Tatskailu

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

ihmehitsari kirjoitti: La Heinä 18, 2020 6:27 pm
rattori kirjoitti: La Heinä 18, 2020 9:43 am Aikoinaan tuli kesähommia tehtyä heinäladoissa polkien heiniä monet vuodet. Pää napsi sen verran usein pärekaton läpi törröttäviin nauloihin, suola tarttui ihoon ja tummaa töhnää sai sylkeä ja niistää useamman päivän. Liekö siitä johtuu ettei enää tarvitse nauloja päähän laittaa? :lol:
Nauloista päähän ja hangoista nilkkoihin. Meillä lato jossa heiniä hangottiin kuormasta kaksi kertaa, jotta sinne kuuteen metriin saatiin. Katonrajassa olleella polkijalla piti olla tietoinen mihin suuntaan kulloinkin hanko alhaalta päin tulee.
Hiki kirveli silmiä, suola jalkojen verinaarmuja. Kämmenellä piti välillä pyyhkiä pölyt ja hiet pois päästä ja naamalta. Jos sattui lakinresu päässä olemaan, niin sillä pyyhki.
Tuohon kombinaatioon jos päässä kiinni olevia rautaulkokkeita vielä olisi lisännyt, niin varmaankin olisi nautinnon huipulle päässyt. Otaksun toisaalta, ettei saman ruokapöydän alla olisi tarvinnut jalkoja pitää.
Tuttuja hommia, ei tuu kyllä sitä ikävä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
jamsidedown
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2016 9:53 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja jamsidedown »

Itsellä ei oo, tyttärellä on. Mitäs se mulle kuuluu mitä aikuiset itselleen tekee.. Kevennyksenä vanha vitsi..
Kolme vanhimman ammatin harjoittaja jutteli keskenään:
60v sanoi mulla oli hauska asiakas, sillä oli vehkeessä tatuoituna am
40 v sanoi mulla oli sama siinä luki kyllä amsterdam
30 v sanoi että mulle siinä luki allways fun to meet you in amsterdam
Että silleen....
Avatar
rattori
Viestit: 11107
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja rattori »

... 40v sanoi että NYSÄ
20 v sanoi että Niilo Yrjö Saastamoinen Äänekoski..
------------
tractors
Osmo_
Viestit: 8622
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Juho M-P kirjoitti: La Heinä 18, 2020 11:08 am Maamalävistykset on jotain todella kuvottavaa. Monesti näkee nuoria nättejä tyttöjä/naisia jolla roikkuu rautaa nenässä ja silmäkulmissa. Aina tekis mieli pysäyttää ja sanoa ”sinäkin olet muuten todella kaunis, mutta olet pilannut kasvosi raudalla”
Ei mikään sonninrengas oo oikeen silmään sopiva, mut kulma- ja kieliläväri on... Nice😋
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Osmo_
Viestit: 8622
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

tumes kirjoitti: La Heinä 18, 2020 7:25 am Voihan se Osmo olla että Sinun kokemuksesi tämän palstan suvaitsemattomuudesta on Sinun korviesi välissä. Ihan hyvällä sanon. Katos kun minun kokemuksen mukaan täällä on edustettuina aika monenlaista sukankuluttajaa, mieliä pahoitetaan jatkuvasti ja väännetään milloin mistäkin. Sanailun tasolla, ei fyysisesti. Ja voi ottaa ommoo lommoo, ketäänhän ei tänne väkisin pakoteta kirjoittamaan, minä tiedän. Täytyyhän niitä rikkaruohoja olla elon yrttitarhassa, emme ole P-Korea.
Siitäpä juohtui mieleen että minä halusin kotitarvepatologipsykologina avata tätä geissiä että mikä on se tekijä miksi ihmiset tikkaavat kuvia itseensä ja alkavat koreilla. Ja niitä vastauksia sainkin.
Motivaatio. Sitä rikostutkijatkin etsivät. Jos minä jotain yhteistä tekijää etsisin niin se voisi olla tarve kuulua johonkin. Se tarve on aika monella. Kuva on jäsenkortti tatskaajien heimoon. Minulla ei ole tätä tarvetta. Muttei se tee minusta suvaitsematonta.
Tässä ajassa on jotakin jossa ihmiset haluavat olla yksilöitä, erottautua, olla uniikkeja. Mutta kun useampi ottaa sen saman kuvan niin yksilöllisyys katoaa.
Tavallaan syntyessämme olemme uniikkeja joskin ulkopuoliset vaikutteet alkavat muokata sitä kuvaa. Päiväkodissa Paavolle aletaan syöttää huttua jota me kaikki olemme syöneet aikanamme, ole siinä sitten yksilöllinen...
Ehän minä tosta itseeni ottanut. Naurattaa myötähäpeestä vaan väen kapeekatseisuus. Itse tykkään tosiaan tatuoinneista ja läväreistä. Se on mun asia. Isälleni ekan (sikiö) ottaminen oli vähän kova paikka, mut nyt kun otin piikkilangan ja epilepsyn, kanta ei ole enää niin jyrkkä. Tänään oli puhe että pitäis hiekkapuhaltaa, mutta sanoin että en viitti kun toi tatuointi ei oo viä parantunut. Isän reaktio oli et "okei, mä teen sen itte sitten" ja äänensävy oli ymmärtävä. Ajattelin että otan vielä violetin roosanauhan ja Asklepioksen sauvan, vehnälyhteen ja ehkäpä tulipallon, minkä sisällä on jokin itselleni tärkeä asia.
Mutta heitän dilemman niille, jotka eivät asiaa ymmärrä. Jos oma lapsenne ottaisi tatuoinnin/lävärin tai toisi kotiin näytille kumppanin, joilla ois kuvia/rautaa kropassa, jättäisittekö heidät hylkiöksi? Ihan sillä vaan että jos toinen on onnellinen niistä ja saisi sellaisen vastaanoton.
Mutta jotkut tatuoinnit on typeriä. Tiedän niitä, joilla koko käsi on maalattu pelkästään mustaksi, raita menee leuasta p1lluun tai on joku tyyliin jäätelötuutti naamassa. Niitä en käsitä.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Osmo_ kirjoitti: Su Heinä 19, 2020 12:36 am
Naurattaa myötähäpeestä vaan väen kapeekatseisuus. Itse tykkään tosiaan tatuoinneista ja läväreistä.
.
.
.
Mutta jotkut tatuoinnit on typeriä. Tiedän niitä, joilla koko käsi on maalattu pelkästään mustaksi, raita menee leuasta p1lluun tai on joku tyyliin jäätelötuutti naamassa. Niitä en käsitä.
Siis jos joku ei tykkää eikä ymmärrä tatuointeja, hän on kapeakatseinen.
Mutta kun sinä et tykkää joistakin tatuoinneista vaan pidät niitä typerinä, etkä käsitä niitä,
niin olet kuitenkin avarakatseinen.
Ymmärsinkö oikein? :D
Perceiver
Viestit: 1080
Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja Perceiver »

Osmo_ kirjoitti: Pe Heinä 17, 2020 9:27 pmIhmetyttää vaan että kuin väki on noin helvetin ahdasmielistä tuomitsemaan toisia.
Mielipiteen esittäminen ja tuomitseminen ovat eri asioita.Todellista ahdasmielisyyttä on se, kun ei suvaita edes mielipiteen ilmaisua.
tumes
Viestit: 3123
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja tumes »

Joku saattaa muistaa K-70 kuoro-ohjelman jota veti Timo Rautiainen, NISKALAUKAUS orkesterin keulahahmo. Timolla oli omien sanojensa mukaan ennakkoluuloja jottei nämä yli 70-vuotiaat ole kovinkaan suvaitsevaisia tai avarakatseisia. Joutui sittemmin tarkistamaan omia käsityksiään.
Ma luulen että kun on riittävästi kilometrejä takana niin enimmät särmät on hioutuneet. Nuoruuteen kuuluu tietty radikaalius, halu säväyttää ja olla hyvin ehdoton. Tämä maailma kun ei kehittyisi ilman sitä radikaaliutta. Iän myötä suurimmat sävärit alkaa kuitenkin saamaan ristikkolehtien täyttämisestä ja kinkkubingosta. Ei ole tarvetta pullikoida eikä taistella tuulimyllyjä vastaan. Pyörikööt p.. rkele...
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
⚒️
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja avensi »

En ole koskaan ymmärtäny tatuointeja ?Itellä ja vaimolla ei ole, eikä tuu !
juha
Viestit: 7604
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja juha »

Kuva
Ajomies
Viestit: 28113
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

juha kirjoitti: Su Heinä 19, 2020 11:54 am []
Ei ainakaan meikäläisen silmään kaunis näky........... vanha kalkkis sitten. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja olliki »

Ei tatuoinnit, niitit, taikka lävistykset tee ihmisestä huonompaa, mutta saattavat vaikeuttaa elämää. Esimerkiksi vaikkapa työpaikan saaminen saattaa vaikeutua. Kaipa se jotain uhmaa on, mutta kuten vanha viisaus kertoo, itselleen sika vahingon tekee, kun purtilonsa kaataa.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Mutteriuuno
Viestit: 2775
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno »

Kerran Lontooseen mennessä istui meidän etupuolella penkissä nuori mies jolla oli koko pää maalattu ja lisäksi oli päänahan alle laitettu pirunsarvet sekä päälaelle kuularivi otsalta takaraivoon.
zukka
Viestit: 7799
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja zukka »

olliki kirjoitti: Su Heinä 19, 2020 2:01 pm Ei tatuoinnit, niitit, taikka lävistykset tee ihmisestä huonompaa, mutta saattavat vaikeuttaa elämää. Esimerkiksi vaikkapa työpaikan saaminen saattaa vaikeutua. Kaipa se jotain uhmaa on, mutta kuten vanha viisaus kertoo, itselleen sika vahingon tekee, kun purtilonsa kaataa.
Joissakin hommissa myös ulkonäkö voi helpottaa toimia paljonkin. Ja tatuoinnit vielä lisäksi.
Esim rahoitusyhtiön autoja takaisin hakevan henkilön kanssa jutelleena täytyy sanoa että ulkoinen habitus oli sitä luokkaa ettei moni jätä avaimia antamatta.

Eräs tuttava koitettiin laittaa kauppaan työkokeiluun,mutta kauppa ei huolinut kun näki kaverin :mrgreen:
Se oli kyllä molemmille win-win tilanne. Kaupalle ja tutulle.
Hetken päästä tuttava löysi taas toisia töitä myös.

Kyllähän minultakin nykyiseen työpaikkaan kysyttiin haastattelussa suhtautumista ulkomaalaisiin. :lol:
Sain töitä. Olen saanut vastuullisempia tehtäviä ja palkka on noussut muutama euron sekä pääsee olemaan vastuuhenkilönä koko pajassa silloin tällöin.
Osmo_
Viestit: 8622
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

PuuhaPate kirjoitti: Su Heinä 19, 2020 1:11 am
Osmo_ kirjoitti: Su Heinä 19, 2020 12:36 am
Naurattaa myötähäpeestä vaan väen kapeekatseisuus. Itse tykkään tosiaan tatuoinneista ja läväreistä.
.
.
.
Mutta jotkut tatuoinnit on typeriä. Tiedän niitä, joilla koko käsi on maalattu pelkästään mustaksi, raita menee leuasta p1lluun tai on joku tyyliin jäätelötuutti naamassa. Niitä en käsitä.
Siis jos joku ei tykkää eikä ymmärrä tatuointeja, hän on kapeakatseinen.
Mutta kun sinä et tykkää joistakin tatuoinneista vaan pidät niitä typerinä, etkä käsitä niitä,
niin olet kuitenkin avarakatseinen.
Ymmärsinkö oikein? :D
Pointtini oli siinä, että niissäkin pitää olla joku roti. Se on kumminkin lopun ikää nahassa. Jos esimerkiksi vierekkäin laitettas vaikka toi mikä mun ranteessa on, piikkilanka ja Epilepsy -teksti Iron Maidenin fontilla ja vastassa ois teksti "Support NAMBLA for life" niin kumpi ois hyväksyttävämpi?
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
ropaaja
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 10:12 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja ropaaja »

Siispä jättäisin "hylkiöiksi" tatskojen tai lävistysten vuoksi? Kaikille lapsilleni ja heidän kavereilleen olen tarjonnut paikan ruokapöydässä ja yösijan.
Kuvia on kaikilla. Ei tee ihmistä huonoksi.
Itse kuulun Punaparran kastiin, arvet riittävät.
Olisin halunnut ohitusleikkausarven viereen vetoketju tatskan... Kolme tekijää sanoi ettei kuoleman kanssa saa pelleillä, mutta katsotaan.
Tatskoissa pitää ymmärtää mitä näkee.
8400
Viestit: 9803
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja 8400 »

PuuhaPate kirjoitti: Su Heinä 19, 2020 1:11 am
Osmo_ kirjoitti: Su Heinä 19, 2020 12:36 am
Naurattaa myötähäpeestä vaan väen kapeekatseisuus. Itse tykkään tosiaan tatuoinneista ja läväreistä.
.
.
.
Mutta jotkut tatuoinnit on typeriä. Tiedän niitä, joilla koko käsi on maalattu pelkästään mustaksi, raita menee leuasta p1lluun tai on joku tyyliin jäätelötuutti naamassa. Niitä en käsitä.
Siis jos joku ei tykkää eikä ymmärrä tatuointeja, hän on kapeakatseinen.
Mutta kun sinä et tykkää joistakin tatuoinneista vaan pidät niitä typerinä, etkä käsitä niitä,
niin olet kuitenkin avarakatseinen.
Ymmärsinkö oikein? :D
Typerä ajattelumalli. Minkätakia ihminen joka ei halua sotkea itseään, eikä pidä niitä kuvia hienona, on kapeakatseinen? Koko nykyistä länsimaalaista menoa vaivaa tuo "jos et hyväksy niin olet kapeakatseinen, suvaitsematon tai rasisti" ajatusmalli vaikka todellisuudessa tämä porukka on itse rasistista tai suvaitsematonta kun ei suvaitse toisenlaista mielipidettä. Meillä OLI sananvapaus joskus sotien jälkeen mutta nyt ollaan taas kohta lähtöpisteessä. Tuli muuten tänään mieleen että minkätakia ihmisille tehdään sukupuolenkorjausleikkauksia, kun niitä sukupuolia ei vissiin oikeasti ole? :mrgreen:

Ja siksi toisekseen, jos jollain nyt on elämässä tapahtunut rankkoja juttuja, tai jotain ja haluaa jollain tatuoinnilla siitä kertoa niin mitä järkeä siinä edes on, jos tuola kylillä kulkiessa 99% ihmisistä ei tiedä sen merkitystä? Jos jollain lukee kädessä epilepsy niin itselle tulee eka mieleen sieni.us ja se musta rinnettä alas pyörivä ukkeli :lol:
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Osmo_ kirjoitti: Su Heinä 19, 2020 3:24 pm "Support NAMBLA for life" niin kumpi ois hyväksyttävämpi?
Ymmätääkseni epilepsia- ja diabetes-tatuoinnit eivät korvaa sitä ranneketta. Mutta liekkö nuista tatskoista varsinaista haittaakaan on.
Ja "Nambla" oli varsin tavanomainen ilmiö antiikin Kreikassa, jota kutsutaan kulttuurimme kehdoksi.
Silloista ilmiötä on kutsuttu pederastiaksi.
Taas tullaan kysymykseen: mikä on hyväksyttyä ja mikä ei minäkin aikana?
Vanhoja perinteitä pitää kunnioittaa??? :lol: :lol: :lol:
Jäärä
Viestit: 3772
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Yksi muistettava seikka on se, että aina tatskojen kanssa ei ole meneminen magneettikuvauslaitteeseen. Kun olen itse tässä viime aikoina on joutunut useampaankin magneettikuvaukseen, niin ihmisen ei mielestäni kannattaisi kovin pajon kirjailla itseään. Tietysti, jos ei aio elää juuri yli viisikymppiseksi eikä sitä ennen aio katkoa luitaan, niin samapa se vaikka kuinka metalloisi itsensä.

En sitten tiedä, miten nykyiset tatuointivärit ovat magneettikuvauksen kanssa yhteensopivia. Varottelut ainakin näyttävät olevan voimassa.
Kyllä se siitä.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Tatskailu

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Niin. Rasismi ja rasistit..
Voisin kertoa mutta en. Koska taas tulis bannia. :|
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 47 vierailijaa