Ihana (Tanan) Tojota

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Lukittu
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Pieni paku niinkuin Timangi riittää monelle, mutta avolava on epäkäytännöllinen.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Noilla veronkiertoautoilla on ollut myös todella merkittävä työllistävä vaikutus.
On siinä pidetty palaveri poikineen ja kaffetta ja viineriä on kulunut kun on pitänyt pysyä kärryillä kansan kekseliäisyydestä ja sitten on pitänyt keksiä keinot niiden kieltämiseksi ja tämä vielä aikana ennen nettiä. Tarkoittaa sitä että varmaan on "agentit" kiertäneet katsastuskonttoreilla ja Esson baareissa tarkkailemassa tilannetta :mrgreen:
Ja onhan tuo työllistänyt aika mukavasti noita korimuutosten tekijöitäkin, kyllä siinä hieman on jonkinlaista alkeellista suunnittelua vaadittu kun on alettu uusista autoista kattoja rälläköimään ja asentamaan lasikuituhimmeleitä :lol:
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

Veljelläni on Toyota Yaris Diesel katsastettu pakuksi... :-) Voihan pakettiauto olla pienikin? :-)
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

m_kane kirjoitti: To Marras 24, 2022 12:01 am
steami kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 8:13 pm
m_kane kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 8:01 pm Onhan tuolla tukivarsi ja pallonivel listalla. Koko pohja ja apurunko lahoja.
Läpimätä paska ja tojotauskovaiset eikun kehuu :mrgreen:
No selitä nyt ihmeessä, miksi ihmiset ovat valmiita maksamaan maltaita tuollaisesta?
500€ maltaita (tämänhetkinen huutohinta) ??
Kyllä se on maltaita tuollaisesta romusta. Jos tuossa olis myynnissä joku esim. ranskalainen tuossa kunnossa, ei siitä tuollaisa hintoja maksettaisi.
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

Aulispoika kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 10:00 pm
361 kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 9:22 pm Joo "rapakon takana" en tiedä mikä oli tilanne. Mutta täällä Datsun oli pitkään 80-luvun alkuun toyotaa suositumpi.
Ja se alkoi Finn Datsunista. Sata ampeerinen tuli sitten. Minulla oli Datsun 120 Y, työntötankosysteemi yms. ihanaa.
Minulla oli pitkään Datsun 100A. Siinä moottorissa työntötankosysteemi. Ei siinä mitään ongelmaa ollut. Päinvastoin. Joskus piti muistaakseni venttiilivälykset säätää. Mitä tarkoita sanalla "ihanaa"?
Avatar
toyopet
Viestit: 3253
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja toyopet »

Matsikka kirjoitti: To Marras 24, 2022 9:41 am Pieni paku niinkuin Timangi riittää monelle, mutta avolava on epäkäytännöllinen.
Avolava on todella kätevä ja jos siihen lisätään vielä vaikkapa sivulle kippaava farmikate, niin mitäpä sitä muuta tarvitsee.
It has three speed: here, there and gone...
Antsuko
Viestit: 1413
Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Antsuko »

toyopet kirjoitti: To Marras 24, 2022 12:08 pm
Matsikka kirjoitti: To Marras 24, 2022 9:41 am Pieni paku niinkuin Timangi riittää monelle, mutta avolava on epäkäytännöllinen.
Avolava on todella kätevä ja jos siihen lisätään vielä vaikkapa sivulle kippaava farmikate, niin mitäpä sitä muuta tarvitsee.
On ollut kaksi erimerkkistä avolava-autoa ja kaksi umpipakua. Omaan käyttööni umpipaku on paaljon kätevämpi...
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Antsuko kirjoitti: To Marras 24, 2022 1:32 pm
toyopet kirjoitti: To Marras 24, 2022 12:08 pm
Matsikka kirjoitti: To Marras 24, 2022 9:41 am Pieni paku niinkuin Timangi riittää monelle, mutta avolava on epäkäytännöllinen.
Avolava on todella kätevä ja jos siihen lisätään vielä vaikkapa sivulle kippaava farmikate, niin mitäpä sitä muuta tarvitsee.
On ollut kaksi erimerkkistä avolava-autoa ja kaksi umpipakua. Omaan käyttööni umpipaku on paaljon kätevämpi...
Umpipakussa pitää olla sisäkorkeutta tarpeeksi että on hyvä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Ajomies
Viestit: 28094
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Matsikka kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 11:07 pm Timangin koppi on ahras 3 henkilölle, joskus sekin tuska on tullut koettua.
Peugeot 504 lava-auton penkillä 4 mahtuu istumahan hienosti, sama määrä Datsun Diesel pik-upin koppihin oli vähän tuskaa.
Suurempaa kärsimystä ei juuri autoillessa voi olla kuin ajaa Toyota timangilla. 180 cm sälli ei sinne sovi niin ettei tuntuisi ahtaalta, ja sitten se ajettavuus varsinkin alkuperäisvarustetuilla rättirenkailla, ihan järkyttävä. Tekniikkaa ei voi moittia, firman käytössä keikka autona palveli 12 vuotta ja jäähdytin siitä lahosi. Muuten oli sitten niitä kolhyua joita tuollainen keikka auto, josta ei ketään välittänyt huolta pitää. Ainoastaan kolmea yhtä huonoa ajettavaa on minun kohdalle osunut. Leyland Sherba, Renault Saviem ja Nissan Urvan 2l bensakoneella. Sen lisäksi että olivat surkeita ajaa niin ei niissä tekniikkaa myöskään pääse kehumaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
m_kane
Viestit: 3578
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Tumppi 865 kirjoitti: To Marras 24, 2022 8:59 am
tuokin paska lähtee afrikkaan jossa tehnevät ite osia noihin jolloin korjaaminen siellä on puoli-ilmaista eikä haittaa jos jarrujalka on pohjasta ulkona, onpahan joku jarru tuossakin romussa.
Jarruthan pitää jopa liiankin hyvin takapäässä, että nyt meni tuo kommentti pelkäksi oman kiukun purkamiseks!? :wink:
Koville ottaa tuo maailman parhaan automerkin keskustelu, että pitää ite keksiä vikoja. :lol:
:lol: Meni kyllä sikäli huti että ei kiukuta yhtään, pikemminkin huvittaa suunnattomasti tämä tojotamiesten uskovaisuus :D
Belarus 825 turbo shitbox
MOP
Viestit: 7529
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja MOP »

Tuosta Timangista. Olen ollut kyydissä ja hyvin sovin. 186 senttiä. Ja reilut 100 kiloa. Ja tuo tuttava katsasti sen tietylle peräkärrylle, silloin piti kärry katsastaa autolle. Sai siihen kantavuutta 27 kiloa :D :lol: :wink: :roll: . Olen tänäkin syksynä ollut kyydissä Toyota Avensiksessa ja ihan jees kyyti. Mitään huonoa en ole huomannut.
Linkki
Viestit: 813
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Linkki »

Naxxu kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:22 pm https://huutokaupat.com/3832213/toyota-hiace-1999
Siitä tojotamiehille edullisesti pikku projektia, ei tarvi ku vähä niveliä, tukivarsia, apurunkoa, puoli pohjaa ja vähä pintapeltiä
1400e tuli tuon aarteen hinnaksi
rokkimatti
Viestit: 1621
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Enin glooria kyllä todellakin häviää kun päivätöikseen näitä (kaikkia merkkejä) huoltaa sekä korjaa.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Linkki
Viestit: 813
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Linkki »

En epäile pätkääkään
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja 361 »

NH kirjoitti: To Marras 24, 2022 8:51 am
361 kirjoitti: To Marras 24, 2022 7:50 am

Timangista "haluttiin eroon" myös sen vuoksi että oli onnettomuustilastoissa turhan paljon esillä. Nuorten suosio, tehokas moottori vaarallisen huonoihin ajo-ominaisuuksiin nähden jne joudutti osaltaan veromuutosta.
Mikään vakavasti otettava tavarankuljetin timangi tonni ei koskaan ollut.
Tehokas moottori Timangissa????
Nuorten suosiossa?????
Timangi oli lyhyen myyntiaikansa uusi tai uudenkarkea auto, eikä tuon ajan nuorisolla ollut varaa ostaa tuoreita autoja, vaikka edullisemman pään sellaista. Myynti loppui nopeasti muutetun verolain takia.
Osamaksu oli harvinaisuus ja korot ihan hirvittävät. Ammattikin ja tulot piti olla kunnossa, jotta osamaksun sai.

Siinä vaiheessa, kun Timangi oli hinnaltaan "nuorisoikäinen", uusien myynti oli verotusmuutoksen takia loppunut vuosia sitten.

Autorahoitus alkoi muuttua vähitellen 80-luvun puolenvälin jälkeen, mutta vielä 80-luvun lopussa esim maatalousyrittäjän oli vaikeata saada auto-osamaksua, koska vuosittainen tulo oli sadon määrästä riippuva ja siksi epävarma.
Timangissa tosiaan oli tehokas moottori sen vaarallisiin ajo-ominaisuuksiin nähden. Ja kyllä se oli nuorisolle suunnattu malli joka näkyi myös mainonnassa. (On tallessa esitteitä kyseisestä kulkineesta) Ikävä tuottaa pettymys mutta kaikki eivät 70-luvullakaan syntyneet persaukisten perheeseen.
8400
Viestit: 9799
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja 8400 »

361 kirjoitti: To Marras 24, 2022 7:49 pm
NH kirjoitti: To Marras 24, 2022 8:51 am
361 kirjoitti: To Marras 24, 2022 7:50 am

Timangista "haluttiin eroon" myös sen vuoksi että oli onnettomuustilastoissa turhan paljon esillä. Nuorten suosio, tehokas moottori vaarallisen huonoihin ajo-ominaisuuksiin nähden jne joudutti osaltaan veromuutosta.
Mikään vakavasti otettava tavarankuljetin timangi tonni ei koskaan ollut.
Tehokas moottori Timangissa????
Nuorten suosiossa?????
Timangi oli lyhyen myyntiaikansa uusi tai uudenkarkea auto, eikä tuon ajan nuorisolla ollut varaa ostaa tuoreita autoja, vaikka edullisemman pään sellaista. Myynti loppui nopeasti muutetun verolain takia.
Osamaksu oli harvinaisuus ja korot ihan hirvittävät. Ammattikin ja tulot piti olla kunnossa, jotta osamaksun sai.

Siinä vaiheessa, kun Timangi oli hinnaltaan "nuorisoikäinen", uusien myynti oli verotusmuutoksen takia loppunut vuosia sitten.

Autorahoitus alkoi muuttua vähitellen 80-luvun puolenvälin jälkeen, mutta vielä 80-luvun lopussa esim maatalousyrittäjän oli vaikeata saada auto-osamaksua, koska vuosittainen tulo oli sadon määrästä riippuva ja siksi epävarma.
Timangissa tosiaan oli tehokas moottori sen vaarallisiin ajo-ominaisuuksiin nähden. Ja kyllä se oli nuorisolle suunnattu malli joka näkyi myös mainonnassa. (On tallessa esitteitä kyseisestä kulkineesta) Ikävä tuottaa pettymys mutta kaikki eivät 70-luvullakaan syntyneet persaukisten perheeseen.
Jos 70 luvulla syntynyt sai timangin ensiautoksi niin eipä se liiemmin ole kateutta herättänyt :mrgreen:
Linkki
Viestit: 813
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Linkki »

Jos 70 luvulla syntynyt sai timangin ensiautoksi niin eipä se liiemmin ole kateutta herättänyt :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Linkki kirjoitti: To Marras 24, 2022 8:18 pm
Jos 70 luvulla syntynyt sai timangin ensiautoksi niin eipä se liiemmin ole kateutta herättänyt :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Tais uuren Timangin hinta olla 11 300 mk vuonna -76, sama kuin meirän Cortina Superin hinta vuonna 1967.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja 361 »

8400 kirjoitti: To Marras 24, 2022 7:57 pm
361 kirjoitti: To Marras 24, 2022 7:49 pm
NH kirjoitti: To Marras 24, 2022 8:51 am
361 kirjoitti: To Marras 24, 2022 7:50 am

Timangista "haluttiin eroon" myös sen vuoksi että oli onnettomuustilastoissa turhan paljon esillä. Nuorten suosio, tehokas moottori vaarallisen huonoihin ajo-ominaisuuksiin nähden jne joudutti osaltaan veromuutosta.
Mikään vakavasti otettava tavarankuljetin timangi tonni ei koskaan ollut.
Tehokas moottori Timangissa????
Nuorten suosiossa?????
Timangi oli lyhyen myyntiaikansa uusi tai uudenkarkea auto, eikä tuon ajan nuorisolla ollut varaa ostaa tuoreita autoja, vaikka edullisemman pään sellaista. Myynti loppui nopeasti muutetun verolain takia.
Osamaksu oli harvinaisuus ja korot ihan hirvittävät. Ammattikin ja tulot piti olla kunnossa, jotta osamaksun sai.

Siinä vaiheessa, kun Timangi oli hinnaltaan "nuorisoikäinen", uusien myynti oli verotusmuutoksen takia loppunut vuosia sitten.

Autorahoitus alkoi muuttua vähitellen 80-luvun puolenvälin jälkeen, mutta vielä 80-luvun lopussa esim maatalousyrittäjän oli vaikeata saada auto-osamaksua, koska vuosittainen tulo oli sadon määrästä riippuva ja siksi epävarma.
Timangissa tosiaan oli tehokas moottori sen vaarallisiin ajo-ominaisuuksiin nähden. Ja kyllä se oli nuorisolle suunnattu malli joka näkyi myös mainonnassa. (On tallessa esitteitä kyseisestä kulkineesta) Ikävä tuottaa pettymys mutta kaikki eivät 70-luvullakaan syntyneet persaukisten perheeseen.
Jos 70 luvulla syntynyt sai timangin ensiautoksi niin eipä se liiemmin ole kateutta herättänyt :mrgreen:
Saattoipa jopa aiheuttaa, ja joillekkin vielä nykyäänkin :mrgreen:
Aulispoika
Viestit: 1861
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

8400 kirjoitti: To Marras 24, 2022 7:57 pm
Jos 70 luvulla syntynyt sai timangin ensiautoksi niin eipä se liiemmin ole kateutta herättänyt :mrgreen:
Älähän nyt! Kahden hengen urheiluauto sentään. :shock:
Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Sederi, Semrush [Bot] ja 41 vierailijaa