Hydrayliikka
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Tammi 15, 2017 4:31 pm
- Viesti:
Hydrayliikka
Hei, Onko kenelläkään tietoa voiko Case ih 845 xl laittaa Nokkapumppua ja hydrayliikka öljysäiliötä keulalle. Ostin tässä joulunaikaan tuollaisen Casen ja siinä on keulilla Quiken 960 etukuormaaja.
Minusta se on ikävän hidas liikkeinen tuolla omalla pumpullaan toimimaan. Välillä on tarkoitus ajaa metsästä puutakin kuormaajalla varustetulla metsäkärrillä, joten en ole vielä kokeillut miten tuo kuormaaja liikkuu. Vai onko tuohon saatavissa, ja voiko siihen laittaa tehokkaampaa pumppua. Mikäli jollakin on tuosta tietoa, niin olisin tiedosta kiitollinen, niin säästyisin purkamasta tuota keulaa ja tutkimiselta, jotta voiko siihen keulapumppua asentaa. Niin vuosimalli tuossa on 1996. Tietoa kiitollisena odotan.
Minusta se on ikävän hidas liikkeinen tuolla omalla pumpullaan toimimaan. Välillä on tarkoitus ajaa metsästä puutakin kuormaajalla varustetulla metsäkärrillä, joten en ole vielä kokeillut miten tuo kuormaaja liikkuu. Vai onko tuohon saatavissa, ja voiko siihen laittaa tehokkaampaa pumppua. Mikäli jollakin on tuosta tietoa, niin olisin tiedosta kiitollinen, niin säästyisin purkamasta tuota keulaa ja tutkimiselta, jotta voiko siihen keulapumppua asentaa. Niin vuosimalli tuossa on 1996. Tietoa kiitollisena odotan.
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Onko siinä plus toiminto, joka ottaa osan ohjauspumpun virtauksesta
mukaan, eli solenoidi suodin ryhmässä.
Jos on niin onko nappia joustikissa.
mukaan, eli solenoidi suodin ryhmässä.
Jos on niin onko nappia joustikissa.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Tammi 15, 2017 4:31 pm
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Jaa hah nytpä pistit vaikeen. Pitääpä huomenna tutustua tuohon tarkemmin. Joustikissa on nappi, mutta uskon sen napin olevan lisähydrauliikalle, mikä on kuormaajassa, esim. rehupihtejä varten. Tarkistelen tuota suodatin ryhmää huomenna paremmin, mitä siinä on. Kiitos nyt jo alkajaisiksi, huomasin vastauksesi vasta nyt, kun en ole näitten kanssa tullut oikeen sinuiksi.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Tammi 15, 2017 4:31 pm
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Moron,
Jep nyt tuli tutkittua tuota Casea senverran, että kyllä siinä on suodatinryhmän päällä joku mangneetti venttiili, mutta ei siitä lähde johtoja minnekkään, ja ei traktorista löydy mistään ylimääräistä katkaisijaa, tai painonappiakaan, millä sitä ois ohjattu.
t.Sakke
Jep nyt tuli tutkittua tuota Casea senverran, että kyllä siinä on suodatinryhmän päällä joku mangneetti venttiili, mutta ei siitä lähde johtoja minnekkään, ja ei traktorista löydy mistään ylimääräistä katkaisijaa, tai painonappiakaan, millä sitä ois ohjattu.
t.Sakke
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Kyllä siinä johdotus pitäisi näkyä, etukuormain vaatii kytkimen
että sitä tuplausta voi hyödyntää siinä.
Metsäkärriin jos otetaan paine pikaliittimistä niin kytkintä ei tarvita.
että sitä tuplausta voi hyödyntää siinä.
Metsäkärriin jos otetaan paine pikaliittimistä niin kytkintä ei tarvita.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Tammi 15, 2017 4:31 pm
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Kiitos pitääpäs kysellä tuolta LH-osalta käydessä, niiltä asentajilta, jospa he osais neuova asiassa.
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: To Heinä 02, 2020 10:35 am
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Tähän tuplaukseen koittanut perehtyä. Omassani on sähköinen painonappi joystickissä (ja johdotkin lähtee kahvasta, mutta en tiedä minne vedetty?). Jos tuo nappi olisi valjastettu juuri tuohon tuplaustoimintoon, niin vaatiiko se lisäksi jonkin esiasetuksen hydrauliikkapuolen säätövivuista tms.?roopenpoika kirjoitti: ↑To Maalis 04, 2021 6:19 pm Kyllä siinä johdotus pitäisi näkyä, etukuormain vaatii kytkimen
että sitä tuplausta voi hyödyntää siinä.
Metsäkärriin jos otetaan paine pikaliittimistä niin kytkintä ei tarvita.
Kuormain on tosiaan hitaan puoleinen, ainakin tyhjäkäynnin tuntumassa.
Case IH 845XL Plus -96, turbotettu, Quicke 640
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Ohjeen mukaan nappijohto kytketään ajastinreleen napaan 85bSilverhawk kirjoitti: ↑To Tammi 27, 2022 3:05 pmTähän tuplaukseen koittanut perehtyä. Omassani on sähköinen painonappi joystickissä (ja johdotkin lähtee kahvasta, mutta en tiedä minne vedetty?). Jos tuo nappi olisi valjastettu juuri tuohon tuplaustoimintoon, niin vaatiiko se lisäksi jonkin esiasetuksen hydrauliikkapuolen säätövivuista tms.?roopenpoika kirjoitti: ↑To Maalis 04, 2021 6:19 pm Kyllä siinä johdotus pitäisi näkyä, etukuormain vaatii kytkimen
että sitä tuplausta voi hyödyntää siinä.
Metsäkärriin jos otetaan paine pikaliittimistä niin kytkintä ei tarvita.
Kuormain on tosiaan hitaan puoleinen, ainakin tyhjäkäynnin tuntumassa.
Muita toimenpiteitä ei tarvita.
Nopeuden muutos pitäisi tuntua kun noston yhteydessä painetaan nappia.
Ajastinrele katkaisee virran solenoidilta määräajan kuluttua,
siis ei ole jatkuvasti päällä, vaan pitää uudelleen aktivoida.
Korjaan edellistä, kytkentä ei mene aikareleen kautta.
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: To Heinä 02, 2020 10:35 am
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Kävin taas tutkimassa lisää traktorini hydrauliikan toteutusta (näin "uuden" traktorin toiminnot eivät vielä ole tuttuja - tutustutaan vasta). Löysin ohjaustehostimen pumpun, ja siitä paineet viety jakolohkolle/suodattimille, josta lähtee yksi hydeletku myös etukuormaimen venttiilipöydälle. Tuossa ohjaustehostinpuolen jakolohkossa näkyy olevan sähköinen rele johtoineen - ihan siinä etukuormainlähdön vieressä (päättelen, että tätä relettä ohjaamalla saataisiin lisää tuottoa etukuormaimelle?). Releeltä sähköjohdot kulkeutuvat traktorin uumeniin hyttiä kohti, mutta en vielä saanut selvitettyä että minne asti lopulta vedetty? Johdot eivät ainakaan traktorin ulkopuolella yhdy niihin sähköjohtoihin jotka jo menevät joystickille.
Etukuormaimen joystickissä on pari sähköistä nappia etupuolella (peukalon puolesta en tiedä, koska siinä kohtaa puuttuu kahvasta ainakin peitelevy). Joystickin kolmesta sähköjohdosta on kytketty vain kaksi, ja ne mielestäni kulkeutuvat etukuormaimeen kytketylle lisähydrauliikan venttiilille.
Kysymys olisi, että voiko tuo ohjaustehostin puolen jakolohkon sähköreleen johdot olla tehdasasenteisena vedetty jonnekin muualle kuin etukuormaimen joystickille? Muuten asennukset kyllä näyttävät originaaleille, paitsi nuo joystickiltä lähtevät sähköt
Akun navoista on vedetty sähköt suoraan etukuormaimeen kiinnitettyyn 7-napaiseen naarapistokkeeseen, jonka alta lähtee neljä johdinta hyttiin (noista vain kaksi lopulta kytketty Joystickiin - löytyy sokeripala hytin puolelta niin kytkennät hyvin nähtävissä), ja urospistokkeen kautta lähtee sähköt etukuormainen lisähydrauliikan venttiilille. Akun päästä toinen johdoista on tosin poikki. Täytynee sulakkeen kanssa kytkeä tuo katkennut johto uudestaan ja testata mitä joystickin napeista tapahtuu - jos tapahtuu. Mielestäni yhden napeista pitäisi kytkennän jälkeen naksutella sitä etukuormaimen lisähydrauliikan venttiiliä. Mutta toinen napeista olisi ymmärtääkseni kytkettävissä siihen ohjaustehostinpuolen releeseen(?), eli nappia pohjassa pitämällä saisi myös tuon ohjaustehostimen pumpun tuoton etukuormaimen käyttöön?
Vähän tuli vaikea sepostus
Etukuormaimen joystickissä on pari sähköistä nappia etupuolella (peukalon puolesta en tiedä, koska siinä kohtaa puuttuu kahvasta ainakin peitelevy). Joystickin kolmesta sähköjohdosta on kytketty vain kaksi, ja ne mielestäni kulkeutuvat etukuormaimeen kytketylle lisähydrauliikan venttiilille.
Kysymys olisi, että voiko tuo ohjaustehostin puolen jakolohkon sähköreleen johdot olla tehdasasenteisena vedetty jonnekin muualle kuin etukuormaimen joystickille? Muuten asennukset kyllä näyttävät originaaleille, paitsi nuo joystickiltä lähtevät sähköt
Akun navoista on vedetty sähköt suoraan etukuormaimeen kiinnitettyyn 7-napaiseen naarapistokkeeseen, jonka alta lähtee neljä johdinta hyttiin (noista vain kaksi lopulta kytketty Joystickiin - löytyy sokeripala hytin puolelta niin kytkennät hyvin nähtävissä), ja urospistokkeen kautta lähtee sähköt etukuormainen lisähydrauliikan venttiilille. Akun päästä toinen johdoista on tosin poikki. Täytynee sulakkeen kanssa kytkeä tuo katkennut johto uudestaan ja testata mitä joystickin napeista tapahtuu - jos tapahtuu. Mielestäni yhden napeista pitäisi kytkennän jälkeen naksutella sitä etukuormaimen lisähydrauliikan venttiiliä. Mutta toinen napeista olisi ymmärtääkseni kytkettävissä siihen ohjaustehostinpuolen releeseen(?), eli nappia pohjassa pitämällä saisi myös tuon ohjaustehostimen pumpun tuoton etukuormaimen käyttöön?
Vähän tuli vaikea sepostus
Case IH 845XL Plus -96, turbotettu, Quicke 640
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
https://www.facebook.com/groups/natikka
Tuonne on helppo laittaa kuvia,
olis helpompi kuvan kanssa kertoa kytkennöistä.
Tuonne on helppo laittaa kuvia,
olis helpompi kuvan kanssa kertoa kytkennöistä.
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: To Heinä 02, 2020 10:35 am
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Juu, täytyy tänään muistaa ottaa kuvia ja saada niitä näytille.
Käytössä työnantajan läppäri ja siellä koetaan vaaralliseksi sivustoksi tuo Aijaa.com (eli on pääsy estetty), joten sitä kautta en kuvia saa esille .
Käytössä työnantajan läppäri ja siellä koetaan vaaralliseksi sivustoksi tuo Aijaa.com (eli on pääsy estetty), joten sitä kautta en kuvia saa esille .
Case IH 845XL Plus -96, turbotettu, Quicke 640
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Olisin halunnut nähdä kuvan miten kurmaajan putket ovat kytketty.Silverhawk kirjoitti: ↑Pe Helmi 04, 2022 1:28 pm Juu, täytyy tänään muistaa ottaa kuvia ja saada niitä näytille.
Käytössä työnantajan läppäri ja siellä koetaan vaaralliseksi sivustoksi tuo Aijaa.com (eli on pääsy estetty), joten sitä kautta en kuvia saa esille .
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: To Heinä 02, 2020 10:35 am
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Toivottavasti näistä on apua, otin kuvat ennen viestiäsi. Ei ole kaikki termit vielä hallussa , mutta josko selvän saisi.
(vaihdoin hetkeksi siviililäppäriin jotta pääsin käyttämään tuota Aijaa.comia)
1. Tulee ohjaustehostimen pumpulta (jakolaatikosta/suodattimilta)
2. Tulee traktorin takaa
3. ilmeisesti paluulinja traktorin taakse
1. Etukuormainen venttiilipöydältä tuleva letku
2. Oletettu rele jolla ohjataan tuota etukuormaimelle menevää lähtöä?
(vaihdoin hetkeksi siviililäppäriin jotta pääsin käyttämään tuota Aijaa.comia)
1. Tulee ohjaustehostimen pumpulta (jakolaatikosta/suodattimilta)
2. Tulee traktorin takaa
3. ilmeisesti paluulinja traktorin taakse
1. Etukuormainen venttiilipöydältä tuleva letku
2. Oletettu rele jolla ohjataan tuota etukuormaimelle menevää lähtöä?
Case IH 845XL Plus -96, turbotettu, Quicke 640
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Ota vähän kauempaa kuva jossa näkyy nuo kaikki,
sitä voi sitten tsuumata.
Noista ei oikein hahmota kokonaisuutta.
sitä voi sitten tsuumata.
Noista ei oikein hahmota kokonaisuutta.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Paine paluu ja LS linja, näin arvaamalla
Tuo solenoidi on traktorin alkuperäinen. Olisko pumppujen summausventtiili
Tuo solenoidi on traktorin alkuperäinen. Olisko pumppujen summausventtiili
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Joskus noihin laitettiin kojelautaan(vipu)katkaisija, josta sai pumput yhdistettyä kuormaustyössä.
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: To Heinä 02, 2020 10:35 am
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Tähän hätään en saa uusia kuvia, mutta käydään ottamassa seuraavalla kerralla.
Jos myös tuolta ohjaustehostimen puolelta on kerran linja vedetty EK:n venttiilipöydälle, niin ymmärtäisin sen olevan juuri se hetkittäin käyttöön saatava lisäsyöttö (summaus) EK:lle jota tuossa Plus mallissa juuri mainostetaan. Sitä en kyllä ymmärrä mihin siitä solenoidilta on ne sähköt vedetty - tutkimusteni mukaan EK:n joystickille niitä ei ole vedetty. Solenoidilta lähtevät johdot yhtyvät moottorin päällä muihin koneen sähköjohtoihin/-nippuihin, joten siitä eteenpäin selvitys vähän haastavampaa.
Jos myös tuolta ohjaustehostimen puolelta on kerran linja vedetty EK:n venttiilipöydälle, niin ymmärtäisin sen olevan juuri se hetkittäin käyttöön saatava lisäsyöttö (summaus) EK:lle jota tuossa Plus mallissa juuri mainostetaan. Sitä en kyllä ymmärrä mihin siitä solenoidilta on ne sähköt vedetty - tutkimusteni mukaan EK:n joystickille niitä ei ole vedetty. Solenoidilta lähtevät johdot yhtyvät moottorin päällä muihin koneen sähköjohtoihin/-nippuihin, joten siitä eteenpäin selvitys vähän haastavampaa.
Case IH 845XL Plus -96, turbotettu, Quicke 640
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Vakiona hydraulivivuissa on mikrokytkimet, jotka yhdistävät tuoton kun vivun vetää loppuun asti.
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Johtopiirroksen mukaan solenoidilta johto menee rintapellissä
olevan liitinrivin alimmasta liittimestä releelle jota ohjataan
nostovivun ja lisähallintaventtiilinvipujen yläosassa olevilla
reed-katkaisijoilla.(induktiokatkaisin)
olevan liitinrivin alimmasta liittimestä releelle jota ohjataan
nostovivun ja lisähallintaventtiilinvipujen yläosassa olevilla
reed-katkaisijoilla.(induktiokatkaisin)
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: To Heinä 02, 2020 10:35 am
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Hydrayliikka
Hydrauliikan vedot lienevät selvät, mutta laitan tässä vielä kuvia kytkennöistä.'
Nyt pitäisi vain saada selville mikä nimenomainen rele ohjaa sitä EK:n lisäsyötön solenoidia? Sinne tulisi sitten vetää johdotus joystickin katkaisijalta - tuo johdotus nyt puuttuu (yksi katkaisija tälle olisi yksi vapaana). Ainoat sähköjohdot tällä hetkellä joystickilta menevät sinne EK:n lisälaiteille.
Vähän kaponen tuo tuulilasin ja kojelaudan väli, kuva otettu lasin läpi.
Toivottavasti siis ymmärsin kommentoijien ohjeet oikein
Nyt pitäisi vain saada selville mikä nimenomainen rele ohjaa sitä EK:n lisäsyötön solenoidia? Sinne tulisi sitten vetää johdotus joystickin katkaisijalta - tuo johdotus nyt puuttuu (yksi katkaisija tälle olisi yksi vapaana). Ainoat sähköjohdot tällä hetkellä joystickilta menevät sinne EK:n lisälaiteille.
Vähän kaponen tuo tuulilasin ja kojelaudan väli, kuva otettu lasin läpi.
Toivottavasti siis ymmärsin kommentoijien ohjeet oikein
Case IH 845XL Plus -96, turbotettu, Quicke 640
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 55 vierailijaa