Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
SauliA kirjoitti: ↑La Tammi 02, 2021 4:59 pm
Lasten välinen etäisyys autossa on polkupyörän suuntaviitan mitta!
Kokemuksen äänellä!
Kolme poikaa ja jokaisella niistä yksi sisko!
Juurikin näin ja tuoliin köytetystä takamatkustajasta on syytä olla matkaa kuskin jakkaran selkänojaan pidemmästi kuin matkustajan jalkonen mitta.
Näin uskon minä, siitäkin huolimatta, että olen malttanut ajella maltillisesti ehjin kumein, eikä omakohtaista kokemusta ole kertynyt.
Justiin tuollaisen Fiatin kyytis olin Italiassa kaupunkiajos kun paikallinen 80-vuotias papparainen kaahas torvi soiden risteyksiin, sinne se sopii justiinsa.
Meillä oli just äsken sama hankinta edessä. Kyytiin piti sopia 4 turvaistuinta ja kaksostenrattaat.
Nuo rattaat, ihan jo tavalliset yksösten rattaatkin, jättivät meillä pois pelistä kaikki tila-autot. Ei niihin mahdu tavaraa kyytiin konttiin, jos kaikki istuimet käytössä.
Hankinta oli Citroen Jumpy 2, 2014 ja automaattilaatikolla. Matala ja pitkä korimalli.
Tässä on 9 paikkaa, joista 4:ssä isofix. Hölmösti keskirivin keskellä ei ole isofixiä, joten siinä pakko olla vyökiinnitteinen istuin.
Keskirivin oikea penkki otettiin irti, jotta taakse pääsee helposti.
Sama auto kuin Fiat Scudo ja Peugeot Expert. Proacekin pitkälti sama.
1-korimalli on aika vanhanaikainen, mutta tuo 2 täytti tarpeet.
Tosi vähän vaan oli automaattina myynnissä.
Suomessa tuota kakkosta on myyty vain pitkänä mallina kait; lyhyestä puuttuu tavaratila kokonaan.
Puolikorkea malli olisi vielä parempi.
Tuolla budjetilla ei näin uutta saa, vanhempia en ole seurannut.
voyager itelläkin ekana tuli mieleen. Tai joku muu liukuovi mallinen auto.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Toyotalta löytyy myös Avensis Verso.
Tai no, löytyy ja löytyy... Vähänhän noita tarjolla on kun ei ole moneen vuoteen Suomeen tuotu, liekö edes valmistettu.
Tässä kuitenkin yksi: https://www.nettiauto.com/toyota/avensis/11732889
2.4 litranen chryslerin tuote ainakin kestää, uskallan väittää jopa tojotan veroiseksi Hengetönhän se on koriin nähden mutta luotettava kuin mikä. Ja halvat osat jenkeillä. Toimii jopa oman firman autolootan kanssa hyvin yhteen kunhan vain öljy on sitä atf+4 eikä dexronia.
Mulla vara-autona -99 lyhyt malli. Ajettas varmaan vieläkin sillä mutta turvallisuusnäkökohdat vei voiton uudempaan vojakkeriin (joskin se olis voinut olla mikä tahansa muukin merkki). Onhan se pirun hienon kuulosta kierrättää sitä konetta sinne viiteen tonniin kun putkesta kuuluu vaan suhinaa
nakki kirjoitti: ↑Su Tammi 03, 2021 9:24 pm
Tiloiltaan ei varmaankaan kummonen tuollanen avensis verso. Itse arvostan kyllä lapsiperheessä liukuovia. Ja isoa takakonttia.
Juu eihän noissa tila-auton "statuksen" saaneissa missään kunnon tavaratilaa ole, jos/kun on kolmas penkkirivi käytössä.
Ja kolmas penkkirivi soveltuu vain lapsille, no toki sitähän tässä ollaankin hakemassa...
Joku täällä ehdottikin Toyota Corolla Versoa. Mutta Corolla Verso on se vanhempi malli. Uudempi on Verso. Monet luulevat tuon Corolla -nimen viittaavan auton kokoon, mutta Verso on todellisuudessa tehty isomman eli Avensiksen pohjalle.
Minulla oli tuollainen, ja jotenkin on vähän jäänyt ikäväkin sitä. 7 -paikkainen, lapset halusivat aina istua niillä takimmaisilla istuimilla. Aikuiset eivät niihin kylläkään oikein mahtuneet.
Verso oli toisaalta vähän tylsä. Toimi aina, tilaa oli tarpeeksi, helppo iäkkäänkin kankean ihmisen nousta kyytiin ja pois.
Niitä on bensana ja dieselinä. Liikenteessä niitä on paljon, joten ei voi ihan huono auto olla. Ruostevikoja ei oikeastaan ole.
Osilpin kanssa samaa mieltä, kyllä kaikki tila-autot on aika ahtaita 6 matkustajalla, jos kyytiin pitää ottaa lastenvaunut. Meneekö Grand Voyageriinkaan vaunut muutakuin purkamalla? Isoimmat tila-autot on varmaan Grand Voyager ja Previa. Sitten tulee Galaxy, Kia Carnival, Avensis Verso yms. Iso farmari (esim. V70) on tilavampi kuin esim. Galaxy. Mielestäni tila-auto voi olla käyttökelpoinen perheille, joiden ei tarvitse kuskata vaunuja tai sitten max. 3 lasta. Moni pienempi perhe ostaa tila-auton, kun tarvii lisäpaikkoja mummaa tai lasten harrastuskavereita varten.
Yks ratkaisu on poistaa takimmaisesta rivistä 1 penkki, jolloin jää 6 paikka ja vähän enempi tavaratilaa. En tiedä, missä malleissa on takarivissä yksittäin irrotettava istuin.
Mikäs pakettiauto-luokassa panee vastaan? Ulkonäkö vai koko? Moni nainen turhaan vieroksuu pakettiauton kokoa. Omasta mielestä pakettiautot hakkaa aika monen tila-auton ulkonäön puolesta. Volkkarin Multivan olis aika kätevä, mutta hintavia ovat.
Joskus koeajoin Suzuki Grand Vitaran. Se oli ihan mukavan oloinen peli, alennusvaihdekkin taisi olla. Sitä on saanu myös 7-paikkaisena. Mutta aika olematon tavaratila jää.
Vitoskoppasessa Vojakkerissa saa takapenkin 2+1. Eli jommankumman puolen lattiatasoon, sillon paikkoja jää viisi tai kuusi. Ja rattaat mahtuu viereen. Se takapenkin keskimmäinen paikka vain on aika kapea että en ehkä kahta laittais eikä siihen mahdu kuin yksi turvaistuin. Meillä on nyt niin että vanhemmat edessä, pienin kaukalossa oikealla keskellä ja kaks vanhinta takana kun haluavat olla, ja on se helpompi vyöttää kuin jos molemmat keskipenkit olisi käytössä, hankala sinne taakse on ison ihmisen kömpiä. Mutta kyllä tuo esim v70 volvon ja tojotan verson hakkaa mitä tilaan tulee, oon molemmissa istunut ja meinaa itsellä ahtaanpaikan kammo iskeä, saatikka jos vielä kyydissä olisi kaukaloa ja lastenistuinta.
Hiace tai Multivani sitten ohittaa tämän tosiaan tilavuudessa, mutta nehän onkin eri