Miks pitäis lähteä käyntii hydrauliikka paineistettuna?Oudointa tuossa on silti että jos se on pohjaan painettuna niin ei jaksa lähteä käyntiin kun kokeilin kerran pienessä pakkasessa.
Kubota kh60 huoltoa
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
En tiedä luulin että silti voisi lähteä... Toki vastus taitaa olla aika paljom isompi kun lähdöissä on pelkät tulpat eikä läpivirtausta.Tumppi 865 kirjoitti: ↑Su Huhti 19, 2020 5:21 pmMiks pitäis lähteä käyntii hydrauliikka paineistettuna?Oudointa tuossa on silti että jos se on pohjaan painettuna niin ei jaksa lähteä käyntiin kun kokeilin kerran pienessä pakkasessa.
https://photos.app.goo.gl/dLuroq42UJZDxddk9
Mitäs nuo varoitusvalot kertoo ja mikä tuo yksi toimimaton valo on?
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Ylin lienee ilmansuodattimen tukkosuuden ilmasin. Toinen latauksen, kun näyttää akun kuvalta!? Kolmas jäähytysnesteen alhanen taso. Neljäs polttoaineen vähänen määrä, tai jotain siihen liittyvää!? Viides joka ei pala, moottoriöljyn vähäinen paine.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Ilmansuodattimen jälkeiseltä tunnistimelta toinen johto on poikki.
Kai tuo voisi latauksen valo tosiaan olla.
En ole varma,mutta mielestäni jäähdytysnesteellä ei tainnut näkyä muualla anturia paitsi paisuntasäiliössä. Eikös tuossa ole sellainen vaara että jos jäähdytysletku hajoaa niin vedet pihalle mutta ei ime paisuntasäiliöstä nestettä tilalle eikä varoitusvalo syty?
Tuo on polttoaineen joo.
Täytyy tutkia tuota öljynpainevalon ongelmaa.
Äsken ehkä kevyttä huohotusta oli kun käynnissä taskulampulla katsoin. Johtuu varmaan edellisen öljynvaihdon ylitäytöstä? Noin 1 cm yli ylärajan. Valui todella hitaasti kun pakkasella lisäsin öljyt kylmään koneeseen ja kylmillä öljyillä,luulin odottaneeni valumista tarpeeksi mutta nähtävästi en.
Kai tuo voisi latauksen valo tosiaan olla.
En ole varma,mutta mielestäni jäähdytysnesteellä ei tainnut näkyä muualla anturia paitsi paisuntasäiliössä. Eikös tuossa ole sellainen vaara että jos jäähdytysletku hajoaa niin vedet pihalle mutta ei ime paisuntasäiliöstä nestettä tilalle eikä varoitusvalo syty?
Tuo on polttoaineen joo.
Täytyy tutkia tuota öljynpainevalon ongelmaa.
Äsken ehkä kevyttä huohotusta oli kun käynnissä taskulampulla katsoin. Johtuu varmaan edellisen öljynvaihdon ylitäytöstä? Noin 1 cm yli ylärajan. Valui todella hitaasti kun pakkasella lisäsin öljyt kylmään koneeseen ja kylmillä öljyillä,luulin odottaneeni valumista tarpeeksi mutta nähtävästi en.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Öljynpaineen valon polttimo on ehjä. Vaihdoin polttimot keskenään polttoaineen varoituksesta ilman vaikutusta.
Öljynpaineanturi taitaa olla tuo moottorin takana kannessa oleva. Siinä on johto kiinni ja siitä lähtee suojakuoren sisälle jossa kulkee muutama muukin johto ja menee hyttiin sisään. Täytyy huomenna purkaa mittaristo uudestaan.
Voiko tuo öljynpaine anturi hajota niin ettei sytytä ollenkaan valoa?
Ja enkös pääsisi testaamaan mittariston ja johdon toiminnan liittämällä öljynpaineanturin suoraan maihin? Anturi on yhdellä johdolla.
Olipa hyvä että tutkin muitakin johtoja,löytyi katon rajasta pyyhkijän johtojen seasta kuorittu johto jossa on virta aina virtojen ollessa päällä. No siitä saankin huomenna tehtyä tupakansytyttimelle uuden virtajohdon tai usb laturille.
Öljynpaineanturi taitaa olla tuo moottorin takana kannessa oleva. Siinä on johto kiinni ja siitä lähtee suojakuoren sisälle jossa kulkee muutama muukin johto ja menee hyttiin sisään. Täytyy huomenna purkaa mittaristo uudestaan.
Voiko tuo öljynpaine anturi hajota niin ettei sytytä ollenkaan valoa?
Ja enkös pääsisi testaamaan mittariston ja johdon toiminnan liittämällä öljynpaineanturin suoraan maihin? Anturi on yhdellä johdolla.
Olipa hyvä että tutkin muitakin johtoja,löytyi katon rajasta pyyhkijän johtojen seasta kuorittu johto jossa on virta aina virtojen ollessa päällä. No siitä saankin huomenna tehtyä tupakansytyttimelle uuden virtajohdon tai usb laturille.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Laitoin öljynpaineanturin päähän johon johtokin tulee kiinni valokynän hauenleuoilla kiinni ja kynän tyrkkäsin pakoputken klemmarin väliin. Nyt syttyi valokynään valo ja mittaristoon himmeästi öljynpainevalo.
Eli anturi uusiksi?
Eli anturi uusiksi?
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Yksinäinen smalltalk jatkuu:
Kysymystä käyntiin lähdön vaikeudesta.
Kerran aiemmin teki vastaavalla tavalla,että ei jaksa käynnistyä. Silloin oli seissyt 2-3 viikkoa jonka aikana olin vähän huoltanut konetta. Yritti vähän käydä mutta ei jaksanut jäädä käyntiin. Se voi olla että silloin ongelma oli kun oli kauhan kipin hydrauliikka päällä joka on tulpattuna sekä oli muutama aste pakkasta muistaakseni.
Seuraavana päivänä vaihdoin uudem agm akun sekä toisen maajohdon tein. Koitin ilmata suuttimilta. Kokeilin puolipuristajaa. Ei siltikään käynnistynyt.
Kolmantena päivänä kokeilin kauhan kipin poljinta eri asentoon ja heti lähti käyntiin.
Nyt koneella oli eilen ajettu viimeksi ja tänään ei käynnistynyt. Ei edes lupaillut kuten aiemmalla kerralla.
Eilen illalla purin lattian ja puhaltelin hiekkaa paineilmalla pois sekä lyhensin noita 3 johtoa jotka roikkuivat vapaana ja joihin tulee virta koneen virtojen ollessa päällä. Laitoin näihin johtoihin nyt myös apico jatkoliittimet "tulpaksi" tai varaukseksi jos johonkin tarvii saada virtaa.
K
Tänään kone työnsi pakoputkesta vaaleaa savua joka haisi dieselille mutta ei edes luvannut.
Kokeilin kaasua eri asentoihin ja käytin mittaristoa uudestaan irti josko siellä olisi voinut olla jotain irti vaikka ei tuolle moottorille mielestäni mene sähköä mihinkään joka vaikuttaisi käynnistymiseen.
Kokeilin kaikkia hydrauliikan liikkeitä eri asentoihin mutta mikään ei vaikuttanut.
Koputtelin pumpun kylkeä ja kuuntelin/kokeilin siirtopumppua joka vaikuttaisi toimivan.
Laitoin sitten starttipilottia pienen suihkauksen imusarjaan jonka jälkeen 30 sekunnin hehkutus ja kone käynnistyi kuten aina näitä kahta kertaa lukuunottamatta. 2-3 sekunttia äänestä päätellen kävi pilotilla jonka jälkeen alkoi käymään dieselillä. Otti heti kierroksia ja kävi tasaisesti sekä pystyin sammuttamaan ja käynnistämään uudestaan.
Pumpussa jotain jumissa,kone loppu vai mikä?
Outoa tuossa on että molemmat kerrat tapahtuneet sen jälkeen kun olen koittanut vähän huoltaa konetta,se pitää siis selvästi lopettaa. Kuitenkin 10-15 asteen lämpötilaero näillä kerroilla sekä seisonta aika myös eri.
Eilen ennen sammutusta oli ehkä pientä huohotusta,jonka ajattelin johtuvan pienestä ylitäytöstä viime öljynvaihdossa.
Kokeilisiko tuonne laittaa suuttimen putsausainetta ja jäykempää öljyä?
Kysymystä käyntiin lähdön vaikeudesta.
Kerran aiemmin teki vastaavalla tavalla,että ei jaksa käynnistyä. Silloin oli seissyt 2-3 viikkoa jonka aikana olin vähän huoltanut konetta. Yritti vähän käydä mutta ei jaksanut jäädä käyntiin. Se voi olla että silloin ongelma oli kun oli kauhan kipin hydrauliikka päällä joka on tulpattuna sekä oli muutama aste pakkasta muistaakseni.
Seuraavana päivänä vaihdoin uudem agm akun sekä toisen maajohdon tein. Koitin ilmata suuttimilta. Kokeilin puolipuristajaa. Ei siltikään käynnistynyt.
Kolmantena päivänä kokeilin kauhan kipin poljinta eri asentoon ja heti lähti käyntiin.
Nyt koneella oli eilen ajettu viimeksi ja tänään ei käynnistynyt. Ei edes lupaillut kuten aiemmalla kerralla.
Eilen illalla purin lattian ja puhaltelin hiekkaa paineilmalla pois sekä lyhensin noita 3 johtoa jotka roikkuivat vapaana ja joihin tulee virta koneen virtojen ollessa päällä. Laitoin näihin johtoihin nyt myös apico jatkoliittimet "tulpaksi" tai varaukseksi jos johonkin tarvii saada virtaa.
K
Tänään kone työnsi pakoputkesta vaaleaa savua joka haisi dieselille mutta ei edes luvannut.
Kokeilin kaasua eri asentoihin ja käytin mittaristoa uudestaan irti josko siellä olisi voinut olla jotain irti vaikka ei tuolle moottorille mielestäni mene sähköä mihinkään joka vaikuttaisi käynnistymiseen.
Kokeilin kaikkia hydrauliikan liikkeitä eri asentoihin mutta mikään ei vaikuttanut.
Koputtelin pumpun kylkeä ja kuuntelin/kokeilin siirtopumppua joka vaikuttaisi toimivan.
Laitoin sitten starttipilottia pienen suihkauksen imusarjaan jonka jälkeen 30 sekunnin hehkutus ja kone käynnistyi kuten aina näitä kahta kertaa lukuunottamatta. 2-3 sekunttia äänestä päätellen kävi pilotilla jonka jälkeen alkoi käymään dieselillä. Otti heti kierroksia ja kävi tasaisesti sekä pystyin sammuttamaan ja käynnistämään uudestaan.
Pumpussa jotain jumissa,kone loppu vai mikä?
Outoa tuossa on että molemmat kerrat tapahtuneet sen jälkeen kun olen koittanut vähän huoltaa konetta,se pitää siis selvästi lopettaa. Kuitenkin 10-15 asteen lämpötilaero näillä kerroilla sekä seisonta aika myös eri.
Eilen ennen sammutusta oli ehkä pientä huohotusta,jonka ajattelin johtuvan pienestä ylitäytöstä viime öljynvaihdossa.
Kokeilisiko tuonne laittaa suuttimen putsausainetta ja jäykempää öljyä?
-
- Viestit: 823
- Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:51 pm
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Huoltaminen pitää lopettaa heti . No asiaan, vaikuttaisi hehku vialta jos savua tulee eikä käynnisty. Omassa Kubota U45 kun hehkuttaa niin noin 5 sek kuluttua sammuu hehkun merkkivalo jolloin voi käynnistää. Tässä on joka sylinterille hehkutulpat, taitaa olla pystyasennossa sylinterikannessa. Mittaa tuleeko hehkuille jännitettä.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Unohtui sanoa,että silloin helmikuussa kun kävi sama juttu niin testasin hehkut. 2/3 toimii ainakin,kolmannesta en ole varma.havi kirjoitti: ↑Ma Huhti 20, 2020 5:52 pm Huoltaminen pitää lopettaa heti . No asiaan, vaikuttaisi hehku vialta jos savua tulee eikä käynnisty. Omassa Kubota U45 kun hehkuttaa niin noin 5 sek kuluttua sammuu hehkun merkkivalo jolloin voi käynnistää. Tässä on joka sylinterille hehkutulpat, taitaa olla pystyasennossa sylinterikannessa. Mittaa tuleeko hehkuille jännitettä.
Tässä on hitaat hehkut vielä eli joutuu hehkuttamaan reilusti pidempään. Maahantuonniltakin sanoi että kesällä pilvisellä säällä suotavaa hehkuttaa 10-15 sekunttia
Jotenkin en hehkuihin usko kun ei edes luvannut tänään vaikka kuinka hehkutin.
Polttoainesuodattimen juuri vaihdoin ja sen jälkeen lähti taas normaalisti käyntiin. Vanhassa suodattimessa oli vähän roskaa ja ei sisusta muutenkaan enää puhdas ollut,pintaruostetta paikoin.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Niin voisi kai olla. Nyt oli seisonut vuorokauden ja viimeksi 2-3 viikkoa.
Tällä kertaa en kokeillut ilmata suuttimilta kuten viimeksi jolloin ainetta tuntui kyllä tulevan.
Mikäköhän pumppu tuossa voisi olla kun en merkkiä nähnyt ja mitä vikaa siinä voisi olla että jo toisen kerran teki noin?
Sammutuksen jälkeen laitan kaasun aina puoleen väliin juurikin ettei mitään jäisi jumiin.
Toki nyt molemmilla kerroilla kun näin on käynyt ja olen huoltanut konetta niin olen kaasua joutunut kääntelemään eri asentoihin koneen ollessa sammuksissa.
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
No testaa ne hehkut, tai hehkuta hyppylangalla suoraan akulta sinne kiskoille.
Kyllä ne loputkin ajastaan kuolee ja ilman ei lähde. Yksi voi olla pimeenä mutta jos on toinenkin, niin ei syty. Etukammiokone on vaan semmonen.
Ja jos pyörittää laiskasti niin tarkistus ettei mikään liike ole päällä. Yleisin syy Bobbarin käynnistysongelmiin on päälle jäänyt lisähydrauliikka. Ei vaan startti jaksa pumpata varon ohi, ja samalla vääntää moottoria tarpeeksi rivakasti että lähtisi käyntiin.
Pumppu saattaa olla yhtä puuta lohkon kanssa. Noissa kompaktikoneissa se on aika yleinen ratkaisu. Mutta keep it simple. Aloita hehkuista.
Kyllä ne loputkin ajastaan kuolee ja ilman ei lähde. Yksi voi olla pimeenä mutta jos on toinenkin, niin ei syty. Etukammiokone on vaan semmonen.
Ja jos pyörittää laiskasti niin tarkistus ettei mikään liike ole päällä. Yleisin syy Bobbarin käynnistysongelmiin on päälle jäänyt lisähydrauliikka. Ei vaan startti jaksa pumpata varon ohi, ja samalla vääntää moottoria tarpeeksi rivakasti että lähtisi käyntiin.
Pumppu saattaa olla yhtä puuta lohkon kanssa. Noissa kompaktikoneissa se on aika yleinen ratkaisu. Mutta keep it simple. Aloita hehkuista.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Infrapunamittarilla kaksi ainakin lämpenee. Tuosta yhdestä en taaskaan ollut varma.
Nyt taas laakista käyntiin.
Onkohan sammuksissa kaasun rämpyttely voinut jättää pumpussa jotain jumiin tms koska molemmat kerrat vastaavan jälkeen tapahtunut.
Juuri äsken hain dipper kitin postista. Ajattelin vaihtaa tuon vasta kun kannot on revitty ja on "tarkempien" kaivuuden aika tai ainakaan ei tule tuollaista repimistä jossa kone on kovilla.
Vielä pitäisi löytää tappi ja holkit kohtaan 2 ( ensimmäisen puomin koneen rungon päähän)
Nyt taas laakista käyntiin.
Onkohan sammuksissa kaasun rämpyttely voinut jättää pumpussa jotain jumiin tms koska molemmat kerrat vastaavan jälkeen tapahtunut.
Juuri äsken hain dipper kitin postista. Ajattelin vaihtaa tuon vasta kun kannot on revitty ja on "tarkempien" kaivuuden aika tai ainakaan ei tule tuollaista repimistä jossa kone on kovilla.
Vielä pitäisi löytää tappi ja holkit kohtaan 2 ( ensimmäisen puomin koneen rungon päähän)
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Tuskin siellä mikään jumii jos sillä ajetaan. Ennemmin joku ajopoljin tms. Jää hieman päälle.zukka kirjoitti: ↑Ke Huhti 22, 2020 8:54 pm Infrapunamittarilla kaksi ainakin lämpenee. Tuosta yhdestä en taaskaan ollut varma.
Nyt taas laakista käyntiin.
Onkohan sammuksissa kaasun rämpyttely voinut jättää pumpussa jotain jumiin tms koska molemmat kerrat vastaavan jälkeen tapahtunut.
Juuri äsken hain dipper kitin postista. Ajattelin vaihtaa tuon vasta kun kannot on revitty ja on "tarkempien" kaivuuden aika tai ainakaan ei tule tuollaista repimistä jossa kone on kovilla.
Vielä pitäisi löytää tappi ja holkit kohtaan 2 ( ensimmäisen puomin koneen rungon päähän)
Eikä sillä kaasuvivun asennolla ole juuri mitään virkaa, ellei se ole sammutus asennossa. Keskipakosäätäjä kun on seis, kaasuvivun jousi vetää ruiskutuksen täysille...ja tästä syystä ennenkuin pitkään seisonutta konetta starttaa käyntiin, on hyvä valmistaa että pumpussa sisuskalut on liikkuvaa sorttia. Muuten saattaa olla luvassa jänniä hetkiä kun kone lähtee käyntiin.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Täytyy seurailla ja päivitellä tilannetta jatkuuko oireet jokaisen huollon jäljiltäBj Andy kirjoitti: ↑To Huhti 23, 2020 11:04 pmTuskin siellä mikään jumii jos sillä ajetaan. Ennemmin joku ajopoljin tms. Jää hieman päälle.zukka kirjoitti: ↑Ke Huhti 22, 2020 8:54 pm Infrapunamittarilla kaksi ainakin lämpenee. Tuosta yhdestä en taaskaan ollut varma.
Nyt taas laakista käyntiin.
Onkohan sammuksissa kaasun rämpyttely voinut jättää pumpussa jotain jumiin tms koska molemmat kerrat vastaavan jälkeen tapahtunut.
Juuri äsken hain dipper kitin postista. Ajattelin vaihtaa tuon vasta kun kannot on revitty ja on "tarkempien" kaivuuden aika tai ainakaan ei tule tuollaista repimistä jossa kone on kovilla.
Vielä pitäisi löytää tappi ja holkit kohtaan 2 ( ensimmäisen puomin koneen rungon päähän)
Eikä sillä kaasuvivun asennolla ole juuri mitään virkaa, ellei se ole sammutus asennossa. Keskipakosäätäjä kun on seis, kaasuvivun jousi vetää ruiskutuksen täysille...ja tästä syystä ennenkuin pitkään seisonutta konetta starttaa käyntiin, on hyvä valmistaa että pumpussa sisuskalut on liikkuvaa sorttia. Muuten saattaa olla luvassa jänniä hetkiä kun kone lähtee käyntiin.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Nyt ei käynnistynyt.
Pilotilla käyntiin.
Mittasin hehkut-> ei tullut virtaa
Aloin tutkimaan johtonippua ja sitä heiluttelemalla sai koko koneesta sähköt päälle ja pois.
Putsailin liittimiä ja uusi mittaus-> 8v suunnilleen näytti hehkuille tulevan virtaa.
Voi olla ettei saanut kunnon kontaktia kun jouduin jättämään yleismittarin konehuoneeseen ja lasin läpi katsoa näyttöä kun menin hehkuttamaan. Eikä ole hauenleuka johtoja vaan pelkästään nuo piikkimalliset yleismittarissa.
Pilotilla käyntiin.
Mittasin hehkut-> ei tullut virtaa
Aloin tutkimaan johtonippua ja sitä heiluttelemalla sai koko koneesta sähköt päälle ja pois.
Putsailin liittimiä ja uusi mittaus-> 8v suunnilleen näytti hehkuille tulevan virtaa.
Voi olla ettei saanut kunnon kontaktia kun jouduin jättämään yleismittarin konehuoneeseen ja lasin läpi katsoa näyttöä kun menin hehkuttamaan. Eikä ole hauenleuka johtoja vaan pelkästään nuo piikkimalliset yleismittarissa.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Miksköhän toinen tela pitää tälläistä napsutusta välillä ajon jälkeen?
https://photos.app.goo.gl/tmtf5uUYunxtawZNA
Alkoi joskus tekemään jonka jälkeen laskin telan löysäksi ja kiristin uudestaan eikä sen jälkeen tehnyt tuota ääntä ennen tätä päivää. Telan kireys on tela ilmassa roikotuksessa noin 3cm keskeltä
https://photos.app.goo.gl/tmtf5uUYunxtawZNA
Alkoi joskus tekemään jonka jälkeen laskin telan löysäksi ja kiristin uudestaan eikä sen jälkeen tehnyt tuota ääntä ennen tätä päivää. Telan kireys on tela ilmassa roikotuksessa noin 3cm keskeltä
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Anyone?zukka kirjoitti: ↑Ti Huhti 28, 2020 11:43 am Miksköhän toinen tela pitää tälläistä napsutusta välillä ajon jälkeen?
https://photos.app.goo.gl/tmtf5uUYunxtawZNA
Alkoi joskus tekemään jonka jälkeen laskin telan löysäksi ja kiristin uudestaan eikä sen jälkeen tehnyt tuota ääntä ennen tätä päivää. Telan kireys on tela ilmassa roikotuksessa noin 3cm keskeltä
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Tuo aiempi napsutus voisi liittyä yhteen alapuolen tukirullaan jota aiemmin herkistelin kun ei liikkunut mihinkään ja nyt liikkuu pätkien. Laitoin britteihin kyselyä yhteen firmaan olisiko heillä sellaista ja yhtä yläpuolen rullaa myös varalle.
Kiinassa alibabassa alapuolen rullat alle 50€/kpl mutta minimi tilaus 10kpl.
Kiinassa ebayn kautta rullat 140€/kpl. Ilmainen kuljetus.
Briteissä rullat 80€/kpl. Lisäksi varmaankin postikulut.
Saksassa ebaysta 140€/kpl +75€ postikulut.
Tuli koitettua asentaa kauhan päätyyn uudet holkit ja puslat. 2 puslaa sain laitettua,5-6 puslaa ei lähtenyt irti moskalla.
Uudet tapit laitoin silti. Täytyy varmaan ensi talvena prässissä kokeilla painaa puslat irti ja samalla oikoa banaanirautoja ja sorvata päätyjen kolot pyöreiksi ja tehdä niihin holkit. Tai sitten ostaa uudet banaaniraudat ja H-raudan.
Kiinassa alibabassa alapuolen rullat alle 50€/kpl mutta minimi tilaus 10kpl.
Kiinassa ebayn kautta rullat 140€/kpl. Ilmainen kuljetus.
Briteissä rullat 80€/kpl. Lisäksi varmaankin postikulut.
Saksassa ebaysta 140€/kpl +75€ postikulut.
Tuli koitettua asentaa kauhan päätyyn uudet holkit ja puslat. 2 puslaa sain laitettua,5-6 puslaa ei lähtenyt irti moskalla.
Uudet tapit laitoin silti. Täytyy varmaan ensi talvena prässissä kokeilla painaa puslat irti ja samalla oikoa banaanirautoja ja sorvata päätyjen kolot pyöreiksi ja tehdä niihin holkit. Tai sitten ostaa uudet banaaniraudat ja H-raudan.
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Hitsauskoneella ne lähtee ilman moukarointia! Muutama palko sisäpuolelle, niin jäähtyessää tippuu pois lähes iteksee.2 puslaa sain laitettua,5-6 puslaa ei lähtenyt irti moskalla.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], korsteeni, volvo500 ja 43 vierailijaa