Ihana (Tanan) Tojota

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Lukittu
Talumees
Viestit: 6352
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Nuffield kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 8:46 pm Corolla 1.4D4D:ssä nyt 200tkm täynnä, kukas tuollasta suosittelee :roll: No en taida jaksaa vaivautua, jos kestää vielä pari vuotta niin joutanee paalata jos isompi vika iskee... Hyvin tuo on jo 5 vuotta palvellu, jarrupalat taakse vaihdettu ja 2 polttimoa, nyt näytti olevan yks parkki pimeenä. Pohjassa pintaruostetta hieman ja näytti olevan lokari alareunassakin jo mutta kestää ne vielä vuosia. Saattaa joku vielä useamman tonnin maksaakin parin vuoden päästä, Toytassa kun arvo säilyy :D PS, Volvon miehet taas ihmettelee kun ei edes yhtään palloniveltä eikä koiran luuta ole tarvinu vaihtaa...
Ei niitä Volvoihinkaan alle 200T vaihdeta. Tommonen tojota jossa painoa taitaa olla tonni ja tehoa ei ollenkaan niin eihän se niveliä kuluta... :lol:
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Itte en enää Tojotakauppoja tee.
Senverran vastenmielisen oloinen vekotin on.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Talumees kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:00 pm
Nuffield kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 8:46 pm Corolla 1.4D4D:ssä nyt 200tkm täynnä, kukas tuollasta suosittelee :roll: No en taida jaksaa vaivautua, jos kestää vielä pari vuotta niin joutanee paalata jos isompi vika iskee... Hyvin tuo on jo 5 vuotta palvellu, jarrupalat taakse vaihdettu ja 2 polttimoa, nyt näytti olevan yks parkki pimeenä. Pohjassa pintaruostetta hieman ja näytti olevan lokari alareunassakin jo mutta kestää ne vielä vuosia. Saattaa joku vielä useamman tonnin maksaakin parin vuoden päästä, Toytassa kun arvo säilyy :D PS, Volvon miehet taas ihmettelee kun ei edes yhtään palloniveltä eikä koiran luuta ole tarvinu vaihtaa...
Ei niitä Volvoihinkaan alle 200T vaihdeta. Tommonen tojota jossa painoa taitaa olla tonni ja tehoa ei ollenkaan niin eihän se niveliä kuluta... :lol:
Ei isoihin toyotiinkaan tarvi vaihdella. Samaten w212 korinen mersu meni jopa puoli miljoonaa samoilla puslilla ja nivelillä.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

8400 kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:27 pm
Talumees kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:00 pm
Nuffield kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 8:46 pm Corolla 1.4D4D:ssä nyt 200tkm täynnä, kukas tuollasta suosittelee :roll: No en taida jaksaa vaivautua, jos kestää vielä pari vuotta niin joutanee paalata jos isompi vika iskee... Hyvin tuo on jo 5 vuotta palvellu, jarrupalat taakse vaihdettu ja 2 polttimoa, nyt näytti olevan yks parkki pimeenä. Pohjassa pintaruostetta hieman ja näytti olevan lokari alareunassakin jo mutta kestää ne vielä vuosia. Saattaa joku vielä useamman tonnin maksaakin parin vuoden päästä, Toytassa kun arvo säilyy :D PS, Volvon miehet taas ihmettelee kun ei edes yhtään palloniveltä eikä koiran luuta ole tarvinu vaihtaa...
Ei niitä Volvoihinkaan alle 200T vaihdeta. Tommonen tojota jossa painoa taitaa olla tonni ja tehoa ei ollenkaan niin eihän se niveliä kuluta... :lol:
Ei isoihin toyotiinkaan tarvi vaihdella. Samaten w212 korinen mersu meni jopa puoli miljoonaa samoilla puslilla ja nivelillä.
Tuohon Tojotaan oli merkkikorjaamossa vaihreltu niveliä, runsas 300 000 täynnä, eivät vaivautuneet pyöränkulmia säätämään vaan pari sarjaa renkaita kerkes mennä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Avatar
toyopet
Viestit: 3242
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja toyopet »

8400 kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:27 pm
Talumees kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:00 pm
Nuffield kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 8:46 pm Corolla 1.4D4D:ssä nyt 200tkm täynnä, kukas tuollasta suosittelee :roll: No en taida jaksaa vaivautua, jos kestää vielä pari vuotta niin joutanee paalata jos isompi vika iskee... Hyvin tuo on jo 5 vuotta palvellu, jarrupalat taakse vaihdettu ja 2 polttimoa, nyt näytti olevan yks parkki pimeenä. Pohjassa pintaruostetta hieman ja näytti olevan lokari alareunassakin jo mutta kestää ne vielä vuosia. Saattaa joku vielä useamman tonnin maksaakin parin vuoden päästä, Toytassa kun arvo säilyy :D PS, Volvon miehet taas ihmettelee kun ei edes yhtään palloniveltä eikä koiran luuta ole tarvinu vaihtaa...
Ei niitä Volvoihinkaan alle 200T vaihdeta. Tommonen tojota jossa painoa taitaa olla tonni ja tehoa ei ollenkaan niin eihän se niveliä kuluta... :lol:
Ei isoihin toyotiinkaan tarvi vaihdella. Samaten w212 korinen mersu meni jopa puoli miljoonaa samoilla puslilla ja nivelillä.
Pojan käyttöromussa, isossa toyotassa eli siis leksuksessa, piti keväällä vaihtaa taka-akselille parit puslat, tukivarsien uloimmat. Vasta 498tkm mittarissa, entinen pohjoissuomalainen taksi.
Ei vielä pöllytä eikä savuta kuin satunnaisesti renkaita, jos ottaa luistoneston pois...
Toiset takarenkaat vasta kyllä alla tänä kesänä, aika silestonet näkyi nuokin olevan.
Niin, kulmathan ne varmaan onkin pielessä.
It has three speed: here, there and gone...
Pataässä
Viestit: 1942
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

Matsikka kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:36 pm
8400 kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:27 pm
Talumees kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:00 pm
Nuffield kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 8:46 pm Corolla 1.4D4D:ssä nyt 200tkm täynnä, kukas tuollasta suosittelee :roll: No en taida jaksaa vaivautua, jos kestää vielä pari vuotta niin joutanee paalata jos isompi vika iskee... Hyvin tuo on jo 5 vuotta palvellu, jarrupalat taakse vaihdettu ja 2 polttimoa, nyt näytti olevan yks parkki pimeenä. Pohjassa pintaruostetta hieman ja näytti olevan lokari alareunassakin jo mutta kestää ne vielä vuosia. Saattaa joku vielä useamman tonnin maksaakin parin vuoden päästä, Toytassa kun arvo säilyy :D PS, Volvon miehet taas ihmettelee kun ei edes yhtään palloniveltä eikä koiran luuta ole tarvinu vaihtaa...
Ei niitä Volvoihinkaan alle 200T vaihdeta. Tommonen tojota jossa painoa taitaa olla tonni ja tehoa ei ollenkaan niin eihän se niveliä kuluta... :lol:
Ei isoihin toyotiinkaan tarvi vaihdella. Samaten w212 korinen mersu meni jopa puoli miljoonaa samoilla puslilla ja nivelillä.
Tuohon Tojotaan oli merkkikorjaamossa vaihreltu niveliä, runsas 300 000 täynnä, eivät vaivautuneet pyöränkulmia säätämään vaan pari sarjaa renkaita kerkes mennä.
Kumpi tuossa loistaa? Sinnikkyys vai tyhmyys?
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Pataässä kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 10:48 pm
Matsikka kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:36 pm
8400 kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:27 pm
Talumees kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:00 pm
Nuffield kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 8:46 pm Corolla 1.4D4D:ssä nyt 200tkm täynnä, kukas tuollasta suosittelee :roll: No en taida jaksaa vaivautua, jos kestää vielä pari vuotta niin joutanee paalata jos isompi vika iskee... Hyvin tuo on jo 5 vuotta palvellu, jarrupalat taakse vaihdettu ja 2 polttimoa, nyt näytti olevan yks parkki pimeenä. Pohjassa pintaruostetta hieman ja näytti olevan lokari alareunassakin jo mutta kestää ne vielä vuosia. Saattaa joku vielä useamman tonnin maksaakin parin vuoden päästä, Toytassa kun arvo säilyy :D PS, Volvon miehet taas ihmettelee kun ei edes yhtään palloniveltä eikä koiran luuta ole tarvinu vaihtaa...
Ei niitä Volvoihinkaan alle 200T vaihdeta. Tommonen tojota jossa painoa taitaa olla tonni ja tehoa ei ollenkaan niin eihän se niveliä kuluta... :lol:
Ei isoihin toyotiinkaan tarvi vaihdella. Samaten w212 korinen mersu meni jopa puoli miljoonaa samoilla puslilla ja nivelillä.
Tuohon Tojotaan oli merkkikorjaamossa vaihreltu niveliä, runsas 300 000 täynnä, eivät vaivautuneet pyöränkulmia säätämään vaan pari sarjaa renkaita kerkes mennä.
Kumpi tuossa loistaa? Sinnikkyys vai tyhmyys?
Joo tyhmähän minä oon, muut viisaita.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Pataässä
Viestit: 1942
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

Matsikka kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 10:50 pm
Pataässä kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 10:48 pm
Matsikka kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:36 pm
8400 kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:27 pm
Talumees kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:00 pm
Nuffield kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 8:46 pm Corolla 1.4D4D:ssä nyt 200tkm täynnä, kukas tuollasta suosittelee :roll: No en taida jaksaa vaivautua, jos kestää vielä pari vuotta niin joutanee paalata jos isompi vika iskee... Hyvin tuo on jo 5 vuotta palvellu, jarrupalat taakse vaihdettu ja 2 polttimoa, nyt näytti olevan yks parkki pimeenä. Pohjassa pintaruostetta hieman ja näytti olevan lokari alareunassakin jo mutta kestää ne vielä vuosia. Saattaa joku vielä useamman tonnin maksaakin parin vuoden päästä, Toytassa kun arvo säilyy :D PS, Volvon miehet taas ihmettelee kun ei edes yhtään palloniveltä eikä koiran luuta ole tarvinu vaihtaa...
Ei niitä Volvoihinkaan alle 200T vaihdeta. Tommonen tojota jossa painoa taitaa olla tonni ja tehoa ei ollenkaan niin eihän se niveliä kuluta... :lol:
Ei isoihin toyotiinkaan tarvi vaihdella. Samaten w212 korinen mersu meni jopa puoli miljoonaa samoilla puslilla ja nivelillä.
Tuohon Tojotaan oli merkkikorjaamossa vaihreltu niveliä, runsas 300 000 täynnä, eivät vaivautuneet pyöränkulmia säätämään vaan pari sarjaa renkaita kerkes mennä.
Kumpi tuossa loistaa? Sinnikkyys vai tyhmyys?
Joo tyhmähän minä oon, muut viisaita.
Tai sinnikäs? Kyllä se siitä korjaantuu, kun on uudet osat.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Pataässä kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 10:53 pm
Matsikka kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 10:50 pm
Pataässä kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 10:48 pm
Matsikka kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:36 pm
8400 kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:27 pm
Talumees kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:00 pm
Nuffield kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 8:46 pm Corolla 1.4D4D:ssä nyt 200tkm täynnä, kukas tuollasta suosittelee :roll: No en taida jaksaa vaivautua, jos kestää vielä pari vuotta niin joutanee paalata jos isompi vika iskee... Hyvin tuo on jo 5 vuotta palvellu, jarrupalat taakse vaihdettu ja 2 polttimoa, nyt näytti olevan yks parkki pimeenä. Pohjassa pintaruostetta hieman ja näytti olevan lokari alareunassakin jo mutta kestää ne vielä vuosia. Saattaa joku vielä useamman tonnin maksaakin parin vuoden päästä, Toytassa kun arvo säilyy :D PS, Volvon miehet taas ihmettelee kun ei edes yhtään palloniveltä eikä koiran luuta ole tarvinu vaihtaa...
Ei niitä Volvoihinkaan alle 200T vaihdeta. Tommonen tojota jossa painoa taitaa olla tonni ja tehoa ei ollenkaan niin eihän se niveliä kuluta... :lol:
Ei isoihin toyotiinkaan tarvi vaihdella. Samaten w212 korinen mersu meni jopa puoli miljoonaa samoilla puslilla ja nivelillä.
Tuohon Tojotaan oli merkkikorjaamossa vaihreltu niveliä, runsas 300 000 täynnä, eivät vaivautuneet pyöränkulmia säätämään vaan pari sarjaa renkaita kerkes mennä.
Kumpi tuossa loistaa? Sinnikkyys vai tyhmyys?
Joo tyhmähän minä oon, muut viisaita.
Tai sinnikäs? Kyllä se siitä korjaantuu, kun on uudet osat.
Luottopeliä siitä ei ikinä tuu.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Juice
Viestit: 2012
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 7:08 pm
Paikkakunta: Vindala
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Juice »

Matsikka kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 9:36 pm Tuohon Tojotaan oli merkkikorjaamossa vaihreltu niveliä, runsas 300 000 täynnä, eivät vaivautuneet pyöränkulmia säätämään vaan pari sarjaa renkaita kerkes mennä.
Merkkikorjaamon pitäisi tajuta säätää myös ohjauskulmat, tai ainakin ehdottaa sitä asiakkaalle koska lisäkuluhan siitä tulee. Lopullinen päätös jää asiakkaalle säädetäänkö vai ei.

Aika harva perusautoilija välittää noista kulmista hevon helevettiä ja ostelee renkaita parin vuoden välein kun ne kuluu oudosti. Itse säädätän kulmat autoista aina jos alustaan vaihdetaan jotain, ratti ei ole suorassa jne. Aika halpaa kuitenkin verrattuna renkaiden vaihtelemiseen. Toisekseen auto on helpompi ajaa kun ei jatkuvasti vänkää johonkin + polttoaineenkulutuskin on matalampi.

Toisaalta ei joka paikassa ole vehkeitäkään kulmien säätöön. Omalla luottokorjaajalla ei ole joten pitää viedä aina toiseen paikkaan ryöstettäväksi kun ei voi muutakaan.
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Ikäloppu auto ei juurikaan korjaannu niillä kulmien säädöillä, kun pitäisi vaihtaa sitten muutkin kuluneet puslat ja nivelet. Siinä menee satasia sitten helposti, ennen kuin kaikki kulmat on annetuissa rajoissa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Ajomies kirjoitti: La Elo 20, 2022 8:14 pm Ikäloppu auto ei juurikaan korjaannu niillä kulmien säädöillä, kun pitäisi vaihtaa sitten muutkin kuluneet puslat ja nivelet. Siinä menee satasia sitten helposti, ennen kuin kaikki kulmat on annetuissa rajoissa.
Elikkä Tojotasta tulee noilla kilometreillä ikäloppu paska.
Olispa tuon tiennyt.
Nyt tiedän.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Kyllä ne vain korjaantuu kun säätää kulmat kohilleen.
Ladasta ei tule mersua kylläkään silläkään konstilla.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Matsikka kirjoitti: La Elo 20, 2022 8:26 pm
Ajomies kirjoitti: La Elo 20, 2022 8:14 pm Ikäloppu auto ei juurikaan korjaannu niillä kulmien säädöillä, kun pitäisi vaihtaa sitten muutkin kuluneet puslat ja nivelet. Siinä menee satasia sitten helposti, ennen kuin kaikki kulmat on annetuissa rajoissa.
Elikkä Tojotasta tulee noilla kilometreillä ikäloppu paska.
Olispa tuon tiennyt.
Nyt tiedän.
Taitaa mennä tuohon "ryhmään" monia erimerkkisiä autoja, joita tarkoitin. Esim. taunus oli sellainen ajopeli että siihen jos meinasi kulmat saada kohdalleen, sai kyllä vaihtaa melkoisen läjän osia. Samanlaisia on noissa huippu saksalaismerkeissäkin. Ei niitä tahdo halvalla tai ainakaan vähällä työllä saada sellaiseksi että ne säädöt pysyisi kohdallaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Juice
Viestit: 2012
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 7:08 pm
Paikkakunta: Vindala
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Juice »

On tainneet ne kulmiensäätövehkeetkin "vähän" kehittyä taunuksen valtakauden ajoista, varsinkin kun viimeinen rullasi tehtaalta 40 vuotta sitten :roll:

Ei mulla ole ollut ongelmia saada oikeisiin arvoihin vaikka on vaihdettu 1-2 alustan osaa.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Ajomies kirjoitti: La Elo 20, 2022 9:39 pm
Matsikka kirjoitti: La Elo 20, 2022 8:26 pm
Ajomies kirjoitti: La Elo 20, 2022 8:14 pm Ikäloppu auto ei juurikaan korjaannu niillä kulmien säädöillä, kun pitäisi vaihtaa sitten muutkin kuluneet puslat ja nivelet. Siinä menee satasia sitten helposti, ennen kuin kaikki kulmat on annetuissa rajoissa.
Elikkä Tojotasta tulee noilla kilometreillä ikäloppu paska.
Olispa tuon tiennyt.
Nyt tiedän.
Taitaa mennä tuohon "ryhmään" monia erimerkkisiä autoja, joita tarkoitin. Esim. taunus oli sellainen ajopeli että siihen jos meinasi kulmat saada kohdalleen, sai kyllä vaihtaa melkoisen läjän osia. Samanlaisia on noissa huippu saksalaismerkeissäkin. Ei niitä tahdo halvalla tai ainakaan vähällä työllä saada sellaiseksi että ne säädöt pysyisi kohdallaan.
Meillä oli yli 400 000 ajettu diseli Ascona, ei siihen tarvinnut niveliä meillä vaihrella ja muutenkin pääasiassa vaan ajettihin
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja 8400 »

No voi jeesus taunus :mrgreen: Kuinkas kupla tai rättisitikka?
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Matsikka kirjoitti: La Elo 20, 2022 9:49 pm
Ajomies kirjoitti: La Elo 20, 2022 9:39 pm
Matsikka kirjoitti: La Elo 20, 2022 8:26 pm
Ajomies kirjoitti: La Elo 20, 2022 8:14 pm Ikäloppu auto ei juurikaan korjaannu niillä kulmien säädöillä, kun pitäisi vaihtaa sitten muutkin kuluneet puslat ja nivelet. Siinä menee satasia sitten helposti, ennen kuin kaikki kulmat on annetuissa rajoissa.
Elikkä Tojotasta tulee noilla kilometreillä ikäloppu paska.
Olispa tuon tiennyt.
Nyt tiedän.
Taitaa mennä tuohon "ryhmään" monia erimerkkisiä autoja, joita tarkoitin. Esim. taunus oli sellainen ajopeli että siihen jos meinasi kulmat saada kohdalleen, sai kyllä vaihtaa melkoisen läjän osia. Samanlaisia on noissa huippu saksalaismerkeissäkin. Ei niitä tahdo halvalla tai ainakaan vähällä työllä saada sellaiseksi että ne säädöt pysyisi kohdallaan.
Meillä oli yli 400 000 ajettu diseli Ascona, ei siihen tarvinnut niveliä meillä vaihrella ja muutenkin pääasiassa vaan ajettihin
No ei se Opelikaan mikään huippumerkki ole. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Ajomies kirjoitti: La Elo 20, 2022 10:21 pm
Matsikka kirjoitti: La Elo 20, 2022 9:49 pm
Ajomies kirjoitti: La Elo 20, 2022 9:39 pm
Matsikka kirjoitti: La Elo 20, 2022 8:26 pm
Ajomies kirjoitti: La Elo 20, 2022 8:14 pm Ikäloppu auto ei juurikaan korjaannu niillä kulmien säädöillä, kun pitäisi vaihtaa sitten muutkin kuluneet puslat ja nivelet. Siinä menee satasia sitten helposti, ennen kuin kaikki kulmat on annetuissa rajoissa.
Elikkä Tojotasta tulee noilla kilometreillä ikäloppu paska.
Olispa tuon tiennyt.
Nyt tiedän.
Taitaa mennä tuohon "ryhmään" monia erimerkkisiä autoja, joita tarkoitin. Esim. taunus oli sellainen ajopeli että siihen jos meinasi kulmat saada kohdalleen, sai kyllä vaihtaa melkoisen läjän osia. Samanlaisia on noissa huippu saksalaismerkeissäkin. Ei niitä tahdo halvalla tai ainakaan vähällä työllä saada sellaiseksi että ne säädöt pysyisi kohdallaan.
Meillä oli yli 400 000 ajettu diseli Ascona, ei siihen tarvinnut niveliä meillä vaihrella ja muutenkin pääasiassa vaan ajettihin
No ei se Opelikaan mikään huippumerkki ole. :)
No ei, meillä niitä on 2 ollut kakkosautoina.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
thames
Viestit: 1282
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja thames »

Kyllä ne säätöihin saa mutta kun ne pehmeät puslat antaa ajaessa periksi niin syö rengasta. Ennen vanhaan puslat ei antanut juuri periksi, ne pysyi paremmin säädöissä.
Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, kkuula, Mikko Kräkin ja 35 vierailijaa