Ihana (Tanan) Tojota

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Lukittu
m_kane
Viestit: 3573
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja m_kane »

steami kirjoitti: To Joulu 01, 2022 7:42 pm Käy nyt kuitenkin katsomassa viestiketjua taaksepäin, vaikka se varmasti vaikeaa onkin... ? :-)
Olen minä tätä ketjua lueskellut mutta mieleen ei ole jäänyt mitään kummempaa faktaa tojon ylivoimaisuudesta 🤔

Miksi ne ylivoimaiset tojot ei pärjää testeissä? Miksi monessa maassa, varsinkin varakkaammissa, tojota ei olekaan eniten myyty merkki? Miksi tojota ei osannut tehdä hyvää formula-autoa? Miksi minun appiukon avensis seisoo nytkin tojotahuollon pihassa kun ei lähde käyntiin? Miksi sheikit ei aja tojota corollalla? Miksi hiacella ei pääse talvella omasta pihasta pois? Miksi yhdelläkään tutulla autokorjaajalla ei oo tojotaa? Miksi miksi..

.. tahtoisi kovasti uskoa tojotan ylivoimaan mutta pienen pojan mieli esittää kysymyksiä ja pistää vastaan . Jos se ei sittenkään.. 🤔 vaan voiko mies jolla on -86 mallin tojota olla väärässä.. ei kyllä sen täytyy olla paras auto kautta aikojen 😮
Viimeksi muokannut m_kane, To Joulu 01, 2022 10:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belarus 825 turbo shitbox
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Matsikan tytär kun olisi silloin ostanut sen suosittelemani Hondan tuon Toyotan sijaan niin koko tätä keskustelua ei olisi tarvinnut aloittaa :mrgreen:
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
m_kane
Viestit: 3573
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja m_kane »

korjailija kirjoitti: To Joulu 01, 2022 10:35 pm Matsikan tytär kun olisi silloin ostanut sen suosittelemani Hondan tuon Toyotan sijaan niin koko tätä keskustelua ei olisi tarvinnut aloittaa :mrgreen:
Mulla on ollu viisi accordia ja viimesimmän niistä ostin uutena 2007 vaimolle. Sanoisin että paras japanilainen auto.
Belarus 825 turbo shitbox
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

korjailija kirjoitti: To Joulu 01, 2022 10:35 pm Matsikan tytär kun olisi silloin ostanut sen suosittelemani Hondan tuon Toyotan sijaan niin koko tätä keskustelua ei olisi tarvinnut aloittaa :mrgreen:
Mäin se olisi voinut olla.
Ainakin otsikko olis erilainen.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Linkki
Viestit: 812
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Linkki »

Olen minä tätä ketjua lueskellut mutta mieleen ei ole jäänyt mitään kummempaa faktaa tojon ylivoimaisuudesta 🤔
Heitä esimerkki faktasta jonkin tavallisen tallaajan tavoitettavissa olevan automerkin ylivoimaisuudesta.
m_kane
Viestit: 3573
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Linkki kirjoitti: To Joulu 01, 2022 11:12 pm Heitä esimerkki faktasta jonkin tavallisen tallaajan tavoitettavissa olevan automerkin ylivoimaisuudesta.
Itseasiassa tätähän minä olen koettanut juuri kysellä että mitkä faktat ne tekee tojotasta niin ylivoimaisen ykkösen 🤔
Belarus 825 turbo shitbox
Linkki
Viestit: 812
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Linkki »

Mulle kelpaa esimerkki mistä tahansa automerkistä joka on tavallisen palkansaajan ostettavissa. Tietää sitten, minkätyyliset faktat kelpaa
Koomikko76
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2021 12:36 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Koomikko76 »

m_kane kirjoitti: To Joulu 01, 2022 10:33 pm
steami kirjoitti: To Joulu 01, 2022 7:42 pm Käy nyt kuitenkin katsomassa viestiketjua taaksepäin, vaikka se varmasti vaikeaa onkin... ? :-)
Olen minä tätä ketjua lueskellut mutta mieleen ei ole jäänyt mitään kummempaa faktaa tojon ylivoimaisuudesta 🤔

Miksi ne ylivoimaiset tojot ei pärjää testeissä? Miksi monessa maassa, varsinkin varakkaammissa, tojota ei olekaan eniten myyty merkki? Miksi tojota ei osannut tehdä hyvää formula-autoa? Miksi minun appiukon avensis seisoo nytkin tojotahuollon pihassa kun ei lähde käyntiin? Miksi sheikit ei aja tojota corollalla? Miksi hiacella ei pääse talvella omasta pihasta pois? Miksi yhdelläkään tutulla autokorjaajalla ei oo tojotaa? Miksi miksi..

.. tahtoisi kovasti uskoa tojotan ylivoimaan mutta pienen pojan mieli esittää kysymyksiä ja pistää vastaan . Jos se ei sittenkään.. 🤔 vaan voiko mies jolla on -86 mallin tojota olla väärässä.. ei kyllä sen täytyy olla paras auto kautta aikojen 😮
70- luvulla takalasissa luki "TOYOTA YLIVOIMAA".
m_kane
Viestit: 3573
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Linkki kirjoitti: To Joulu 01, 2022 11:20 pm Mulle kelpaa esimerkki mistä tahansa automerkistä joka on tavallisen palkansaajan ostettavissa. Tietää sitten, minkätyyliset faktat kelpaa
Faktaa mistä? En minä ole tietääkseni väittänyt minkään automerkin olevan ylitse muiden. Haluaisin vain tietää miksi tojota jonkun mielestä on sitä.
Belarus 825 turbo shitbox
Linkki
Viestit: 812
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Linkki »

m_kane kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 12:06 am
Linkki kirjoitti: To Joulu 01, 2022 11:20 pm Mulle kelpaa esimerkki mistä tahansa automerkistä joka on tavallisen palkansaajan ostettavissa. Tietää sitten, minkätyyliset faktat kelpaa
Faktaa mistä? En minä ole tietääkseni väittänyt minkään automerkin olevan ylitse muiden. Haluaisin vain tietää miksi tojota jonkun mielestä on sitä.
Tämä selvä. No minkälainen fakta mielestäsi perustelisi jonkin automerkin olevan ylivoimainen?
m_kane
Viestit: 3573
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja m_kane »

En usko että mikään yksittäinen asia tekee mistään ylivoimaisen. Varsinkin kun kyseessä on auto. Jokaisella on oma mielipide ja ennenkaikkea erilaiset kriteerit auton valintaan. Joku arvostaa ulkonäköä, toinen ajettavuutta, kolmas kestävyyttä, neljäs hintaa. Ei sellaista autoa olekaan mikä olisi jokaisen mielestä paras, ja hyvä niin. Siksi en ymmärrä tätä hehkutusta jonkun merkin ylivoimaisuudesta.

Itse olen aina karttanut ranskalaisia autoja, mutta puoliksi pakon sanelemana ostin sellaisen työautoksi. Eikä kerralla mitään vikaa ole ollut. Saattaisin jopa harkita henkilöautoksi ranskalaista, mitä en kuvitellutkaan vielä muutama vuosi sitten tekeväni.

Katsokaahan vain, muutaman vuoden päästä kiinalaisia autoja myydään täällä enemmän kuin mitään muuta. Mutta tekeekö se niistä parhaan, en usko.
Belarus 825 turbo shitbox
Linkki
Viestit: 812
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Linkki »

m_kane kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 12:37 am En usko että mikään yksittäinen asia tekee mistään ylivoimaisen. Varsinkin kun kyseessä on auto. Jokaisella on oma mielipide ja ennenkaikkea erilaiset kriteerit auton valintaan. Joku arvostaa ulkonäköä, toinen ajettavuutta, kolmas kestävyyttä, neljäs hintaa. Ei sellaista autoa olekaan mikä olisi jokaisen mielestä paras, ja hyvä niin. Siksi en ymmärrä tätä hehkutusta jonkun merkin ylivoimaisuudesta.

Itse olen aina karttanut ranskalaisia autoja, mutta puoliksi pakon sanelemana ostin sellaisen työautoksi. Eikä kerralla mitään vikaa ole ollut. Saattaisin jopa harkita henkilöautoksi ranskalaista, mitä en kuvitellutkaan vielä muutama vuosi sitten tekeväni.

Katsokaahan vain, muutaman vuoden päästä kiinalaisia autoja myydään täällä enemmän kuin mitään muuta. Mutta tekeekö se niistä parhaan, en usko.
Juurikin tätä hain. Yli menee yletön kehuminen, mutta myös raivokas vihaaminen. Parhaus on suhteellinen asia ja se tarkoittaa jokaiselle eri asiaa Ja kaikki toyotat tai autot yleensäkään ole samanlaisia, kaikilla valmistajilla on mustat hetkensä....joillakin niitä vain on tiheämmin. Jotain toyota tekee oikein kun myy eniten autoja maailmassa ja tekee myös yrityksenä parasta tiliä. Mutta jos se 2000 luvun alussa rankattiin parhaaksi automerkiksi maailmassa, ei se nyt ihan putkeen ole mennyt kun nyt se on rankattu sijalle 10. https://www.google.com/amp/s/www.autoex ... 2022%3famp
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

m_kane kirjoitti: To Joulu 01, 2022 10:40 pm
korjailija kirjoitti: To Joulu 01, 2022 10:35 pm Matsikan tytär kun olisi silloin ostanut sen suosittelemani Hondan tuon Toyotan sijaan niin koko tätä keskustelua ei olisi tarvinnut aloittaa :mrgreen:
Mulla on ollu viisi accordia ja viimesimmän niistä ostin uutena 2007 vaimolle. Sanoisin että paras japanilainen auto.
Minä vuonna ostit ensimmäisen? Ostitko uutena?
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

m_kane kirjoitti: To Joulu 01, 2022 10:13 pm

Öö kun se tojota on kerran ykkönen niin eikös sitä silloin voi verrata mihin tahansa 🤔
Kyllä kyllä, ilmanmuuta voi ja ehdottomasti pitääkin verrata. Sodassa ja henkien taistelussa harvoin on kohtuuttomuutta.

Varsinkin runsasväkisillä hiekkalaatikoilla kuultuna oma valinta on kingi, jota toisen laidan kurahaalariporukka koettaa kampittaa milloin mitäkin veruketta keksien. Samaan tapaan kingi ja kansansuosikki kuin joku s marin tai chuck norris.
Get over it!
säästellen sippiin
Ajomies
Viestit: 28018
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

m_kane kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 12:06 am
Linkki kirjoitti: To Joulu 01, 2022 11:20 pm Mulle kelpaa esimerkki mistä tahansa automerkistä joka on tavallisen palkansaajan ostettavissa. Tietää sitten, minkätyyliset faktat kelpaa
Faktaa mistä? En minä ole tietääkseni väittänyt minkään automerkin olevan ylitse muiden. Haluaisin vain tietää miksi tojota jonkun mielestä on sitä.
Miksi lähes jokainen autonhaltija/omistaja pitää sitä omaa autoaan parhaana? Omalla kohdalla auton valintaa vaikuttaa kokemukset ja sitten hankinta hinta. Joitakin automerkkejä vierastan niiden omien kokemusten mukaan, mutta pakko myöntää että alkaa jo olemaan vanhentunutta tietämystä uudemmista autoista. Mutta silti ne joidenkin autojen "murheet" vaikuttaa edelleen. En usko että kovinkaan monella on tietämystä saati kokemuksia kaikista eri autoista joita Suomessa on mahdollista hankkia. Joskus tuomio tehdään yhden kokemuksen perusteella, tai jopa jonkun tutun kohtaaman ongelman perusteella. Samoin on sitten päin vastoin, eli hankitaan auto josta on hyviä kokemuksia itsellä tai tutuilla. Ikiliikkujaa ei ole eikä tule, ja kompromisseja joutuu monesti tekemään, kun vieläkään sitä täydellistä autoa ei ole olemassa. Mutta ainakin keskusteluja herättävä aihe auto ainakin on, varsinkin miesväen keskuudessa. Eikä varmasti voittajaa kinastelussa löydy, mutta sillähän ei olekaan merkitystä, pääasia että pääsee käyttämään kielellistä- ja kirjoitusilmaisuja, sekin on itsensä kehittämistä, kunhan ei mennä liiallisuuksiin ja henkilökohtaisuuksiin. Minullakin on itselleni paras mahdollinen auto, vaikka ei muille kelpaisikaan. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja NH »

Ajomies kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 1:56 pm
Miksi lähes jokainen autonhaltija/omistaja pitää sitä omaa autoaan parhaana? :)
Minä olen vaatimaton mies, minulle riittää maailman toiseksi paras auto ja onhan sen riitettävä, koska kaikilla muilla tuntuu olevan se paras! :wink:
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

NH kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 2:11 pm
Ajomies kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 1:56 pm
Miksi lähes jokainen autonhaltija/omistaja pitää sitä omaa autoaan parhaana? :)
Minä olen vaatimaton mies, minulle riittää maailman toiseksi paras auto ja onhan sen riitettävä, koska kaikilla muilla tuntuu olevan se paras! :wink:

Mikä oli se sanonta;
"Hullu akkaansa kehuu" Ei taida päteä näihin auto juttuihin.
grani
Viestit: 3832
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja grani »

He he. Tässä on jaksettu kinata Toyotasta ja muusta kohta kaksi vuotta :roll: Selailin äsken tätä ekaa kertaa.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
Ajomies
Viestit: 28018
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

grani kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 2:51 pm He he. Tässä on jaksettu kinata Toyotasta ja muusta kohta kaksi vuotta :roll: Selailin äsken tätä ekaa kertaa.
Ihan sama mistä autosta alkaa kirjoittamaan, niin kyllä se sitten jatkuu ja jatkuu ............ vaikka suurin osa onkin vanhan kertaamista. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
mtalo
Viestit: 1750
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Ajomies kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 3:32 pm
grani kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 2:51 pm He he. Tässä on jaksettu kinata Toyotasta ja muusta kohta kaksi vuotta :roll: Selailin äsken tätä ekaa kertaa.
Ihan sama mistä autosta alkaa kirjoittamaan, niin kyllä se sitten jatkuu ja jatkuu ............ vaikka suurin osa onkin vanhan kertaamista. :)
Tai raktorista...
Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], ihmehitsari, Jusi ja 28 vierailijaa