Automerkkien viat

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja avensi »

Itsellä 1999 malli avensis ja uudempia en kaipaa !
Taas on vuosi leimaa
Tämä on uusin auto mitä on ollu koskaan mulla .
Eikä auton vaihtoon saa rahaa mistään .
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

En minäkään tiedä paljonko pitäisi sitä "ylimääräistä" rahaa olla että sijoittaisin sitä uuteen autoon? Sen paritonnisen voi vaikka repiä, joka menee siinä vaiheessa taivaan tuuliin kun sen ajokin ajaa liikkeestä pihalle. Sitten vielä menee yöunet kun koku sattuu parkkipaikalla kopauttamaan siihen lommon oveen. Ja sitten on taas alettava selailemaan autouutuuksien esitteitä, kun ei tuolla "vanhalla" autolla enää kauaa ajella. No sekin on taas ihan oma valinta ja jokainen tekee kuinka haluaa, eikä ilman tällaisia ihmisiä olisi niitä "hyviä" käytettyjäkään olemassa. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
steami

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja steami »

A-P kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 1:24 pm
avensi kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 1:10 pmTämän takia ajan aina japanilaisella!
Voittaako vielä enemmän jos ajaa riittävän vanhalla japanialaisella? :wink:
Voittaa! 32 vuotta vanha Carina. Vuodesta toiseen menee katsastuksesta moitteetta läpi. Toimii ja täyttää tehtävänsä. ..
Huollot ja korjaukset yksinkertaisia tehdä itse. Käsittämättömän halpoja kilometrejä. Pääomakuluja ei ole, koska auto on arvoton. 21 olen saanut olla onnellinen Carinan omistaja.. Älkää nyt katkeroituko, kyllä se päivä paistaa vielä ... 8)
8400
Viestit: 9803
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Pakkohan niitten on kestää kun ei niihin saa varaosiakaan. Pari neliötä pelliä vaan vuosittain
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

8400 kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 6:29 pm Pakkohan niitten on kestää kun ei niihin saa varaosiakaan. Pari neliötä pelliä vaan vuosittain
Eihän nyt puhuttu mersuista? :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
tiko
Viestit: 657
Liittynyt: La Marras 12, 2016 11:00 am
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja tiko »

steami kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 5:59 pm
A-P kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 1:24 pm
avensi kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 1:10 pmTämän takia ajan aina japanilaisella!
Voittaako vielä enemmän jos ajaa riittävän vanhalla japanialaisella? :wink:
Voittaa! 32 vuotta vanha Carina. Vuodesta toiseen menee katsastuksesta moitteetta läpi. Toimii ja täyttää tehtävänsä. ..
Huollot ja korjaukset yksinkertaisia tehdä itse. Käsittämättömän halpoja kilometrejä. Pääomakuluja ei ole, koska auto on arvoton. 21 olen saanut olla onnellinen Carinan omistaja.. Älkää nyt katkeroituko, kyllä se päivä paistaa vielä ... 8)
Minkälainen carina? ollu joskus Carina -89 automaatti 2.0GL. oli se hyvä.. Eilen bonjasin Lusin suoralla virheettömän siistin corolla farmarin, olisko-90 mallia.. itellä ollu sellainen.. 842tkm niin loppu ajot peltien häviämisiin :cry:

Nykyään avensis -05 2.4 automaatti farmari. Ajaa tuolla ihan hyvin. Tukivarret vaan on heikommin tehty kuin vanhoissa. pellinkappaleita hitsattu yhteen. Niitä vaihtoivat korjaamolla viimeksi.

Kyllä näin on, autot tehdään heikommin nykyään, etteivät kestä liian kauan.. :o
Case 1594-4HS
Case 1494-4HS+isme 140
Case 1690-4T
Case 1390
Sampo 680 -89
VM 300SK
Valtra N101H -11
8400
Viestit: 9803
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Ajomies kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 6:45 pm
8400 kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 6:29 pm Pakkohan niitten on kestää kun ei niihin saa varaosiakaan. Pari neliötä pelliä vaan vuosittain
Eihän nyt puhuttu mersuista? :)
Mersun varaosahuolto taitaa olla automaailman parhaimmistoa
Talumees
Viestit: 6364
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Talumees »

8400 kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 8:41 pm
Ajomies kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 6:45 pm
8400 kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 6:29 pm Pakkohan niitten on kestää kun ei niihin saa varaosiakaan. Pari neliötä pelliä vaan vuosittain
Eihän nyt puhuttu mersuista? :)
Mersun varaosahuolto taitaa olla automaailman parhaimmistoa
Sama taitaa olla Volvolla. Mutta niitä ei normaali käytössä paljon tarvita... :wink:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
korsteeni
Viestit: 3582
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

8400 kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 8:41 pm
Ajomies kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 6:45 pm
8400 kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 6:29 pm Pakkohan niitten on kestää kun ei niihin saa varaosiakaan. Pari neliötä pelliä vaan vuosittain
Eihän nyt puhuttu mersuista? :)
Mersun varaosahuolto taitaa olla automaailman parhaimmistoa
Totta! Mersulla on (oli ainakin vuosia takaperin) erillinen classic-osasto jossa valmistetaan tilauksesta osa kuin osa, jos ei hyllystä löydy. Itsekkin turvautunut E500 Limitedin kanssa kyseiseen osastoon.


Edit. On se classic center edelleen voimissaan 8)

https://www.mercedes-benz.com/en/classi ... -fellbach/

Poiminta google kääntäjällä:
”Osien saatavuus on avain klassisen auton täydelliseen huoltoon ja restaurointiin. "Osakeskuksessamme Germersheimissa on 52 000 varaosaa, joista monet ovat yksinomaan klassisia malleja", sanoo Andreas Häberle. Osat, joita ei enää ole saatavana, voidaan toistaa alkuperäisessä laadussa. Useimmat toistot ja tuotannon uusinnat liittyvät turvallisuuteen tai ajamiseen kriittisiin osiin. Alkuperäiselle toimittajalle on mahdollisuuksien mukaan uskottu uusi tuotanto. Vaihtoehtoisesti yli 150 sertifioitua lähdettä on valmiina.”
MF165SMP
Viestit: 653
Liittynyt: To Maalis 04, 2021 5:53 pm
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja MF165SMP »

Talumees kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 8:52 pm
8400 kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 8:41 pm
Ajomies kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 6:45 pm
8400 kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 6:29 pm Pakkohan niitten on kestää kun ei niihin saa varaosiakaan. Pari neliötä pelliä vaan vuosittain
Eihän nyt puhuttu mersuista? :)
Mersun varaosahuolto taitaa olla automaailman parhaimmistoa
Sama taitaa olla Volvolla. Mutta niitä ei normaali käytössä paljon tarvita... :wink:
No ei kyl ole, neljännesvuosisadan ikäseen Volvoon (960) löytyy paremmin osia motonetist tai viron varaosapuodeista. Esim. jarrujen liukutappisarjat jne... turha kysellä marmoritiskiltä. Ja sit vielä nuo viimeset takavetovolvot - niissä pyöränripustukset on tehty jo lähes nykynormien mukaa joten puslaa ja muuta hilavitkutinta kuluu ihan niiku nykyautoilla
Pataässä
Viestit: 1991
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

Eepee kirjoitti: To Loka 14, 2021 10:11 pm
rautakasa kirjoitti: To Loka 14, 2021 10:26 am
Eepee kirjoitti: Ke Loka 13, 2021 6:36 pm Ette ny sitte halunneet huomata varsinaista pointsia. Jos kaikki liikkuisivat järkevällä 40 km/h vauhdilla, johon hyvin riittää alle 5 kW teho, niin ei olis mitään ongelmia liittyä liikenteeseen. Mutta höperö kilpailu asiakkaista lisää autojen tehoja ihan pölvästiin tasoon. Miksi arkiliikkumisessa pitäisi mennä ko radalla, höh! Elämä on mukavampaa hitaammin ja rennommin.
Mikäs siinä, jos elinpiiri rajoittuu matkaan pirtin, saunan, navetan ja lähimmän osuuskaupan muodostamaan vinoneliöön. Vaan jos päiväsiirtymät ylittävät 1000 km, käyttää mielellään hiukan isompia nopeuksia. Perheautoon riittää tehoksi 300-400 kW.
Tuo on juuri sitä umpityperyyttä, josta pitää päästä eroon. Kenen etu on kasvattaa pyllyään istumalla kymmenen tuntia peltikotelossa per päivä:o ? Työt täytyy pystyä järjestämään järkevämmin, niin että voi elää ihmisarvoista elämää. Siksi maailmanlaajuinen kattonopeus 40 km/h toisi kaikille paremman elämisen tason, siinä sivussa se pelastaisi ihmiskunnan ja ratkaisisi kaikki suuret ongelmat. Kaikki.

Noniin, voidaan jatkaa automerkkien luotettavuuden haukkumista ja kehumista...Voin tässä kehaista Suzuki Altoa, jonka opiskeluaikana omistin. Ei vian vikaa ikuna, ei se tosin minulla kauan ollut. Kerran ohitin Volvon Tampereen moottoritiellä. Aika sopivan kokoinen auto moneen lähtöön.
Ai typeryyttä? Mites me raskaankaluston kuljettajat? Me kaipaamme tehoja ja ennen kaikkea vetoja vehkeisiin. Nykyiset 750 hv vastaa vanhoja vapaa putkisia heppaisia. Softattiin nimikko ajoneuvooni Next Geneen lisää tehoja ja kulutus pieneni, ei tarvi henkitoreissaan vetää. Malliksi tuli R900.
transit
Viestit: 965
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja transit »

steami kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 12:35 pm
Nuffield kirjoitti: To Loka 14, 2021 9:18 pm
steami kirjoitti: To Loka 14, 2021 8:26 pm
8400 kirjoitti: To Loka 14, 2021 7:20 pm
steami kirjoitti: To Loka 14, 2021 7:18 pm ..Siis pitääkö perheautossa olla 160 hp, että pääsee rampilta 100 km nopeuteen ja siirtymään turvallisesti pieneenkin väliin?

Toyota Yaris ja yhtään kertaa en ole jäänyt kiihdyskaistan päähän odottelemaan. Yarisissa on 87 hp.
Tuollaisilla koirankopeilla ei monikaan viitsi ajaa
Eukko kehuu. On näppärä ajella kaupungin keskustassa..
Onko vaimo koskaan päässy edes testaamaan isompaa :roll:
On. Pihassa seisoo Carina. Ei lähde sillä kauppareissulle. Aina ottaa Yariksen.. :-)
Koita viedä joku muun merkkinen auto sinne pihaan, niin se ottaa aina sen.
Voit sitten ihailla niitä tojotias siinä pihassa. :lol:
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Pataässä kirjoitti: Pe Loka 15, 2021 9:28 pm
Eepee kirjoitti: To Loka 14, 2021 10:11 pm
rautakasa kirjoitti: To Loka 14, 2021 10:26 am
Eepee kirjoitti: Ke Loka 13, 2021 6:36 pm Ette ny sitte halunneet huomata varsinaista pointsia. Jos kaikki liikkuisivat järkevällä 40 km/h vauhdilla, johon hyvin riittää alle 5 kW teho, niin ei olis mitään ongelmia liittyä liikenteeseen. Mutta höperö kilpailu asiakkaista lisää autojen tehoja ihan pölvästiin tasoon. Miksi arkiliikkumisessa pitäisi mennä ko radalla, höh! Elämä on mukavampaa hitaammin ja rennommin.
Mikäs siinä, jos elinpiiri rajoittuu matkaan pirtin, saunan, navetan ja lähimmän osuuskaupan muodostamaan vinoneliöön. Vaan jos päiväsiirtymät ylittävät 1000 km, käyttää mielellään hiukan isompia nopeuksia. Perheautoon riittää tehoksi 300-400 kW.
Tuo on juuri sitä umpityperyyttä, josta pitää päästä eroon. Kenen etu on kasvattaa pyllyään istumalla kymmenen tuntia peltikotelossa per päivä:o ? Työt täytyy pystyä järjestämään järkevämmin, niin että voi elää ihmisarvoista elämää. Siksi maailmanlaajuinen kattonopeus 40 km/h toisi kaikille paremman elämisen tason, siinä sivussa se pelastaisi ihmiskunnan ja ratkaisisi kaikki suuret ongelmat. Kaikki.

Noniin, voidaan jatkaa automerkkien luotettavuuden haukkumista ja kehumista...Voin tässä kehaista Suzuki Altoa, jonka opiskeluaikana omistin. Ei vian vikaa ikuna, ei se tosin minulla kauan ollut. Kerran ohitin Volvon Tampereen moottoritiellä. Aika sopivan kokoinen auto moneen lähtöön.
Ai typeryyttä? Mites me raskaankaluston kuljettajat? Me kaipaamme tehoja ja ennen kaikkea vetoja vehkeisiin. Nykyiset 750 hv vastaa vanhoja vapaa putkisia heppaisia. Softattiin nimikko ajoneuvooni Next Geneen lisää tehoja ja kulutus pieneni, ei tarvi henkitoreissaan vetää. Malliksi tuli R900.
Aina kun raskaaseen kalustoon tulee uusia ja tehokkaampia koneita, niin sitä mukaa lait muuttuu niin että se teho jää taas vajaaksi. Vaikka taitaa nämä nyt jo rajoittimen takia jäädä isoimmalla pykälällä reilusti alle maksimikierrosten?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
jarikos
Viestit: 4381
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Minulle on riittänyt 210hp ja karvan vajaa 300Nm vääntö. Yksin tai kaksin ajellessa on aivan riittävä mutta enemmän porukkaa kyydissä ja tavaratilassa rompetta niin jokunen heppa lisää ei olisi pahitteeksi. Väännöstä on iloa ohituksissa. Tehohan ei sinänsä näyttele kovin suurta roolia verrattuna vääntöön.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Mulla oli yhteen aikaan Volvot, 242L ja 240 GLi.
Vanhuksessa 83 ja uuremmassa 118 hv.
Vanhuksessa oli enemmän vääntöä 1000 r/min pienemmillä kierroksilla.
Vanhus oli 4-vaihteinen ja kepitystarve aika vähäinen.
Uurempi 5-vaihteinen ja pienemmän väännön takia piti kepitellä risteyksiin enempi.
Vanhus oli vähän hiras ohittamaan mutta GLi meni suuremmalla teholla paljon reippaammin ohi.
Eli ei se pelkkä vääntö auta, teho on se joka räjäyttää pankin.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
rautakasa
Viestit: 2098
Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja rautakasa »

jarikos kirjoitti: La Loka 16, 2021 10:11 pm Minulle on riittänyt 210hp ja karvan vajaa 300Nm vääntö. Yksin tai kaksin ajellessa on aivan riittävä mutta enemmän porukkaa kyydissä ja tavaratilassa rompetta niin jokunen heppa lisää ei olisi pahitteeksi. Väännöstä on iloa ohituksissa. Tehohan ei sinänsä näyttele kovin suurta roolia verrattuna vääntöön.
Kyllä se vaan se teho on, jota tarvitaan nopeuden eli liike-energian lisäämiseen. Kannattaa selata vaikka yläkoulun fysiikan kirjaa.
Avatar
toyopet
Viestit: 3260
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja toyopet »

Teho on laskennallinen suure, johon vaikuttaa vääntö ja kierrosnopeus.
Vääntö tekee töitä ja mitä nopeammin, sen enemmän tehoa.
Sillä väännöllä ja kuinka suurilla kierroksilla se toimii, on merkitystä.
It has three speed: here, there and gone...
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Jos vain vääntää mutta ei jaksa ottaa kiarroksia….hiras se on.
Sitte kun saarahan sillä väännöllä kierroksia aikahan niin alakaa tapahtua.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
jarikos
Viestit: 4381
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja jarikos »

rautakasa kirjoitti: La Loka 16, 2021 10:38 pm
jarikos kirjoitti: La Loka 16, 2021 10:11 pm Minulle on riittänyt 210hp ja karvan vajaa 300Nm vääntö. Yksin tai kaksin ajellessa on aivan riittävä mutta enemmän porukkaa kyydissä ja tavaratilassa rompetta niin jokunen heppa lisää ei olisi pahitteeksi. Väännöstä on iloa ohituksissa. Tehohan ei sinänsä näyttele kovin suurta roolia verrattuna vääntöön.
Kyllä se vaan se teho on, jota tarvitaan nopeuden eli liike-energian lisäämiseen. Kannattaa selata vaikka yläkoulun fysiikan kirjaa.
Toki, tehoton ei kulje ollenkaan. Teho on yhtäkuin suoritetun työn määrä ja tehoa saa lisää kun kierrokset tuplataan vaikka vääntö olisi heikentynyt. Silloin taas kiihtyvyys kärsii. Mitä enemmän vääntöä ja mitä laajemmalla kierrosalueella, sitä parempi on kiihtyvyys.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
JiiSPee
Viestit: 1919
Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja JiiSPee »

Jos halutaan puhua tehon sijaan (jostain kumman syystä...) väännöstä suorityskyvyn kannalta niin silloin pitää puhua pyöriltä saatavasta väännöstä ei moottorista saatavasta jolla ei ole asian kanssa merkitystä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Deippa, Jounie, juntunen, kkuula, MasaP ja 50 vierailijaa