Sivu 1/1

Poratut Leylandit

Lähetetty: Ke Heinä 21, 2021 10:42 pm
Kirjoittaja suparta
Mitkä Leukun mallit olivat sellaisia,joissa moottori tehoa kasvatettiin poraamalla sylinteri reiät suuremmiksi? Ongelmia tuli sitten kannasten kestävyydessä.

Re: Poratut Leylandit

Lähetetty: To Heinä 22, 2021 12:47 am
Kirjoittaja dunlop
Tasan yksi malli jossa 100mm sylinterin poraus,jos kysymyksellä tätä tarkoitetaan.
384 on kyseinen malli.Tämä kyseinen "poraus" tehtiin alunperin Nuffield 460:seen 60-luvun alussa kun tehoa ja litratilaavuutta on lähdetty kasvattamaan.
Leukussa tosiaan käytössä vain 384:sessa n. 2-vuoden ajan.

Re: Poratut Leylandit

Lähetetty: Pe Heinä 23, 2021 12:24 pm
Kirjoittaja Leukkumies
Joo ja ihan viimeisissä 384 leukuissakin on jo sama 98mm männillä oleva 4/98NT-moottori kuin 270, 272 jne, joissa ei ongelmia ole muuta kuin putkien syöpyminen ajanoloon jos ei nesteitä vaihda. Ettei ihan kaikissa 384kaan ole ongelmia.

Re: Poratut Leylandit

Lähetetty: La Heinä 24, 2021 10:50 am
Kirjoittaja rattori
Mitkä kannakset? Kuva

100mm ja 98 mm putket ovat yhtä paksuja eli 5mm.
4/60 ja ensimmäisissä 10/60 malleissa on ohuet 3 mm putket.

Re: Poratut Leylandit

Lähetetty: Su Heinä 25, 2021 7:14 am
Kirjoittaja Leilaukko
Leyland 344 ja 384 taitaa olla samassa lohkossa eri kuutiotilavuus.
344:n moottorista saisi ehkä poraamalla ja putket sekä männät vaihtamalla 3,8 litraisen?
En kyllä tiedä varmasti onnistuuko helposti tai aiheuttaako ongelmia.
Turbon laittaminen antaisi varmasti potkua enemmän kuin pieni kuutiotilavuuden kasvattaminen, että sikäli vähän kyseenalainen homma muutenkin...

Re: Poratut Leylandit

Lähetetty: Su Heinä 25, 2021 10:29 am
Kirjoittaja rattori
Leilaukko kirjoitti: Su Heinä 25, 2021 7:14 am
344:n moottorista saisi ehkä poraamalla ja putket sekä männät vaihtamalla 3,8 litraisen?
Ei tarvitse porata kun vaihtaa vain isommat putket ja männät samaan reikään.

Turbo on kyllä kiva lisä Leylandiin. Kuva