tuo ehkä pitää paikkansakin) ja muutenkin nykyään nopeammin ohikiitävien vuosien osalta.

-SS-
Omia kokemuksia ei noista uudemmista juurikaan ole mutta on noita tutuilla ollut ja aika huonoja kokemuksia näistä on tullut tietooni. Ja aika usein noista netin syöveristä löytyvistä eri autojen sivustoilta tähän on kyllä tullut vahvistusta. Harvinaisia nuo vaihteisto ja moottoreiden murheet kuitenkaan ole. Se että näitä vikoja esiintyy ei varmasti tarkoita sitä että jokaisessa autossa ne viat ilmaantuisi, mutta kyllä sellaiset kuitenkin ainakin omissa ajokin hankinnoissa jonkinlainen painoarvo on. Mutta voihan sitä sokeasti mennä ja luottaa kaiken mainoksen antaman kuvauksen olevan totta ja se että joku olisi jopa ikiliikkuja!
Aloitetaan nyt vaikka sillä, että kerrot kuinka monta autoa tiedät menneen paaliin 100 tkm ajettuna. Kolariautot ovat tietysti eri asia, kun nyt puhutaan vikaantumisten vaikutuksesta.
Samoin, kerro kuinka monta autoa tiedät käyvän pajalla viikottain korjauksessa.
Ihan numeeriset määrät riittää ilman selityksiä.
Enhän minä ole paalin menemisestä maininnut mitään, vaan yleensä noista moottoreiden , vaihteiston yms. kestoista! Minä on nyt ala noita kaikkia tänne rustaamaan, niitä löytyy kun vaan lähtee selailemaan noita eri merkkien keskustelupalstoja, ja jopa tubestakin löytyy avautumisia noista ongelmista. Jos ei kiinnosta niitä sieltä kaivella niin sille minä en mahda mitään.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ajomies
Viestit: 28113
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Tavaroiden korjaus

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Voin nyt yhden esimerkin laittaa tuttavan vasta hankkima tähtikeula, niin siinä on mennyt ajotietokoneen näyttö pimeäksi useamman kerran ja sen kanssa sitten käynyt huollossa monesti, mutta vika uusiutui, kunnes lopulta koko yksikkö vaihdettiin takuuseen.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
asfalttiviljelijä
Viestit: 4423
Liittynyt: Su Touko 14, 2006 10:13 pm
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tavaroiden korjaus

Viesti Kirjoittaja asfalttiviljelijä »

Aivan peruautonkäyttäjänä oma kokemus: Viva 1970. Kytkin n 30tkm, perä n.50 tkm, moottori n100 tkm(ei välttämätön), vaihto 180 tkm Käytttyyn Kadettiin joka vaihtui uuteen Corollaan 1970. Corollassa venttiilit 150 tkm ja muuta pientä jousia iskareita. Myyty 350tkm. Mitsubishi Bace Wagon 1986 (10000km),vaihteisto 150 tkm, eikä muuta merkittävää ajetiin 350 tkm. M- B A170, maakaapeli poikki satartista, ei muuta mainittavaa, ajettu vajaa 200 tkm. Nyt Volvo V40 v. 2003, 275 tkm. ei mainittavia ongelmia. Kaksi viimeisä huollatettu merkkiliikkeessä, paitsi öljyn- suotimien ja lampunvaihtoja ym. pientä itse.
Ajomies
Viestit: 28113
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Tavaroiden korjaus

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

No omien autojen historia, mitä nyt muistaa, eka oli DKW F11, johon katsastaja ihastui niin että halusi sitä katsella useammankin kerran. Kaksi vuotta ehdin ajella ennen kuin meni kaksi vaihdetta yhtä aikaa päälle. Meni sitten paaliin. Toinen oli Luupää Datsun, sekin oli hyvä auto kun kelpasi vorollekin. Armeijan ajan jäi seisomaan ja uusi kone ruostui jumiin. Meni lusikkatarpeiksi. Sitten oli Opel Kadet 1100 S, Koneremontin tein, vaikka ei rikki ollutkaan, ajelin 8 V ja n. 200 000 km kunnes perä antautui, meni vaihdossa ladaan, 1500 S, niitä kaksi peräkkäin, pieniä harmeja ja ruoste kiusasi tuota ensimmäistä. sitten oli erilaisia autoja, enkä edes muista niitä saati että olisi järjestys muistissa. Opeleita D, E, 1,3 ja 1,6 koneella, Astra 2 l GT, poika kolaroi sen ja seisoksii tuolla nurkalla. Sitten Corolla diesel, meni vaihdossa traktorin peräkärryyn, Sitte Camry joka meni pojalle ja sitten hirvikolarissa lunastukseen. Mersun 200 D, oli vain lyhyen aikaa kun kaveri halusi sen itselleen. Siinä oli siihen astisista eniten remonttia, toki ajettukin 500 000 km. Sitten taas Camry joka edelleen ajossa, ollut jo 13 vuotta, Mitsu, Carisma, joka juuri vaihtoi omistajaa. Jarruja , iskareita, näissä oli kaikissa remontoitava, mutta E mallin Kadetissa ne jarrut oli jo sitten sellaiset ongelman aiheuttajat, että Opeleissa meinasi jo mitta täyttyä. Sitten on vielä tuo tähtinokka 508 joka sekin nyt tuntuu muuttavan olomuotoa ja väriä ruskehtavaan suuntaan. Samara, sitikkaa, transittia joita nytkin omistuksessa kolme kappaletta. Tuo sitikka piti olla satunnaisiin kuljetustarpeisiin oiva peli, mutta 2 kk riitti sen kanssa painimiseen. Nyt on työkaluvarastona. Mazda 6 sekin alkoi muuttumaan maaksi, ja into loppui senkin kanssa. Yksi transitti seisoksii ja odottelee sopivaa syöttöpumppua. Sitten on monia muita autoja joilla on tullut ajeltua, 100 A kadetti, äidin auto, samoin Imppi, sitten kuplia, Vovo duetti, mersuja 190 - 280 S :n. Jokunen Fiatti, Honda, saab, Kia, Nissani mm. jotka ei tosin ole minun nimissäni olleita. Varmasti niitä vielä enemmänkin on kun vaan muistaisi. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
jiipee
Viestit: 10729
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Tavaroiden korjaus

Viesti Kirjoittaja jiipee »

ylioyja kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 12:59 pm
Ajomies kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 11:59 am https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1657783
On ne kun menevät tuollaisia "satuja" julkaisemaan.
Kiva kuva Volkkarinsukuisesta ilman moottorin katteita.
Aika matolaatikko näkyy olevan. Ei ihme että vaikkapa kannentiivisteen vaihtaminen on työläs operaatio.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Avatar
Aprikoitselija
Viestit: 1263
Liittynyt: Pe Touko 15, 2020 5:52 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi, nykyään
Viesti:

Re: Tavaroiden korjaus

Viesti Kirjoittaja Aprikoitselija »

60-luvun lopulta jääny mieleen yks viva. Sen vaiva alkoi kaasarin läpän akselin reikien kulumisesta sen imuputken seinissä. Rupes niistä ottamaan ilmaa sisään, rytkytteli niin, että vaihteistosta lähti hampaita. Jopparille kun sen vein, ei toiminut ku 2 vaihdetta eteen ja pakki.

Sain vaihdossa fiat 600 yksilön josta oli pohjarunko ruostunut lähes poikki. Yhden vanhan pesukoneen valkoiset pellit sinne ja ovien alle piti heftailla. Katsastusmiestä nauratti, kun kömpi alta pois, mutta leima tuli.

Kyllä niistä vanhemmiten löytyy muitakin vikakohteita ku moottori ja vaihteisto.
Ajomies
Viestit: 28113
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Tavaroiden korjaus

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Philipsin 22" matkatv ei suostu näyttämään 1-5 kanavia, muut kyllä näkyy ja kuuluu. Oletettavasti viritin on viallinen? Minkälainen laite on kunnostaa tai vaihtaa?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tavaroiden korjaus

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Aprikoitselija kirjoitti: La Loka 16, 2021 11:58 am Sain vaihdossa fiat 600 yksilön josta oli pohjarunko ruostunut lähes poikki. Yhden vanhan pesukoneen valkoiset pellit sinne ja ovien alle piti heftailla. Katsastusmiestä nauratti, kun kömpi alta pois, mutta leima tuli.
Lukiko niissä pelleissä vielä "Hoover"?
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], rautakasa ja 49 vierailijaa