Ford Ecoboost
-
- Viestit: 28165
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Ford Ecoboost
https://luiginpaja.fi/ecoboost/?fbclid= ... auO1V3X16Y
Monelle tuttu ongelma ja koskee muitakin nykyvehkeitä.
Monelle tuttu ongelma ja koskee muitakin nykyvehkeitä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 974
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Juu kannattaa käyttää vain valmistajan omaa kyseiseen ajoneuvoon tarkoitettua öljyä.
Itse olen käyttänyt koko ajan fordin öljyä omissa kulkineissa.
Toki nuo uudemman polven moottorit tulevat ulottuville vasta kohta puoliin, en nähkääs laita rahojani turhan uusiin autoihin ja ajan melko vanhoilla vehkeillä
Ja jos se oma öljy tuntuu liian kalliilta, niin kannattaa harkita joukkoliikennettä tai polkupyörää
Itse olen käyttänyt koko ajan fordin öljyä omissa kulkineissa.
Toki nuo uudemman polven moottorit tulevat ulottuville vasta kohta puoliin, en nähkääs laita rahojani turhan uusiin autoihin ja ajan melko vanhoilla vehkeillä
Ja jos se oma öljy tuntuu liian kalliilta, niin kannattaa harkita joukkoliikennettä tai polkupyörää
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Onko tuo EcoBoost ja Puretech liki samoja moottoreita? Hihnaongelmat öljykylvyssä ovat kuitenkin samoja.
PSA on ainakin määrännyt huolloissa PureTechiin käytettäväksi vain Totalin öljyä.
PSA on ainakin määrännyt huolloissa PureTechiin käytettäväksi vain Totalin öljyä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 737
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 3:55 pm
- Paikkakunta: Lappi
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Ja tämä ei rajoitu pelkästään Fordeihin vaan pätee muidenkin merkkien öljykylpyhihnoihin.
-
- Viestit: 974
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Ymmärsin niin ettei ole mitään yhteistyömoottoreita noi.
Eli ihan eri koneita
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Pösössä ainakin hihnat on murentuneet joillakin jossakin 100tkm kohdalla vaikka kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä.
Totalia tosiaan vaan suosittelivat, mutta joltain muultakin valmistajalta löytyi öljy joka sopii näihin tekniikan ihmekeksintöihin
Totalia tosiaan vaan suosittelivat, mutta joltain muultakin valmistajalta löytyi öljy joka sopii näihin tekniikan ihmekeksintöihin
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Jakohihnaremontti oikein tehtynä 1190€. Pääseekö oikeasti lähellekään 240 tkm vaihtoväliin vai onko noissa myös joku ikään perustuva raja?
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Hauska hinta.
Aiempaan moottorimalliin oli tuohon hintaan vaihtanut 3 kertaa hihnan ja ei ole pelkoa että hajoaa ennen ilmoitettua vaihto ajankohtaa
Aiempaan moottorimalliin oli tuohon hintaan vaihtanut 3 kertaa hihnan ja ei ole pelkoa että hajoaa ennen ilmoitettua vaihto ajankohtaa
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Hihna kestää moottorin eliniän.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Tuommoinen ekobuusti on tullut purettua ja rempattua pari kertaa, niin en yhtään ihmettele, että hihnaremontti maksaa toista tonnia osineen. Siinä on oikeasti sen verran purkamista, että kotikorjaaja ei sitä päivässä tee ainakaan ensimmäisellä kerralla. Kyllä siinä ammattitaitoisella asentajallakin menee 5-6 tuntia. Sit osat päälle, eli hihna, kiristäjä, apulaitehihnapyörän pultti, liima päätykoppaan ja jos oikein ohjeen mukaan mennään, niin ne kopan parisenkymmentä kiinnityspulttiakin ovat venyviä eli pitäisi periaatteessa vaihtaa.
Kyllä korjaamo noille laskee täyden 8h työpäivän, että on vähän pelivaraa kiinteässä hinnassa jos jokin vastustaa enemmän.
Niin tuosta öljylaadusta sen verran, että sinne ei saisi laittaa mitään muuta kuin fordin omaa 5W-20 öljyä tai sitten castrolin 5W-20, jossa on Fordin logokin purkin kyljessä. Se Fordin 5W-30 vanha tuttu ei ole sallittu ja jotkut voi mennä tässä harhaan.
Tuossa toisessa remontissa, mikä oli vähän perusteellisempi niin tuli kaivettua öljypumpun sihdistä kaikenlaista kuitua joka oli aikojen saatossa irronnut jakoremmistä. Brittien ford-foorumilla on useampi tarina, kun on vaihdettu öljyjä naapurikorjaamolla ja sitten ajan saatossa alkanut öljyvalo vilkkua. Se sihti on kaiken lisäksi niin perseelleen suunniteltukin, että sihdin alla on tuollainen 5-6 cm halkaisijan peltisuojus ja imuaukko on parin euron kolikon kokoinen. Sinne jää sitten hieno 5 mm korkeia tasku, joka säilöö kaiken sihdille asti päässeen mujun, Näkyy tuossa Ajomiehen laittamassa luigi-linkissä.
Kyllä korjaamo noille laskee täyden 8h työpäivän, että on vähän pelivaraa kiinteässä hinnassa jos jokin vastustaa enemmän.
Niin tuosta öljylaadusta sen verran, että sinne ei saisi laittaa mitään muuta kuin fordin omaa 5W-20 öljyä tai sitten castrolin 5W-20, jossa on Fordin logokin purkin kyljessä. Se Fordin 5W-30 vanha tuttu ei ole sallittu ja jotkut voi mennä tässä harhaan.
Tuossa toisessa remontissa, mikä oli vähän perusteellisempi niin tuli kaivettua öljypumpun sihdistä kaikenlaista kuitua joka oli aikojen saatossa irronnut jakoremmistä. Brittien ford-foorumilla on useampi tarina, kun on vaihdettu öljyjä naapurikorjaamolla ja sitten ajan saatossa alkanut öljyvalo vilkkua. Se sihti on kaiken lisäksi niin perseelleen suunniteltukin, että sihdin alla on tuollainen 5-6 cm halkaisijan peltisuojus ja imuaukko on parin euron kolikon kokoinen. Sinne jää sitten hieno 5 mm korkeia tasku, joka säilöö kaiken sihdille asti päässeen mujun, Näkyy tuossa Ajomiehen laittamassa luigi-linkissä.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 1425
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
On kai muitakin vaatimukset täyttäviä öljyjä. Neste Pro+ F 5W-20 väitetään olevan vaatimukset täyttävää.
Neste Pro+ F 5W-20 on täyssynteettinen moottoriöljy, joka on kehitetty erityisesti uusiin Ford EcoBoost moottoreihin. Ford WSS-M2C-948-B luokituksen moottoriöljy on vaatimuksena uusissa 1.0L 3-sylinterisissä EcoBoost moottoreissa.
Fixus hinta näyttää olevan 17.20 €/l
Re: Ford Ecoboost
Mä olen ymmärtänyt, että tämä öljyhomma ei ole ihan niin suoraviivanen. Niitä hihnoja menee fordin öljyilläkin. Näillä autoilla ajetaan pätkä-ajoa paljon, pitkällä öljynvaihtovälillä siihen nähden. Öljy sakkautuu ja bensaa pääsee öljyn joukkoon. Näitä moottoreita joudutaan käyttämään rikkaalla kun ovat taipuvaisia nakuttamaan. Eli lopputulos on heikentyny öljy+ bensa liuottimena. Hihnat näissä muuttuu ihan koviksi koppuroiksi, en ole turvonnutta nähny. Olisko bensa liuottimena se mikä pilaa kumihihnan lopulta. Kun öljykylpyset hihnat dieselissä ei kai mene samalla lailla pilalle.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Eikös Ford 1.8 Duratoqissa ole joku hihna öljyssä myös?
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ma Syys 03, 2018 9:01 pm
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Tuo on suunniteltu auton eliniän kestäväksi,eli max 200 tkm. ja auto paaliin. Monella muulla merkillä myös hihnan vaihtoväli yli 200 tkm,sama onko öljyssä vai ei. Siitä on tyhjä kiukutella miksi auto suunnitellaan vain keskimääräisen ajomäärän kestäväksi,ei tehtaita kiinnosta se että täällä autoilla vedetään 400 tkm ja enemmän. Esim vag dieseleissäkin 180-240 tkm vaihtoväli,todistettavasti yksikään ei oo suomessa kestänyt edes tuota määrää,se on sitten tuurista kiinni osallistuuko maahantuoja korjauskustannuksiin.
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
PSA:n dieseleissä on uudemmissa vaihtoväli pudotettu rajusti lyhyemmäksi. Niissäkin oli jotain 180 tuhatta/10 vuotta.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Niin on joo. Olikohan 6v/120tkm? Jotain vastaavaa.
Mielestäni jos ostaa auton ja omistaa sen tuon uuden vaihtovälin tullessa voimaan, niin valmistajan/ maahantuojan pitäisi osallistua huoltokuluihin sillä prosenttiosuudella kuinka paljon aiemmin huolto on nyt tehtävä.
Omapahan on mokansa kun ovat alkujaan olleet turhan optimistisia osien vaihtovälin kanssa.
Eri asia jos ostaa auton sen jälkeen kun uusi ohjeistus on jo tullut voimaan,silloinhan se on tiedossa eikä pitäisi enää olla yllättävä uusi kulu.
-
- Viestit: 5144
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Onko tuolla öljykylvyllä tarkoitus pidentää hihnan ikää?
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Miten nämä VW Transporter 2,0TDI:t siinä vuosimallin 2011-2013 paikkeilla ovat kestäneet jakopään osalta muilla kun tässä on nyt kahdella tutulla lauennut hiukan ennen tuota 180tkm lukemaa ja molemmilla mennyt kunnostetun vaihtokoneen hankkimiseksi ja remonttikulut aivan hurjat. Toisesta kai levisi jakohihna ja toisesta meni korkeapainepumppu jumiin ja hihnasta hampaat. Pitääkö korkeapainepumppukin ottaa huolto-ohjelman mukaan vaihdettavaksi jos näitä vehkeitä hankkii? Taitaa olla parempi pysyä 2,5 koneella olevassa Vivarossa, jonka senkin tosin ostin jakovikaisena mutta siinä ei tarvitse kanttakaan avata kun siitä menee keinuvipuakselin pultit vaan poikki, reilun 200 euron osilla sai sen kuntoon.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Noita portterin 2.0 koneita laukeilee just sen ”oktomurskeen” eli paskalastuisten jakopään osien takia. 100tkm niillä tohtii ajaa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], valtsu864 ja 38 vierailijaa