Ihana (Tanan) Tojota

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Lukittu
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja 361 »

toyopet kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 1:27 pm Jänniä vertauksia täällä kyllä esitellään, mitä ne Mahindrat ja zetorit kuuluu tähän?

Mutta VW ja Toyota ovat maapallon 2 suurinta autonvalmistajaa, molemmat tekevät autoja sekä ns. kehitysmaaversioina, että tiukimpien päästönormien luokassa.
Joku siinä on, että ne ovat suurimpia ja joissain tilanteissa edelläkävijöitä. Toyotalla on ensimmäiset massatuotannon sähköhybridit ja vag on keskittynyt kansanautoluokan täyssähköautoiluun ja oli aiemmin dieselien kärkeä, voi olla edelleen mutta nehän ei ole muotia. Toyota taitaa vetyautoissa olla tällä hetkellä kärkeä ajatellen tavantallaajan saataville tuodessa.
Molempien nousu taisi ajoittua 70-luvun energiakriisiin, milloin autoilun suuntaa näyttäneet ameriikan suuret tipahtivat kehityksen kelkasta.
Volkkari toi golffin ja toyota corollan.

Ei ne sitä pakolla tehneet, vaan käyttäjät ne vapaasti valitsevat ja joku syy siihen on.

Muut vaan eivät siihen kyytiin ole päässeet, vaikka on kaikenlaista tarjolla.
Eiköhän noihin aikoihin Datsun ollut nousija ja golffikin sai jalansijaa vasta myöhemmin 80 luvulla.
JEEPÄJEE
Viestit: 524
Liittynyt: Ke Touko 06, 2009 8:16 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja JEEPÄJEE »

Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja jouset, kaikki jarruosat moneen kertaan, suurin osa keulan nivelistä, koneen kalliit VVt -pyörät ja monia antureita ja katkaisijoita vaihdettu.

Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon suosituksia useammin. Varmasti kymppitonni mennyt korjauksiin. Edelleen joitain outoja sähkövikoja esiintyy ja välillä kadottaa jäähdytinnesteet, välillä taas ei hävitä yhtään. Nelivedon booriholkin vaihto pitäisi seuraavaksi tehdä varalta. En ymmärrä kyllä tuonikäisten Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.

Toyotat olleet vaatimattomia ja huolettomia kulkijoita, Corolla lähes 600tkm ajettuna alkaa olla jo aika rähjäke vaikka toimiikin täysin. Startti, laturi, koiranluita ja iskarit pitänyt muutamaan kertaan vaihtaa vuosikymmenien mittaan, ollut helppo tehdä itse. Starlet on vaan 150tkm ajettu, ärhäkkä 1,4 -koneinen (sama 4e-fe) ja Volvoa hauskempi nurkka-ajossa. Uskon kyllä että Volvoissakin on hyviä yksilöitä, ehkä minulla on sitä huonointa sukupolvea
transit
Viestit: 952
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja transit »

Eipä se volvo itse niitä jousia , iskareita ja jarruja valmista.
Eikä valmista toyotakaan.
Sitten on eri tasoisia alihankkijoita , jotka niitä osia valmistaa.
Luulisin , että volvoissa on käytetty hyviä osia.
Niinkuin aiemmin jo kirjoitin , kyllä noilla kilometreillä alkaa jo ongelmia tulemaan vastaan.
Myös tojotoissa.
Esimerkiksi jarruja jos ei ole putsailtu , eikä jarrunesteitä vaihdeltu , niin alkaa satavarmasti löytymään syöpynyttä mäntää ym.
Ja jouset ja iskarit saa rikki tai pidettyä ehjänä , ajaa kaikkiin poteroihin ja kuoppiin , tai sitten yrittää välttää ja kiertää ne kaikki.
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

Heh, sattui taas tapaus elävästä elämästä:

Kaveri tuli kaupan parkkipaikalla viereeni Fordin pikkupakulla. Nousi autostaan ja läiskäsi kuskin oven kiinni vähä railakkaammin.
Toinen takaoven laseista räsähti rkki. Keskelle lasia tuli nyrkin kokoinen reikä.
Siinä ihmeteltiin, että mitä oikein tapahtui????
Totesimme, että tuo takaoven lasi on todella ohut. Tuskin 3 mm paksumpi.
Myöhemmin kertoi, että uusi lasi maksoi asennettuna 250€...

Siis, kysymys kuuluu. Onko kovin yleistä, että pakettiauton takaoven lasi hajoaa kuskin ovea suljettaessa?
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

JEEPÄJEE kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 5:44 pm Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja jouset, kaikki jarruosat moneen kertaan, suurin osa keulan nivelistä, koneen kalliit VVt -pyörät ja monia antureita ja katkaisijoita vaihdettu.

Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon suosituksia useammin. Varmasti kymppitonni mennyt korjauksiin. Edelleen joitain outoja sähkövikoja esiintyy ja välillä kadottaa jäähdytinnesteet, välillä taas ei hävitä yhtään. Nelivedon booriholkin vaihto pitäisi seuraavaksi tehdä varalta. En ymmärrä kyllä tuonikäisten Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Volvoa ei pysty pienituloinen pitämään, kuten aiemmin kerroin. Kaupan kassalla työskentelevä yksinhuoltaja ei voi mitenkään pitää Volvoa ja elää. Jostain pitää tulla pätäkkää iso pino joka kuukausi ylimääräistä mieli Volvoa pitää.
Viimeksi muokannut steami, Ke Marras 23, 2022 7:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

steami kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:18 pm
JEEPÄJEE kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 5:44 pm Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja jouset, kaikki jarruosat moneen kertaan, suurin osa keulan nivelistä, koneen kalliit VVt -pyörät ja monia antureita ja katkaisijoita vaihdettu.

Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon suosituksia useammin. Varmasti kymppitonni mennyt korjauksiin. Edelleen joitain outoja sähkövikoja esiintyy ja välillä kadottaa jäähdytinnesteet, välillä taas ei hävitä yhtään. Nelivedon booriholkin vaihto pitäisi seuraavaksi tehdä varalta. En ymmärrä kyllä tuonikäisten Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Volvolla ei pysty pienituloinen pitämään, kuten aiemmin kerroin. Kaupan kassalla työskentelevä yksinhuoltaja ei voi mitenkään pitää Volvoa ja elää. Jostain pitää tulla pätäkkää iso pino joka kuukausi ylimääräistä mieli Volvoa pitää.
Meillä on ollut 5 vuotta Volvo S60 ja ainuttakaan niveltä ei oo meillä vaihrettu.
Jotakin pikkujuttuja on ollut, mutta ei mitään ajoa haittaavaa.

Vanha romu Tojota on ollut sitten sitäkin enemmän pajalla, eikä ilmastointikaan toimi ja vanhaan tojotaresuun ei viitti enää korjatakkaan.
Luottamus mennyt siihen rakkineeseen.

Yli 300 000 ajettu Mondeo hakkaa Tojotan luotettavuuden mennentullen, jouset siihen piti eteen vaihtaa. Ja ilmastointikin pelaa..toisinkuin Tojotassa.
Viimeksi muokannut Matsikka, Ke Marras 23, 2022 7:25 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Naxxu
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Naxxu »

https://huutokaupat.com/3832213/toyota-hiace-1999
Siitä tojotamiehille edullisesti pikku projektia, ei tarvi ku vähä niveliä, tukivarsia, apurunkoa, puoli pohjaa ja vähä pintapeltiä
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

toyopet kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 1:27 pm Jänniä vertauksia täällä kyllä esitellään, mitä ne Mahindrat ja zetorit kuuluu tähän?

Mutta VW ja Toyota ovat maapallon 2 suurinta autonvalmistajaa,
Volkkari toi golffin ja toyota corollan.

Ei ne sitä pakolla tehneet, vaan käyttäjät ne vapaasti valitsevat ja joku syy siihen on.

Muut vaan eivät siihen kyytiin ole päässeet, vaikka on kaikenlaista tarjolla.
Todellakin! Jos pitäisi valita joku muu automerkki, kuin Toyota, tulee ensin mieleeni Nissan. Kolmantena voisin miettiä VW.
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

Naxxu kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:22 pm https://huutokaupat.com/3832213/toyota-hiace-1999
Siitä tojotamiehille edullisesti pikku projektia, ei tarvi ku vähä niveliä, tukivarsia, apurunkoa, puoli pohjaa ja vähä pintapeltiä
Missä mainitaan, että niveliä ja tukivarsia pitää uusia?

Tässä hyvin ilmenee, että Toyotasta maksetaan maltaita, vaikka se olisi tieliikennekelvoton. Noin vähän ajettu. Hinta vielä varmaankin nousee...

Ei ihme, että Toyota on ykkönen... :-)
m_kane
Viestit: 3573
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Onhan tuolla tukivarsi ja pallonivel listalla. Koko pohja ja apurunko lahoja.
Läpimätä paska ja tojotauskovaiset eikun kehuu :mrgreen:
Belarus 825 turbo shitbox
thames
Viestit: 1282
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja thames »

Onko nyt ihme jos Volvoon Pitää laittaa alustaan osia, puhutaan kuitenkin eri luokan autoista niin painossa kun ajettavuudessa jos verrataan toyotaan. Harvalla vara ostaa volvoa tai Mersua uutena, siksi Toyota oli Ladan lailla suosittu auto hintansa takia.
Avatar
toyopet
Viestit: 3242
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja toyopet »

361 kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 3:46 pm

Eiköhän noihin aikoihin Datsun ollut nousija ja golffikin sai jalansijaa vasta myöhemmin 80 luvulla.
Ei nissan/datsun kyllä oikein tainnut nousta, joku Z nyt rapakon takanakin oli menestysmalli ja täällä Suomessa 100A mutta usassa toyota löi läpi e3 corollalla ja kyllä käsittääkseni volkkarin golf mk1 eli rabbit oli noiden suurten kansainvälisten eli silloin käytännössä USA-markkinoiden menestysmalli.
It has three speed: here, there and gone...
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

m_kane kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 8:01 pm Onhan tuolla tukivarsi ja pallonivel listalla. Koko pohja ja apurunko lahoja.
Läpimätä paska ja tojotauskovaiset eikun kehuu :mrgreen:
No selitä nyt ihmeessä, miksi ihmiset ovat valmiita maksamaan maltaita tuollaisesta?
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

thames kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 8:05 pm Onko nyt ihme jos Volvoon Pitää laittaa alustaan osia, puhutaan kuitenkin eri luokan autoista niin painossa kun ajettavuudessa jos verrataan toyotaan.
Ai painavassa volvon muhkussa samat nivelet, kun jossain riisikupissa?! :roll:
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

m_kane kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 8:01 pm Onhan tuolla tukivarsi ja pallonivel listalla. Koko pohja ja apurunko lahoja.
Läpimätä paska ja tojotauskovaiset eikun kehuu :mrgreen:
On kyllä naurettavaa touhua, kun vasta 23 vuotias kulkine jo ruosteessa! :mrgreen:
Yllättävän siistin näköset pintapeltit, kun yleensä nuo sen näkösiä kun jollain pillarilla olis tyrkitty joka puolelta!? :roll:
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

Matsikka kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:21 pm
steami kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:18 pm
JEEPÄJEE kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 5:44 pm Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja

Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Volvolla ei pysty pienituloinen pitämään, kuten aiemmin kerroin. Kaupan kassalla työskentelevä yksinhuoltaja ei voi mitenkään pitää Volvoa ja elää. Jostain pitää tulla pätäkkää iso pino joka kuukausi ylimääräistä mieli Volvoa pitää.
Meillä on ollut 5 vuotta Volvo S60 ja ainuttakaan niveltä ei oo meillä vaihrettu.
Jotakin pikkujuttuja on ollut, mutta ei mitään ajoa haittaavaa.

Vanha romu Tojota on ollut sitten sitäkin enemmän pajalla, eikä ilmastointikaan toimi ja vanhaan tojotaresuun ei viitti enää korjatakkaan.
Luottamus mennyt siihen rakkineeseen.

Yli 300 000 ajettu Mondeo hakkaa Tojotan luotettavuuden mennentullen, jouset siihen piti eteen vaihtaa. Ja ilmastointikin pelaa..toisinkuin Tojotassa.
Hän kertoo ystävällisesti jokaisen autojensa: Volvo S60, Toyota? ja Ford Mondeo tarkan vuosimallin ja ajokilometrimäärän?
Kerroit, että Toyota on "vanha romu"? kiinnostaisi tietää vuosimalli " vanha romu "Toyota ja kuinka paljon ajettu?
Naxxu
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Naxxu »

steami kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:32 pm
Naxxu kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:22 pm https://huutokaupat.com/3832213/toyota-hiace-1999
Siitä tojotamiehille edullisesti pikku projektia, ei tarvi ku vähä niveliä, tukivarsia, apurunkoa, puoli pohjaa ja vähä pintapeltiä
Missä mainitaan, että niveliä ja tukivarsia pitää uusia?

Tässä hyvin ilmenee, että Toyotasta maksetaan maltaita, vaikka se olisi tieliikennekelvoton. Noin vähän ajettu. Hinta vielä varmaankin nousee...

Ei ihme, että Toyota on ykkönen... :-)
Jos viitsii selata kuvia vähän eteenpäin, niin sieltä löytyy katsastuksen vikalista, esim tukivarsi ruostevaurioitunut, apurunko ruostevaurioitunut, pallonivel välyksellinen, yms koko sivun mittainen vikalista sieltä löytyy

Niin noin vähä ajettu ja silti läpilaho, multa lähti pari-kolme vuotta sitten 94 vuotinen passatti paaliin 530 tuhatta ajettuna kun alkuperäinen kytkinlevy loppui korissa ruostetta ainoastaan toisessa takakaaressa kun oli saanut pikku osuman ja maalipinta rikkiutunut siitä ja työmaalla on 98 vuotinen passatti tuurin vaihto autona ajettu 510 tuhatta kori täysin ruosteeton
Viimeksi muokannut Naxxu, Ke Marras 23, 2022 8:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
transit
Viestit: 952
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja transit »

steami kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 8:27 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:21 pm
steami kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:18 pm
JEEPÄJEE kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 5:44 pm Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja

Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Volvolla ei pysty pienituloinen pitämään, kuten aiemmin kerroin. Kaupan kassalla työskentelevä yksinhuoltaja ei voi mitenkään pitää Volvoa ja elää. Jostain pitää tulla pätäkkää iso pino joka kuukausi ylimääräistä mieli Volvoa pitää.
Meillä on ollut 5 vuotta Volvo S60 ja ainuttakaan niveltä ei oo meillä vaihrettu.
Jotakin pikkujuttuja on ollut, mutta ei mitään ajoa haittaavaa.

Vanha romu Tojota on ollut sitten sitäkin enemmän pajalla, eikä ilmastointikaan toimi ja vanhaan tojotaresuun ei viitti enää korjatakkaan.
Luottamus mennyt siihen rakkineeseen.

Yli 300 000 ajettu Mondeo hakkaa Tojotan luotettavuuden mennentullen, jouset siihen piti eteen vaihtaa. Ja ilmastointikin pelaa..toisinkuin Tojotassa.
Hän kertoo ystävällisesti jokaisen autojensa: Volvo S60, Toyota? ja Ford Mondeo tarkan vuosimallin ja ajokilometrimäärän?
Kerroit, että Toyota on "vanha romu"? kiinnostaisi tietää vuosimalli " vanha romu "Toyota ja kuinka paljon ajettu?
Eikö sun kannattais vähän rauhoittua jo?
Ei se ole niin vakavaa.
Mee vaikka vähäks aikaa sinne narinaan istumaan ja puristelet rattia ja nuuhkit sitä kelpo pelin tuoksua , tai jotain... 8)
steami

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

transit kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 8:54 pm
steami kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 8:27 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:21 pm
steami kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:18 pm
JEEPÄJEE kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 5:44 pm Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja

Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Volvolla ei pysty pienituloinen pitämään, kuten aiemmin kerroin. Kaupan kassalla työskentelevä yksinhuoltaja ei voi mitenkään pitää Volvoa ja elää. Jostain pitää tulla pätäkkää iso pino joka kuukausi ylimääräistä mieli Volvoa pitää.
Meillä on ollut 5 vuotta Volvo S60 ja ainuttakaan niveltä ei oo meillä vaihrettu.
Jotakin pikkujuttuja on ollut, mutta ei mitään ajoa haittaavaa.

Vanha romu Tojota on ollut sitten sitäkin enemmän pajalla, eikä ilmastointikaan toimi ja vanhaan tojotaresuun ei viitti enää korjatakkaan.
Luottamus mennyt siihen rakkineeseen.

Yli 300 000 ajettu Mondeo hakkaa Tojotan luotettavuuden mennentullen, jouset siihen piti eteen vaihtaa. Ja ilmastointikin pelaa..toisinkuin Tojotassa.
Hän kertoo ystävällisesti jokaisen autojensa: Volvo S60, Toyota? ja Ford Mondeo tarkan vuosimallin ja ajokilometrimäärän?
Kerroit, että Toyota on "vanha romu"? kiinnostaisi tietää vuosimalli " vanha romu "Toyota ja kuinka paljon ajettu?
Eikö sun kannattais vähän rauhoittua jo?
Ei se ole niin vakavaa.
Mee vaikka vähäks aikaa sinne narinaan istumaan ja puristelet rattia ja nuuhkit sitä kelpo pelin tuoksua , tai jotain... 8)
No kyllähän ihmetyttää, jos verrataan 5 vuotta vanhaa Volvoa ties kuinka wanhaan Toyotaan? Anna nyt kaverin kertoa autojensa ikä ja vuosimalli?
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ihana (Tanan) Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

steami kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 8:27 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:21 pm
steami kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 7:18 pm
JEEPÄJEE kirjoitti: Ke Marras 23, 2022 5:44 pm Minulla ollut sulassa sovussa monta vuotta 2004 Volvo Xc70 2,5t ja sen rinnalla -92 Corolla, nyt myös -98 Starlet bensan hinnan karattua. Volvo on kyllä ylivoimaisesti eniten huollettu ja korjattu, olen ajanut sen 200tkm lukemista 300tkm asti. Kaikki iskarit ja

Keulan ikuinen kolina muuten katosi iskarin yläpään osien vaihdolla Xc90 vastaaviin. Öljyt joka paikkaan on vaihdettu paljon Volvojen kehujia, vaikka toimiessaan tuolla ajaa mielellään, kuluttaakin minun ajossa vaan n.8l sadalle. Vaihdossa pari vuotta uudempaan Corollaan tuosta tarjottiin vaan 1500, joten jäi vaihtamatta.
Volvolla ei pysty pienituloinen pitämään, kuten aiemmin kerroin. Kaupan kassalla työskentelevä yksinhuoltaja ei voi mitenkään pitää Volvoa ja elää. Jostain pitää tulla pätäkkää iso pino joka kuukausi ylimääräistä mieli Volvoa pitää.
Meillä on ollut 5 vuotta Volvo S60 ja ainuttakaan niveltä ei oo meillä vaihrettu.
Jotakin pikkujuttuja on ollut, mutta ei mitään ajoa haittaavaa.

Vanha romu Tojota on ollut sitten sitäkin enemmän pajalla, eikä ilmastointikaan toimi ja vanhaan tojotaresuun ei viitti enää korjatakkaan.
Luottamus mennyt siihen rakkineeseen.

Yli 300 000 ajettu Mondeo hakkaa Tojotan luotettavuuden mennentullen, jouset siihen piti eteen vaihtaa. Ja ilmastointikin pelaa..toisinkuin Tojotassa.
Hän kertoo ystävällisesti jokaisen autojensa: Volvo S60, Toyota? ja Ford Mondeo tarkan vuosimallin ja ajokilometrimäärän?
Kerroit, että Toyota on "vanha romu"? kiinnostaisi tietää vuosimalli " vanha romu "Toyota ja kuinka paljon ajettu?
Volvo on 2007, ajettu 230 000 km, vähiten näistä ajettu…mutta toisten kirjoitusten mukaan näihin pitää vaihrella niveliä sun muuta koko ajan….

Mondeo 2004, 2,0L Ghia, ajettu yli 350 000 km.

Toyota Avensis Verso, vm. Muistaakseni 2004, ajettu 340 000 km. Kun tänne ensimmäisistä vaivoista kirjoitin, niin mun kirjoitukset rytättiin että mitäs ostit vanhan romun….eli mua syytettiin että likalle ostettiin vanha romu….joka aikamoiseksi vikapesäksi osoittautuikin.
Se tarvittoo tilaa ja penkkirivejä kuskatakseen muksujaan turvaistuimissa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa