Mankin lämpö

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Tjsal
Viestit: 849
Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Mankin lämpö

Viesti Kirjoittaja Tjsal »

Kuinka lämpimänä kuuluu käydä? Märällä sormella koskiessa sihahtaa kun koskee nokkakselin peitelätkää?
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mankin lämpö

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ilmajäähdytteisen lämpötila on vähän häilyvä käsite. Mutta ei se nokan lätkä sais noin kuuma olla. Se kertoo siitä että kansi itse on ollut aivan pirun kuuma. Varmaan yli 150ast. Ei se ohut peltilätkä joka on jatkuvassa öljyroiskeessa muuten kuumenis.
Mutta ohjeethan on nyt annettu. Enää toteutus uupuu.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
jarikos
Viestit: 4403
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mankin lämpö

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Kannattaa ottaa iltalukemiseksi A. Graham Bellin Four Stroke Performance Tuning. Siinä on jo melko kattavasti käyty läpi nelitahtikoneen virittämisen teoriaa. Tosin siitä puuttuu paljon laskukaavoja. Joka tapauksessa tuon luettuaan ymmärtää paremmin nelitahtikoneen sielun elämää ja mitä mikäkin vaikuttaa eikä ole pakko kuitenkaan virittää.

Muilla varmaan myös suosituksia lukemiseksi. Ilman laajaa teoriaosaamista pitäisin tuon Monkeyn mahdollisimman vakiona.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
8400
Viestit: 9813
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Mankin lämpö

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Honda toriin ja uus skyteam alle kun ei näytä oikein onnistuvan. Rahaakin jää.
SPS1975
Viestit: 2249
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Mankin lämpö

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

8400 kirjoitti: Pe Touko 21, 2021 2:50 pm Honda toriin ja uus skyteam alle kun ei näytä oikein onnistuvan. Rahaakin jää.
Skyteamin moottoristahan tässä keskustellaan,eikä suinkaan Hondan orginal moottorista,joten oletan ettei kyseinen mopedikaan ole Honda Monkey.
Tjsal
Viestit: 849
Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Mankin lämpö

Viesti Kirjoittaja Tjsal »

Mopo on Honlei, jossa Skyteamin moottori. Johon asennetaan Hondan 50cc yläkerta kunhan tiivisteet saapuu.
jarikos
Viestit: 4403
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mankin lämpö

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Samalla kannattaa laittaa siihen vakio 9mm kaasari. Sillä 18mm kaasarilla ei kannata edes ruveta yrittämään. Virtaukset pitää olla kautta linjan oikeassa suhteessa. Jos välttämättä haluaa jotain viritellä, niin katsoo ettei kanavissa ole valun jäljiltä epätasaisuuksia ja imukaulan ja imuaukon välillä ei ole "kynnyksiä". Eli epäjatkuvuudet voi tasoitella pois jotta virtauksiin ei synny pyörteitä.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], jarikos, Paalari ja 50 vierailijaa