Automerkkien viat
-
- Viestit: 2525
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
- Viesti:
Automerkkien viat
Tämä automerkki on vakuutusyhtiön mukaan "moottorivikojen kuningas"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tam ... #gs.crrst1
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tam ... #gs.crrst1
-
- Viestit: 1868
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Voisiko olla vielä 2,0tfsi ja 2,0tdi ne yleisimmät konetyypit..?
-
- Viestit: 606
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:38 pm
- Paikkakunta: Oulunlääni
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Moottorivikojen ykkönen on Audi, jonka hinaustapauksista peräti 40 prosenttia liittyy moottorivikaan. Seuraavaksi eniten moottorivian vuoksi hinataan samaan konserniin kuuluvia Volkswageneita sekä ranskalaisia Citroeneja.
Käynnistysongelmia on eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla.
Vaihdevikoja on eniten Fordissa ja jarruvikoja Kiassa
Käynnistysongelmia on eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla.
Vaihdevikoja on eniten Fordissa ja jarruvikoja Kiassa
-
- Viestit: 4393
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Tässä hämmästyttää se, että Citroeneissa käytetään enimmäkseen samoja moottoreita mitä Peugeoteissakin. Mikä tekee juuri Citikkaan ne moottoriviat. Voiko käyttäjäkunnasta löytyä se merkittävä ero. Onko Citikkakuskit keskimäärin huolettomampia ja autot jää huoltamatta. Audeja ja Volkkareita taas varmasti huolletaan keskimäärin todella hyvin ja silti ne ovat kärjessä. Bemareista ja niiden huoltamisesta ei ole tietoa mutta mitä muutamalla tutulla on uusia ollut, niin aika ihmeellisiä vikoja niissä on ollut. Nuorison rälläysvehkeet tuskin saa lavettikyytiä ja ne saattavat enimmäkseen puuttua tilastoista eli sikäli uskoisin tilaston olevan kohtuullisen hyvin suuntaa antava.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 3588
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Kaverin audi a4 1.9 tdi 2015 tehtiin just koneremontti 150tkm kohdalla, kun söi öljyä aivan jumalattomasti. Uudet männät ym. Oli viiden tonnin remontti Ja homman tehnyt moottorihiomo tehnyt noita useita.
Heidän päättelemänä nuo kuluneet pytyt/männät johtuu pääasiassa kolmos sylinteriin päätyvästä egr paskasta, ja just kolmonen on aina pahin. Egr:än poisto ohjelmasta pidentäisi kestoa kummasti
Heidän päättelemänä nuo kuluneet pytyt/männät johtuu pääasiassa kolmos sylinteriin päätyvästä egr paskasta, ja just kolmonen on aina pahin. Egr:än poisto ohjelmasta pidentäisi kestoa kummasti
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Tuo voi olla ihan sinänsä luotettava tilasto,mutta ei huomioi kyseisten autojen määrää tai ajettuja kilometrejä.
-
- Viestit: 540
- Liittynyt: To Maalis 01, 2007 10:16 am
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Toinen seikka zukan mainitseman lisäksi on että tosta kalustosta monet on liisareita tai muuten vaan rahoitusyhtiön kautta ostettua jolloin hinuri soitetaan surutta paikalle, osin tietysti rahoittajan sanellessa missä autoa saa korjata.
-
- Viestit: 4393
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Nämä uudemmat tekniikat, joissa päästöjä yritetään minimoida, ovat varmaankin yksi syy noiden Audien ja Volkkareiden moottorivaurioihin. Se jumittuva männänrengas ei suoraan tuhoa moottoria mutta kohtuuton öljynkulutus saattaa välillisesti aiheuttaa vahinkoja kun ei joka pysähdyksessä muisteta lisätä. Jakoketjun katkeamiset ei ainakaan paranna tilastoja. Tutun muutaman vuoden vanhassa Audissa alle 100tkm kone hajosi ja yli 7 tonnin remontti. Yksi sukulainen ajoi aikoinaan Audi 100:lla 760tkm ja kerran oli kansi auki. Vanhemmat 1.9 TDI koneet Volkkareissa taitaa mennä sen reippaan 400tkm murheitta.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Re: Automerkkien viat
Uutisessa ihmetytti se seikka että Audeja ja Bemuja harvemmin hinataan kolarivaurioiden vuoksi, vaikka niiden omistajat kuulemma ovat kovia kaahareita ja muutenkin liikenneturvallisuudesta piittaamattomia.
-
- Viestit: 4393
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Ainakaan liikenteessä ei tuota kaahaamista huomaa, enemmän ovat tukkeena moottoritien vasemmalla kaistalla.Mikko Tuominen kirjoitti: ↑La Loka 09, 2021 5:32 pm Uutisessa ihmetytti se seikka että Audeja ja Bemuja harvemmin hinataan kolarivaurioiden vuoksi, vaikka niiden omistajat kuulemma ovat kovia kaahareita ja muutenkin liikenneturvallisuudesta piittaamattomia.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 1482
- Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Aloittajan uutinen koski moottorivikoja.Mikko Tuominen kirjoitti: ↑La Loka 09, 2021 5:32 pm Uutisessa ihmetytti se seikka että Audeja ja Bemuja harvemmin hinataan kolarivaurioiden vuoksi, vaikka niiden omistajat kuulemma ovat kovia kaahareita ja muutenkin liikenneturvallisuudesta piittaamattomia.
Tässä taas juttu "törtöilijöistä".
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/use ... #gs.cs1rc5
Kubota B 5001 DT
-
- Viestit: 4393
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Tuo kolaritilasto ei itse asiassa suoraan kerro kaahaamisesta, myös ajotaito ja omien taitojen sovittaminen kulloiseenkin tilanteeseen sopivaksi on iso osatekijä.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Re: Automerkkien viat
Nimen omaan juuri tuon Pop-vakuutuksen tilaston mukaan, jota uutisessa on referoitu, Audeja ja Bemareita hinataan keskimääräistä harvemmin kolarivaurioiden takia. Tuo linkkaamasi juttu taas näyttää perustuvan hinurikuskien mutuun.Yrjö kirjoitti: ↑La Loka 09, 2021 5:52 pmAloittajan uutinen koski moottorivikoja.Mikko Tuominen kirjoitti: ↑La Loka 09, 2021 5:32 pm Uutisessa ihmetytti se seikka että Audeja ja Bemuja harvemmin hinataan kolarivaurioiden vuoksi, vaikka niiden omistajat kuulemma ovat kovia kaahareita ja muutenkin liikenneturvallisuudesta piittaamattomia.
Tässä taas juttu "törtöilijöistä".
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/use ... #gs.cs1rc5
Re: Automerkkien viat
Niin, näinhän asia juuri on, siksi on aina huvittanut tämä alinopeudella köröttelevän karvalakki-Toyota kansan ko. automerkkien omistajiin kohdistama paheksunta.
Kukin taitojensa mukaan.
-
- Viestit: 6790
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Ja tilastoitu moottorivika voi olla mitä vaan syttyneen moottorivikavalon ja öljypohjasta ulos karanneen kiertokangen väliltä. Joissakin autoissa tulee järjestelmän ohjelman toiminnoista ja karttojen laajuudesta riippuen helposti pikkuhäiriöstäkin stop valo kojetauluun ja sitten on hinurikeikka.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Re: Automerkkien viat
Että kovasti selitellään selvää asiaa? Ihan huvittuneen lueskelen näitä....
-
- Viestit: 9811
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Audit on pskoja ei siitä mihinkään pääse. Tehokkaammat erikoismallit vaatii ylläpitoon tyyliin euron kilometrille kun jotain amg mersua voi pitää käyttiksenä.
Re: Automerkkien viat
Ei mitenkään ihmetytä myöskään tämä tieto. Sitä en vain jaksa ymmärtää, että ihmiset ostavat näitä eurooppalaisia, kun tarjolla olisi luotettavia Japanilaisia..
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nai ... #gs.csc8gi
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nai ... #gs.csc8gi
-
- Viestit: 4393
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Automerkkien viat
Onhan eurooppalaisia muitakin kuin sakemannit.steami kirjoitti: ↑La Loka 09, 2021 8:12 pm Ei mitenkään ihmetytä myöskään tämä tieto. Sitä en vain jaksa ymmärtää, että ihmiset ostavat näitä eurooppalaisia, kun tarjolla olisi luotettavia Japanilaisia..
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nai ... #gs.csc8gi
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Re: Automerkkien viat
Niin ja autoissa on muitakin ominaisuuksia kuin luotettavuus, jos painottaa autovalinnassaan vaikkapa ajo-ominaisuuksia, niin saattaa helposti päätyä johonkin muuhun kuin japsiin. Itse olen ajatellut siirtyä aasialaisvalmisteisiin autoihin sitten kun olen niin vanha etten jaksa enää ruuvata ja muutenkin riittää että pääsee vain paikasta toiseen. Tosin toivottavasti en koskaan tule niin vanhaksi.jarikos kirjoitti: ↑La Loka 09, 2021 8:24 pmOnhan eurooppalaisia muitakin kuin sakemannit.steami kirjoitti: ↑La Loka 09, 2021 8:12 pm Ei mitenkään ihmetytä myöskään tämä tieto. Sitä en vain jaksa ymmärtää, että ihmiset ostavat näitä eurooppalaisia, kun tarjolla olisi luotettavia Japanilaisia..
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nai ... #gs.csc8gi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 27 vierailijaa