Oli tuollainen Mk2 Escort autona nuorena ja siinä 1.3l ohv moottori, kävi ja kukkui ja yhtenä iltana vaihdoin pihassa tulpat ja johdot
Homma valmis ja käyntiin, ei meinannut sitten millään lähteä ja kun lähti niin kävi kuin puimakone, risa sellainen, yski ja paukkui, kävi varmaan 2 sylinterillä, ampui putkesta ja ei ottanut kierroksia. No selvä homma, jakajan kansi väärin päin, uusi yritys ja ei toimi sitäkään vähää, lukuisia kertoja sytytysjärjestyksen tarkistus, päänraapimista, soittoa isälle ja muille viisaille. Pikkuhiljaa alkoi kaikki olla kokeiltu, kasari ollut pöydällä, kaikki sytkäosat kokeiltu toisilla ja loppupäätelmä alkoi olla että vain huono tuuri ja samalla tulppien vaihdon yhteydessä palanut kannentiiviste tai venttiili vikaantunut
Ei muuta kuin kantta pois siinä pihassa ja ei mitään näkyvää vikaa missään, venttiilitkin suorat ja ehjät. Kansi paikoilleen ja taas sama homma
Korjaamokirjatkin on luettu moneen kertaan läpi ja epätoivon hetkinä kun kolmatta päivää jo ilman autoa oli ja olisi pitänyt kylille päästä, niin pisti silmään outo 1243 rimpsu sytytysjärjestyksen kohdalla, virhe varmaan, kaikissa autoissahan se on 1342. Sitten kun monesta eri lähteestä löytyi tuo sama virhe niin vasta välähti että totta tosiaan, niinhän se näissä ohv Kent koneissa on
Eikun kokeilemaan ja kerrasta käyntiin, kävi nätisti ja kierroksiakin otti normaalisti
Jokupa oli muuten siistiin konehuoneeseen mennyt raaputtamaan puukolla isoilla kirjaimilla 1-3-4-2 jolle on tullut aiemmin naureskeltua että ompa pitänyt oikein muistiin pistää jonkun, eikös tuo ole ihan kaikille tuttu, oli kaiketi ollut autossa joskus OHC moottori jossa tuo normaali järjestys, nyt sitä itse sitten lunttasi joka kerta järjestyksen tuosta raaputuksesta vaikka oli minuutti sitten lukenut kirjasta oikean
No kaikesta oppii, mm ettei koskaan luota muiden merkintöihin ja jos niitä löytyy vaikka vauhtipyörän ajoitusmerkeistä ynnä muista niin ei sokeasti miettimättä tule uskottua