Ferguson TE-F-20 projekti
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Kirjan kuvassa vilahtaa, että kiila osottaa johonkin klo yhteen, kun pumppu ja nokka on merkissään?!
Onko kiila, ja nuo akselinpään/rattaan viivat missä asennossa toisiinsa nähden?
Onko kiila, ja nuo akselinpään/rattaan viivat missä asennossa toisiinsa nähden?
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Siis kampiakselin kiilaa meinasin. Sehän on kirjan kuvassakin alaspäin.
Täytyy vain se ykk kohta etsiä.
Nyt merkit on ihan miten satuu.
Täytyy vain se ykk kohta etsiä.
Nyt merkit on ihan miten satuu.
-
- Viestit: 221
- Liittynyt: Ma Helmi 19, 2018 6:29 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
No ei ne merkit minusta nyt ihan miten sattuu ole, mutta siihen kirjan kuvaan nähden ne on 180 astetta pielessä. Jos ne on tasan 180 astetta pielessä, niin venttiilit ei osu mäntiin. Tämä nyt kyllä tosiaan viittaisi siihen, kuten Tumppi 865 totesi, että nokka-akselin ketjupyörä on laitettu 180 astetta pieleen. Se näyttäisi kyllä onnistuvan. Ilmeisesti myös syöttöpumpun hammaspyörää on pyöräytetty se sama 180 astetta akseliinsa nähden, jolloin on saatu syöttö pysymään kohdillaan. En usko, että ajoitus olisi onnistunut hyppäämään noin tarkasti 180 astetta.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Laitoin ketjun paikalleen ihan tuollaisenaan ja edelleenkin venttiilit "naksuu", eli taitaa jo vähän ota mäntään kiinni??
No tein tuon YouTube ohjeen mukaan ja piti keinut löysätä että nokkaa sai pyöriteltyä oikeaan asentoon.
Nyt ne minun mielestä on oikein ja ei naksu venttiilit, vaan pyörii ihan nätisti nyt
Seuraavaksi täytyy laittaa koppa paikalleen ja kiristää ketju.
Taidan laittaa sen pelkän paperitiivisteen ilman silikonia, jos joutuukin jostain syystä avaamaan vielä.
Sitten venttiilien säätö + loput romppeet kasaan.
No tein tuon YouTube ohjeen mukaan ja piti keinut löysätä että nokkaa sai pyöriteltyä oikeaan asentoon.
Nyt ne minun mielestä on oikein ja ei naksu venttiilit, vaan pyörii ihan nätisti nyt
Seuraavaksi täytyy laittaa koppa paikalleen ja kiristää ketju.
Taidan laittaa sen pelkän paperitiivisteen ilman silikonia, jos joutuukin jostain syystä avaamaan vielä.
Sitten venttiilien säätö + loput romppeet kasaan.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Voisikko joku vahvistaa että kuvat näkyy?
On hieman ollut ongelmia tiedostojen oikeuksien kanssa tuolla palvelimella.. jos ne nyt
On hieman ollut ongelmia tiedostojen oikeuksien kanssa tuolla palvelimella.. jos ne nyt
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Kyllä näkyy nippusiteet nyt
-
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Kiertokangen pultit kirjan mukaan 9,0-9,7 kpm.Machist kirjoitti: ↑Ke Helmi 09, 2022 7:50 am Nyt alkaa olla osat hyllyssä ja pitäisi aloittaa kasaaminen/säätäminen.
1. Pitäisi vain keksiä miten tuo ketjun kireys säädetään?
tuo kiristin ei painu jousivoimalla ketjua vasten vaan siitä poispäin? tässäkin on nippareilla painatettu se ketjulle:
https://www.youtube.com/watch?v=l0N7MYEijgI
Mistä tietää että se on oikealla kireydellä? Se yksi kurkistusluukku on, mutta ei siitä ketjua oikein näe.
2. mikähän lienee kiertokankien alapään pulttien momentti?
En ole vielä kasannut liuskojen tarkistuksen jäljiltä oikeaan tiukkuuteen.
Venttiilivälykset taisi olla merkattuna koppaan, jos oikein muistan.
Syyläristä ei ole vielä kuulunut mitään, joten sen tuomiota jännitän.
Imuputki on vielä etsimättä ja tilaamatta.
NUFFIELD 10/60 vm-65
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Nyt alkaa olla kone kasassa.
Kelpaiskohan tuohon ihan tuo Diesel Basic 10w-30 koneeseen?
Jäähdytysnesteet näyttää olevan sinistä alunperin.
Ilmanpuhdistimeen käy varmaan ihan tuo moottoriöljy?
Syylärin pitäisi saapu tällä viikolla takaisin ja yllätykseksi siitä ei löytynytkään reikää??
Koeponnistettu ja tarkastettu.
Kelpaiskohan tuohon ihan tuo Diesel Basic 10w-30 koneeseen?
Jäähdytysnesteet näyttää olevan sinistä alunperin.
Ilmanpuhdistimeen käy varmaan ihan tuo moottoriöljy?
Syylärin pitäisi saapu tällä viikolla takaisin ja yllätykseksi siitä ei löytynytkään reikää??
Koeponnistettu ja tarkastettu.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Näköjään tuon sinisen nesteen voi korvata vihreällä nesteellä.
Sitä taitaa olla pönttö tallissa.
Diesel Basic 10w-30 koneeseen ja ilmansuodatimeen samaa, kunhan pesen ensin löpöllä vuosikymmenien töhnät pois.
Jäähdyttimen saan viikonlopuksi ja enää tartteis käyttää vesipumppu sorvissa.
Sitä taitaa olla pönttö tallissa.
Diesel Basic 10w-30 koneeseen ja ilmansuodatimeen samaa, kunhan pesen ensin löpöllä vuosikymmenien töhnät pois.
Jäähdyttimen saan viikonlopuksi ja enää tartteis käyttää vesipumppu sorvissa.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Melkein tämäkin eteni, vaan heti alkoi vastustaa.
Pumppu käytetty sorvissa:
Tiiviste oli vähän turhankin tiukka menemään, mutta meni lopulta paikalleen.
Akseli on keskeltä paksumpi kuin päistä??
Sitten alkoikin ongelmat.
Tiiviste on liian korkea ja tuohon pitäisi jäädä 2mm rako ja hieman liikevaraa (tiivisteen jouseen)
Nyt sitten on noin iso rako vaikka tiiviste on kasaan painettuna.
Näköjään tiivistettä on saatavilla pariakin eri mallia. Tämä minun tiiviste on ilmeisesti uuteen malliin
Vanhan mallinen tiiviste on matalampi: https://www.silverfoxtractorspares.com/ ... -181-p.asp
Täytyy tuo tiiviste irroitaa väkivalloin, kun ei se enää suosiolla liiku mihinkään ja koettaa etsiä sopiva jostain.
Uudet laakerit on pumpun pesän aavistuksen liian väljät ja akselin puolelle taas liian tiukka.
Uusia alkuperäisiä ei taida saada mistään ja nämäkin oli tuumakoon laakerit, jotka tähän tilasin.
Pumppu käytetty sorvissa:
Tiiviste oli vähän turhankin tiukka menemään, mutta meni lopulta paikalleen.
Akseli on keskeltä paksumpi kuin päistä??
Sitten alkoikin ongelmat.
Tiiviste on liian korkea ja tuohon pitäisi jäädä 2mm rako ja hieman liikevaraa (tiivisteen jouseen)
Nyt sitten on noin iso rako vaikka tiiviste on kasaan painettuna.
Näköjään tiivistettä on saatavilla pariakin eri mallia. Tämä minun tiiviste on ilmeisesti uuteen malliin
Vanhan mallinen tiiviste on matalampi: https://www.silverfoxtractorspares.com/ ... -181-p.asp
Täytyy tuo tiiviste irroitaa väkivalloin, kun ei se enää suosiolla liiku mihinkään ja koettaa etsiä sopiva jostain.
Uudet laakerit on pumpun pesän aavistuksen liian väljät ja akselin puolelle taas liian tiukka.
Uusia alkuperäisiä ei taida saada mistään ja nämäkin oli tuumakoon laakerit, jotka tähän tilasin.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Vesipumpun tiiviste osoittautuikin haasteeksi.
Tilannut muutaman oikeilla mitoilla ja tulee aina tuo sama, mikä IKH:lla.
LH-osalta tarkastivat mitat ja sieltä löytyy vanhaa varastoa.
Mitat:
Water pump Seal (17.5mm high)
Fits 36.5mm hole in the water pump housing
Centre hole 18.5mm
Height uncompressed 17.5mm
Height Compressed 13.4mm
Laakerit sain sovitettua paikalleen ja kun ne on hieman väljät pesään, niin laitan laakerilukitteen kanssa.
Vai onko ideaa, miten muuten ne saisi tarttumaan? nyt pyörii varmasti ulkokoolikin pesässä.
Tästä se kasautuu hiljalleen:
Johdot on mallia rapeat. Aloin tänään purkamaan ja uusin kaikki.
Mikä tämän tarkoitus on?
Takana on hana ja putki, joka menee imusarjaan.
Sitten on tuo tyhjä paikka, josta ilmeisesti uupuu jotakin?
Tälle öljynpainemittarin vieressä olevalle namiskalle en myöskään keksi, etä mitä se tekee?
Saa vedettyä ulos, mutta palautuu heti takaisin itsekseen
Tilannut muutaman oikeilla mitoilla ja tulee aina tuo sama, mikä IKH:lla.
LH-osalta tarkastivat mitat ja sieltä löytyy vanhaa varastoa.
Mitat:
Water pump Seal (17.5mm high)
Fits 36.5mm hole in the water pump housing
Centre hole 18.5mm
Height uncompressed 17.5mm
Height Compressed 13.4mm
Laakerit sain sovitettua paikalleen ja kun ne on hieman väljät pesään, niin laitan laakerilukitteen kanssa.
Vai onko ideaa, miten muuten ne saisi tarttumaan? nyt pyörii varmasti ulkokoolikin pesässä.
Tästä se kasautuu hiljalleen:
Johdot on mallia rapeat. Aloin tänään purkamaan ja uusin kaikki.
Mikä tämän tarkoitus on?
Takana on hana ja putki, joka menee imusarjaan.
Sitten on tuo tyhjä paikka, josta ilmeisesti uupuu jotakin?
Tälle öljynpainemittarin vieressä olevalle namiskalle en myöskään keksi, etä mitä se tekee?
Saa vedettyä ulos, mutta palautuu heti takaisin itsekseen
-
- Viestit: 2067
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Nuppi hehkun nuppi, ja kigass-pumpulla ruiskutetaan siihen kuumennettuun hehkutulppaan löpöä vetämällä sylinteri ulos, ja sitten iskemällä sisään. Kigass pumpun säiliö vaan näkyy puuttuvan, joten remontoitavaa riittää.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Miksihän sille on oma säiliö? No se kuitenkin puuttuu ja nyt kun tarkemmin katsoin niin hehkulle ei mene edes johtoa.
On se kuitenkin käyntiin lähtenyt ilmankin..
On se kuitenkin käyntiin lähtenyt ilmankin..
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Mulle on tulossa yhden kiinteistökaupan mukana tollanen TEF:i vuosimallia 55. Siitäkin näkyy puuttuvan se säiliö, mutta putki tulee tankilta tohon gikas-systeemiin. Olisko sitten niin, että viimesissä ei olis enää ollenkaan sitä säiliötä? Sen verran kokeilin, että käyntiin lähtee helpon oloisesti ilman hehkuakin. Jakoketju rallattaa, kampiakselin takastefa suorastaan lorottaa moottoriöljyä, vasen takavanne öljyssä, eturenkaat vuotaa. Tommoset remontit siihen olis tehtävä, ennenkun sillä voi jottain tehdä.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 2067
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Meillä on loppupään malleja, ja oma säiliö on.kalvaana kirjoitti: ↑To Huhti 14, 2022 9:45 am Mulle on tulossa yhden kiinteistökaupan mukana tollanen TEF:i vuosimallia 55. Siitäkin näkyy puuttuvan se säiliö, mutta putki tulee tankilta tohon gikas-systeemiin. Olisko sitten niin, että viimesissä ei olis enää ollenkaan sitä säiliötä? Sen verran kokeilin, että käyntiin lähtee helpon oloisesti ilman hehkuakin. Jakoketju rallattaa, kampiakselin takastefa suorastaan lorottaa moottoriöljyä, vasen takavanne öljyssä, eturenkaat vuotaa. Tommoset remontit siihen olis tehtävä, ennenkun sillä voi jottain tehdä.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Alkaa olla sähköt uusittu.
Akun piuhoja ihmettelen.
kaksi akkupaikkaa joissa toinen on "sillattu", eli akun johdot on yhdessä.
Toisella puolella on ollut akku, mutta en saa kengistä selvää kumpi on plussa? molemmat on mitoiltaan miinusnapaan sopivia.
Onko tämä nyt normaali miinus maihin vai toistepäin?
Akun piuhoja ihmettelen.
kaksi akkupaikkaa joissa toinen on "sillattu", eli akun johdot on yhdessä.
Toisella puolella on ollut akku, mutta en saa kengistä selvää kumpi on plussa? molemmat on mitoiltaan miinusnapaan sopivia.
Onko tämä nyt normaali miinus maihin vai toistepäin?
-
- Viestit: 6695
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Olisiko alkuaan ollut kaksi 6 voltin akkua sarjassa (12 V sähköt) ja korvattu yhdellä 12 V akulla.Machist kirjoitti: ↑To Huhti 28, 2022 12:51 pm Alkaa olla sähköt uusittu.
Akun piuhoja ihmettelen.
kaksi akkupaikkaa joissa toinen on "sillattu", eli akun johdot on yhdessä.
Toisella puolella on ollut akku, mutta en saa kengistä selvää kumpi on plussa? molemmat on mitoiltaan miinusnapaan sopivia.
Onko tämä nyt normaali miinus maihin vai toistepäin?
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Näin vähän minäkin arvelin.Olisiko alkuaan ollut kaksi 6 voltin akkua sarjassa (12 V sähköt) ja korvattu yhdellä 12 V akulla.
Kytkeekö tuohon nyt sittan akun ihan oikeinpäin? Meinasin laittaa uuden maajohdon ja suoraan runkoon tuohon akun luokse.
Eli miinus maihin?
-
- Viestit: 6695
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Alkuaan on pikkufergussa ollut 6 V plusmaadoitettu sähköjärjestelmä.
Viisaammat kertokoot onko uudemmissa muuttunut muukin kuin jännite. Täällä on ainakin keskusteltu latureiden napaisuuden muutoksesta kun on vaihdettu miinusmaadoitetuksi.
Viisaammat kertokoot onko uudemmissa muuttunut muukin kuin jännite. Täällä on ainakin keskusteltu latureiden napaisuuden muutoksesta kun on vaihdettu miinusmaadoitetuksi.
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Plussa maadotus on ollu harmikissa aina.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: anzu63, Bing [Bot], Google [Bot], Mika 82 ja 65 vierailijaa