Automerkkien viat

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja avensi »

Tämä automerkki on vakuutusyhtiön mukaan "moottorivikojen kuningas"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tam ... #gs.crrst1
aarne
Viestit: 1868
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja aarne »

Voisiko olla vielä 2,0tfsi ja 2,0tdi ne yleisimmät konetyypit..?
Pikkuvalmet
Viestit: 606
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:38 pm
Paikkakunta: Oulunlääni
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Pikkuvalmet »

Moottorivikojen ykkönen on Audi, jonka hinaustapauksista peräti 40 prosenttia liittyy moottorivikaan. Seuraavaksi eniten moottorivian vuoksi hinataan samaan konserniin kuuluvia Volkswageneita sekä ranskalaisia Citroeneja.
Käynnistysongelmia on eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla.
Vaihdevikoja on eniten Fordissa ja jarruvikoja Kiassa :roll:
jarikos
Viestit: 4393
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Tässä hämmästyttää se, että Citroeneissa käytetään enimmäkseen samoja moottoreita mitä Peugeoteissakin. Mikä tekee juuri Citikkaan ne moottoriviat. Voiko käyttäjäkunnasta löytyä se merkittävä ero. Onko Citikkakuskit keskimäärin huolettomampia ja autot jää huoltamatta. Audeja ja Volkkareita taas varmasti huolletaan keskimäärin todella hyvin ja silti ne ovat kärjessä. Bemareista ja niiden huoltamisesta ei ole tietoa mutta mitä muutamalla tutulla on uusia ollut, niin aika ihmeellisiä vikoja niissä on ollut. Nuorison rälläysvehkeet tuskin saa lavettikyytiä ja ne saattavat enimmäkseen puuttua tilastoista eli sikäli uskoisin tilaston olevan kohtuullisen hyvin suuntaa antava.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
korsteeni
Viestit: 3588
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Kaverin audi a4 1.9 tdi 2015 tehtiin just koneremontti 150tkm kohdalla, kun söi öljyä aivan jumalattomasti. Uudet männät ym. Oli viiden tonnin remontti :? Ja homman tehnyt moottorihiomo tehnyt noita useita.

Heidän päättelemänä nuo kuluneet pytyt/männät johtuu pääasiassa kolmos sylinteriin päätyvästä egr paskasta, ja just kolmonen on aina pahin. Egr:än poisto ohjelmasta pidentäisi kestoa kummasti :roll:
zukka
Viestit: 7805
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja zukka »

Tuo voi olla ihan sinänsä luotettava tilasto,mutta ei huomioi kyseisten autojen määrää tai ajettuja kilometrejä.
U140
Viestit: 540
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 10:16 am
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja U140 »

Toinen seikka zukan mainitseman lisäksi on että tosta kalustosta monet on liisareita tai muuten vaan rahoitusyhtiön kautta ostettua jolloin hinuri soitetaan surutta paikalle, osin tietysti rahoittajan sanellessa missä autoa saa korjata.
jarikos
Viestit: 4393
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Nämä uudemmat tekniikat, joissa päästöjä yritetään minimoida, ovat varmaankin yksi syy noiden Audien ja Volkkareiden moottorivaurioihin. Se jumittuva männänrengas ei suoraan tuhoa moottoria mutta kohtuuton öljynkulutus saattaa välillisesti aiheuttaa vahinkoja kun ei joka pysähdyksessä muisteta lisätä. Jakoketjun katkeamiset ei ainakaan paranna tilastoja. Tutun muutaman vuoden vanhassa Audissa alle 100tkm kone hajosi ja yli 7 tonnin remontti. Yksi sukulainen ajoi aikoinaan Audi 100:lla 760tkm ja kerran oli kansi auki. Vanhemmat 1.9 TDI koneet Volkkareissa taitaa mennä sen reippaan 400tkm murheitta.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Mikko Tuominen

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Mikko Tuominen »

Uutisessa ihmetytti se seikka että Audeja ja Bemuja harvemmin hinataan kolarivaurioiden vuoksi, vaikka niiden omistajat kuulemma ovat kovia kaahareita ja muutenkin liikenneturvallisuudesta piittaamattomia.
jarikos
Viestit: 4393
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Mikko Tuominen kirjoitti: La Loka 09, 2021 5:32 pm Uutisessa ihmetytti se seikka että Audeja ja Bemuja harvemmin hinataan kolarivaurioiden vuoksi, vaikka niiden omistajat kuulemma ovat kovia kaahareita ja muutenkin liikenneturvallisuudesta piittaamattomia.
Ainakaan liikenteessä ei tuota kaahaamista huomaa, enemmän ovat tukkeena moottoritien vasemmalla kaistalla.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Yrjö
Viestit: 1482
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

Mikko Tuominen kirjoitti: La Loka 09, 2021 5:32 pm Uutisessa ihmetytti se seikka että Audeja ja Bemuja harvemmin hinataan kolarivaurioiden vuoksi, vaikka niiden omistajat kuulemma ovat kovia kaahareita ja muutenkin liikenneturvallisuudesta piittaamattomia.
Aloittajan uutinen koski moottorivikoja.
Tässä taas juttu "törtöilijöistä".
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/use ... #gs.cs1rc5
Kubota B 5001 DT
jarikos
Viestit: 4393
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Tuo kolaritilasto ei itse asiassa suoraan kerro kaahaamisesta, myös ajotaito ja omien taitojen sovittaminen kulloiseenkin tilanteeseen sopivaksi on iso osatekijä.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Mikko Tuominen

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Mikko Tuominen »

Yrjö kirjoitti: La Loka 09, 2021 5:52 pm
Mikko Tuominen kirjoitti: La Loka 09, 2021 5:32 pm Uutisessa ihmetytti se seikka että Audeja ja Bemuja harvemmin hinataan kolarivaurioiden vuoksi, vaikka niiden omistajat kuulemma ovat kovia kaahareita ja muutenkin liikenneturvallisuudesta piittaamattomia.
Aloittajan uutinen koski moottorivikoja.
Tässä taas juttu "törtöilijöistä".
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/use ... #gs.cs1rc5
Nimen omaan juuri tuon Pop-vakuutuksen tilaston mukaan, jota uutisessa on referoitu, Audeja ja Bemareita hinataan keskimääräistä harvemmin kolarivaurioiden takia. Tuo linkkaamasi juttu taas näyttää perustuvan hinurikuskien mutuun.
Mikko Tuominen

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Mikko Tuominen »

jarikos kirjoitti: La Loka 09, 2021 6:04 pm Tuo kolaritilasto ei itse asiassa suoraan kerro kaahaamisesta, myös ajotaito ja omien taitojen sovittaminen kulloiseenkin tilanteeseen sopivaksi on iso osatekijä.
Niin, näinhän asia juuri on, siksi on aina huvittanut tämä alinopeudella köröttelevän karvalakki-Toyota kansan ko. automerkkien omistajiin kohdistama paheksunta.
Kukin taitojensa mukaan.
SamiT
Viestit: 6790
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Ja tilastoitu moottorivika voi olla mitä vaan syttyneen moottorivikavalon ja öljypohjasta ulos karanneen kiertokangen väliltä. Joissakin autoissa tulee järjestelmän ohjelman toiminnoista ja karttojen laajuudesta riippuen helposti pikkuhäiriöstäkin stop valo kojetauluun ja sitten on hinurikeikka.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
steami

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja steami »

Että kovasti selitellään selvää asiaa? Ihan huvittuneen lueskelen näitä.... 8)
8400
Viestit: 9811
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Audit on pskoja ei siitä mihinkään pääse. Tehokkaammat erikoismallit vaatii ylläpitoon tyyliin euron kilometrille kun jotain amg mersua voi pitää käyttiksenä.
steami

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja steami »

Ei mitenkään ihmetytä myöskään tämä tieto. Sitä en vain jaksa ymmärtää, että ihmiset ostavat näitä eurooppalaisia, kun tarjolla olisi luotettavia Japanilaisia..

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nai ... #gs.csc8gi
jarikos
Viestit: 4393
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja jarikos »

steami kirjoitti: La Loka 09, 2021 8:12 pm Ei mitenkään ihmetytä myöskään tämä tieto. Sitä en vain jaksa ymmärtää, että ihmiset ostavat näitä eurooppalaisia, kun tarjolla olisi luotettavia Japanilaisia..

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nai ... #gs.csc8gi
Onhan eurooppalaisia muitakin kuin sakemannit.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Mikko Tuominen

Re: Automerkkien viat

Viesti Kirjoittaja Mikko Tuominen »

jarikos kirjoitti: La Loka 09, 2021 8:24 pm
steami kirjoitti: La Loka 09, 2021 8:12 pm Ei mitenkään ihmetytä myöskään tämä tieto. Sitä en vain jaksa ymmärtää, että ihmiset ostavat näitä eurooppalaisia, kun tarjolla olisi luotettavia Japanilaisia..

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nai ... #gs.csc8gi
Onhan eurooppalaisia muitakin kuin sakemannit.
Niin ja autoissa on muitakin ominaisuuksia kuin luotettavuus, jos painottaa autovalinnassaan vaikkapa ajo-ominaisuuksia, niin saattaa helposti päätyä johonkin muuhun kuin japsiin. Itse olen ajatellut siirtyä aasialaisvalmisteisiin autoihin sitten kun olen niin vanha etten jaksa enää ruuvata ja muutenkin riittää että pääsee vain paikasta toiseen. Tosin toivottavasti en koskaan tule niin vanhaksi.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 27 vierailijaa