Ihana (Tanan) Tojota
- Matsikka
- Viestit: 16230
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Pieni paku niinkuin Timangi riittää monelle, mutta avolava on epäkäytännöllinen.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 5526
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Noilla veronkiertoautoilla on ollut myös todella merkittävä työllistävä vaikutus.
On siinä pidetty palaveri poikineen ja kaffetta ja viineriä on kulunut kun on pitänyt pysyä kärryillä kansan kekseliäisyydestä ja sitten on pitänyt keksiä keinot niiden kieltämiseksi ja tämä vielä aikana ennen nettiä. Tarkoittaa sitä että varmaan on "agentit" kiertäneet katsastuskonttoreilla ja Esson baareissa tarkkailemassa tilannetta
Ja onhan tuo työllistänyt aika mukavasti noita korimuutosten tekijöitäkin, kyllä siinä hieman on jonkinlaista alkeellista suunnittelua vaadittu kun on alettu uusista autoista kattoja rälläköimään ja asentamaan lasikuituhimmeleitä
On siinä pidetty palaveri poikineen ja kaffetta ja viineriä on kulunut kun on pitänyt pysyä kärryillä kansan kekseliäisyydestä ja sitten on pitänyt keksiä keinot niiden kieltämiseksi ja tämä vielä aikana ennen nettiä. Tarkoittaa sitä että varmaan on "agentit" kiertäneet katsastuskonttoreilla ja Esson baareissa tarkkailemassa tilannetta
Ja onhan tuo työllistänyt aika mukavasti noita korimuutosten tekijöitäkin, kyllä siinä hieman on jonkinlaista alkeellista suunnittelua vaadittu kun on alettu uusista autoista kattoja rälläköimään ja asentamaan lasikuituhimmeleitä
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Veljelläni on Toyota Yaris Diesel katsastettu pakuksi... Voihan pakettiauto olla pienikin?
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Kyllä se on maltaita tuollaisesta romusta. Jos tuossa olis myynnissä joku esim. ranskalainen tuossa kunnossa, ei siitä tuollaisa hintoja maksettaisi.
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Minulla oli pitkään Datsun 100A. Siinä moottorissa työntötankosysteemi. Ei siinä mitään ongelmaa ollut. Päinvastoin. Joskus piti muistaakseni venttiilivälykset säätää. Mitä tarkoita sanalla "ihanaa"?Aulispoika kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 10:00 pmJa se alkoi Finn Datsunista. Sata ampeerinen tuli sitten. Minulla oli Datsun 120 Y, työntötankosysteemi yms. ihanaa.
- toyopet
- Viestit: 3258
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Avolava on todella kätevä ja jos siihen lisätään vielä vaikkapa sivulle kippaava farmikate, niin mitäpä sitä muuta tarvitsee.
It has three speed: here, there and gone...
-
- Viestit: 1424
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
- Matsikka
- Viestit: 16230
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Umpipakussa pitää olla sisäkorkeutta tarpeeksi että on hyvä.Antsuko kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 1:32 pmOn ollut kaksi erimerkkistä avolava-autoa ja kaksi umpipakua. Omaan käyttööni umpipaku on paaljon kätevämpi...
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Suurempaa kärsimystä ei juuri autoillessa voi olla kuin ajaa Toyota timangilla. 180 cm sälli ei sinne sovi niin ettei tuntuisi ahtaalta, ja sitten se ajettavuus varsinkin alkuperäisvarustetuilla rättirenkailla, ihan järkyttävä. Tekniikkaa ei voi moittia, firman käytössä keikka autona palveli 12 vuotta ja jäähdytin siitä lahosi. Muuten oli sitten niitä kolhyua joita tuollainen keikka auto, josta ei ketään välittänyt huolta pitää. Ainoastaan kolmea yhtä huonoa ajettavaa on minun kohdalle osunut. Leyland Sherba, Renault Saviem ja Nissan Urvan 2l bensakoneella. Sen lisäksi että olivat surkeita ajaa niin ei niissä tekniikkaa myöskään pääse kehumaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3583
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Meni kyllä sikäli huti että ei kiukuta yhtään, pikemminkin huvittaa suunnattomasti tämä tojotamiesten uskovaisuusTumppi 865 kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 8:59 amJarruthan pitää jopa liiankin hyvin takapäässä, että nyt meni tuo kommentti pelkäksi oman kiukun purkamiseks!?tuokin paska lähtee afrikkaan jossa tehnevät ite osia noihin jolloin korjaaminen siellä on puoli-ilmaista eikä haittaa jos jarrujalka on pohjasta ulkona, onpahan joku jarru tuossakin romussa.
Koville ottaa tuo maailman parhaan automerkin keskustelu, että pitää ite keksiä vikoja.
Belarus 825 turbo shitbox
-
- Viestit: 7532
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Tuosta Timangista. Olen ollut kyydissä ja hyvin sovin. 186 senttiä. Ja reilut 100 kiloa. Ja tuo tuttava katsasti sen tietylle peräkärrylle, silloin piti kärry katsastaa autolle. Sai siihen kantavuutta 27 kiloa . Olen tänäkin syksynä ollut kyydissä Toyota Avensiksessa ja ihan jees kyyti. Mitään huonoa en ole huomannut.
-
- Viestit: 813
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
1400e tuli tuon aarteen hinnaksiNaxxu kirjoitti: ↑Ke Marras 23, 2022 7:22 pm https://huutokaupat.com/3832213/toyota-hiace-1999
Siitä tojotamiehille edullisesti pikku projektia, ei tarvi ku vähä niveliä, tukivarsia, apurunkoa, puoli pohjaa ja vähä pintapeltiä
-
- Viestit: 1629
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Enin glooria kyllä todellakin häviää kun päivätöikseen näitä (kaikkia merkkejä) huoltaa sekä korjaa.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 813
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
En epäile pätkääkään
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Timangissa tosiaan oli tehokas moottori sen vaarallisiin ajo-ominaisuuksiin nähden. Ja kyllä se oli nuorisolle suunnattu malli joka näkyi myös mainonnassa. (On tallessa esitteitä kyseisestä kulkineesta) Ikävä tuottaa pettymys mutta kaikki eivät 70-luvullakaan syntyneet persaukisten perheeseen.NH kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 8:51 amTehokas moottori Timangissa????361 kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 7:50 am
Timangista "haluttiin eroon" myös sen vuoksi että oli onnettomuustilastoissa turhan paljon esillä. Nuorten suosio, tehokas moottori vaarallisen huonoihin ajo-ominaisuuksiin nähden jne joudutti osaltaan veromuutosta.
Mikään vakavasti otettava tavarankuljetin timangi tonni ei koskaan ollut.
Nuorten suosiossa?????
Timangi oli lyhyen myyntiaikansa uusi tai uudenkarkea auto, eikä tuon ajan nuorisolla ollut varaa ostaa tuoreita autoja, vaikka edullisemman pään sellaista. Myynti loppui nopeasti muutetun verolain takia.
Osamaksu oli harvinaisuus ja korot ihan hirvittävät. Ammattikin ja tulot piti olla kunnossa, jotta osamaksun sai.
Siinä vaiheessa, kun Timangi oli hinnaltaan "nuorisoikäinen", uusien myynti oli verotusmuutoksen takia loppunut vuosia sitten.
Autorahoitus alkoi muuttua vähitellen 80-luvun puolenvälin jälkeen, mutta vielä 80-luvun lopussa esim maatalousyrittäjän oli vaikeata saada auto-osamaksua, koska vuosittainen tulo oli sadon määrästä riippuva ja siksi epävarma.
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Jos 70 luvulla syntynyt sai timangin ensiautoksi niin eipä se liiemmin ole kateutta herättänyt361 kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 7:49 pmTimangissa tosiaan oli tehokas moottori sen vaarallisiin ajo-ominaisuuksiin nähden. Ja kyllä se oli nuorisolle suunnattu malli joka näkyi myös mainonnassa. (On tallessa esitteitä kyseisestä kulkineesta) Ikävä tuottaa pettymys mutta kaikki eivät 70-luvullakaan syntyneet persaukisten perheeseen.NH kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 8:51 amTehokas moottori Timangissa????361 kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 7:50 am
Timangista "haluttiin eroon" myös sen vuoksi että oli onnettomuustilastoissa turhan paljon esillä. Nuorten suosio, tehokas moottori vaarallisen huonoihin ajo-ominaisuuksiin nähden jne joudutti osaltaan veromuutosta.
Mikään vakavasti otettava tavarankuljetin timangi tonni ei koskaan ollut.
Nuorten suosiossa?????
Timangi oli lyhyen myyntiaikansa uusi tai uudenkarkea auto, eikä tuon ajan nuorisolla ollut varaa ostaa tuoreita autoja, vaikka edullisemman pään sellaista. Myynti loppui nopeasti muutetun verolain takia.
Osamaksu oli harvinaisuus ja korot ihan hirvittävät. Ammattikin ja tulot piti olla kunnossa, jotta osamaksun sai.
Siinä vaiheessa, kun Timangi oli hinnaltaan "nuorisoikäinen", uusien myynti oli verotusmuutoksen takia loppunut vuosia sitten.
Autorahoitus alkoi muuttua vähitellen 80-luvun puolenvälin jälkeen, mutta vielä 80-luvun lopussa esim maatalousyrittäjän oli vaikeata saada auto-osamaksua, koska vuosittainen tulo oli sadon määrästä riippuva ja siksi epävarma.
-
- Viestit: 813
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Jos 70 luvulla syntynyt sai timangin ensiautoksi niin eipä se liiemmin ole kateutta herättänyt
- Matsikka
- Viestit: 16230
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Tais uuren Timangin hinta olla 11 300 mk vuonna -76, sama kuin meirän Cortina Superin hinta vuonna 1967.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Ihana (Tanan) Tojota
Saattoipa jopa aiheuttaa, ja joillekkin vielä nykyäänkin8400 kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 7:57 pmJos 70 luvulla syntynyt sai timangin ensiautoksi niin eipä se liiemmin ole kateutta herättänyt361 kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 7:49 pmTimangissa tosiaan oli tehokas moottori sen vaarallisiin ajo-ominaisuuksiin nähden. Ja kyllä se oli nuorisolle suunnattu malli joka näkyi myös mainonnassa. (On tallessa esitteitä kyseisestä kulkineesta) Ikävä tuottaa pettymys mutta kaikki eivät 70-luvullakaan syntyneet persaukisten perheeseen.NH kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 8:51 amTehokas moottori Timangissa????361 kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 7:50 am
Timangista "haluttiin eroon" myös sen vuoksi että oli onnettomuustilastoissa turhan paljon esillä. Nuorten suosio, tehokas moottori vaarallisen huonoihin ajo-ominaisuuksiin nähden jne joudutti osaltaan veromuutosta.
Mikään vakavasti otettava tavarankuljetin timangi tonni ei koskaan ollut.
Nuorten suosiossa?????
Timangi oli lyhyen myyntiaikansa uusi tai uudenkarkea auto, eikä tuon ajan nuorisolla ollut varaa ostaa tuoreita autoja, vaikka edullisemman pään sellaista. Myynti loppui nopeasti muutetun verolain takia.
Osamaksu oli harvinaisuus ja korot ihan hirvittävät. Ammattikin ja tulot piti olla kunnossa, jotta osamaksun sai.
Siinä vaiheessa, kun Timangi oli hinnaltaan "nuorisoikäinen", uusien myynti oli verotusmuutoksen takia loppunut vuosia sitten.
Autorahoitus alkoi muuttua vähitellen 80-luvun puolenvälin jälkeen, mutta vielä 80-luvun lopussa esim maatalousyrittäjän oli vaikeata saada auto-osamaksua, koska vuosittainen tulo oli sadon määrästä riippuva ja siksi epävarma.
-
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 66 vierailijaa