Ferguson TE-F-20 projekti
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 1:06 pm
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Etukehto on 3 ruuvilla kiinni molemmilta puolilta. Löysää niitä vähä ja nostata tunkilla öljypohjan etureunasta niin saat vähä enemmän tilaa.
Jos jotain ei voi ostaa, täytyy se tehdä itse.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Kyllähän sen saa ku löysyttää etukehdon, mutta ei kovin huoltoystävällinen tapa
Ei se vaan sovi..
Ihan suosiolla lähti tuo etuosa irti.
Onkohan tuo keinun holkki/laakeri tarkoitus olla miten tiukka? siinä on väljää aika reilusti. pitää vielä tukia onko tuo laakerihollkki liikkunut paikaltaan ja se estää esim tuon hihnan vaihdon.
Mietin myös että pitäisikkö pykälän verran levittää etuakselia, kun nyt on kapeimmassa asennossaan? vaikuttaako miten ohjaukseen?
Homma jäi kesken, enkä päässyt jakopäätä avaamaan, kun kampiakselin hihnapyörän pulttiin ei löytynyt sopivaa hylsyä.
Näyttää olevan 36.6mm eli onko se 1 7/16 tuumahylsy?
Täytyy käydä maanantaina IKH:lla etsimässä ja samalla ottaa se pulttimopo, kun tuskin tuota muuten saa auki.
Olisi tuo koko mutteri uusilla, kun kammen "hahlot" on murtuneet pois. Saakohan tuota suomesta mistään uutta?
Ei se vaan sovi..
Ihan suosiolla lähti tuo etuosa irti.
Onkohan tuo keinun holkki/laakeri tarkoitus olla miten tiukka? siinä on väljää aika reilusti. pitää vielä tukia onko tuo laakerihollkki liikkunut paikaltaan ja se estää esim tuon hihnan vaihdon.
Mietin myös että pitäisikkö pykälän verran levittää etuakselia, kun nyt on kapeimmassa asennossaan? vaikuttaako miten ohjaukseen?
Homma jäi kesken, enkä päässyt jakopäätä avaamaan, kun kampiakselin hihnapyörän pulttiin ei löytynyt sopivaa hylsyä.
Näyttää olevan 36.6mm eli onko se 1 7/16 tuumahylsy?
Täytyy käydä maanantaina IKH:lla etsimässä ja samalla ottaa se pulttimopo, kun tuskin tuota muuten saa auki.
Olisi tuo koko mutteri uusilla, kun kammen "hahlot" on murtuneet pois. Saakohan tuota suomesta mistään uutta?
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 1:06 pm
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Kovasti on eri näköinen kuin mulla. Varmaan pulttejakin liikkunut tarvikkeena erilaisia. Uutena en ole niitä nähnyt edes ulkomailta. Aina voi hitsata vähä lisää. Mutta voin suosista sanoa että diesel fergua ei tuolla kammella kyllä käynnistellä.
Keinun holkki ja pusla on uutenakin hieman väljä, eikä kuluminen haittaa kunhan pusla ei ole kulunut puhki. Täysin tivistä tuosta ei saa tehdä, muuten ei keinu toimi oikein koska tukiraudat menee laatikon kylkeen.
Keinun holkki ja pusla on uutenakin hieman väljä, eikä kuluminen haittaa kunhan pusla ei ole kulunut puhki. Täysin tivistä tuosta ei saa tehdä, muuten ei keinu toimi oikein koska tukiraudat menee laatikon kylkeen.
Jos jotain ei voi ostaa, täytyy se tehdä itse.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Voisihan noihin kulmiiin vähän täytettä hitsata ja muotoilla uusiksi. Tuskin sitä kammella käynnistellään.
Onko tuossa kumman kätinen kierre?
Jos tänään saisin oikean kokoisen hylsyn ja pulttikoneen niin pääsee aukomaan.
Kyllä se pusla taisi olla ihan kunnossa, joten täytyy vaan rasvata hyvin kasatessa. Nyt oli täysin kuiva.
Onko tuossa kumman kätinen kierre?
Jos tänään saisin oikean kokoisen hylsyn ja pulttikoneen niin pääsee aukomaan.
Kyllä se pusla taisi olla ihan kunnossa, joten täytyy vaan rasvata hyvin kasatessa. Nyt oli täysin kuiva.
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Kammen kiertosuunnasta voi päätellä, että ihan normaali pultti. Tuskin niin tiukalla tuollanen mutteri, että sen kummempia pulttipyssyjä tarvii!? Pistää avaimen paikallee, ja kumauttaa halolla varteen, niin siinä on tarvittava pulttipyssy.
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
[quote
Kyllä se pusla taisi olla ihan kunnossa, joten täytyy vaan rasvata hyvin kasatessa. Nyt oli täysin kuiva.
[/quote]
Seon tippakannulla voideltavaksi suunniteltu se keskitappi vaan harvapa taitaa niin tehdä.
Kyllä se pusla taisi olla ihan kunnossa, joten täytyy vaan rasvata hyvin kasatessa. Nyt oli täysin kuiva.
[/quote]
Seon tippakannulla voideltavaksi suunniteltu se keskitappi vaan harvapa taitaa niin tehdä.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Nyt oli hyvä syy vakuutella itselle että se pulttipyssy on oltava..No sen hankin, mutta sopiva hylsy puuttuu.
Mitta on 36,7 noin joten joku tuumakoko tuo kai on? Kärsiiköhän tuota avata 37mm hylsyllä?
Sekin taitaa olla tilaustavaraa ja äkkiä hakemalla ei kovin yleinen..??
Mitta on 36,7 noin joten joku tuumakoko tuo kai on? Kärsiiköhän tuota avata 37mm hylsyllä?
Sekin taitaa olla tilaustavaraa ja äkkiä hakemalla ei kovin yleinen..??
-
- Viestit: 2249
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Noin isoissa ei ihan pieni välys haittaa,joten 37 uskaltaa käyttää varmasti,jos ei muuta ole tarjolla,niin saattaisin kokeilla jopa 38 kuusikanttisella hylsyllä.Machist kirjoitti: ↑Ti Tammi 11, 2022 7:58 am Nyt oli hyvä syy vakuutella itselle että se pulttipyssy on oltava..No sen hankin, mutta sopiva hylsy puuttuu.
Mitta on 36,7 noin joten joku tuumakoko tuo kai on? Kärsiiköhän tuota avata 37mm hylsyllä?
Sekin taitaa olla tilaustavaraa ja äkkiä hakemalla ei kovin yleinen..??
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
38mm on ihan liian väljä, joten en kokeile kun pitäisi saada ehjänä irti
Täytyypä vielä kysellä löytyykö paikallisista 37mm hylsyä.
Eilen kiireessä ostin oikean hylsyn ja kotona huomasin että se olikin 27mm
Olikin liian helppoa taas..
Täytyypä vielä kysellä löytyykö paikallisista 37mm hylsyä.
Eilen kiireessä ostin oikean hylsyn ja kotona huomasin että se olikin 27mm
Olikin liian helppoa taas..
-
- Viestit: 499
- Liittynyt: Ma Syys 10, 2012 10:17 pm
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 499
- Liittynyt: Ma Syys 10, 2012 10:17 pm
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Ihan tavallisella millisellä hylsyllä ja startilla aukasin omasta fegusta, sipase vähän vingulla pois niin 36 menee, mitä tuon kans montaa päivää hieromaan
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 1:06 pm
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Ei nuo yleensä ole harmaissa tiukalla. Itse taisin avata jakoavaimella
Jos jotain ei voi ostaa, täytyy se tehdä itse.
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: La Joulu 26, 2020 9:06 pm
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Joko olet kokeillut jokaisen runkolaakerin ja kiertokangen alapään laakerin ERIKSEEN ?
Mistä se lonkkasu veivillä pyöritettäessä oli peräisin?
PLASTIGAUGE välysmittanauhaa tyrkytän laakerivälysten asialliseen mittaamiseen. Jokainen kaula kannattanee mitata kun on noinkin auki kone. Ettei tulisi aivan tarpeettomasti laakeriliuskoja vaihdettua ...
Venttiileistä jotakin mainitsit, mutta en oikein löytänyt tarkkoja tietoja siitä että olitko jo ottanut venttiilikopan pois ja kokeillut jokaisen venttiilin täyden liikkeen erikseen kun kunkin sylinterin mäntä vuorollaan on kampiakselista kääntäen saatettu riittävän kauas venttiilin tieltä?
Kampiakselin nokkamutteriin veivin kiinnitysnokat kannattaa täyttää hitsillä ja muotoilla kunnollisesti niin että veivi ei lipsahda kun riskisti veivaa.
Minulla on saman värinen, mutta TED20, ja nyt on kesänä hankittu erillinen ryömintävaihdelaatikkokin (mallia Kurpan konepaja) menossa kevättalven aikana vähitellen paikoilleen ...
Mistä se lonkkasu veivillä pyöritettäessä oli peräisin?
PLASTIGAUGE välysmittanauhaa tyrkytän laakerivälysten asialliseen mittaamiseen. Jokainen kaula kannattanee mitata kun on noinkin auki kone. Ettei tulisi aivan tarpeettomasti laakeriliuskoja vaihdettua ...
Venttiileistä jotakin mainitsit, mutta en oikein löytänyt tarkkoja tietoja siitä että olitko jo ottanut venttiilikopan pois ja kokeillut jokaisen venttiilin täyden liikkeen erikseen kun kunkin sylinterin mäntä vuorollaan on kampiakselista kääntäen saatettu riittävän kauas venttiilin tieltä?
Kampiakselin nokkamutteriin veivin kiinnitysnokat kannattaa täyttää hitsillä ja muotoilla kunnollisesti niin että veivi ei lipsahda kun riskisti veivaa.
Minulla on saman värinen, mutta TED20, ja nyt on kesänä hankittu erillinen ryömintävaihdelaatikkokin (mallia Kurpan konepaja) menossa kevättalven aikana vähitellen paikoilleen ...
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Runkilaakereiden mittaus hankala homma, kun diiselimallissa on runkolaakerit erillisissä limpuissa ja kaiketi se kokonaisuus työnnetään päästä sinne moottoriin. Mutta täystuhohan alkaa aina kiertokangen laakereista, että jos niiden välys on OK, niin kannattaako purkaa koko mottia?
Jakopäästä minä ettisin vikaa tuossa. Siellä jousikuormitteinen kiristinrulla - ei öljynpaineella.
Jakopäästä minä ettisin vikaa tuossa. Siellä jousikuormitteinen kiristinrulla - ei öljynpaineella.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Eilen oli aikaa ja otin jakopään auki.
Sieltähän se vika löytyi.
Video
Ketju vaikuttaa olevan melko ujunut, joten se vaihtoon ainakin.
Sitten pitäisi keksiä, miten tuon rattaan saa nokan päähän istutettua kunnolla, kun kiilaura on vähän kerennyt hakkautua.
Uusi kiila + kova liima väliin?
Uusien rattaiden kuvia katselin ja ei ne paljoa ihmeellisemmiltä näytä. Jos uusi ketju istuu rattaille, niin saa olla.
Laakerit vaikuttaa olevan ihan ok ja samaten muukin kone.
Eiköhän se tulevat ajot kestä ja ei tästä tarkoitus ole uutta tehdä.
Sieltähän se vika löytyi.
Video
Ketju vaikuttaa olevan melko ujunut, joten se vaihtoon ainakin.
Sitten pitäisi keksiä, miten tuon rattaan saa nokan päähän istutettua kunnolla, kun kiilaura on vähän kerennyt hakkautua.
Uusi kiila + kova liima väliin?
Uusien rattaiden kuvia katselin ja ei ne paljoa ihmeellisemmiltä näytä. Jos uusi ketju istuu rattaille, niin saa olla.
Laakerit vaikuttaa olevan ihan ok ja samaten muukin kone.
Eiköhän se tulevat ajot kestä ja ei tästä tarkoitus ole uutta tehdä.
-
- Viestit: 1505
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Yks mahollisuus voisi olla työstää jollain kulunut kiilaura isommaksi ja tehdä kiila joka sopii isoon koloon ja toinen puoli avartamattomaan. Kerran ite tein semmosen kiilan ku oli erikokoset urat ja ihan hyvin onnistu. Kyseessä oli hydraulimoottori. Kiilauraa ehkä vois isontaa vaikka poralla ja jollain "dremelillä". Ehkä
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Ei ne liimat väljässä urassa pelaa.
Joskus hiasesta korjasin väljän kiilauran lyömällä muutaman 5 sentin kolikon uraan ja hitsasin täyettä reunoihin niin sai terävät reunat eikä hitsisaumat mennyt kiilauraan. Sitten vaan kolikot pois, vähän lamelilaikkaa ja viilalla viimeistely.
Tämän jälkeen voi halutessaan sitten sen kiilan liimata.
Ja varmaan on hihnapyörä kans vaihettava kun päässyt hakkaamaan noin
Joskus hiasesta korjasin väljän kiilauran lyömällä muutaman 5 sentin kolikon uraan ja hitsasin täyettä reunoihin niin sai terävät reunat eikä hitsisaumat mennyt kiilauraan. Sitten vaan kolikot pois, vähän lamelilaikkaa ja viilalla viimeistely.
Tämän jälkeen voi halutessaan sitten sen kiilan liimata.
Ja varmaan on hihnapyörä kans vaihettava kun päässyt hakkaamaan noin
Viimeksi muokannut konty, Pe Tammi 14, 2022 3:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ferguson TE-F-20 projekti
Hyvä vinkki.konty kirjoitti: ↑Pe Tammi 14, 2022 3:39 pm Ei ne liimat väljässä urassa pelaa.
Joskus hiasesta korjasin väljän kiilauran lyömällä muutaman 5 sentin kolikon uraan ja hitsasin täyettä reunoihin niin sai terävät reunat eikä hitsisaumat mennyt kiilauraan. Sitten vaan kolikot pois, vähän lamelilaikkaa ja viilalla viimeistely.
Tämän jälkeen voi halutessaan sitten sen kiilan liimata.
Eihän se loppuunsa montaa täppiä tarvitse kun täyttää nuo reunat.
Jos varovasti mikillä täyttäs ja uusi kiila + rattaan/akselin sovite kun sieltäkin on sisältä uran syönyt.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Semrush [Bot], turilas ja 62 vierailijaa