Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Mutta mikä ruuvi on ohjaamon alla suoraan taka-akselin päällä. Se on valkoista muovia oleva kulmavaihde ja sitä On joskus voinu pyörittää ohjaamosta käsin jalkojen välistä jollain pyörällä ? Joku lisävaruste kai kun ei ollu tuossa toisessa yksilössä

Se on varmaankin jälkeenpäin rakennettu laskunopeuden säätö, joka tuli
tarpeelliseksi aikanaan kun tuli käyttöön raskaat kylvölannoittimet.
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

roopenpoika kirjoitti: Su Loka 18, 2020 10:53 pm Mutta mikä ruuvi on ohjaamon alla suoraan taka-akselin päällä. Se on valkoista muovia oleva kulmavaihde ja sitä On joskus voinu pyörittää ohjaamosta käsin jalkojen välistä jollain pyörällä ? Joku lisävaruste kai kun ei ollu tuossa toisessa yksilössä

Se on varmaankin jälkeenpäin rakennettu laskunopeuden säätö, joka tuli tarpeellseksi aikana jolloin tuli käyttöön raskaat kylvölannoittimet.
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

roopenpoika kirjoitti: Su Loka 18, 2020 10:56 pm
roopenpoika kirjoitti: Su Loka 18, 2020 10:53 pm "Mutta mikä ruuvi on ohjaamon alla suoraan taka-akselin päällä. Se on valkoista muovia oleva kulmavaihde ja sitä On joskus voinu pyörittää ohjaamosta käsin jalkojen välistä jollain pyörällä ? Joku lisävaruste kai kun ei ollu tuossa toisessa yksilössä"

Se on varmaankin jälkeenpäin rakennettu laskunopeuden säätö, joka tuli tarpeellseksi aikana jolloin tuli käyttöön raskaat kylvölannoittimet.
Tuusari
Viestit: 955
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2015 7:19 pm
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuusari »

No nii valot toimii, nostolaitteen säätö traktorin takaa toimii, mutta koukun lukitus ei toimi. 😡

Vika on siinä että nostolaitteen vipu ei nouse tappiin saakka, vaan pysähtyy kuin seinään. Sylinterissä on liikevaraa vielä pari senttiä, ja niin näyttäs olevan vivustossakin ainakin kannen aukkojen perusteella, mut kun ei nouse niin ei nouse.

Mistähän tätä ominaisuutta alkais selvittämään?
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Vetokoukku nostetaan lukitukseen vetovastuksensäätö vivulla, eli se uloin vipu,
syystä että se nostaa korkeammalle kuin asennonsäätövipu.
Tuusari
Viestit: 955
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2015 7:19 pm
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuusari »

Pitää huomenna kokeilla.

Just äsken teippasin kytkennät piiloon ja peräkärrin valojen kokeilu vei parkeista 3/4 osaa. Voiko putkisulake palaa melkein rikki?

Tietenkin kärrin parkit toimii.
Osmo_
Viestit: 8622
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

roopenpoika kirjoitti: La Loka 24, 2020 5:25 pm Vetokoukku nostetaan lukitukseen vetovastuksensäätö vivulla, eli se uloin vipu,
syystä että se nostaa korkeammalle kuin asennonsäätövipu.
Jep. Itte avaan lukon että nostolaitteet ovat ala-asennossa. Tunnustelijan vipu (oikea etu) vedetään ihan taakse ja reilu nyppäisy koukun lukituskahvasta. Sitten tunnustelijan vipu ihan eteen. Nostolaitteiden käyttövivulla (vasen etu) nostan koukun vetolenkkiin ja sitten tunnustelijalla taas koukku lukkoon ja vipu eteen, raskas -asentoon.
Olisikohan tossa jokin turvallisuusjuttu, että koukku ei pääse vahingossakaan putoomaan jos huitasee nostolaitteen vipua, vaan että koukku pitää laukaista kahdella erillisellä vivulla🤔
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Selitys on se että jos koukku säädetään asentovivulla lukittavaksi, niin jos
jostain syystä vedetään vetovastus aivan taakse, joka nostaa ylemmäksi,niin
on nostotangot aika tiukoilla, voi jopa tapit taipua.
Tuusari
Viestit: 955
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2015 7:19 pm
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuusari »

No toimiihan se noinki. Ei muuten vetovastustunnustelua oo pahemmin kiskottu. Oli aika jäykkäliikkeinen.

Mitäs kautta tuohon lämmityslaitteenpuhaltimen moottoriin pääsee parhaiten Käsiksi. Ei oikein ilma liiku mihinkään suuntaan Vai oisko vika Vaan katkaisijassa?

Parkit saa jäädä vähäks aikaa pimeäksi, mut lämmintä sais ihan puhaltaa koppiin.
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Tunnustelijavivun saa unohtaa ala asentoon, jos ei ole paljoakaan kyntämistä.
Katon kun ottaa kokonaan pois niin on tilaa, se ei ole kuin neljällä pultilla kiinni ja
muutama ristipää ruuvi sisällä.
Tuusari
Viestit: 955
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2015 7:19 pm
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuusari »

Totta katto irti ja puhallin irti letkut irti maat irti katkaisin irti ja kaikki toimii.

Yleismittari näytti että jännite löytyy mutta puhallin ei pyöri. Vasta kun vedin uuden plussan akulta katkaisijalle alkoi ramppa kalkattamaan. Kuitenkin myös johtosarjan jännite on sen jotain 12,5

Onko tälle joku peruste vai onko tää sarjassa luukkaan sähköoppia?
Osmo_
Viestit: 8622
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Se tunnustelijan vipu on suotava pitää raskas -asennossa jos ei oo kyntöhommaa. Meidän isä tuppaa unohtamaan vivun kaaren puoliväliin ja konetta kytkiessä saattaa tulla äkkinäisiä liikkeitä työntövartta käsitellessä. Ja nostolaitteen sekä tunnustelijan vivut kiristetään kitkalevyillä. Oikean takapyörän sisäpuolella vipujen juuressa on mutterit 9/16" avaimelle. Niillä saa säädettyä jäykkyyttä. Nostolaitteen vipu on hyvä olla kevytkäyttöinen, mutta kuitenkin sen verran tahmea ettei vipu laske itsellään. Tunnustelija on ittellä kirrattu aika tiukaksi.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Mika 82
Viestit: 7892
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Tuusari kirjoitti: Ma Marras 02, 2020 5:37 pm Totta katto irti ja puhallin irti letkut irti maat irti katkaisin irti ja kaikki toimii.

Yleismittari näytti että jännite löytyy mutta puhallin ei pyöri. Vasta kun vedin uuden plussan akulta katkaisijalle alkoi ramppa kalkattamaan. Kuitenkin myös johtosarjan jännite on sen jotain 12,5

Onko tälle joku peruste vai onko tää sarjassa luukkaan sähköoppia?
Sehän voi olla joku kontaktihäiriö tai johto melkein poikki jostain. Siis että jännitettä tulee täysi määrä, mutta virtaa ei tule.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Tuusari
Viestit: 955
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2015 7:19 pm
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuusari »

Kiitosta vaan ohjeista

Nyt taas pitäs saada apua kun pitäs keksiä mitä sisämittaa nuo tankin yhdistävät putket on? Lunta luvassa niin ei kehtaisi alkaa jumppaan huvinvuoksi ilman osia.

Opin tuosta letkulämmittimen huollosta että väärien putkien takia suurin osa remontista meni ajellessa vääränlaista putkea takakontissa.
Tuusari
Viestit: 955
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2015 7:19 pm
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuusari »

Seuraava ongelma. Hydrauliikka järjestelmässä on jonkinsortin putki joka nousee tuulilasin alareunaan ja arvatenkin se meni pas2 klo 15 55 joten tässä on viikonloppu aikaa muotoilla siihen patentti tai jos edes tietäis nimeltä että alkaa ehtiä oikeata osaa. Aluks kuvittelin sen olevan jonkin sortin takaisku venttiili, mutta näyttää siltä että se onkin varmaan vaan jonkinlainen kuristin, mut näkyy virtaavan öljyt läpi ilman sitä, vaikka siitä puolet kuitenkin on sen paineisrn putken sisällä.
Jammu
Viestit: 22710
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja Jammu »

taitaa olla kuristus että jarruille menevän öljyn säiliöpalluroihin päätyy sitä paluuöljyä
Suomi kuuluu länsimaihin
Tuusari
Viestit: 955
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2015 7:19 pm
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuusari »

Jammu kirjoitti: Pe Helmi 18, 2022 6:34 pm taitaa olla kuristus että jarruille menevän öljyn säiliöpalluroihin päätyy sitä paluuöljyä
Eli jos siihen asentaisi jonkun kuristimen riittävän pienellä reiällä, niin saattais ajaa asiansa? Koska jarrua painaessa paine lisääntyy putkessa jonkin verran niin reiän pitäis varmaan olla pieni?
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Putki missä se kuristin on menee jarruöljysäiliöön ja täyttää
sitä automaattisesti, paluuputki menee suoraa vaihteiston kanteen.
Täyttöön kun ei tarvita koko putken tuottoa, siksi siinä on kuristin.
Jarrupaineen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Tuusari
Viestit: 955
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2015 7:19 pm
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja Tuusari »

Jostain tulee letku joka päättyy ikkunan pieleen johonkin muovi kötöstykseen. Pumpulta siihen tulee paine ku traktori on käynnissä ja iloisesti roiskahtaa ku polkaisee jarrua kun se putki pettää. Tulee jostain hytin alta metalliputkena ja vaihtuu muoviputkeksi.
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Ih 684 tuli taloon ja pitäis saada kuntoon

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Metalliset jarruputket tulee seinämän läpi ja menee akun takaa
alas hytin ali taakse jarruille. Irrallinen akku ja akkuhappo
rikkoo usein putket jotka sitten jarruttaessa vuotaa.
Kuva ois kiva.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 38 vierailijaa