Ihana (Tanan) Tojota

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Lukittu
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

Nii... tässä(kin) tapauksessa kaikki ongelmat ovat auton käyttäjän osaamattomuudessa. Kuinkas muuten? Eihän nyt VW:ssä mitään suunnitteluvirhettä voi olla.
Onneksi tämä ei ole ihan mennyt perille autojen omistajissa. Toyota jatkaa voittokulkuaan.. :-)
Avatar
toyopet
Viestit: 3260
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja toyopet »

Naxxu kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 8:12 pm Kuinkahan taloudellinen auto se 30-lukuinen toyota sitten on mahtanut olla, kuplan juuret on kuitenkin sieltä ja tekniikka on pysynyt loppuun asti lähes muuttumattomana, ei ne ajo-ominaisuudet nyt ehkä nykypäivää ollut enää 70-luvulla, mutta väittäisin että syntyhistoriansa aikoihin olleet ihan asian mukaiset

Edit tai tulihan niihin kuplan viimesiin malleihin (1302 ja 1303) aikamoinen päivitys ajo-ominaisuuksiin, mcpherson tyypinen jousitus eteen hammastanko-ohjauksella ja IRS tyyppinen tukivarsi jousitus taakse
Eihän se 3.4l suora kuutonen 30-luvun designilla varmaan ihan taloudellisin vaihtoehto ollut, varsinkaan kuplaan verrattuna.
It has three speed: here, there and gone...
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja 361 »

NH kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 3:54 pm Mikäli persaukisen perheestä kotoisin oleva saa puhutella iso-talollista, niin vaatimattomasti haluaisin muistuttaa mahdollisten pusineskiireiden keskellä, että 70-luvulla 45 hv ja 740 kg paino eivät olleet lainkaan erikoisen suorituskykyinenyhdistelmä, vaan tehopainosuhde oli täysin tavallista pikkuautoluokkaa.

Esimerkiksi Fiat 127:ssa vastaavat luvut olivat n 47 hv ja 690 kg. Vai oliko perus 127 sitten aikansa vauhtiauto?

Yritän olla häiritsemättä rahamiestä enempää.....
Ei 127 omana aikanaan mikään laiska auto ollut. Paljon paremmat ajo-ominaisuudet siinä tosin oli kuin timangissa.

Eikä ole muuten mun vika jos olet elänyt persaukisen nuoruuden. ....muitten kossit heitti kylillä Timangilla rinkiä ja "NH" yritti onkia kotona käpylehmää lämpöpatterin välistä. Buhaa haa :lol:
Aulispoika
Viestit: 1862
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

361 kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 9:52 pm
NH kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 3:54 pm Mikäli persaukisen perheestä kotoisin oleva saa puhutella iso-talollista, niin vaatimattomasti haluaisin muistuttaa mahdollisten pusineskiireiden keskellä, että 70-luvulla 45 hv ja 740 kg paino eivät olleet lainkaan erikoisen suorituskykyinenyhdistelmä, vaan tehopainosuhde oli täysin tavallista pikkuautoluokkaa.

Esimerkiksi Fiat 127:ssa vastaavat luvut olivat n 47 hv ja 690 kg. Vai oliko perus 127 sitten aikansa vauhtiauto?

Yritän olla häiritsemättä rahamiestä enempää.....
Ei 127 omana aikanaan mikään laiska auto ollut. Paljon paremmat ajo-ominaisuudet siinä tosin oli kuin timangissa.

Eikä ole muuten mun vika jos olet elänyt persaukisen nuoruuden. ....muitten kossit heitti kylillä Timangilla rinkiä ja "NH" yritti onkia kotona käpylehmää lämpöpatterin välistä. Buhaa haa :lol:
Puhuttaisiinko kissoista välillä? :roll:
Nuffield
Viestit: 1441
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Nuffield »

361 kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 9:52 pm
NH kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 3:54 pm Mikäli persaukisen perheestä kotoisin oleva saa puhutella iso-talollista, niin vaatimattomasti haluaisin muistuttaa mahdollisten pusineskiireiden keskellä, että 70-luvulla 45 hv ja 740 kg paino eivät olleet lainkaan erikoisen suorituskykyinenyhdistelmä, vaan tehopainosuhde oli täysin tavallista pikkuautoluokkaa.

Esimerkiksi Fiat 127:ssa vastaavat luvut olivat n 47 hv ja 690 kg. Vai oliko perus 127 sitten aikansa vauhtiauto?

Yritän olla häiritsemättä rahamiestä enempää.....
Ei 127 omana aikanaan mikään laiska auto ollut. Paljon paremmat ajo-ominaisuudet siinä tosin oli kuin timangissa.

Eikä ole muuten mun vika jos olet elänyt persaukisen nuoruuden. ....muitten kossit heitti kylillä Timangilla rinkiä ja "NH" yritti onkia kotona käpylehmää lämpöpatterin välistä. Buhaa haa :lol:
Kyllä se oli aikansa paskin auto, miten täällä tehdään jo viiatista toijotan voittajaa😊 Mainoksenkin mukaan susi jo syntyessään.
VALLU ON PARAS!
Vm -61
Viestit: 1194
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 7:22 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Vm -61 »

Nuffield kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 10:38 pm ...
Kyllä se oli aikansa paskin auto, miten täällä tehdään jo viiatista toijotan voittajaa😊 Mainoksenkin mukaan susi jo syntyessään.
Unojahan vasta alettiin petojen sukulaisina mainostaa, joskus -84.
600 eikä edes 127 kuulu susikeskustelun ytimeen.
joskus tekis
ja toisinaan sitten taas ei
mauri
Viestit: 6678
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja mauri »

Vm -61 kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 10:59 pm
Nuffield kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 10:38 pm ...
Kyllä se oli aikansa paskin auto, miten täällä tehdään jo viiatista toijotan voittajaa😊 Mainoksenkin mukaan susi jo syntyessään.
Unojahan vasta alettiin petojen sukulaisina mainostaa, joskus -84.
600 eikä edes 127 kuulu susikeskustelun ytimeen.
Petoeläinkeskustelu on kielletty. :(
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja 361 »

Vm -61 kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 10:59 pm
Nuffield kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 10:38 pm ...
Kyllä se oli aikansa paskin auto, miten täällä tehdään jo viiatista toijotan voittajaa😊 Mainoksenkin mukaan susi jo syntyessään.
Unojahan vasta alettiin petojen sukulaisina mainostaa, joskus -84.
600 eikä edes 127 kuulu susikeskustelun ytimeen.
127kat olivat suosittuja ja sitkeimmät kestivät käyttöautoina tälle vuosituhannelle. Ei ihan huonoja olleet.
Linkki
Viestit: 813
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Linkki »

En tiedä,.missä nämä ihmefiiatit oikein on. Toki 127:kaa myytiin niin paljon, että joku mummon aarre näki jopa käyttöautona 2000-luvun. Mutta kyllä valtaosa 70-luvun fiiateista paalattiin 80-luvulla. Ja kyllä, kotona oli niin 850, 600 ja 127.
8400
Viestit: 9803
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Aivan romujahan ne oli, harvinainen näky liikenteessä yli 10v fiat
Ajomies
Viestit: 28112
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Vahvoja autoja nuo fiatit olleet aina, jaksoivat vetää silmänkantamatonta jonoa perässään. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7792
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Ajomies kirjoitti: La Marras 26, 2022 10:42 am Vahvoja autoja nuo fiatit olleet aina, jaksoivat vetää silmänkantamatonta jonoa perässään. :)
Jos vähän sorkkis.....
Juu,sitä oli äiti tullut,lasten kanssa mailta mökiltä kaupunkiin ja isä kysyi että,mitenkä matka meni,johonka lapset sitten vastas:
"Hyvin,äiti johti koko matkan....
A-P
Viestit: 617
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja A-P »

NH kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 3:54 pm Esimerkiksi Fiat 127:ssa vastaavat luvut olivat n 47 hv ja 690 kg. Vai oliko perus 127 sitten aikansa vauhtiauto?
Minulla on virkamiehen todistamana FIAT 127 verzione 1 ja 161 km/h mittaus 1600 metrin matkalta, kun menin hänet moottoritiellä ohittamaan. Onhan vakioille satakaks'seiskoille oma rataluokkakin nykyään. Kevennyksenä tähän kalisteluun.

Ja liikennevalokisailijat jäivät Hämeenpuiston eteläpään käännöksessä jarruvalojaan polttelemaan satakaks'seiskan peipatessa sisäkaarteessa ohi. (hymiö, joka näyttää kieltä tähän)
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Ajomies
Viestit: 28112
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

A-P kirjoitti: La Marras 26, 2022 10:50 am
NH kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 3:54 pm Esimerkiksi Fiat 127:ssa vastaavat luvut olivat n 47 hv ja 690 kg. Vai oliko perus 127 sitten aikansa vauhtiauto?
Minulla on virkamiehen todistamana FIAT 127 verzione 1 ja 161 km/h mittaus 1600 metrin matkalta, kun menin hänet moottoritiellä ohittamaan. Onhan vakioille satakaks'seiskoille oma rataluokkakin nykyään. Kevennyksenä tähän kalisteluun.

Ja liikennevalokisailijat jäivät Hämeenpuiston eteläpään käännöksessä jarruvalojaan polttelemaan satakaks'seiskan peipatessa sisäkaarteessa ohi. (hymiö, joka näyttää kieltä tähän)
:P
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Nuffield
Viestit: 1441
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Nuffield »

Ei mulla 127:aa ole koskaan ollut mutta 128 kylläkin sekä Zastava, aikansa helmi :lol: Kai sekin täytyy parempi olla kuin Tojota :lol:
VALLU ON PARAS!
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja 361 »

Linkki kirjoitti: La Marras 26, 2022 9:52 am En tiedä,.missä nämä ihmefiiatit oikein on. Toki 127:kaa myytiin niin paljon, että joku mummon aarre näki jopa käyttöautona 2000-luvun. Mutta kyllä valtaosa 70-luvun fiiateista paalattiin 80-luvulla. Ja kyllä, kotona oli niin 850, 600 ja 127.
Mk2 satakakseiskoja eli 78-82 autoja näkyi hyvinkin vielä vuosituhannen vaihteessa jonka jälkeen kyllä hävisivät äkkiä. Uudemmat stellat yhtyivät happeen melko nopeasti.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja 361 »

Nuffield kirjoitti: La Marras 26, 2022 1:08 pm Ei mulla 127:aa ole koskaan ollut mutta 128 kylläkin sekä Zastava, aikansa helmi :lol: Kai sekin täytyy parempi olla kuin Tojota :lol:
Zastavan kestävyydestä en tiedä, aikoinaan sellainenkin oranssi 1100 hetken ollut. Kyllä silläkin eteenpäin pääsi.

Eikä ne tojotatkaan aina onnistuneet. Sitä tuli Tercelin kanssa ihmeteltyä. Kuinka auto voi hävitä niin nopeaan?

Ainakin siihen verrattuna 127 oli kestävä koriltaan.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

128 Special oli aikaisekseen kiva ajettava ja mylly kierti iloisesti.
Pari vuotta kerkes olla kunnes sorruin avolava-Datsuniin. Datsuni oli aika turhake…..tulipahan torettua ettei sovi mulle.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

361 kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 9:52 pm
NH kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 3:54 pm Mikäli persaukisen perheestä kotoisin oleva saa puhutella iso-talollista, niin vaatimattomasti haluaisin muistuttaa mahdollisten pusineskiireiden keskellä, että 70-luvulla 45 hv ja 740 kg paino eivät olleet lainkaan erikoisen suorituskykyinenyhdistelmä, vaan tehopainosuhde oli täysin tavallista pikkuautoluokkaa.

Esimerkiksi Fiat 127:ssa vastaavat luvut olivat n 47 hv ja 690 kg. Vai oliko perus 127 sitten aikansa vauhtiauto?

Yritän olla häiritsemättä rahamiestä enempää.....
Ei 127 omana aikanaan mikään laiska auto ollut. Paljon paremmat ajo-ominaisuudet siinä tosin oli kuin timangissa.

Eikä ole muuten mun vika jos olet elänyt persaukisen nuoruuden. ....muitten kossit heitti kylillä Timangilla rinkiä ja "NH" yritti onkia kotona käpylehmää lämpöpatterin välistä. Buhaa haa :lol:
Mikä ihme siinä on, että pitää mennä henkilökohtaisuuksiin? Eikös meidän pitäisi pysyä autoissa?
Ajomies
Viestit: 28112
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Matsikka kirjoitti: La Marras 26, 2022 1:44 pm 128 Special oli aikaisekseen kiva ajettava ja mylly kierti iloisesti.
Pari vuotta kerkes olla kunnes sorruin avolava-Datsuniin. Datsuni oli aika turhake…..tulipahan torettua ettei sovi mulle.
Hommasitko Fiatin tilalle?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Arpe, Google [Bot], JiiSPee, Pataässä, raute ja 51 vierailijaa