monkeystä taase

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
jarikos
Viestit: 4405
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja jarikos »

8400 kirjoitti: Su Kesä 27, 2021 11:49 am Tällä hetkellä ylikokomäntien saatavuus huono, syksyllä pitäis tulla. Että jos porauttaa pitää niin hommaa männän ensin, 40,00mm näyttäis olevan saatavilla.

Ei kellään olisi jemmassa 4v 39,50 mäntää, ei viittisi laittaa mitään tarvike sylinterisarjaa.
Oliko Brandtiltakin loppu? Entä kotimaan ulkopuolelta?
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
8400
Viestit: 9814
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Ei alkuperäisenä saa ylikokoa. Ulkomaan tarjontaa en ole juuri selannut.
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja epe2 »

ni paljonkoha mahtaa olla se kytkimen keskimutterin momentti,ny kävi et pantiin se uus pyörä ja pantiin kasaan omatekoisella väkäavaimella miehen tiukkaan,nii lopetti kytkin toimimasta,meni löysäks no tiukkasin keskisäätöä ni meni jäykemmäks mut kytkin ei irroita,mikähä tätä ny rienaa
jarikos
Viestit: 4405
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Nyt on jossain mennyt jotain väärin kasatessa. Sitä mutteria vaikka kuinka paljon kiristämällä ei voi heretä toimimaata.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja epe2 »

jarikos kirjoitti: Ma Kesä 28, 2021 10:26 pm Nyt on jossain mennyt jotain väärin kasatessa. Sitä mutteria vaikka kuinka paljon kiristämällä ei voi heretä toimimaata.
kyllä kaikki osat on paikoillaan,ihmettelen itsekki asiaa,rumpua nyt en ole käyttäny vielä irti uudelleen,siihen vaihdettiin vain se iso pyörä ja pantiin se laakerihela ja pyörä jonka päällä rumpu on,kruunulukitus,jousirikka ja mutteri,rummun ulkolaipassa on se tappi ja jousi,kytkinkopassa on se työntötappi ja ulkopuolihan on kiinteä ei voi purkautua,jotenki se tuntuu ku oli löysä se kytkin enste,ku säätöä sillä pultilla kisristi ni meni jäykäski niinku kytkimen tuntuiseksi muttei irrota yhtään
jarikos
Viestit: 4405
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Ja se ratas pakan alapuolella asettui oikein?
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja epe2 »

no ei kai siinä ole vaihtoehtoja,laakeria vasten kai se nojaa ja poorissa,vai onko
pAy
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2019 10:10 am
Paikkakunta: pohjois Satakunta
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja pAy »

Laitoin vakio rattaat, akun ja polttimot tilaukseen, mittailin lampuille tulevia jännitteitä, tulee max. 3.7V täydellä kaasulla, magneetolta n.4V. Eikö jännite ole liian alhainen, ei tuolla 6V akkua ainakaan ladata...
MF 275 -86
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja epe2 »

pAy kirjoitti: Pe Heinä 02, 2021 6:45 pm Laitoin vakio rattaat, akun ja polttimot tilaukseen, mittailin lampuille tulevia jännitteitä, tulee max. 3.7V täydellä kaasulla, magneetolta n.4V. Eikö jännite ole liian alhainen, ei tuolla 6V akkua ainakaan ladata...
paappa polttimot paikoilleen ja katoppa sitte,noin mieki mittasin ku kuormaa ei ollu,ei ollu jännitettäkään
8400
Viestit: 9814
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Se on sitten vaihtovirtaa
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja epe2 »

täytyy palata tuohon vaihteiston isoon rattaaseen,pantiin uus kytkinlevy kun vanha oli menny kartioksi,no kytkin ei irrota edelleenkään tuon uuden hammasrattaan kanssa,tuntuu vain niin pöljältä miten tuo siihe voi vaikuttaa,mutta muutakaan vaihtoehtoa ei ole,edelleen onko nyt ihan varmaa et aidossa monkissa tuo isorattaan alukeskiö ei liiku rautaiseen ulkokehään nähden,JA OLISIKO JOLLEKKI JÄÄNY SIT EHJÄÄ TUOTA RATASTA,jos se pitää olla jäykkä,tuo kiinan ratas ei toimi ja pitää mekkalaa hammaskosketuksen puolesta
8400
Viestit: 9814
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja 8400 »

35€ maksaa uus tarvike ja kuuluu olla yhtä puuta. Ei se vaikuta kytkimeen millään lailla. Irrottaako se yhtään, eihän se hyvin toimi ikinä. Onko se kytkimessä oleva toinen levy suora, se menee käppärään kuumentuessaan.
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja epe2 »

8400 kirjoitti: To Heinä 08, 2021 7:22 am 35€ maksaa uus tarvike ja kuuluu olla yhtä puuta. Ei se vaikuta kytkimeen millään lailla. Irrottaako se yhtään, eihän se hyvin toimi ikinä. Onko se kytkimessä oleva toinen levy suora, se menee käppärään kuumentuessaan.
niinpä siinä on nyt tuo kiinan ratas jolloin loppu tuo kytkin toimimasta,niinku tossa aiemmin sanoin jotta laitettiin nyt uus levy kartioksi menneen tilalle,kytkin ei irrota ja tuo ratas möykkää
pAy
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2019 10:10 am
Paikkakunta: pohjois Satakunta
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja pAy »

Tilasin akun jossa ei ole happoa, ajattelin sitä saavan vaikka motonetistä, mutta eipö näytä olevankaan myynnissä? Mistä akkuun nyt hapot?
MF 275 -86
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
mauri
Viestit: 6696
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja mauri »

pAy kirjoitti: Pe Heinä 09, 2021 9:00 am Tilasin akun jossa ei ole happoa, ajattelin sitä saavan vaikka motonetistä, mutta eipö näytä olevankaan myynnissä? Mistä akkuun nyt hapot?
IKH
5,20 €/litra
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja epe2 »

normi autotarvikkeissaki on ainaki tääläpäin ja eikös rikkihapon myynti oo menossa kieltoon, sit palaan vielä tuohon vaihteisto isoon rattaaseen,kysyttiin maahantuojalta brandilta,vastaus oli et on hieman välystä
pAy
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2019 10:10 am
Paikkakunta: pohjois Satakunta
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja pAy »

Kiellettyä se hapon myynti on jo, siksi sitä ei saa, silti myydään vielä hapottomia akkuja. No lainasin vähän auton akusta ja korvasin vedellä, eipä tuonne monkeyn akkuun paljon mene.
MF 275 -86
Valmet 6300 -96
Valtra 6350 -04
Valtra T120 -03
Sampo 2045 -04
Valmet 901 -89
korsteeni
Viestit: 3592
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Olipas mennyt täällä ihan ohi tuo akkuhapon kuluttaja myyntikielto EU alueella 1.2.21 lähtien :shock: Mahtaakohan akkukaupat suostua hapottamaan heiltä ostamattomia akkuja?

(Oman kyläni liikkeessä tiedän että onnistuu, mutta miten nihkeää mahtaa olla muualla)
8400
Viestit: 9814
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja 8400 »

epe2 kirjoitti: Pe Heinä 09, 2021 3:20 pm normi autotarvikkeissaki on ainaki tääläpäin ja eikös rikkihapon myynti oo menossa kieltoon, sit palaan vielä tuohon vaihteisto isoon rattaaseen,kysyttiin maahantuojalta brandilta,vastaus oli et on hieman välystä
Kyllä se rattaan ulkokehä ja keskiosa vähän heiluvat, mutta pyörimissuuntaan välystä ei ole. Kytkimen toimintaan tuo ei vaikuta mitenkään, ellei se ole jotenkin vääränlainen ja ota kytkimeen tai muuta vastaavaa.

Löysimpäs sen männän niin sai moottorin kasaan.
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: monkeystä taase

Viesti Kirjoittaja epe2 »

palattiin vanhaan rattaaseen ja uuteen kytkin levyyn ja öljyyn,ny pelittää taas,oisko 8400:lle kertyny ylim. moottorin osia,vois koota tuon toisen koneen jossain sovassa tai jollekulla muulla
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Mika 82, MOP, Nest0ri, Osmo_, PHH ja 64 vierailijaa