Ford Ecoboost
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Käytitkö kannen tarkistuksessa?
Paljon maksoi tiivisteet,jakopää ja pultit?
Paljon maksoi tiivisteet,jakopää ja pultit?
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Eivätkä kaikki TCDI 1,8:t ole märkähihnalla. Ja ketjua noihin on vaihdettu muun avaamisen yhteydessä.transit kirjoitti: ↑La Helmi 26, 2022 9:56 am No nyt täytyy toivoa että kestää kun on kone laitettu viimeisen päälle.
Ecoboosteihin , etenkin litrasiin 10tkm välein öljynvaihto.
Ei mitään muuta kuin oikeaa öljyä.
Ei moottorin sisäpesu aineita.
Väittivät fordilta että sitten kestää.
Osa ajanut jo yli 300tkm näillä.
Mutta ymmärtääkseni tuo 1.0 ecoboost ja 1.8tdci ovat ainoat koneet joissa on märkähihna.
Nyt sitten uusimmissa 1.0 on jo ketju , mutta edelleen öljypumppu hihnalla.
Kaikki muut fordin koneet ovat ketjulla , tai kuivalla hihnalla.
-SS-
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
En käyttänyt , se oli ultraäänipesurissa ja tarkastin sen silmämääräisesti.
Sitten tarkastin ettei venttiilit vuoda.
Olisi mennyt ihan porauksella ja ylikoon männillä , mutta kun uuden alakerran ilman panttia sai niin halvalla niin tuli tilattua.
En nyt muista ulkoa kun tilasin muutamassa erässä osia.
aeromotors on edullinen ja ppmarketista tuli osa.
Mutta paskoja tiivistesarjoja (victor reinz ja elring ) mistä puuttuu oleellisia tiivisteitä joita piti sitten erikseen hankkia.
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Riittääkö tuohon 2k budjetti ja iso kasa työtunteja?
Muistelen myös että 1.8tdci joka meillä seisoo pihalla on ketjukoneella.
Muistelen myös että 1.8tdci joka meillä seisoo pihalla on ketjukoneella.
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Onko joku vaihtanut koneen 1.0 vm13 fiestaan? Kannattaako ottaa alakautta moottori ja laatikko tolppineen koko roska alas? Vai pelkkä moottori ja loota alakautta ?
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
10tkm öljynvaihtotransit kirjoitti: ↑La Helmi 26, 2022 9:56 am No nyt täytyy toivoa että kestää kun on kone laitettu viimeisen päälle.
Ecoboosteihin , etenkin litrasiin 10tkm välein öljynvaihto.
Ei mitään muuta kuin oikeaa öljyä.
Ei moottorin sisäpesu aineita.
Väittivät fordilta että sitten kestää.
Osa ajanut jo yli 300tkm näillä.
Mutta ymmärtääkseni tuo 1.0 ecoboost ja 1.8tdci ovat ainoat koneet joissa on märkähihna.
Nyt sitten uusimmissa 1.0 on jo ketju , mutta edelleen öljypumppu hihnalla.
Kaikki muut fordin koneet ovat ketjulla , tai kuivalla hihnalla.
Toyota melkeen yhtä nolo, 15tkm
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Taitaa tuossa litraisessa (ja toyotoissakin yleensä) ecoboostissa olla aika pieni öljytilavuus, 3-4 litraa.
Kyllähän noita nyt vaihtelee vähän useamminkin.
Empä upillakaan yli kymppiä ajatellut ajaa öljyillä.
Itse vaihtaen kustannus jotain 40-50€ luokkaa hyvillä öljyillä.
Jos se sitten kestäisi pidempäänkin, tosin on varmaan silloin jo seuraavalla omistajalla
Kyllähän noita nyt vaihtelee vähän useamminkin.
Empä upillakaan yli kymppiä ajatellut ajaa öljyillä.
Itse vaihtaen kustannus jotain 40-50€ luokkaa hyvillä öljyillä.
Jos se sitten kestäisi pidempäänkin, tosin on varmaan silloin jo seuraavalla omistajalla
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Olen aina vaihtanut kaikkiin autoihini 10tkm välein öljyt muutenkin.Nuffield kirjoitti: ↑Ti Elo 30, 2022 8:34 pm10tkm öljynvaihtotransit kirjoitti: ↑La Helmi 26, 2022 9:56 am No nyt täytyy toivoa että kestää kun on kone laitettu viimeisen päälle.
Ecoboosteihin , etenkin litrasiin 10tkm välein öljynvaihto.
Ei mitään muuta kuin oikeaa öljyä.
Ei moottorin sisäpesu aineita.
Väittivät fordilta että sitten kestää.
Osa ajanut jo yli 300tkm näillä.
Mutta ymmärtääkseni tuo 1.0 ecoboost ja 1.8tdci ovat ainoat koneet joissa on märkähihna.
Nyt sitten uusimmissa 1.0 on jo ketju , mutta edelleen öljypumppu hihnalla.
Kaikki muut fordin koneet ovat ketjulla , tai kuivalla hihnalla.
Toyota melkeen yhtä nolo, 15tkm
Ja en käytä halvimpia öljynsuodattimia ollenkaan.
Eipä se nyt mielestäni niin hirveästi kuluja lisää.
Ainakin on hyvin kestänyt vehkeet itsellä.
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su Heinä 14, 2013 4:05 pm
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Kylläpä se tuo tiheä öljynvaihtoväli vain ehkäisee ongelmia monessa moottorissa. Kone pysyy sisältä puhtaana ilman ylimääräisiä pesuainekäsittelyitä, öljysihti pysyy auki, ja mäntien öljyrenkaat toimintakykyisinä kun lika liukenee tuoreeseen öljyyn, eikä kiteydy karstaksi moottorin sisuksiin. Tietysti jos öljytilavuus on tuplat normaaliin, niin vaihtoväliä voi jatkaa yli tuon 10-15tkm:n.
-
- Viestit: 28167
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Itse vaihdan moottoriöljyt 7- 10 000 km välein omiin autoihin ja ainakin kerta vuoteen. Bensakoneisissa, heti kun ovat mustuneet vaikka ei nuo kilometrit olisikaan täynnä. En kyllä mitään huippu öljyjä käytä, niin ei ole kovin kallis operaatio. Ainakin kun on venttiilikoppia availlut, niin ihan puhtaana on ollut koneen yläkerta, verrattuna sitten joidenkin 30 - 40 000 km öljyn vaihtoväliä pidetyissä koneissa. Jos olisi jatkuvassa pitkänmatkan ajossa niin voisi hivenen vaihtoväliä harventaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe Tammi 11, 2019 10:44 am
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
1.0 Ecoboostin öljytilavuus suodattimen kanssa on 4.6 litraa.zukka kirjoitti: ↑Ti Elo 30, 2022 9:01 pm Taitaa tuossa litraisessa (ja toyotoissakin yleensä) ecoboostissa olla aika pieni öljytilavuus, 3-4 litraa.
Kyllähän noita nyt vaihtelee vähän useamminkin.
Empä upillakaan yli kymppiä ajatellut ajaa öljyillä.
Itse vaihtaen kustannus jotain 40-50€ luokkaa hyvillä öljyillä.
Jos se sitten kestäisi pidempäänkin, tosin on varmaan silloin jo seuraavalla omistajalla
-
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 1:42 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Juu,1.0 L ecoboost Mk-IV siis 4,6 L .
1.0 L ecoboost Mk-III ( vuoteen 2014 ) on suodattimen kanssa 4,1 L .
Kannattaa tarkistaa määrä ohjekirjasta. Min-Max välin täyttömäärä 0,75..0,8 L .
1.0 L ecoboost Mk-III ( vuoteen 2014 ) on suodattimen kanssa 4,1 L .
Kannattaa tarkistaa määrä ohjekirjasta. Min-Max välin täyttömäärä 0,75..0,8 L .
YoKeL
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Voin kokemuksesta kertoa, että on näillä jakopäillä ainakin työllistävä vaikutus.zukka kirjoitti: ↑Pe Helmi 25, 2022 11:18 pm
Ei kaikki noista varmaan olekaan yhtä heikkoja, siksi niitä moottorikoodien merkityksiä kysyinkin.
Fiestan koneita ainakin tiedän hajonneen täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla alle 100tkm ajettuna.
Onko niissä sitten se 1.0 3cyl varmaankin.
Scania varmaan tuon miljoonan varmiten kestää?
Edittiä:
Onhan pösöjäkin tiedossa alle 50tkm että ensimmäinen ketju vaihdetaan ja samaan moottoriin alle 100tkm seuraava ketju katkeaa ajossa.
Yhdestä mersusta hajosi moottori kun mittarissa oli 4tkm
Varsinkin kun ovat "väärässä" päässä konetta.
Eilen kävi vm. -17 Opel 1.6 cdti 72tkm öljynvaihdossa ja kuulemma rämisee ykkös- ja kakkosvaihteella.
Ketjuhan se siellä rallatteli(kiristin vetopuolella ) Tarjous 2-3pv töitä +osat.
1.4 Volkkarin jakopää on helppo homma tuohon verrattuna.
-
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 9:54 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Jos oikein muistan joskus lukemaani, niin keskisessä Euroopassa vuotuinen ajosuorite ainakin pienemmillä autoilla on luokkaa 10-12 tkm. Siitä saadaan laskettua, että tuollaisen Ecoboostin ja vastaavien pikkukoneiden laskennallisella kilometrimäärällä ajoa kertyisi noin 20 vuotta.
Autonvalmistajat eivät ole panostaneet outoihin suomalaisiin, jotka yrittävät kerryttää kinneriinsä tuplamäärän kilometrejä, osin arktisissa olosuhteissa
Omassa Rellussa on tulossa kohta yhdestoista öljynvaihto, uudesta saakka 30 tkm välein. Vielä ei ole moottori oireillut, kolme suuttimen pohjatiivistettä on vaihdettu, mutta tuo tuskin johtuu öljyistä.
Autonvalmistajat eivät ole panostaneet outoihin suomalaisiin, jotka yrittävät kerryttää kinneriinsä tuplamäärän kilometrejä, osin arktisissa olosuhteissa
Omassa Rellussa on tulossa kohta yhdestoista öljynvaihto, uudesta saakka 30 tkm välein. Vielä ei ole moottori oireillut, kolme suuttimen pohjatiivistettä on vaihdettu, mutta tuo tuskin johtuu öljyistä.
Asiaa tuntematta on helppo laukoa varmoja mielipiteitä.
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Tähän ei tullut vastausta.
Vähissä on vaihtokoneet ja hintaakin on. Ei taida vanhempi 4 konekaan mennä helposti tilalle? Moottorinohjauksen joutuu vaihtamaan ja taitaa ajonesto olla samassa?
-
- Viestit: 4741
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
facebookissa ford ryhmässä näistä ecoboosteista ollu jonnin verran juttua ja aika usean näkemys on se että vaikka hihna olisi vaihdettu, kerrankin väärät öljyt moottoriin ei kannata sellaseen autoon sotkeentua, koska ilmeisesti pitää olla just sitä oikeaa öljyä joka on märkähihnalle tarkoitettu. sanovat että haurastuu väärällä öljyllä. ite vähän epäilen tätä koska eikös ford vaihtanu sen virallisen Ford öljynsä joku aika sitten castrolliin ja eikös se eka öljy ole tärkein kun hihna on vielä kuiva. kerran jos erehtyy jotakin toista öljyä laittamaan tuskin maailmanloppu on.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2021 10:02 am
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Mä olen sitä mieltä, että se hihna on liian kapea ja liian kovaa materiaalia suomen talveen. Komepyttyinen kone käy sykkien ja se repii hihnaa kovasti, hihna ei vaan kestä. Monelta murheelta olisi säästytty, jos Ford olisi ilmoittanut hihnan vaihtoväliksi sen 100tkm.
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Suurin ongelma on kylläkin se öljypumpun imusihti joka on aivan perseelleen suunniteltu. Se sihti siis on pienessä syvennyksessä ja imureikä on luokkaa euron kolikon kokoinen. Sitten se loppu eli noin 3/4 pinta-alasta muodostaa hyvän kolon johon kaikki paska päätyy, mutta ei pääse enää putoamaan öljypohjan pohjalle. Sitten kun sitä roskaa ja hihnakuitua kerääntyy sinne ajan saatossa, niin öljykannun kuva tuleekin mittaristoon yllättäen vierailulle
Lainataas tähän kuva kapistuksesta brittien Ford foorumilta.
Lainataas tähän kuva kapistuksesta brittien Ford foorumilta.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 3:17 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ford Ecoboost
Nostellaas vanhaa ketjua.
Pitäisi alkaa tilailemaan Ecoboostin jakohihnan vaihtoo tarvikkeita.
Mitä kaikkea tarvitsee uusia. Mitä tiivisteitä tarvitaan?
Öljypumpun hihna, jakohihna kiristimineen, uusi kuningaspultti. Mitä muuta?
Pitäisi alkaa tilailemaan Ecoboostin jakohihnan vaihtoo tarvikkeita.
Mitä kaikkea tarvitsee uusia. Mitä tiivisteitä tarvitaan?
Öljypumpun hihna, jakohihna kiristimineen, uusi kuningaspultti. Mitä muuta?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ambasador, Bing [Bot], ch, ferford, Google [Bot], Semrush [Bot] ja 41 vierailijaa