Aattelin otaa pienempitehoisen, koska sisätilalämmitin ei ehdi juurikaan kajuuttaa lämmittää siihen tahtiin, kun tuo edeltänyt moottorilämmitin moottoria.
Lisäks saman ryhmän perässä on usein toinenkin auto lämpiämässä samaan aikaan ja siinä myös lohkolämppärin lisäks sisätilalämmitin ja akkulaturi. Alkaa olla kuormat tapissa.
Ei tarvitsisi mitään silitysrautavirityksiä öljypohjaa vasten kun tällaisen lätkäisisi kiinni muuutamaa tuntia ennen käynnistystä. Yhdessä Valmetissa on uudenkarheat 20W/30 -öljyt kesän jäljiltä ja lämmityksen kanssa voisi jopa talvella turvallisesti pistää pakkasilla käyntiin.
Ei tuosta, mut aika olematon teho, ja vaatii tasasen pinnan että lämpö siirtyy. Onko valmetin koneen öljypohjassakaa tuon kokosta tasasta pintaa, että toimis?! Majorin koneessa ei ainakaa toimi, kun kaikki röpelöä valua!
Tietysti jos tuon lätkäsee öljypohjaan, ja eristeet ympärille, niin vois paremmin lämpö mennä sinne minne pitääkin?!
Siinä sivussa etuakselin etupuolella on hiukan tasaisempaa. Tosiaan taitaa olla tehokkaampi jopa painaa 500W halogeenilamppu kohti öljypohjaa En nyt ihan vielä lämmennyt tuolle TTthermolle.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Jammu kirjoitti: ↑Su Tammi 31, 2021 9:30 pm
Tilasin kans 1kW mallin. Onko tuoreita kokemuksia kun sivujen mukaan olisi parannettu versio?
Eri näköinen ja muotoinen kun edeltäjänsä, joten ei menny samalle paikalle ihan heittämällä.
Mut pelaamaan lähti. Lämmittää ja kierrättää. Aika näyttää loput.
Jammu kirjoitti: ↑Su Tammi 31, 2021 9:30 pm
Tilasin kans 1kW mallin. Onko tuoreita kokemuksia kun sivujen mukaan olisi parannettu versio?
Eri näköinen ja muotoinen kun edeltäjänsä, joten ei menny samalle paikalle ihan heittämällä.
Mut pelaamaan lähti. Lämmittää ja kierrättää. Aika näyttää loput.
Vasta pari kertaa ollut käytössä. Viimeisin -10 ja puoli tuntia päällä. Majurin kone tuntui selkeästi lämpimältä kädessä. Lähti käymään tietysti heti, kun kone vähän pyörähti.
Vanhoissa malleissa ainakin ollut ongelmaa ilmaantumisen kanssa, ilmeisesti. Sain laitettua tämän tulipeltiin pystyyn kuten ohjeessa. Laitoin alemman letkun ja hölläsin vinkaa sen verran, että neste tuli läpi ylemmästä yhteestä. Korkeuskin on vesitilan puolivälin tienoolla. Traktoreissa ja työkoneissa varmaan muutenkin helpompi löytää sopiva paikka.
Kyllä edelleen vähän mietityttää, kun paljon näistä lukenut huonoa myös. Toisilla hajoo heti, toisilla menee neljättä vuotta... Täytyy laittaa varmaan kalenteriin merkintä, että muistaa pyöräytellä välillä kesälläkin.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Tuli kans tilattua lantikkaan moottoria lämmittämään tuo uusin 1000XC malli kera elementtikaapelin, kuvasin pikaisen paketin avausvideon. Lisää kuvia tulee kunhan saan asennettua.
Jos on vesitiloissa ruostemöhkää paljon, luulis että tuommonen pieni pumppu on äkkiä juntturassa. Mulla jos sykähtää Arctic Auto 1000 w lämmitin, aattelin halkasta ja tutkia pumppusysteemiä.
Nesteet tuli ostaessa vaihdettua ja huudeltua läpi. Nyt ovat pysyneet puhtaana ja kerran ne on tässä välillä myös vaihdettu. Liian harvoin lie sekään.
Pikkuhiljaa alkaa taas olla talvikelit, että alkaa lämmitin olla tarpeeseen.
Toistaiseksi hurisee ja lämpiää.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Kohta kuusi vuotta on kilowatin TT-thermo ollut kovassa käytössä Skodassa. Monet haukkuvat etteivät kestä, mutta olisiko juju siinä, että tuo on kranttu asentamisen suhteen. Ilmaus on tehtävä huolella, ettei vastus pala. Aivan karsea punainen "kuura" on lämmittimen pinnassa, eli kyllä se nestettä hyvin tihkuu ulospäin, ja ehkä kerran vuoteen joutuu sitä Skodaan lisäämäänkin. Mutta varsin tyytyväinen olen tuohon ollut. Olen yrittänyt muistaa käyttää joskus käyttökausien välilläkin, mutta en kyllä ole muistanut aina.
Ai niin. Vanha alkuperäinen säteilylämmitin jäi silloin paikoilleen öljypohjaan, kesäkäyttöä varten. Soveltuu siihen ihan hyvin.
Mulla hajosi kiertovesipumppu ensimmäisillä käyttökerroilla. 1000xc malli. Sehän näissä on ongelma että näihin ei saa merkkikohtaista asennusohjetta.
Uuteen Dusteriin laitoin. Maahantuojan ja myyjäliikkeen mukaan ei ole tullut sellaista autoa vastaan jossa olisi aiheuttanut häiriötä moottorinohjaukselle.
Moottori tuntui lämpimältä puolentunnin jälkeen pikkupakkasella, mutta flekti alkoi heti huutaa kun käynnistin ja häiriövaloja syttyi.
Nyt on uusi lämmitin ja kokeilut jatkuu. Nyt letkut on kytketty toisinpäin.
Moottori on kyllä lämmin nyt tuolla uudella lämmittimellä joka puolelta, neste siis kiertää. Samat häiriöt jatkuu käynnistyksen jälkeen.
Täytyy vielä kysellä moottorinohjaimen päivityksistä, kun Qashqaissa samalla moottorilla tarvi päivittää moottorinohjaus säteilylämmittimellekkin.
Majuriin virittelen parhaillaan Puuilon myymää 1000W tehoista pumpullista lämmitintä, epäilyttää vaan kuinka kestää, kun on niin rapainen järjestelmä huuhteluidenkin jälkeen. Tästä ajatuksena että laitan pumpun imuyhteeseen pienen mutasihdin, jos siihen jäisi ainakin isommat, ettei pumppu jumitu niistä.
Yhdessä aiemmassa autossa Octavia 2 1.9TDI oli TT-Thermo 500w mallina, sen lisäksi jätin öljypohjanlämmittimen niin tuolla yhdistelmällä saisi 2h lämmityksellä niin koneen kuin sisätilat sisätilanlämmittimellä lämpöiseksi ja lähes heti tuli lämmintä lisää.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
tapsa 86 kirjoitti: ↑La Marras 27, 2021 6:25 pm
Majuriin virittelen parhaillaan Puuilon myymää 1000W tehoista pumpullista lämmitintä, epäilyttää vaan kuinka kestää, kun on niin rapainen järjestelmä huuhteluidenkin jälkeen. Tästä ajatuksena että laitan pumpun imuyhteeseen pienen mutasihdin, jos siihen jäisi ainakin isommat, ettei pumppu jumitu niistä.
Yhdessä aiemmassa autossa Octavia 2 1.9TDI oli TT-Thermo 500w mallina, sen lisäksi jätin öljypohjanlämmittimen niin tuolla yhdistelmällä saisi 2h lämmityksellä niin koneen kuin sisätilat sisätilanlämmittimellä lämpöiseksi ja lähes heti tuli lämmintä lisää.
Muistakko mihin väliin tuo lämmitin oli laitettu ja aiheuttiko mitään ongelmia käyntiin lähtöön. Omassa sokotassa vain tuo öljypohjan lämmitin ja tolpassa 2 tuntia virtaa.