Tulee sähkö kärjille asti? Joskus vastaavan lainen vika ja oli johto hankautunut siitä läpiviennistä, ja meni sähköt jakajan runkoon?toyopet kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 8:01 pm Pojan toyotassa on parikin mysteerivikaa, ensimmäinen on lämpöongelma, pelaa välillä pitkäänkin ja sitten ykskaks nostaa lämmöt. Termaria keitelty eikä siinä vaikuttaisi olevan ongelmia.
No nyt se ei nosta kyllä muuta kuin omistajan lämpöjä, kun kipinä hävisi.
Katokseen ajaessa alkoi käymään huonosti ja nyt ei käy ollenkaan. Ja ei kipinää.
Aika mysteeri, puola vaihdettu, ei merkitystä, virranjakajan konkka vaihdettu, ei auta, kärjet putsattu ja säädetty, ei kipunoi, tulpanjohdot vaihdettu myös. Ei minkäänlaista kipinää. Puolalle tulee jännite ja kaikki siitä eteenpäin mitattuna on ok.
Siirtolapuilla kävi lenkin heittämässä, minkä jälkeen kipinäongelma ilmeni ja tuokin on niin yksinkertainen laite sähköiltään, ettei oikein keksi mitään syytä.
Celica supran kaasarilla oleva kuutonen, mikä vähän vanhemmassa kopassa.
Ihana (Tanan) Tojota
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- toyopet
- Viestit: 3255
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Kyllä sitä mittailtiin ja tutkittiin, kaikki kunnossa, ei kipinöinyt.Ajomies kirjoitti: ↑Ti Elo 02, 2022 10:13 pmTulee sähkö kärjille asti? Joskus vastaavan lainen vika ja oli johto hankautunut siitä läpiviennistä, ja meni sähköt jakajan runkoon?toyopet kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 8:01 pm Pojan toyotassa on parikin mysteerivikaa, ensimmäinen on lämpöongelma, pelaa välillä pitkäänkin ja sitten ykskaks nostaa lämmöt. Termaria keitelty eikä siinä vaikuttaisi olevan ongelmia.
No nyt se ei nosta kyllä muuta kuin omistajan lämpöjä, kun kipinä hävisi.
Katokseen ajaessa alkoi käymään huonosti ja nyt ei käy ollenkaan. Ja ei kipinää.
Aika mysteeri, puola vaihdettu, ei merkitystä, virranjakajan konkka vaihdettu, ei auta, kärjet putsattu ja säädetty, ei kipunoi, tulpanjohdot vaihdettu myös. Ei minkäänlaista kipinää. Puolalle tulee jännite ja kaikki siitä eteenpäin mitattuna on ok.
Siirtolapuilla kävi lenkin heittämässä, minkä jälkeen kipinäongelma ilmeni ja tuokin on niin yksinkertainen laite sähköiltään, ettei oikein keksi mitään syytä.
Celica supran kaasarilla oleva kuutonen, mikä vähän vanhemmassa kopassa.
Paitsi nyt sitten yllättäen avainta kääntämällä käyntiin.
Ei ihan selvinnyt mikä oli vikana.
It has three speed: here, there and gone...
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
No nyt kun tuo Tojotan präiskä odottelee lähtöä kannentiivistevaihtoon, niin on koitettu selevitellä mistä menöö tavaratilaan vesi.
Kyllähän on hauska auto, ei ehjänä tunnu päivääkään olevan..
Ja kansipahvivikaisena autona on ihan mahtavan mukavaa kun varustelistalta ei löydy moottorin lämpömittaria. Seuraa siinä sitten lämpötilan merkkivaloja…..kiehuu tai ei kiehu
Kyllähän on hauska auto, ei ehjänä tunnu päivääkään olevan..
Ja kansipahvivikaisena autona on ihan mahtavan mukavaa kun varustelistalta ei löydy moottorin lämpömittaria. Seuraa siinä sitten lämpötilan merkkivaloja…..kiehuu tai ei kiehu
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 249
- Liittynyt: Ti Loka 27, 2020 5:37 pm
Re: Tanan Tojota
Saiskohan tuon kamuxilla vaihdettua. Tai jossain. Liika on liikaa. Jopa pohjalaiselle.
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Kerran vaihdoin yhteen Datsuniin kärjet, tulpat ja johdot. Sitten kun piti käynnistää ei lupaa ollenkaan. Siinä tuli ihmeteltyä mikä meni pieleen, mitään ei näkynyt, mutta sitten kun koitti mitata kärkien läpi menevää sähköä, ei mennytkään. ?? .Pyyhkäisin kärkiviilalla ja alkoi toimimaan. Samoja kärkiä laitettu ennen ja jälkeen eikä vastaan ole tullut samaa ongelmaa. Joku mystinen eriste niissä sitten oli?toyopet kirjoitti: ↑Ti Elo 02, 2022 10:18 pmKyllä sitä mittailtiin ja tutkittiin, kaikki kunnossa, ei kipinöinyt.Ajomies kirjoitti: ↑Ti Elo 02, 2022 10:13 pmTulee sähkö kärjille asti? Joskus vastaavan lainen vika ja oli johto hankautunut siitä läpiviennistä, ja meni sähköt jakajan runkoon?toyopet kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 8:01 pm Pojan toyotassa on parikin mysteerivikaa, ensimmäinen on lämpöongelma, pelaa välillä pitkäänkin ja sitten ykskaks nostaa lämmöt. Termaria keitelty eikä siinä vaikuttaisi olevan ongelmia.
No nyt se ei nosta kyllä muuta kuin omistajan lämpöjä, kun kipinä hävisi.
Katokseen ajaessa alkoi käymään huonosti ja nyt ei käy ollenkaan. Ja ei kipinää.
Aika mysteeri, puola vaihdettu, ei merkitystä, virranjakajan konkka vaihdettu, ei auta, kärjet putsattu ja säädetty, ei kipunoi, tulpanjohdot vaihdettu myös. Ei minkäänlaista kipinää. Puolalle tulee jännite ja kaikki siitä eteenpäin mitattuna on ok.
Siirtolapuilla kävi lenkin heittämässä, minkä jälkeen kipinäongelma ilmeni ja tuokin on niin yksinkertainen laite sähköiltään, ettei oikein keksi mitään syytä.
Celica supran kaasarilla oleva kuutonen, mikä vähän vanhemmassa kopassa.
Paitsi nyt sitten yllättäen avainta kääntämällä käyntiin.
Ei ihan selvinnyt mikä oli vikana.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1862
- Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Katkojan kärjet pitää aina pestä ennen asennusta. Niissä on varastorasvaa.Ajomies kirjoitti: ↑La Elo 13, 2022 7:26 pm Kerran vaihdoin yhteen Datsuniin kärjet, tulpat ja johdot. Sitten kun piti käynnistää ei lupaa ollenkaan. Siinä tuli ihmeteltyä mikä meni pieleen, mitään ei näkynyt, mutta sitten kun koitti mitata kärkien läpi menevää sähköä, ei mennytkään. ?? .Pyyhkäisin kärkiviilalla ja alkoi toimimaan. Samoja kärkiä laitettu ennen ja jälkeen eikä vastaan ole tullut samaa ongelmaa. Joku mystinen eriste niissä sitten oli?
-
- Viestit: 1315
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Kannattaako tuota korjata kun alunperin on jo ostettu se paskin yksilö. Paaliin vaan ja uutta takuu autoa alle niin ei tarvitse miettiä.Matsikka kirjoitti: ↑La Elo 13, 2022 6:24 pm No nyt kun tuo Tojotan präiskä odottelee lähtöä kannentiivistevaihtoon, niin on koitettu selevitellä mistä menöö tavaratilaan vesi.
Kyllähän on hauska auto, ei ehjänä tunnu päivääkään olevan..
Ja kansipahvivikaisena autona on ihan mahtavan mukavaa kun varustelistalta ei löydy moottorin lämpömittaria. Seuraa siinä sitten lämpötilan merkkivaloja…..kiehuu tai ei kiehu
-
- Viestit: 1991
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Masinistit ei romuta mitään, vähällä kummallathames kirjoitti: ↑La Elo 13, 2022 11:19 pmKannattaako tuota korjata kun alunperin on jo ostettu se paskin yksilö. Paaliin vaan ja uutta takuu autoa alle niin ei tarvitse miettiä.Matsikka kirjoitti: ↑La Elo 13, 2022 6:24 pm No nyt kun tuo Tojotan präiskä odottelee lähtöä kannentiivistevaihtoon, niin on koitettu selevitellä mistä menöö tavaratilaan vesi.
Kyllähän on hauska auto, ei ehjänä tunnu päivääkään olevan..
Ja kansipahvivikaisena autona on ihan mahtavan mukavaa kun varustelistalta ei löydy moottorin lämpömittaria. Seuraa siinä sitten lämpötilan merkkivaloja…..kiehuu tai ei kiehu
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Eipä ole sellaista rasvattua kärkiparia vielä vastaan tullut vaikka niitä lähes 10 v tuli vaihdeltua eri autoihin?Aulispoika kirjoitti: ↑La Elo 13, 2022 10:11 pmKatkojan kärjet pitää aina pestä ennen asennusta. Niissä on varastorasvaa.Ajomies kirjoitti: ↑La Elo 13, 2022 7:26 pm Kerran vaihdoin yhteen Datsuniin kärjet, tulpat ja johdot. Sitten kun piti käynnistää ei lupaa ollenkaan. Siinä tuli ihmeteltyä mikä meni pieleen, mitään ei näkynyt, mutta sitten kun koitti mitata kärkien läpi menevää sähköä, ei mennytkään. ?? .Pyyhkäisin kärkiviilalla ja alkoi toimimaan. Samoja kärkiä laitettu ennen ja jälkeen eikä vastaan ole tullut samaa ongelmaa. Joku mystinen eriste niissä sitten oli?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7604
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
- Paikkakunta: Pöytyä
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Joskus piti Audi80 tehdä puolalle ajon aikainen monitorointi.toyopet kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 8:01 pm Pojan toyotassa on parikin mysteerivikaa, ensimmäinen on lämpöongelma, pelaa välillä pitkäänkin ja sitten ykskaks nostaa lämmöt. Termaria keitelty eikä siinä vaikuttaisi olevan ongelmia.
No nyt se ei nosta kyllä muuta kuin omistajan lämpöjä, kun kipinä hävisi.
Katokseen ajaessa alkoi käymään huonosti ja nyt ei käy ollenkaan. Ja ei kipinää.
Aika mysteeri, puola vaihdettu, ei merkitystä, virranjakajan konkka vaihdettu, ei auta, kärjet putsattu ja säädetty, ei kipunoi, tulpanjohdot vaihdettu myös. Ei minkäänlaista kipinää. Puolalle tulee jännite ja kaikki siitä eteenpäin mitattuna on ok.
Siirtolapuilla kävi lenkin heittämässä, minkä jälkeen kipinäongelma ilmeni ja tuokin on niin yksinkertainen laite sähköiltään, ettei oikein keksi mitään syytä.
Celica supran kaasarilla oleva kuutonen, mikä vähän vanhemmassa kopassa.
Puolaan virtalukon takaiseen ja "kärjille" meneviin liittimiin johdot ja niiden päihin etuvastuksella ledit koelaudalle.
Toisesta ledistä näkee että varmasti tulee sähköä puolalle asti, että esim. virtalukko ei pätki.
Toisen ledin vilkumisesta näkee toimiiko sytytyspuoli.
Kolmas monitorointi jäi tekemättä että tuleeko puolalta kipinä ulos...kun vika löytyi sitä ennen.
-
- Viestit: 3121
- Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Oliko auton ostovaiheessa taustatyö tehty? Pitääkö ajokm:t paikkansa? Onko ehyt huoltohistoria? Toki niitä huoltovihkoja osaavat väärentääkin.
Entä nykyinen ajomäärä ja huolto?
Jos kilometreihin nähden on poikkeuksellisen paljon vikaantumista niin se viittaisi siihen että joku ei nyt täsmää. Tietyn teknisen käyttöiän jälkeen kulungit nousee useinkin selvästi, joillakin merkeillä lakipiste tulee aiemmin, joillakin myöhemmin.
Mikäli auto on liikkeestä ostettu niin hyvä olisi lähestyä liikettä. Jos yksityiseltä niin kuluttajansuojaa ei ole.
Entä nykyinen ajomäärä ja huolto?
Jos kilometreihin nähden on poikkeuksellisen paljon vikaantumista niin se viittaisi siihen että joku ei nyt täsmää. Tietyn teknisen käyttöiän jälkeen kulungit nousee useinkin selvästi, joillakin merkeillä lakipiste tulee aiemmin, joillakin myöhemmin.
Mikäli auto on liikkeestä ostettu niin hyvä olisi lähestyä liikettä. Jos yksityiseltä niin kuluttajansuojaa ei ole.
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Eiköhän ole pikkuisen myöhäistä mennä valittamaan muutaman tonnin auton vioista 1.5 vuoden jälkeentumes kirjoitti: ↑Su Elo 14, 2022 7:39 am Oliko auton ostovaiheessa taustatyö tehty? Pitääkö ajokm:t paikkansa? Onko ehyt huoltohistoria? Toki niitä huoltovihkoja osaavat väärentääkin.
Entä nykyinen ajomäärä ja huolto?
Jos kilometreihin nähden on poikkeuksellisen paljon vikaantumista niin se viittaisi siihen että joku ei nyt täsmää. Tietyn teknisen käyttöiän jälkeen kulungit nousee useinkin selvästi, joillakin merkeillä lakipiste tulee aiemmin, joillakin myöhemmin.
Mikäli auto on liikkeestä ostettu niin hyvä olisi lähestyä liikettä. Jos yksityiseltä niin kuluttajansuojaa ei ole.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 7787
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Nämä nykyiset matkamittarit,pystyykö niistä vähentämään kilometrejä? Täällä urakoitsia levitti kalkkia, traktorista oli 3000:n tunnin kohdalla otettu tuntimittarin vaijeri irti ,tämä tapahtui 80-luvulla.
-
- Viestit: 3121
- Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
En sanonut että pitäisi valittamaan mennä vaan lähestyä liikettä ja mielellään heti ongelmien alkaessa. Asioita voi hoitaa asiallisesti.Eiköhän ole pikkuisen myöhäistä mennä valittamaan muutaman tonnin auton vioista 1.5 vuoden jälkeen
Totta, aikajänne on pitkä mutta onhan tästä saatu pitkä Toitsu pannaan-ketju...
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
Re: Tanan Tojota
Minusta pitäisi muistaa mainita auton valmistusvuosi, ennenkuin alkaa hirveästi moittimaan.
Esim. Celica Supra tuskin on tältä vuosituhannelta.
Minä luulen, että esim. 90- luvun Toyotat tuskin ovat sen huonompia, kuin Citikat, Renut, Volkkarit, Volvot tuolta vuosikymmeneltä..
Esim. Celica Supra tuskin on tältä vuosituhannelta.
Minä luulen, että esim. 90- luvun Toyotat tuskin ovat sen huonompia, kuin Citikat, Renut, Volkkarit, Volvot tuolta vuosikymmeneltä..
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Ja muutama muukin saksalaisten valmistama ......steami kirjoitti: ↑Su Elo 14, 2022 3:32 pm Minusta pitäisi muistaa mainita auton valmistusvuosi, ennenkuin alkaa hirveästi moittimaan.
Esim. Celica Supra tuskin on tältä vuosituhannelta.
Minä luulen, että esim. 90- luvun Toyotat tuskin ovat sen huonompia, kuin Citikat, Renut, Volkkarit, Volvot tuolta vuosikymmeneltä..
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7795
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Ainakin noin 2010 vuoteen asti tiedän tapauksia joista on kilometrejä hävinnyt ja asia selvinnyt myöhemmin.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑Su Elo 14, 2022 11:23 am Nämä nykyiset matkamittarit,pystyykö niistä vähentämään kilometrejä? Täällä urakoitsia levitti kalkkia, traktorista oli 3000:n tunnin kohdalla otettu tuntimittarin vaijeri irti ,tämä tapahtui 80-luvulla.
Uudemmista ei tietoa kun ei enää tarvitse tuollaisia juurikaan miettiä ellei itse ole ostamassa.
-
- Viestit: 7787
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
No jaa, tullut auto,jo ostettua, valintoja tehdessä,oli vaan tyrkyllä iäkkäitä ja kuitenkin,vähän ajettuja vaihtoehtoja.zukka kirjoitti: ↑Su Elo 14, 2022 11:10 pmAinakin noin 2010 vuoteen asti tiedän tapauksia joista on kilometrejä hävinnyt ja asia selvinnyt myöhemmin.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑Su Elo 14, 2022 11:23 am Nämä nykyiset matkamittarit,pystyykö niistä vähentämään kilometrejä? Täällä urakoitsia levitti kalkkia, traktorista oli 3000:n tunnin kohdalla otettu tuntimittarin vaijeri irti ,tämä tapahtui 80-luvulla.
Uudemmista ei tietoa kun ei enää tarvitse tuollaisia juurikaan miettiä ellei itse ole ostamassa.
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Niin……
Vähän yhdeksiköt huijaa, ei Tojolla oo ajettu kuin jonkun matkaa yli 300 000 km, on toki siinäkin. Ei kuitenkaan lähellä 400 000 km…
Nyt kun se menöö kansiremonttiin, niin ilmeisesti jakopään ketjua ei tarvitse vaihtaa?
Kyse on vm.2004 2-litrainen bensakone.
Vähän yhdeksiköt huijaa, ei Tojolla oo ajettu kuin jonkun matkaa yli 300 000 km, on toki siinäkin. Ei kuitenkaan lähellä 400 000 km…
Nyt kun se menöö kansiremonttiin, niin ilmeisesti jakopään ketjua ei tarvitse vaihtaa?
Kyse on vm.2004 2-litrainen bensakone.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Eikös joku celica startannut vain kytkin pohjassa. Erittäin hatara muistikuvatoyopet kirjoitti: ↑Ti Elo 02, 2022 10:18 pmKyllä sitä mittailtiin ja tutkittiin, kaikki kunnossa, ei kipinöinyt.Ajomies kirjoitti: ↑Ti Elo 02, 2022 10:13 pmTulee sähkö kärjille asti? Joskus vastaavan lainen vika ja oli johto hankautunut siitä läpiviennistä, ja meni sähköt jakajan runkoon?toyopet kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 8:01 pm Pojan toyotassa on parikin mysteerivikaa, ensimmäinen on lämpöongelma, pelaa välillä pitkäänkin ja sitten ykskaks nostaa lämmöt. Termaria keitelty eikä siinä vaikuttaisi olevan ongelmia.
No nyt se ei nosta kyllä muuta kuin omistajan lämpöjä, kun kipinä hävisi.
Katokseen ajaessa alkoi käymään huonosti ja nyt ei käy ollenkaan. Ja ei kipinää.
Aika mysteeri, puola vaihdettu, ei merkitystä, virranjakajan konkka vaihdettu, ei auta, kärjet putsattu ja säädetty, ei kipunoi, tulpanjohdot vaihdettu myös. Ei minkäänlaista kipinää. Puolalle tulee jännite ja kaikki siitä eteenpäin mitattuna on ok.
Siirtolapuilla kävi lenkin heittämässä, minkä jälkeen kipinäongelma ilmeni ja tuokin on niin yksinkertainen laite sähköiltään, ettei oikein keksi mitään syytä.
Celica supran kaasarilla oleva kuutonen, mikä vähän vanhemmassa kopassa.
Paitsi nyt sitten yllättäen avainta kääntämällä käyntiin.
Ei ihan selvinnyt mikä oli vikana.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], tumpeloko ja 12 vierailijaa