Super Dexta vm 63
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Joulu 01, 2020 8:09 pm
- Viesti:
Super Dexta vm 63
Tuli hommattua vm.63 superi ja on korjailtu pikku vikoja,nyt pitäis purkaa hydrauliikan pikku kansi kun vuotaa öljyä kannen takaosassa olevista kahdesta osasta jotka on putkisokilla lukittu,kysymys on kuinka ne purkautuu? Osat on siinä nostolaitekannen keskimmäisen pultin päällä.
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
- Paikkakunta: Oripää
- Viesti:
Re: Super
Super majorissa ja dextassa samat pikkukannen, mutta jos haluat värikkäillä siihen lusähydrauliikan niin vaihda sen pikkukannen tilallalle sarjakytkentälevy niin saa ne vuotokohdatkin samalla pois, ja kyseisiä levyjä löytyy minulta
-
- Viestit: 12987
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Super
Putkisokkien pois naputtaminen saattaa vaatia pikkukannen irrottamisen. Tulpat lähtevät sokkien poiston jälkeen irti kaivelemalla tai magneetilla tai irtonaiseen pikkukanteen paineilmaa antamalla sopivaan reikään/kanavaan. Rievun sisässä kannattaa tuo tehdä tai sankossa. Voi laittaa pikkukannen myös takaisin paikalleen nostolaitteeseen ja antaa hydrauliikkapainetta, niin pullahtavat öljyjen kera pois. Sokka ja tulppa ja sen alla oleva vaihdettava o-rengas kerrallaan kannattaa edetä, ettei kaikki lennä yhtä aikaa eri suuntiin etenkin paineilmaa syöttämällä.
Lisähydrauliikkaa voi asentaa yksinkertaisimmillaan myös laittamalla letku pikaliittimellä kippiliitäntään ja ohjaamalla letku perän öljyntäyttökorkista sisään. Letkuun asentaa sitten sopivia karoja ja lähtöjä pikaliittimille väliin.
Näin jää nostolaitteen hidas ja pikanostotoiminnat ennalleen. Pikanosto pitäisi toimia silloin, kun säätökahva vedetään ihan perille ylös ja vivut pikkukanteen välittävät komennon vasta tällöin.
Lisähydrauliikkaa voi asentaa yksinkertaisimmillaan myös laittamalla letku pikaliittimellä kippiliitäntään ja ohjaamalla letku perän öljyntäyttökorkista sisään. Letkuun asentaa sitten sopivia karoja ja lähtöjä pikaliittimille väliin.
Näin jää nostolaitteen hidas ja pikanostotoiminnat ennalleen. Pikanosto pitäisi toimia silloin, kun säätökahva vedetään ihan perille ylös ja vivut pikkukanteen välittävät komennon vasta tällöin.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
- Paikkakunta: Oripää
- Viesti:
Re: Super
Sarjakytkentälevyä käyttämällä saadaan turvallisempi siitä kun ei joudu käyttämään sitä ulosvedettävää nuppia vaan hydrauliikka ja nostovarret käytettävissä koko ajan. Tuolla turvallisuudella tarkoitin sitä että nuppi ulosvedettynä ja nostolaite vipu yläasennossa toimii se NS. Kippihydrauliikka ja sitten nuppi sisään painettuna nostolaite tekee ehkä vaarallisen noston kun jäänyt se kahva yläasntoon ja on jokin kone esim varsissa kiinni
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Super
Tai nuppi sisään, nostolaite rojahtaa vauhilla alas, kun on seottu nuppi ja vipuviidakon oikeasta järjestyksetä!Tuolla turvallisuudella tarkoitin sitä että nuppi ulosvedettynä ja nostolaite vipu yläasennossa toimii se NS. Kippihydrauliikka ja sitten nuppi sisään painettuna nostolaite tekee ehkä vaarallisen noston kun jäänyt se kahva yläasntoon ja on jokin kone esim varsissa kiinni
-
- Viestit: 12987
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Super
Itse en ole kokenut, että tuo lisälevy olisi mitenkään välttämätön lisähydrauliikan järjestämiselle. Pumppu ja öljykierto pysähtyy edelleen tuonkin kanssa kytkinpoljin pohjaan polkemalla. Näiden kanssa työskentely vaatii kaikenlaista sorminäppäryyttä muutenkin, että suuren suurta helpotusta ei levykään vielä lopulta tuo, vaikka vähäsen yksinkertaistaa toimintaa. Jos kuitenkin oikein kunnolla haluaa hyvin ja varmasti toimivaa lisähydrauliikkaa järjestää, niin tonnisarjaan pitää siirtyä tai keulapumppu pitää laittaa.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 4543
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Super
Sitten on vaihtoehtona vielä ainakin Super Zetor. Yleisestikään ei liene iso ponnistus laittaa näihin keskusteluihin hiukan enemmän informaatiota, jotta näkisi heti otsikosta, että mistä puhutaan. Pelkkä koneen merkki ja mallikaan ei kerro kaikkea. Vaikkapa maininta nostolaitteesta sen lisäksi olisi hyvä olla.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 498
- Liittynyt: Ti Maalis 17, 2015 9:30 pm
- Viesti:
Re: Super
Puhdistin jarru-cleanerilla sen sokkalukitun kolon ja sen jälkeen täytin gasket-silikonilla, öljyvuoto hiipui toistaiseksi. Tätä ennen olin vaihtanut pikkukannen pahvin ja O-renkaat, eli kiinnostus avata sitä taas uudelleen oli nolla.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Joulu 01, 2020 8:09 pm
- Viesti:
Re: Super Dexta vm 63
Ei se tulppa lähtenyt muuten kuin piti tehdä ulos vetäjä,porasin n.6mm syvän reiän ja tein siihen kierteen ja ruuvilla vedin ulos,o rengas oli kivettynyt,nyt öljyvuoto loppui
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Super Dexta vm 63
Tuollei piti tehä majorissakin, ja jenkana joku kolme tai neljä mm. Oli kätevä kun piti välillä kesken päivänkin vaihtaa metässä O-rengas. Tulpan lukitus oli vaan irto tapilla, jonka sai sormin nostaa pois, ja ruuvi jengoille ja nyppäs tulpan pois.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 856XL, Bing [Bot], Google [Bot], Ilmiö, J.Halminen, Mauri Tähkä, Rh-, Semrush [Bot], VesQ ja 75 vierailijaa