Ihana (Tanan) Tojota
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Nii... tässä(kin) tapauksessa kaikki ongelmat ovat auton käyttäjän osaamattomuudessa. Kuinkas muuten? Eihän nyt VW:ssä mitään suunnitteluvirhettä voi olla.
Onneksi tämä ei ole ihan mennyt perille autojen omistajissa. Toyota jatkaa voittokulkuaan..
Onneksi tämä ei ole ihan mennyt perille autojen omistajissa. Toyota jatkaa voittokulkuaan..
- toyopet
- Viestit: 3260
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Eihän se 3.4l suora kuutonen 30-luvun designilla varmaan ihan taloudellisin vaihtoehto ollut, varsinkaan kuplaan verrattuna.Naxxu kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 8:12 pm Kuinkahan taloudellinen auto se 30-lukuinen toyota sitten on mahtanut olla, kuplan juuret on kuitenkin sieltä ja tekniikka on pysynyt loppuun asti lähes muuttumattomana, ei ne ajo-ominaisuudet nyt ehkä nykypäivää ollut enää 70-luvulla, mutta väittäisin että syntyhistoriansa aikoihin olleet ihan asian mukaiset
Edit tai tulihan niihin kuplan viimesiin malleihin (1302 ja 1303) aikamoinen päivitys ajo-ominaisuuksiin, mcpherson tyypinen jousitus eteen hammastanko-ohjauksella ja IRS tyyppinen tukivarsi jousitus taakse
It has three speed: here, there and gone...
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Ei 127 omana aikanaan mikään laiska auto ollut. Paljon paremmat ajo-ominaisuudet siinä tosin oli kuin timangissa.NH kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 3:54 pm Mikäli persaukisen perheestä kotoisin oleva saa puhutella iso-talollista, niin vaatimattomasti haluaisin muistuttaa mahdollisten pusineskiireiden keskellä, että 70-luvulla 45 hv ja 740 kg paino eivät olleet lainkaan erikoisen suorituskykyinenyhdistelmä, vaan tehopainosuhde oli täysin tavallista pikkuautoluokkaa.
Esimerkiksi Fiat 127:ssa vastaavat luvut olivat n 47 hv ja 690 kg. Vai oliko perus 127 sitten aikansa vauhtiauto?
Yritän olla häiritsemättä rahamiestä enempää.....
Eikä ole muuten mun vika jos olet elänyt persaukisen nuoruuden. ....muitten kossit heitti kylillä Timangilla rinkiä ja "NH" yritti onkia kotona käpylehmää lämpöpatterin välistä. Buhaa haa
-
- Viestit: 1862
- Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Puhuttaisiinko kissoista välillä?361 kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 9:52 pmEi 127 omana aikanaan mikään laiska auto ollut. Paljon paremmat ajo-ominaisuudet siinä tosin oli kuin timangissa.NH kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 3:54 pm Mikäli persaukisen perheestä kotoisin oleva saa puhutella iso-talollista, niin vaatimattomasti haluaisin muistuttaa mahdollisten pusineskiireiden keskellä, että 70-luvulla 45 hv ja 740 kg paino eivät olleet lainkaan erikoisen suorituskykyinenyhdistelmä, vaan tehopainosuhde oli täysin tavallista pikkuautoluokkaa.
Esimerkiksi Fiat 127:ssa vastaavat luvut olivat n 47 hv ja 690 kg. Vai oliko perus 127 sitten aikansa vauhtiauto?
Yritän olla häiritsemättä rahamiestä enempää.....
Eikä ole muuten mun vika jos olet elänyt persaukisen nuoruuden. ....muitten kossit heitti kylillä Timangilla rinkiä ja "NH" yritti onkia kotona käpylehmää lämpöpatterin välistä. Buhaa haa
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Kyllä se oli aikansa paskin auto, miten täällä tehdään jo viiatista toijotan voittajaa Mainoksenkin mukaan susi jo syntyessään.361 kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 9:52 pmEi 127 omana aikanaan mikään laiska auto ollut. Paljon paremmat ajo-ominaisuudet siinä tosin oli kuin timangissa.NH kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 3:54 pm Mikäli persaukisen perheestä kotoisin oleva saa puhutella iso-talollista, niin vaatimattomasti haluaisin muistuttaa mahdollisten pusineskiireiden keskellä, että 70-luvulla 45 hv ja 740 kg paino eivät olleet lainkaan erikoisen suorituskykyinenyhdistelmä, vaan tehopainosuhde oli täysin tavallista pikkuautoluokkaa.
Esimerkiksi Fiat 127:ssa vastaavat luvut olivat n 47 hv ja 690 kg. Vai oliko perus 127 sitten aikansa vauhtiauto?
Yritän olla häiritsemättä rahamiestä enempää.....
Eikä ole muuten mun vika jos olet elänyt persaukisen nuoruuden. ....muitten kossit heitti kylillä Timangilla rinkiä ja "NH" yritti onkia kotona käpylehmää lämpöpatterin välistä. Buhaa haa
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 1194
- Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 7:22 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Unojahan vasta alettiin petojen sukulaisina mainostaa, joskus -84.
600 eikä edes 127 kuulu susikeskustelun ytimeen.
joskus tekis
ja toisinaan sitten taas ei
ja toisinaan sitten taas ei
-
- Viestit: 6678
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
-
- Viestit: 813
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
En tiedä,.missä nämä ihmefiiatit oikein on. Toki 127:kaa myytiin niin paljon, että joku mummon aarre näki jopa käyttöautona 2000-luvun. Mutta kyllä valtaosa 70-luvun fiiateista paalattiin 80-luvulla. Ja kyllä, kotona oli niin 850, 600 ja 127.
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Aivan romujahan ne oli, harvinainen näky liikenteessä yli 10v fiat
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Vahvoja autoja nuo fiatit olleet aina, jaksoivat vetää silmänkantamatonta jonoa perässään.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7792
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Jos vähän sorkkis.....
Juu,sitä oli äiti tullut,lasten kanssa mailta mökiltä kaupunkiin ja isä kysyi että,mitenkä matka meni,johonka lapset sitten vastas:
"Hyvin,äiti johti koko matkan....
-
- Viestit: 617
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Minulla on virkamiehen todistamana FIAT 127 verzione 1 ja 161 km/h mittaus 1600 metrin matkalta, kun menin hänet moottoritiellä ohittamaan. Onhan vakioille satakaks'seiskoille oma rataluokkakin nykyään. Kevennyksenä tähän kalisteluun.
Ja liikennevalokisailijat jäivät Hämeenpuiston eteläpään käännöksessä jarruvalojaan polttelemaan satakaks'seiskan peipatessa sisäkaarteessa ohi. (hymiö, joka näyttää kieltä tähän)
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
A-P kirjoitti: ↑La Marras 26, 2022 10:50 amMinulla on virkamiehen todistamana FIAT 127 verzione 1 ja 161 km/h mittaus 1600 metrin matkalta, kun menin hänet moottoritiellä ohittamaan. Onhan vakioille satakaks'seiskoille oma rataluokkakin nykyään. Kevennyksenä tähän kalisteluun.
Ja liikennevalokisailijat jäivät Hämeenpuiston eteläpään käännöksessä jarruvalojaan polttelemaan satakaks'seiskan peipatessa sisäkaarteessa ohi. (hymiö, joka näyttää kieltä tähän)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Ei mulla 127:aa ole koskaan ollut mutta 128 kylläkin sekä Zastava, aikansa helmi Kai sekin täytyy parempi olla kuin Tojota
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Mk2 satakakseiskoja eli 78-82 autoja näkyi hyvinkin vielä vuosituhannen vaihteessa jonka jälkeen kyllä hävisivät äkkiä. Uudemmat stellat yhtyivät happeen melko nopeasti.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Zastavan kestävyydestä en tiedä, aikoinaan sellainenkin oranssi 1100 hetken ollut. Kyllä silläkin eteenpäin pääsi.
Eikä ne tojotatkaan aina onnistuneet. Sitä tuli Tercelin kanssa ihmeteltyä. Kuinka auto voi hävitä niin nopeaan?
Ainakin siihen verrattuna 127 oli kestävä koriltaan.
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
128 Special oli aikaisekseen kiva ajettava ja mylly kierti iloisesti.
Pari vuotta kerkes olla kunnes sorruin avolava-Datsuniin. Datsuni oli aika turhake…..tulipahan torettua ettei sovi mulle.
Pari vuotta kerkes olla kunnes sorruin avolava-Datsuniin. Datsuni oli aika turhake…..tulipahan torettua ettei sovi mulle.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Mikä ihme siinä on, että pitää mennä henkilökohtaisuuksiin? Eikös meidän pitäisi pysyä autoissa?361 kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 9:52 pmEi 127 omana aikanaan mikään laiska auto ollut. Paljon paremmat ajo-ominaisuudet siinä tosin oli kuin timangissa.NH kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 3:54 pm Mikäli persaukisen perheestä kotoisin oleva saa puhutella iso-talollista, niin vaatimattomasti haluaisin muistuttaa mahdollisten pusineskiireiden keskellä, että 70-luvulla 45 hv ja 740 kg paino eivät olleet lainkaan erikoisen suorituskykyinenyhdistelmä, vaan tehopainosuhde oli täysin tavallista pikkuautoluokkaa.
Esimerkiksi Fiat 127:ssa vastaavat luvut olivat n 47 hv ja 690 kg. Vai oliko perus 127 sitten aikansa vauhtiauto?
Yritän olla häiritsemättä rahamiestä enempää.....
Eikä ole muuten mun vika jos olet elänyt persaukisen nuoruuden. ....muitten kossit heitti kylillä Timangilla rinkiä ja "NH" yritti onkia kotona käpylehmää lämpöpatterin välistä. Buhaa haa
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Hommasitko Fiatin tilalle?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Arpe, Google [Bot], JiiSPee, Pataässä, raute ja 51 vierailijaa