Ihana (Tanan) Tojota

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Lukittu
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

toyopet kirjoitti: Su Heinä 31, 2022 8:01 pm Pojan toyotassa on parikin mysteerivikaa, ensimmäinen on lämpöongelma, pelaa välillä pitkäänkin ja sitten ykskaks nostaa lämmöt. Termaria keitelty eikä siinä vaikuttaisi olevan ongelmia.
No nyt se ei nosta kyllä muuta kuin omistajan lämpöjä, kun kipinä hävisi.
Katokseen ajaessa alkoi käymään huonosti ja nyt ei käy ollenkaan. Ja ei kipinää.
Aika mysteeri, puola vaihdettu, ei merkitystä, virranjakajan konkka vaihdettu, ei auta, kärjet putsattu ja säädetty, ei kipunoi, tulpanjohdot vaihdettu myös. Ei minkäänlaista kipinää. Puolalle tulee jännite ja kaikki siitä eteenpäin mitattuna on ok.
Siirtolapuilla kävi lenkin heittämässä, minkä jälkeen kipinäongelma ilmeni ja tuokin on niin yksinkertainen laite sähköiltään, ettei oikein keksi mitään syytä.

Celica supran kaasarilla oleva kuutonen, mikä vähän vanhemmassa kopassa.
Tulee sähkö kärjille asti? Joskus vastaavan lainen vika ja oli johto hankautunut siitä läpiviennistä, ja meni sähköt jakajan runkoon?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
toyopet
Viestit: 3242
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja toyopet »

Ajomies kirjoitti: Ti Elo 02, 2022 10:13 pm
toyopet kirjoitti: Su Heinä 31, 2022 8:01 pm Pojan toyotassa on parikin mysteerivikaa, ensimmäinen on lämpöongelma, pelaa välillä pitkäänkin ja sitten ykskaks nostaa lämmöt. Termaria keitelty eikä siinä vaikuttaisi olevan ongelmia.
No nyt se ei nosta kyllä muuta kuin omistajan lämpöjä, kun kipinä hävisi.
Katokseen ajaessa alkoi käymään huonosti ja nyt ei käy ollenkaan. Ja ei kipinää.
Aika mysteeri, puola vaihdettu, ei merkitystä, virranjakajan konkka vaihdettu, ei auta, kärjet putsattu ja säädetty, ei kipunoi, tulpanjohdot vaihdettu myös. Ei minkäänlaista kipinää. Puolalle tulee jännite ja kaikki siitä eteenpäin mitattuna on ok.
Siirtolapuilla kävi lenkin heittämässä, minkä jälkeen kipinäongelma ilmeni ja tuokin on niin yksinkertainen laite sähköiltään, ettei oikein keksi mitään syytä.

Celica supran kaasarilla oleva kuutonen, mikä vähän vanhemmassa kopassa.
Tulee sähkö kärjille asti? Joskus vastaavan lainen vika ja oli johto hankautunut siitä läpiviennistä, ja meni sähköt jakajan runkoon?
Kyllä sitä mittailtiin ja tutkittiin, kaikki kunnossa, ei kipinöinyt.
Paitsi nyt sitten yllättäen avainta kääntämällä käyntiin.

Ei ihan selvinnyt mikä oli vikana.
It has three speed: here, there and gone...
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

No nyt kun tuo Tojotan präiskä odottelee lähtöä kannentiivistevaihtoon, niin on koitettu selevitellä mistä menöö tavaratilaan vesi.


Kyllähän on hauska auto, ei ehjänä tunnu päivääkään olevan..

Ja kansipahvivikaisena autona on ihan mahtavan mukavaa kun varustelistalta ei löydy moottorin lämpömittaria. Seuraa siinä sitten lämpötilan merkkivaloja…..kiehuu tai ei kiehu
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Foromies
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Loka 27, 2020 5:37 pm

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Foromies »

Saiskohan tuon kamuxilla vaihdettua. Tai jossain. Liika on liikaa. Jopa pohjalaiselle.
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

toyopet kirjoitti: Ti Elo 02, 2022 10:18 pm
Ajomies kirjoitti: Ti Elo 02, 2022 10:13 pm
toyopet kirjoitti: Su Heinä 31, 2022 8:01 pm Pojan toyotassa on parikin mysteerivikaa, ensimmäinen on lämpöongelma, pelaa välillä pitkäänkin ja sitten ykskaks nostaa lämmöt. Termaria keitelty eikä siinä vaikuttaisi olevan ongelmia.
No nyt se ei nosta kyllä muuta kuin omistajan lämpöjä, kun kipinä hävisi.
Katokseen ajaessa alkoi käymään huonosti ja nyt ei käy ollenkaan. Ja ei kipinää.
Aika mysteeri, puola vaihdettu, ei merkitystä, virranjakajan konkka vaihdettu, ei auta, kärjet putsattu ja säädetty, ei kipunoi, tulpanjohdot vaihdettu myös. Ei minkäänlaista kipinää. Puolalle tulee jännite ja kaikki siitä eteenpäin mitattuna on ok.
Siirtolapuilla kävi lenkin heittämässä, minkä jälkeen kipinäongelma ilmeni ja tuokin on niin yksinkertainen laite sähköiltään, ettei oikein keksi mitään syytä.

Celica supran kaasarilla oleva kuutonen, mikä vähän vanhemmassa kopassa.
Tulee sähkö kärjille asti? Joskus vastaavan lainen vika ja oli johto hankautunut siitä läpiviennistä, ja meni sähköt jakajan runkoon?
Kyllä sitä mittailtiin ja tutkittiin, kaikki kunnossa, ei kipinöinyt.
Paitsi nyt sitten yllättäen avainta kääntämällä käyntiin.

Ei ihan selvinnyt mikä oli vikana.
Kerran vaihdoin yhteen Datsuniin kärjet, tulpat ja johdot. Sitten kun piti käynnistää ei lupaa ollenkaan. Siinä tuli ihmeteltyä mikä meni pieleen, mitään ei näkynyt, mutta sitten kun koitti mitata kärkien läpi menevää sähköä, ei mennytkään. ?? .Pyyhkäisin kärkiviilalla ja alkoi toimimaan. Samoja kärkiä laitettu ennen ja jälkeen eikä vastaan ole tullut samaa ongelmaa. Joku mystinen eriste niissä sitten oli?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Aulispoika
Viestit: 1828
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

Ajomies kirjoitti: La Elo 13, 2022 7:26 pm Kerran vaihdoin yhteen Datsuniin kärjet, tulpat ja johdot. Sitten kun piti käynnistää ei lupaa ollenkaan. Siinä tuli ihmeteltyä mikä meni pieleen, mitään ei näkynyt, mutta sitten kun koitti mitata kärkien läpi menevää sähköä, ei mennytkään. ?? .Pyyhkäisin kärkiviilalla ja alkoi toimimaan. Samoja kärkiä laitettu ennen ja jälkeen eikä vastaan ole tullut samaa ongelmaa. Joku mystinen eriste niissä sitten oli?
Katkojan kärjet pitää aina pestä ennen asennusta. Niissä on varastorasvaa.
thames
Viestit: 1281
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja thames »

Matsikka kirjoitti: La Elo 13, 2022 6:24 pm No nyt kun tuo Tojotan präiskä odottelee lähtöä kannentiivistevaihtoon, niin on koitettu selevitellä mistä menöö tavaratilaan vesi.


Kyllähän on hauska auto, ei ehjänä tunnu päivääkään olevan..

Ja kansipahvivikaisena autona on ihan mahtavan mukavaa kun varustelistalta ei löydy moottorin lämpömittaria. Seuraa siinä sitten lämpötilan merkkivaloja…..kiehuu tai ei kiehu
Kannattaako tuota korjata kun alunperin on jo ostettu se paskin yksilö. Paaliin vaan ja uutta takuu autoa alle niin ei tarvitse miettiä.
Pataässä
Viestit: 1942
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

thames kirjoitti: La Elo 13, 2022 11:19 pm
Matsikka kirjoitti: La Elo 13, 2022 6:24 pm No nyt kun tuo Tojotan präiskä odottelee lähtöä kannentiivistevaihtoon, niin on koitettu selevitellä mistä menöö tavaratilaan vesi.


Kyllähän on hauska auto, ei ehjänä tunnu päivääkään olevan..

Ja kansipahvivikaisena autona on ihan mahtavan mukavaa kun varustelistalta ei löydy moottorin lämpömittaria. Seuraa siinä sitten lämpötilan merkkivaloja…..kiehuu tai ei kiehu
Kannattaako tuota korjata kun alunperin on jo ostettu se paskin yksilö. Paaliin vaan ja uutta takuu autoa alle niin ei tarvitse miettiä.
Masinistit ei romuta mitään, vähällä kummalla :mrgreen:
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Aulispoika kirjoitti: La Elo 13, 2022 10:11 pm
Ajomies kirjoitti: La Elo 13, 2022 7:26 pm Kerran vaihdoin yhteen Datsuniin kärjet, tulpat ja johdot. Sitten kun piti käynnistää ei lupaa ollenkaan. Siinä tuli ihmeteltyä mikä meni pieleen, mitään ei näkynyt, mutta sitten kun koitti mitata kärkien läpi menevää sähköä, ei mennytkään. ?? .Pyyhkäisin kärkiviilalla ja alkoi toimimaan. Samoja kärkiä laitettu ennen ja jälkeen eikä vastaan ole tullut samaa ongelmaa. Joku mystinen eriste niissä sitten oli?
Katkojan kärjet pitää aina pestä ennen asennusta. Niissä on varastorasvaa.
Eipä ole sellaista rasvattua kärkiparia vielä vastaan tullut vaikka niitä lähes 10 v tuli vaihdeltua eri autoihin?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
juha
Viestit: 7603
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja juha »

toyopet kirjoitti: Su Heinä 31, 2022 8:01 pm Pojan toyotassa on parikin mysteerivikaa, ensimmäinen on lämpöongelma, pelaa välillä pitkäänkin ja sitten ykskaks nostaa lämmöt. Termaria keitelty eikä siinä vaikuttaisi olevan ongelmia.
No nyt se ei nosta kyllä muuta kuin omistajan lämpöjä, kun kipinä hävisi.
Katokseen ajaessa alkoi käymään huonosti ja nyt ei käy ollenkaan. Ja ei kipinää.
Aika mysteeri, puola vaihdettu, ei merkitystä, virranjakajan konkka vaihdettu, ei auta, kärjet putsattu ja säädetty, ei kipunoi, tulpanjohdot vaihdettu myös. Ei minkäänlaista kipinää. Puolalle tulee jännite ja kaikki siitä eteenpäin mitattuna on ok.
Siirtolapuilla kävi lenkin heittämässä, minkä jälkeen kipinäongelma ilmeni ja tuokin on niin yksinkertainen laite sähköiltään, ettei oikein keksi mitään syytä.

Celica supran kaasarilla oleva kuutonen, mikä vähän vanhemmassa kopassa.
Joskus piti Audi80 tehdä puolalle ajon aikainen monitorointi.
Puolaan virtalukon takaiseen ja "kärjille" meneviin liittimiin johdot ja niiden päihin etuvastuksella ledit koelaudalle.
Toisesta ledistä näkee että varmasti tulee sähköä puolalle asti, että esim. virtalukko ei pätki.
Toisen ledin vilkumisesta näkee toimiiko sytytyspuoli.

Kolmas monitorointi jäi tekemättä että tuleeko puolalta kipinä ulos...kun vika löytyi sitä ennen.
tumes
Viestit: 3105
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja tumes »

Oliko auton ostovaiheessa taustatyö tehty? Pitääkö ajokm:t paikkansa? Onko ehyt huoltohistoria? Toki niitä huoltovihkoja osaavat väärentääkin.
Entä nykyinen ajomäärä ja huolto?
Jos kilometreihin nähden on poikkeuksellisen paljon vikaantumista niin se viittaisi siihen että joku ei nyt täsmää. Tietyn teknisen käyttöiän jälkeen kulungit nousee useinkin selvästi, joillakin merkeillä lakipiste tulee aiemmin, joillakin myöhemmin.

Mikäli auto on liikkeestä ostettu niin hyvä olisi lähestyä liikettä. Jos yksityiseltä niin kuluttajansuojaa ei ole.
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
⚒️
Nuffield
Viestit: 1441
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Nuffield »

tumes kirjoitti: Su Elo 14, 2022 7:39 am Oliko auton ostovaiheessa taustatyö tehty? Pitääkö ajokm:t paikkansa? Onko ehyt huoltohistoria? Toki niitä huoltovihkoja osaavat väärentääkin.
Entä nykyinen ajomäärä ja huolto?
Jos kilometreihin nähden on poikkeuksellisen paljon vikaantumista niin se viittaisi siihen että joku ei nyt täsmää. Tietyn teknisen käyttöiän jälkeen kulungit nousee useinkin selvästi, joillakin merkeillä lakipiste tulee aiemmin, joillakin myöhemmin.

Mikäli auto on liikkeestä ostettu niin hyvä olisi lähestyä liikettä. Jos yksityiseltä niin kuluttajansuojaa ei ole.
Eiköhän ole pikkuisen myöhäistä mennä valittamaan muutaman tonnin auton vioista 1.5 vuoden jälkeen :roll:
VALLU ON PARAS!
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Nämä nykyiset matkamittarit,pystyykö niistä vähentämään kilometrejä? Täällä urakoitsia levitti kalkkia, traktorista oli 3000:n tunnin kohdalla otettu tuntimittarin vaijeri irti ,tämä tapahtui 80-luvulla.
tumes
Viestit: 3105
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja tumes »

Eiköhän ole pikkuisen myöhäistä mennä valittamaan muutaman tonnin auton vioista 1.5 vuoden jälkeen :roll:
En sanonut että pitäisi valittamaan mennä vaan lähestyä liikettä ja mielellään heti ongelmien alkaessa. Asioita voi hoitaa asiallisesti.
Totta, aikajänne on pitkä mutta onhan tästä saatu pitkä Toitsu pannaan-ketju...
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
⚒️
steami

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja steami »

Minusta pitäisi muistaa mainita auton valmistusvuosi, ennenkuin alkaa hirveästi moittimaan.
Esim. Celica Supra tuskin on tältä vuosituhannelta.

Minä luulen, että esim. 90- luvun Toyotat tuskin ovat sen huonompia, kuin Citikat, Renut, Volkkarit, Volvot tuolta vuosikymmeneltä..
:-)
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

steami kirjoitti: Su Elo 14, 2022 3:32 pm Minusta pitäisi muistaa mainita auton valmistusvuosi, ennenkuin alkaa hirveästi moittimaan.
Esim. Celica Supra tuskin on tältä vuosituhannelta.

Minä luulen, että esim. 90- luvun Toyotat tuskin ovat sen huonompia, kuin Citikat, Renut, Volkkarit, Volvot tuolta vuosikymmeneltä..
:-)
Ja muutama muukin saksalaisten valmistama ...... :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja zukka »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Elo 14, 2022 11:23 am Nämä nykyiset matkamittarit,pystyykö niistä vähentämään kilometrejä? Täällä urakoitsia levitti kalkkia, traktorista oli 3000:n tunnin kohdalla otettu tuntimittarin vaijeri irti ,tämä tapahtui 80-luvulla.
Ainakin noin 2010 vuoteen asti tiedän tapauksia joista on kilometrejä hävinnyt ja asia selvinnyt myöhemmin.
Uudemmista ei tietoa kun ei enää tarvitse tuollaisia juurikaan miettiä ellei itse ole ostamassa.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

zukka kirjoitti: Su Elo 14, 2022 11:10 pm
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Elo 14, 2022 11:23 am Nämä nykyiset matkamittarit,pystyykö niistä vähentämään kilometrejä? Täällä urakoitsia levitti kalkkia, traktorista oli 3000:n tunnin kohdalla otettu tuntimittarin vaijeri irti ,tämä tapahtui 80-luvulla.
Ainakin noin 2010 vuoteen asti tiedän tapauksia joista on kilometrejä hävinnyt ja asia selvinnyt myöhemmin.
Uudemmista ei tietoa kun ei enää tarvitse tuollaisia juurikaan miettiä ellei itse ole ostamassa.
No jaa, tullut auto,jo ostettua, valintoja tehdessä,oli vaan tyrkyllä iäkkäitä ja kuitenkin,vähän ajettuja vaihtoehtoja.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Niin……
Vähän yhdeksiköt huijaa, ei Tojolla oo ajettu kuin jonkun matkaa yli 300 000 km, on toki siinäkin. Ei kuitenkaan lähellä 400 000 km…

Nyt kun se menöö kansiremonttiin, niin ilmeisesti jakopään ketjua ei tarvitse vaihtaa?
Kyse on vm.2004 2-litrainen bensakone.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
BHN
Viestit: 615
Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
Viesti:

Re: Tanan Tojota

Viesti Kirjoittaja BHN »

toyopet kirjoitti: Ti Elo 02, 2022 10:18 pm
Ajomies kirjoitti: Ti Elo 02, 2022 10:13 pm
toyopet kirjoitti: Su Heinä 31, 2022 8:01 pm Pojan toyotassa on parikin mysteerivikaa, ensimmäinen on lämpöongelma, pelaa välillä pitkäänkin ja sitten ykskaks nostaa lämmöt. Termaria keitelty eikä siinä vaikuttaisi olevan ongelmia.
No nyt se ei nosta kyllä muuta kuin omistajan lämpöjä, kun kipinä hävisi.
Katokseen ajaessa alkoi käymään huonosti ja nyt ei käy ollenkaan. Ja ei kipinää.
Aika mysteeri, puola vaihdettu, ei merkitystä, virranjakajan konkka vaihdettu, ei auta, kärjet putsattu ja säädetty, ei kipunoi, tulpanjohdot vaihdettu myös. Ei minkäänlaista kipinää. Puolalle tulee jännite ja kaikki siitä eteenpäin mitattuna on ok.
Siirtolapuilla kävi lenkin heittämässä, minkä jälkeen kipinäongelma ilmeni ja tuokin on niin yksinkertainen laite sähköiltään, ettei oikein keksi mitään syytä.

Celica supran kaasarilla oleva kuutonen, mikä vähän vanhemmassa kopassa.
Tulee sähkö kärjille asti? Joskus vastaavan lainen vika ja oli johto hankautunut siitä läpiviennistä, ja meni sähköt jakajan runkoon?
Kyllä sitä mittailtiin ja tutkittiin, kaikki kunnossa, ei kipinöinyt.
Paitsi nyt sitten yllättäen avainta kääntämällä käyntiin.

Ei ihan selvinnyt mikä oli vikana.
Eikös joku celica startannut vain kytkin pohjassa. Erittäin hatara muistikuva
Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], hevyvani, Juhnu, jussi77, Semrush [Bot] ja 37 vierailijaa