Automerkkien viat
-
- Viestit: 2525
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Itsellä 1999 malli avensis ja uudempia en kaipaa !
Taas on vuosi leimaa
Tämä on uusin auto mitä on ollu koskaan mulla .
Eikä auton vaihtoon saa rahaa mistään .
Taas on vuosi leimaa
Tämä on uusin auto mitä on ollu koskaan mulla .
Eikä auton vaihtoon saa rahaa mistään .
-
- Viestit: 28109
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
En minäkään tiedä paljonko pitäisi sitä "ylimääräistä" rahaa olla että sijoittaisin sitä uuteen autoon? Sen paritonnisen voi vaikka repiä, joka menee siinä vaiheessa taivaan tuuliin kun sen ajokin ajaa liikkeestä pihalle. Sitten vielä menee yöunet kun koku sattuu parkkipaikalla kopauttamaan siihen lommon oveen. Ja sitten on taas alettava selailemaan autouutuuksien esitteitä, kun ei tuolla "vanhalla" autolla enää kauaa ajella. No sekin on taas ihan oma valinta ja jokainen tekee kuinka haluaa, eikä ilman tällaisia ihmisiä olisi niitä "hyviä" käytettyjäkään olemassa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Re: Automerkkien viat
Voittaa! 32 vuotta vanha Carina. Vuodesta toiseen menee katsastuksesta moitteetta läpi. Toimii ja täyttää tehtävänsä. ..
Huollot ja korjaukset yksinkertaisia tehdä itse. Käsittämättömän halpoja kilometrejä. Pääomakuluja ei ole, koska auto on arvoton. 21 olen saanut olla onnellinen Carinan omistaja.. Älkää nyt katkeroituko, kyllä se päivä paistaa vielä ...
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Pakkohan niitten on kestää kun ei niihin saa varaosiakaan. Pari neliötä pelliä vaan vuosittain
-
- Viestit: 28109
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Eihän nyt puhuttu mersuista?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 657
- Liittynyt: La Marras 12, 2016 11:00 am
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Minkälainen carina? ollu joskus Carina -89 automaatti 2.0GL. oli se hyvä.. Eilen bonjasin Lusin suoralla virheettömän siistin corolla farmarin, olisko-90 mallia.. itellä ollu sellainen.. 842tkm niin loppu ajot peltien häviämisiinsteami kirjoitti: ↑Pe Loka 15, 2021 5:59 pmVoittaa! 32 vuotta vanha Carina. Vuodesta toiseen menee katsastuksesta moitteetta läpi. Toimii ja täyttää tehtävänsä. ..
Huollot ja korjaukset yksinkertaisia tehdä itse. Käsittämättömän halpoja kilometrejä. Pääomakuluja ei ole, koska auto on arvoton. 21 olen saanut olla onnellinen Carinan omistaja.. Älkää nyt katkeroituko, kyllä se päivä paistaa vielä ...
Nykyään avensis -05 2.4 automaatti farmari. Ajaa tuolla ihan hyvin. Tukivarret vaan on heikommin tehty kuin vanhoissa. pellinkappaleita hitsattu yhteen. Niitä vaihtoivat korjaamolla viimeksi.
Kyllä näin on, autot tehdään heikommin nykyään, etteivät kestä liian kauan..
Case 1594-4HS
Case 1494-4HS+isme 140
Case 1690-4T
Case 1390
Sampo 680 -89
VM 300SK
Valtra N101H -11
Case 1494-4HS+isme 140
Case 1690-4T
Case 1390
Sampo 680 -89
VM 300SK
Valtra N101H -11
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 6364
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Sama taitaa olla Volvolla. Mutta niitä ei normaali käytössä paljon tarvita...
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 3582
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Totta! Mersulla on (oli ainakin vuosia takaperin) erillinen classic-osasto jossa valmistetaan tilauksesta osa kuin osa, jos ei hyllystä löydy. Itsekkin turvautunut E500 Limitedin kanssa kyseiseen osastoon.
Edit. On se classic center edelleen voimissaan
https://www.mercedes-benz.com/en/classi ... -fellbach/
Poiminta google kääntäjällä:
”Osien saatavuus on avain klassisen auton täydelliseen huoltoon ja restaurointiin. "Osakeskuksessamme Germersheimissa on 52 000 varaosaa, joista monet ovat yksinomaan klassisia malleja", sanoo Andreas Häberle. Osat, joita ei enää ole saatavana, voidaan toistaa alkuperäisessä laadussa. Useimmat toistot ja tuotannon uusinnat liittyvät turvallisuuteen tai ajamiseen kriittisiin osiin. Alkuperäiselle toimittajalle on mahdollisuuksien mukaan uskottu uusi tuotanto. Vaihtoehtoisesti yli 150 sertifioitua lähdettä on valmiina.”
-
- Viestit: 653
- Liittynyt: To Maalis 04, 2021 5:53 pm
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
No ei kyl ole, neljännesvuosisadan ikäseen Volvoon (960) löytyy paremmin osia motonetist tai viron varaosapuodeista. Esim. jarrujen liukutappisarjat jne... turha kysellä marmoritiskiltä. Ja sit vielä nuo viimeset takavetovolvot - niissä pyöränripustukset on tehty jo lähes nykynormien mukaa joten puslaa ja muuta hilavitkutinta kuluu ihan niiku nykyautoilla
-
- Viestit: 1991
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Ai typeryyttä? Mites me raskaankaluston kuljettajat? Me kaipaamme tehoja ja ennen kaikkea vetoja vehkeisiin. Nykyiset 750 hv vastaa vanhoja vapaa putkisia heppaisia. Softattiin nimikko ajoneuvooni Next Geneen lisää tehoja ja kulutus pieneni, ei tarvi henkitoreissaan vetää. Malliksi tuli R900.Eepee kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 10:11 pmTuo on juuri sitä umpityperyyttä, josta pitää päästä eroon. Kenen etu on kasvattaa pyllyään istumalla kymmenen tuntia peltikotelossa per päivä:o ? Työt täytyy pystyä järjestämään järkevämmin, niin että voi elää ihmisarvoista elämää. Siksi maailmanlaajuinen kattonopeus 40 km/h toisi kaikille paremman elämisen tason, siinä sivussa se pelastaisi ihmiskunnan ja ratkaisisi kaikki suuret ongelmat. Kaikki.rautakasa kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 10:26 amMikäs siinä, jos elinpiiri rajoittuu matkaan pirtin, saunan, navetan ja lähimmän osuuskaupan muodostamaan vinoneliöön. Vaan jos päiväsiirtymät ylittävät 1000 km, käyttää mielellään hiukan isompia nopeuksia. Perheautoon riittää tehoksi 300-400 kW.Eepee kirjoitti: ↑Ke Loka 13, 2021 6:36 pm Ette ny sitte halunneet huomata varsinaista pointsia. Jos kaikki liikkuisivat järkevällä 40 km/h vauhdilla, johon hyvin riittää alle 5 kW teho, niin ei olis mitään ongelmia liittyä liikenteeseen. Mutta höperö kilpailu asiakkaista lisää autojen tehoja ihan pölvästiin tasoon. Miksi arkiliikkumisessa pitäisi mennä ko radalla, höh! Elämä on mukavampaa hitaammin ja rennommin.
Noniin, voidaan jatkaa automerkkien luotettavuuden haukkumista ja kehumista...Voin tässä kehaista Suzuki Altoa, jonka opiskeluaikana omistin. Ei vian vikaa ikuna, ei se tosin minulla kauan ollut. Kerran ohitin Volvon Tampereen moottoritiellä. Aika sopivan kokoinen auto moneen lähtöön.
-
- Viestit: 965
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Koita viedä joku muun merkkinen auto sinne pihaan, niin se ottaa aina sen.steami kirjoitti: ↑Pe Loka 15, 2021 12:35 pmOn. Pihassa seisoo Carina. Ei lähde sillä kauppareissulle. Aina ottaa Yariksen..
Voit sitten ihailla niitä tojotias siinä pihassa.
-
- Viestit: 28109
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Aina kun raskaaseen kalustoon tulee uusia ja tehokkaampia koneita, niin sitä mukaa lait muuttuu niin että se teho jää taas vajaaksi. Vaikka taitaa nämä nyt jo rajoittimen takia jäädä isoimmalla pykälällä reilusti alle maksimikierrosten?Pataässä kirjoitti: ↑Pe Loka 15, 2021 9:28 pmAi typeryyttä? Mites me raskaankaluston kuljettajat? Me kaipaamme tehoja ja ennen kaikkea vetoja vehkeisiin. Nykyiset 750 hv vastaa vanhoja vapaa putkisia heppaisia. Softattiin nimikko ajoneuvooni Next Geneen lisää tehoja ja kulutus pieneni, ei tarvi henkitoreissaan vetää. Malliksi tuli R900.Eepee kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 10:11 pmTuo on juuri sitä umpityperyyttä, josta pitää päästä eroon. Kenen etu on kasvattaa pyllyään istumalla kymmenen tuntia peltikotelossa per päivä:o ? Työt täytyy pystyä järjestämään järkevämmin, niin että voi elää ihmisarvoista elämää. Siksi maailmanlaajuinen kattonopeus 40 km/h toisi kaikille paremman elämisen tason, siinä sivussa se pelastaisi ihmiskunnan ja ratkaisisi kaikki suuret ongelmat. Kaikki.rautakasa kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 10:26 amMikäs siinä, jos elinpiiri rajoittuu matkaan pirtin, saunan, navetan ja lähimmän osuuskaupan muodostamaan vinoneliöön. Vaan jos päiväsiirtymät ylittävät 1000 km, käyttää mielellään hiukan isompia nopeuksia. Perheautoon riittää tehoksi 300-400 kW.Eepee kirjoitti: ↑Ke Loka 13, 2021 6:36 pm Ette ny sitte halunneet huomata varsinaista pointsia. Jos kaikki liikkuisivat järkevällä 40 km/h vauhdilla, johon hyvin riittää alle 5 kW teho, niin ei olis mitään ongelmia liittyä liikenteeseen. Mutta höperö kilpailu asiakkaista lisää autojen tehoja ihan pölvästiin tasoon. Miksi arkiliikkumisessa pitäisi mennä ko radalla, höh! Elämä on mukavampaa hitaammin ja rennommin.
Noniin, voidaan jatkaa automerkkien luotettavuuden haukkumista ja kehumista...Voin tässä kehaista Suzuki Altoa, jonka opiskeluaikana omistin. Ei vian vikaa ikuna, ei se tosin minulla kauan ollut. Kerran ohitin Volvon Tampereen moottoritiellä. Aika sopivan kokoinen auto moneen lähtöön.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4381
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Minulle on riittänyt 210hp ja karvan vajaa 300Nm vääntö. Yksin tai kaksin ajellessa on aivan riittävä mutta enemmän porukkaa kyydissä ja tavaratilassa rompetta niin jokunen heppa lisää ei olisi pahitteeksi. Väännöstä on iloa ohituksissa. Tehohan ei sinänsä näyttele kovin suurta roolia verrattuna vääntöön.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Mulla oli yhteen aikaan Volvot, 242L ja 240 GLi.
Vanhuksessa 83 ja uuremmassa 118 hv.
Vanhuksessa oli enemmän vääntöä 1000 r/min pienemmillä kierroksilla.
Vanhus oli 4-vaihteinen ja kepitystarve aika vähäinen.
Uurempi 5-vaihteinen ja pienemmän väännön takia piti kepitellä risteyksiin enempi.
Vanhus oli vähän hiras ohittamaan mutta GLi meni suuremmalla teholla paljon reippaammin ohi.
Eli ei se pelkkä vääntö auta, teho on se joka räjäyttää pankin.
Vanhuksessa 83 ja uuremmassa 118 hv.
Vanhuksessa oli enemmän vääntöä 1000 r/min pienemmillä kierroksilla.
Vanhus oli 4-vaihteinen ja kepitystarve aika vähäinen.
Uurempi 5-vaihteinen ja pienemmän väännön takia piti kepitellä risteyksiin enempi.
Vanhus oli vähän hiras ohittamaan mutta GLi meni suuremmalla teholla paljon reippaammin ohi.
Eli ei se pelkkä vääntö auta, teho on se joka räjäyttää pankin.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 2098
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Kyllä se vaan se teho on, jota tarvitaan nopeuden eli liike-energian lisäämiseen. Kannattaa selata vaikka yläkoulun fysiikan kirjaa.jarikos kirjoitti: ↑La Loka 16, 2021 10:11 pm Minulle on riittänyt 210hp ja karvan vajaa 300Nm vääntö. Yksin tai kaksin ajellessa on aivan riittävä mutta enemmän porukkaa kyydissä ja tavaratilassa rompetta niin jokunen heppa lisää ei olisi pahitteeksi. Väännöstä on iloa ohituksissa. Tehohan ei sinänsä näyttele kovin suurta roolia verrattuna vääntöön.
- toyopet
- Viestit: 3260
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Teho on laskennallinen suure, johon vaikuttaa vääntö ja kierrosnopeus.
Vääntö tekee töitä ja mitä nopeammin, sen enemmän tehoa.
Sillä väännöllä ja kuinka suurilla kierroksilla se toimii, on merkitystä.
Vääntö tekee töitä ja mitä nopeammin, sen enemmän tehoa.
Sillä väännöllä ja kuinka suurilla kierroksilla se toimii, on merkitystä.
It has three speed: here, there and gone...
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Jos vain vääntää mutta ei jaksa ottaa kiarroksia….hiras se on.
Sitte kun saarahan sillä väännöllä kierroksia aikahan niin alakaa tapahtua.
Sitte kun saarahan sillä väännöllä kierroksia aikahan niin alakaa tapahtua.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 4381
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Toki, tehoton ei kulje ollenkaan. Teho on yhtäkuin suoritetun työn määrä ja tehoa saa lisää kun kierrokset tuplataan vaikka vääntö olisi heikentynyt. Silloin taas kiihtyvyys kärsii. Mitä enemmän vääntöä ja mitä laajemmalla kierrosalueella, sitä parempi on kiihtyvyys.rautakasa kirjoitti: ↑La Loka 16, 2021 10:38 pmKyllä se vaan se teho on, jota tarvitaan nopeuden eli liike-energian lisäämiseen. Kannattaa selata vaikka yläkoulun fysiikan kirjaa.jarikos kirjoitti: ↑La Loka 16, 2021 10:11 pm Minulle on riittänyt 210hp ja karvan vajaa 300Nm vääntö. Yksin tai kaksin ajellessa on aivan riittävä mutta enemmän porukkaa kyydissä ja tavaratilassa rompetta niin jokunen heppa lisää ei olisi pahitteeksi. Väännöstä on iloa ohituksissa. Tehohan ei sinänsä näyttele kovin suurta roolia verrattuna vääntöön.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 1919
- Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
- Paikkakunta: JKL
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Jos halutaan puhua tehon sijaan (jostain kumman syystä...) väännöstä suorityskyvyn kannalta niin silloin pitää puhua pyöriltä saatavasta väännöstä ei moottorista saatavasta jolla ei ole asian kanssa merkitystä.