Sanoi

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
Aprikoitselija
Viestit: 1263
Liittynyt: Pe Touko 15, 2020 5:52 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi, nykyään
Viesti:

Re: Sanoi

Viesti Kirjoittaja Aprikoitselija »

Tapahtui kuulemma talvisella lauantaitanssireissulla. Kaksi kaverusta palasvat kotiinpäin. Tosin mutkan kautta, koska toinen oli saanut luvan saatille. Toisen palattua tyttöä sisään asti saateltuaan tämä toinen, joka ulkona värjötellen oli odotellut, halusi kuulla,että odotteliko turhaan ja kysyi: "Saatiinks me?"
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7789
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Sanoi

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Mitäs se tarkoittaa,kun jotain tehdään uskosti tai,uskoste ?
Jumunen
Viestit: 4348
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
Viesti:

Re: Sanoi

Viesti Kirjoittaja Jumunen »

En tiedä. Olen pyrkinyt aina pysymään uskonasioista mahdollisimman kaukana.
tumes
Viestit: 3123
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Re: Sanoi

Viesti Kirjoittaja tumes »

Jumunen kirjoitti: Su Touko 21, 2023 7:42 am En tiedä. Olen pyrkinyt aina pysymään uskonasioista mahdollisimman kaukana.
Nähnyt muutamankin uskonnollisten rituaalien toimituspaikan muttei siellä Jumalaa ole näkynyt. Tunnelma kylläkin harras, etsintä jatkuu. Vaan jos eläisi niin ettei hirviästi syntiä tekisi, ei astuisi kovin paljoa kenenkään varpaille. Olisi sovussa itsensä ja ympäröivän maailman kanssa. Ilman julistamista. Tai jos syntiä alkaisikin tekemään niin en himmailisi, tekisin Rosa Liksomit: "Nyt mie alan tekemhän syntiä ja mie teen sitä paljon."
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
⚒️
rautakasa
Viestit: 2098
Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
Viesti:

Re: Sanoi

Viesti Kirjoittaja rautakasa »

Jumunen kirjoitti: Su Touko 21, 2023 7:42 am En tiedä. Olen pyrkinyt aina pysymään uskonasioista mahdollisimman kaukana.
Sulla se on kova tarve tuota omaa uskoasi julistaa.
Avatar
Aprikoitselija
Viestit: 1263
Liittynyt: Pe Touko 15, 2020 5:52 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi, nykyään
Viesti:

Re: Sanoi

Viesti Kirjoittaja Aprikoitselija »

Olavi Pyykkö se aikanaan tunnusti uskonsa myös. Näin sanoi: "Siihen minä uskon, että kun leipää syö, niin nälkä lähtee."
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Sanoi

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Hyvää ei tullut muttei parempaakaan saa näillä vehkeillä ja taidoilla totesi yksi entinen mies kerran työn valmistuttua.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Avatar
Aprikoitselija
Viestit: 1263
Liittynyt: Pe Touko 15, 2020 5:52 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi, nykyään
Viesti:

Re: Sanoi

Viesti Kirjoittaja Aprikoitselija »

Tulipa mieleen yksi oma sanomiseni. Aikaa siitä on jo niin paljon kulunut, että kehtaa tunnustaa.

Täytin viinakortin myöntämiseen säädetyn iän. Turun Hovioikeudenkadun Alkon tirehtööri katsoi asiakseen pitää minulle asiakirjan luovutustilaisuudessa isällisen puheen. Hän suositteli, että vaikka minulle nyt olikin myönnetty täydet osto-oikeudet, kannattaisi aloitella joillakin vaikka viineillä ensin. Puheen päätyttyä hän sitten kysyi, että mitäs pannaan. Minä, että "kaksi kippuraa ja kaksi jallua."

Siihen aikaan ei enää viinakorttiin kirjattu ostoksia muistiin. Se vanhempi käytäntö edellytti, että kortti uusittiin kerran vuodessa, ja silloin tarkistettiin ja harkittiin ostokäyttäytymisen perusteella, että myönnetäänkö jatkoa. Siltä ajalta on kirjattu muistiin erään isännän käynti. Tarkastaja selasi hänen korttiaan ja ihmetteli: "Eihän teillä ole yhtään ostosta koko vuonna. Mihin ihmeeseen te viinakorttia tarvitsette?" Ja asiakas vastasi: "Ei ole ostoja, eikä tule. Mutta paperit pitää olla kunnossa!"
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Sanoi

Viesti Kirjoittaja imppu »

Ja eräs isäntä osteli vähän reilummin viinaksia ja kyselyyn tokaisi tyynesti:
Lankomies tulee kylään..
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Avatar
Aprikoitselija
Viestit: 1263
Liittynyt: Pe Touko 15, 2020 5:52 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi, nykyään
Viesti:

Re: Sanoi

Viesti Kirjoittaja Aprikoitselija »

Valmistautui isäntä illalla vahtimaan viljankuivuriaan. Tuli naapuri ja totesi, että taitaa tulla pitkä ja yksinäinen yö. Sai vastauksen: "Korkkasin juur."
opastaja.
Viestit: 4021
Liittynyt: Ma Maalis 03, 2014 4:31 pm
Viesti:

Re: Sanoi

Viesti Kirjoittaja opastaja. »

40-luvun lopulla ukot istuivat mynnisaimaansa kanssa osuuskaupan rappusilla. Yksi murahti: "Ei oo kunnon pilluva saanu sejjäläkkeen ko polokupyörä keksittiin."

Toiset nyökytteli.
no tämä on nyt tätä tämmöstä aikaa
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa