MB W116 280S 1975
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:46 pm
- Paikkakunta: Jyväskylän maalaiskunta
- Viesti:
MB W116 280S 1975
Minulla on ylimääräinen mittaristo kyseiseen korimalliin, siinä on kello ja kierrosluku mittarin yhdistelmä ja meidän autossa
ainoastaan kello. Varalla oleva mittaristo on SEL 450 V8;sta , kierrosluku mittarin takana on merkintä V8 . Voiko ko. mittarin
muuttaa toimimaan kutoskoneessa , mittaristo pitäis muutenkin ottaa irti ja vaihtaa polttimoita. Mittaristot ovat VDO
merkkisiä.
ainoastaan kello. Varalla oleva mittaristo on SEL 450 V8;sta , kierrosluku mittarin takana on merkintä V8 . Voiko ko. mittarin
muuttaa toimimaan kutoskoneessa , mittaristo pitäis muutenkin ottaa irti ja vaihtaa polttimoita. Mittaristot ovat VDO
merkkisiä.
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: MB W116 280S 1975
Ellei siinä kiekkamittarissa ole muutosnappulaa sille 6 koneelle, niin ei toimi suoraan!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:46 pm
- Paikkakunta: Jyväskylän maalaiskunta
- Viesti:
Re: MB W116 280S 1975
Sitä tässä yritän kysyä, onko mahdollista mittaria muuttaa 6 koneeseen sopivaksi nappulaa siellä ei ole .
Tarvike mittareissa ainakin 30 vuotta sitten oli nappula josta valittiin 4-6-8.
Tarvike mittareissa ainakin 30 vuotta sitten oli nappula josta valittiin 4-6-8.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: MB W116 280S 1975
Kylläse saattaa onnistua. Ainakin vanhoissa Opeleissa se kuulemma onnistuu(4-6syl). Jotain elektroniikkaperuskomponentteja pitää vaihtaa
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 5331
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: MB W116 280S 1975
Varmaan siihen pystyy jonkun ulkoisen jakaja/kertoja palikankin laittamaan, mutta jos sellaista ei jostain valmiina löydy, pitää kyllä ymmärtää vähän sähkön ja elekroniikan perään, ei vähiten siksi, että puolalta (bensakonehan tuossa kai on) tulee ensiöpuoleltakin aika isoja jännitteitä.
Ihan esimerkkinä vaan, tuossa https://4x4direct.co.za/spares-online/9 ... unter.html olisi valmis kikkula; toimivuudesta en anna takuuta, erityisesti, riittääkö tuo 5 V lähtöjännite ko. mittarille.
Ihan esimerkkinä vaan, tuossa https://4x4direct.co.za/spares-online/9 ... unter.html olisi valmis kikkula; toimivuudesta en anna takuuta, erityisesti, riittääkö tuo 5 V lähtöjännite ko. mittarille.
-
- Viestit: 1513
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2010 6:13 am
- Paikkakunta: Mustasaari
- Viesti:
Re: MB W116 280S 1975
Missä tuommoinen kierroslukumittari "anturi" sijaitsee? Vai onko mekaaninen?
Äkkiseltään en keksi, mikä merkitys sylinteriluvulla on.. Ainoastaan jos se laskee joka sylinterin sytyn erikseen puolan ja virranjakajan välistä.
Uusissa autoissa kai ottaa suoraan kampiakselilta, mutta eikö riitä esim. että yhdeltä pytyltä otetaan signaali ja kerrotaan se kahdella, niin saadaan kierrokset...
Vanhoissa dieseleissä onkin sitten ollut varmaan ihan omat juttunsa - mekaanisesti jakajapumpulta?
Äkkiseltään en keksi, mikä merkitys sylinteriluvulla on.. Ainoastaan jos se laskee joka sylinterin sytyn erikseen puolan ja virranjakajan välistä.
Uusissa autoissa kai ottaa suoraan kampiakselilta, mutta eikö riitä esim. että yhdeltä pytyltä otetaan signaali ja kerrotaan se kahdella, niin saadaan kierrokset...
Vanhoissa dieseleissä onkin sitten ollut varmaan ihan omat juttunsa - mekaanisesti jakajapumpulta?
-
- Viestit: 5331
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: MB W116 280S 1975
Puolan ensiöpuoleltahan signaali "perinteisesti" otetaan kierroslukumittarille eli kun kärjet aukeaa, niiden yli tulee kauhea jännitepiikki, satoja voltteja, ja tämä viedään kierroslukumittarille.
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:46 pm
- Paikkakunta: Jyväskylän maalaiskunta
- Viesti:
Re: MB W116 280S 1975
Bensiini autosta kyse ja kärjellinen sytytys, ajattelisin että kärkien avautumisesta ko.
mittari laskee kierrokset, kyseinen kierroslukumittari varmaankin toimisi mutta näyttäisi
kierrokset väärin, taitaa mennä liian hankalaksi ko. muutos.
mittari laskee kierrokset, kyseinen kierroslukumittari varmaankin toimisi mutta näyttäisi
kierrokset väärin, taitaa mennä liian hankalaksi ko. muutos.
-
- Viestit: 5331
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: MB W116 280S 1975
Niinhän tuollainen analogiamittari toimii, että puolalta tulevista pulsseista tehdään saman korkuisia, pituisia ja muotoisia ja niistä sitten suodatetaan mittarille menevä jännite; noiden komponenttien arvoja muuttamalla saa varmasti näyttämään oikein.
Onko siinä kierroslukumittarissa kerrottu joku tyyppinumero? Sen perusteella netistä voisi löytyä ohjeita muutokseen; pelkällä VDO:lla hakien osumatarkkus voi olla turhan huono.
Onko siinä kierroslukumittarissa kerrottu joku tyyppinumero? Sen perusteella netistä voisi löytyä ohjeita muutokseen; pelkällä VDO:lla hakien osumatarkkus voi olla turhan huono.
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:46 pm
- Paikkakunta: Jyväskylän maalaiskunta
- Viesti:
Re: MB W116 280S 1975
Katsoin merkinnät mittariston pohjasta.
VDO made in germany 230/78/4
23000 lmp 8 zyl /4 Takt
9 74
Tälläisen tiedot mittarissa jos tulkitsin oikein.
VDO made in germany 230/78/4
23000 lmp 8 zyl /4 Takt
9 74
Tälläisen tiedot mittarissa jos tulkitsin oikein.
-
- Viestit: 1513
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2010 6:13 am
- Paikkakunta: Mustasaari
- Viesti:
Re: MB W116 280S 1975
Löytyykö kierroslukumittarista mitään tommoisia dippikytkimiä...?!?
http://www.jbnz.co.nz/yabbse/index.php?topic=17109.0
http://www.jbnz.co.nz/yabbse/index.php?topic=17109.0
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:46 pm
- Paikkakunta: Jyväskylän maalaiskunta
- Viesti:
Re: MB W116 280S 1975
Ei löydy mittarin takaa mitään nappuloita, tuskin niitä mittarin sisältä löytyy, en ole
purkanut . Koska mittarin takana on merkintä 8 zyl / 4takt.
Eiköhän luovuteta. Kiitokset vinkkejä antaneille.
purkanut . Koska mittarin takana on merkintä 8 zyl / 4takt.
Eiköhän luovuteta. Kiitokset vinkkejä antaneille.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa