Monsun Tison VCU EHC-35

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
pjkorkko
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 25, 2015 8:55 pm
Viesti:

Monsun Tison VCU EHC-35

Viesti Kirjoittaja pjkorkko » Ke Heinä 01, 2020 8:12 am

Huddig 960 vm89 etukuormaajan ohjaus menee tuollaisen purkin läpi. Mitä tuo boksi tekee? Jos tuohon tulee vikaa pimeneekö koko etukuormaaja vai meneekö vain osa liikkeistä sekaisin? Osaako tuollaista kukaan korjata tai voiko sen poistaa käytöstä jotenkin?

Arpe
Viestit: 596
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Monsun Tison VCU EHC-35

Viesti Kirjoittaja Arpe » Ke Heinä 01, 2020 10:05 am

Ei sitä voi poistaa. Se on ns. vahvistin, joka muuntaa kahvalta tulevan singnaalin venttiilille sopivaks.
Voi toki hajota sillaikin, että pimenee koko kuormaaja, tai vain yksittäinen liike.
Ei kannata murehtia, jos toimii.

pjkorkko
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 25, 2015 8:55 pm
Viesti:

Re: Monsun Tison VCU EHC-35

Viesti Kirjoittaja pjkorkko » Ke Heinä 01, 2020 10:32 am

Tällä hetkellä kauhan pikalukituksen kiinnimeno ei toimi ja aukaisu melkein sammuttaa koneen.

Kuormaajan alaslaskussa alkaa kone hyytyä jos työntää joystickin täysin eteen.

Takakuokkaa käyttäessä etukauha nousee täysin ylös ennenkuin kuokka nousee jos kellutus päällä. Jos kellutus pois päältä niin nousee vain vähän.
Viimeksi muokannut pjkorkko, To Heinä 02, 2020 8:33 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arpe
Viestit: 596
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Monsun Tison VCU EHC-35

Viesti Kirjoittaja Arpe » Ke Heinä 01, 2020 9:48 pm

Ei oo kovin tuttu peli tuommonen Huddiggi. Kääntykös tässä kahvat penkin mukana ympäri siten, että etukuormaajan kahva toimii takana ollessaan toisena kaivuvipuna?

pjkorkko
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 25, 2015 8:55 pm
Viesti:

Re: Monsun Tison VCU EHC-35

Viesti Kirjoittaja pjkorkko » To Heinä 02, 2020 8:35 am

Ohjaimet on tiukasti hytissä kiinni. Kuokan joystickit takana ja kuormaimen ohjain etupuolella. Penkissä ei käänny mitään mukana.

pjkorkko
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 25, 2015 8:55 pm
Viesti:

Re: Monsun Tison VCU EHC-35

Viesti Kirjoittaja pjkorkko » Pe Heinä 03, 2020 2:52 pm

Löytyykö keltään tai onko kellään tietoa tuon monsuuni boksin kytkennästä? Saattaisi auttaa vianetsinnässä. Minähän en nuista mitään käsitä mutta jos vaikka joku tuttu tai kylänmies ymmärtäisi moisten päälle jotakin.

ISB325
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Marras 10, 2014 9:21 pm
Viesti:

Re: Monsun Tison VCU EHC-35

Viesti Kirjoittaja ISB325 » Ti Heinä 07, 2020 10:51 pm

pjkorkko kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 2:52 pm
Löytyykö keltään tai onko kellään tietoa tuon monsuuni boksin kytkennästä? Saattaisi auttaa vianetsinnässä. Minähän en nuista mitään käsitä mutta jos vaikka joku tuttu tai kylänmies ymmärtäisi moisten päälle jotakin.
On tietoa kytkennästä ja on noita korjattukin. Omissa koneissa ollut myös mutta modernisoinnin myötä menneet kiertoon. Monsuunin esiohjausventtiileitä ja suuntaventtiilin osia löytyy jos tarvetta. Ei huolta, se boxi on niin yksinkertainen että jos ominaisuudet riittää niin sen kanssa pärjää kyllä 😊👍

ISB325
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Marras 10, 2014 9:21 pm
Viesti:

Re: Monsun Tison VCU EHC-35

Viesti Kirjoittaja ISB325 » Ti Heinä 07, 2020 10:56 pm

pjkorkko kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 8:12 am
Huddig 960 vm89 etukuormaajan ohjaus menee tuollaisen purkin läpi. Mitä tuo boksi tekee? Jos tuohon tulee vikaa pimeneekö koko etukuormaaja vai meneekö vain osa liikkeistä sekaisin? Osaako tuollaista kukaan korjata tai voiko sen poistaa käytöstä jotenkin?
Jos vikaantuu, pimenee koko kuormaaja tai käy erittäin hankalaksi käyttää, pomppuiseksi on/off- tyyliseksi.. Kaikkiin liikkeisiin vaikuttaa.

Arpe
Viestit: 596
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Monsun Tison VCU EHC-35

Viesti Kirjoittaja Arpe » Ke Heinä 08, 2020 5:14 pm

pjkorkko kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 10:32 am
Tällä hetkellä kauhan pikalukituksen kiinnimeno ei toimi ja aukaisu melkein sammuttaa koneen.

Kuormaajan alaslaskussa alkaa kone hyytyä jos työntää joystickin täysin eteen.

Takakuokkaa käyttäessä etukauha nousee täysin ylös ennenkuin kuokka nousee jos kellutus päällä. Jos kellutus pois päältä niin nousee vain vähän.
Kinkkinen juttu ilman hydraulikaaviota sekä vierellä olevaa potilasta. Eli melkopitkälti olettamuksia ja arvailua.
Säätötilavuushydrauliikallahan tuo on? Uskoisin, Huddig on ollu aina aikaansa edellä.
Mitenkähän tuo kellunta on tehty? Tuskin kuormaajan nostokaran kautta, veikkaisin erillisiä sähkökäyttöisiä venttiilejä.
Eli etukuormaajan lohkon P porttiin nousee paine samalla kun takakuokkaa nostetaan, näin kuuluu tapahtua. Etukuormaajan lohkon kuuluisi olla "umpipullo" jos mihinkään sen toimintoon ei kosketa. Ilmeisesti noston kara ei nyt ole täysin keskellä, tai karalla on vuoto, jos kuormaaja pyrkii nousemaan aina lohkon saadessa painetta.
Jos kara ei olisi keskellä, eli nolla-asennossa, pitäis kuormaajan nousta hiljalleen, kun kone on käynnissä, koska karan epäkeskeisyys herättäis samalla myös pumppua.
Tuo kuormaimen vähäinen nousu tuntuis vuodolta karalla, koska ilmeisesti paluuöljy ei pääse pois sylinterien varren puolelta ja paluupuolen paineennousu pysäyttää aisojen nousun ylemmäs.
Kellunnan ollessa päällä kelluntatoiminto avaa sylintereiltä tiehyeen tankkiin ja öljy pääsee männän yläpuolelta vapaasti tankkiin ja aisat pääsevät nousemaan ylös asti.
Toisaalta kelluntatoiminnon pitäsi torpata koko aisojen nousu, mutta ei välttämättä, kone ja valmistajakohtaisia eroja löytyy.

Kelluntatoiminnon kummittelu vois olla syyllinen myös koneen hyytymiseen aisoja alas laskettaessa. Etukuormaajan venttiililtä voi myös löytyä jälleentäyttöventtiili, joka päästää öljyä suoraan nostosylinterien männän alapuolelta yläpuolelle kuormaajaa nopeasti alas laskettaessa. Ongelmat tässä vois myös häiritä pumpun ohjausta nopeassa aisojen laskussa.

Eli vika ei välttämättä ole Tisonissa, voi olla myös venttiililohkolla.
Huddiggi on aina ollu esdistyksellinen kone hienoine toimintoineen, mut samaan pakettiin tulee ajanmittaan myös haastavia vikoja.

pjkorkko
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 25, 2015 8:55 pm
Viesti:

Re: Monsun Tison VCU EHC-35

Viesti Kirjoittaja pjkorkko » Ke Heinä 08, 2020 8:03 pm

Pieni veikkaus venttiilivialle. Tisonin sähköboksin sammuttaminen ei vaikuta mitenkään.

Kuormaajan venttiilipakettia pitäisi muutenkin tutkia. Kauhan lukituksen venttiilille tulee sähköä mutta mitään ei tapahdu, olisko Kela sökönä.

Lukituksen aukaisu taas nostaa myös kauhaa jos kellutus päällä, jos ei kellutusta niin kuormaaja nousee vähän aivan kuin ottaisi löysät pois.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: beetu, Google [Bot] ja 19 vierailijaa