Kubota kh60 huoltoa
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Ei kyllä tuon ikäisessä koneessa kannata pienistä väljistä ressata. Ja yleensäkkin lähes kaikki öljyn välityksellä liikkuvat vehkeet toimii kylmänä huonosti. Eli pitää malttaa käytellä hetki ennenkuin alkaa touhuamaan.
Onko siinä pikakiinnike vai kauha suoraan puomissa kiinni?
Pikakiinnike jampakoituu hitsillä ja rälläkällä, ja puomin tapit uusilla heloilla.
Siellä on moottorin perässä 3 pumppua, jotka ovat täynnä jähmeetä öljyä pakkasella, eli akku on oltava timmissä ja oikea, eli dieselin akku ja kaikki hehkut ehjiä tai muuten homma on kuin itkis,hässis, ja ajattelis omaa kuolemaansa.
Onko siinä pikakiinnike vai kauha suoraan puomissa kiinni?
Pikakiinnike jampakoituu hitsillä ja rälläkällä, ja puomin tapit uusilla heloilla.
Siellä on moottorin perässä 3 pumppua, jotka ovat täynnä jähmeetä öljyä pakkasella, eli akku on oltava timmissä ja oikea, eli dieselin akku ja kaikki hehkut ehjiä tai muuten homma on kuin itkis,hässis, ja ajattelis omaa kuolemaansa.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Ei tuo pikakiinnike ole,sellaset tapit laitetaan kauhan ja puomin läpi. Mukava homma koittaa etsiä reikiä kohdakkain.
Nuo on sellaiset banaanin muotoiset raudat joissa on kulumaa ja niiden tapeissa myöskin. Saisihan nuo kyllä kaikki täytehitsattua,mutta jos ei kalliita ole niin olisi helpompi laittaa uudet ja sitten jättää vanhat varalle jos ne joskus haluaisi hitsata.
Juuri ostin bilteman 95ah agm akun ja se on nyt ihan ok. Hehkuja koitin mittailla lämpömittarilla ja ainakin 2 hehkua kolmesta toimii,siitä yhdestä en ole varma. Uudet hehkut on jo odottamassa innokasta vaihtajaa,mutta ajattelin vielä lykätä remonttia koska käynnistyy hyvin ja koko kesän tarvitaan konetta eikä haluaisi nyt katkaista hehkua kanteen.
Nuo on sellaiset banaanin muotoiset raudat joissa on kulumaa ja niiden tapeissa myöskin. Saisihan nuo kyllä kaikki täytehitsattua,mutta jos ei kalliita ole niin olisi helpompi laittaa uudet ja sitten jättää vanhat varalle jos ne joskus haluaisi hitsata.
Juuri ostin bilteman 95ah agm akun ja se on nyt ihan ok. Hehkuja koitin mittailla lämpömittarilla ja ainakin 2 hehkua kolmesta toimii,siitä yhdestä en ole varma. Uudet hehkut on jo odottamassa innokasta vaihtajaa,mutta ajattelin vielä lykätä remonttia koska käynnistyy hyvin ja koko kesän tarvitaan konetta eikä haluaisi nyt katkaista hehkua kanteen.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Mikäli pitokoneeksi on tullut ja aiot tehdä sillä töitä oikeasti tarvitset pari kolme eri kauhaa ja ehkä routapiikin/repijän.
Silloin pikakiinnike, esim s30, on enemmän kuin hyvä.
Toki kauhan murtovoima heikkenee silloin jonkin verran, joten harkintaa mukaan.
Silloin pikakiinnike, esim s30, on enemmän kuin hyvä.
Toki kauhan murtovoima heikkenee silloin jonkin verran, joten harkintaa mukaan.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
3 kauhaa on jo. Kaikki on tollasella samanlaisella kiinnityksellä että tapit tulee kauhan ja koneen puomin läpi. Sitä esim s30 kiinnitystä ei varmaan siksi ole nyt järkevää alkaa tilalle vaihtamaan kun kauhatkin menisi uusiksi? Ei tuo kiinnitys ole niinkään ongelma vaan nuo välykset olisi nyt hyvä saada pois. Voihan ne toki korjata sittenkin kun konetta ei enää tarvita mutta menee hyöty vähän ohi omalta kohdalta.
Tuskin kauheasti meidän tarvitsee kauhoja vaihdella ja jos tarviikin niin yleensä on 2-4 ihmistä paikalla,viimeksi yksin vaihdoin niin hetken sai kävellä kauhan ja ohjainten väliä että sai kohdalleen
Tuskin kauheasti meidän tarvitsee kauhoja vaihdella ja jos tarviikin niin yleensä on 2-4 ihmistä paikalla,viimeksi yksin vaihdoin niin hetken sai kävellä kauhan ja ohjainten väliä että sai kohdalleen
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Jos on apumiehiä yleensä saatavilla, niin silloin ei juuri pikakiinnikettä tarvi. Kauhoihinkin pitäisi tehdä uudet vastakappaleet.
Millin välys ei vielä ole mitään, mutta aiheuttaa helposti kolinaa.
Etelä-Euroopassa olen nähnyt melkoisen uusissakin koneissa, joilla muokataan uimarantoja, noin 5 mm:n välyksiä. Nivelet eivät ole taineet noissa hommissa rasvaa nähneet tehtaan jälkeen.
Hyvin näyttää silloinkin homma pelaavan.
Millin välys ei vielä ole mitään, mutta aiheuttaa helposti kolinaa.
Etelä-Euroopassa olen nähnyt melkoisen uusissakin koneissa, joilla muokataan uimarantoja, noin 5 mm:n välyksiä. Nivelet eivät ole taineet noissa hommissa rasvaa nähneet tehtaan jälkeen.
Hyvin näyttää silloinkin homma pelaavan.
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Mikäs tapin halkaisija ja paljonko on tappien väli?zukka kirjoitti: ↑Ma Helmi 10, 2020 7:36 am 3 kauhaa on jo. Kaikki on tollasella samanlaisella kiinnityksellä että tapit tulee kauhan ja koneen puomin läpi. Sitä esim s30 kiinnitystä ei varmaan siksi ole nyt järkevää alkaa tilalle vaihtamaan kun kauhatkin menisi uusiksi? Ei tuo kiinnitys ole niinkään ongelma vaan nuo välykset olisi nyt hyvä saada pois. Voihan ne toki korjata sittenkin kun konetta ei enää tarvita mutta menee hyöty vähän ohi omalta kohdalta.
Tuskin kauheasti meidän tarvitsee kauhoja vaihdella ja jos tarviikin niin yleensä on 2-4 ihmistä paikalla,viimeksi yksin vaihdoin niin hetken sai kävellä kauhan ja ohjainten väliä että sai kohdalleen
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Tuon tapin halkaisija joka on sen kaarevan raudan päissä on noin 38-40mm,tarkemmin en pääse mittaamaan purkamatta tuosta kohdasta. Keskinäinen etäisyys noilla tapeilla on noin 22,5cm.Bj Andy kirjoitti: ↑Ma Helmi 10, 2020 9:00 amMikäs tapin halkaisija ja paljonko on tappien väli?zukka kirjoitti: ↑Ma Helmi 10, 2020 7:36 am 3 kauhaa on jo. Kaikki on tollasella samanlaisella kiinnityksellä että tapit tulee kauhan ja koneen puomin läpi. Sitä esim s30 kiinnitystä ei varmaan siksi ole nyt järkevää alkaa tilalle vaihtamaan kun kauhatkin menisi uusiksi? Ei tuo kiinnitys ole niinkään ongelma vaan nuo välykset olisi nyt hyvä saada pois. Voihan ne toki korjata sittenkin kun konetta ei enää tarvita mutta menee hyöty vähän ohi omalta kohdalta.
Tuskin kauheasti meidän tarvitsee kauhoja vaihdella ja jos tarviikin niin yleensä on 2-4 ihmistä paikalla,viimeksi yksin vaihdoin niin hetken sai kävellä kauhan ja ohjainten väliä että sai kohdalleen
Sitten kauhan kiinnittävät tapit ovat 35mm.
Tuo kaareva rauta ja sen tapit olisi suunnitelmissa uusia varmaankin. Kauhan tapit vaihdoin jo. Kauhatkin voisi täytehitsailla pyöreiksi.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Aiheeseen liittyen tuli mieleen, että kaksi tuttua maansiirtoalan urakoitsijaa laittavat kummatkin koneet aamulla käymään noin vartiksi ennen työn aloittamista, olipa ulkolämpötila sitten melkein mikä tahansa.zukka kirjoitti: ↑Su Helmi 09, 2020 10:53 am
Nollakelillä ainakin vaatii noin 10-15 min kevyttä kauhan liikuttelua ennen kun alkaa liikkeet toimimaan nykimättä. Jos koittaa käynnistyksen jälkeen ajaa niin silloinkin pientä nytkytystä koko ajan ja vauhti ehkä puolet siitä mitä hetken päästä kun öljyt ovat lämmenneet.
Tilanne on ollut sama 80-luvun mehumaijasta 2000-luvun moderniin isoon ymäripyörivään saakka.
Tiedä sitten kuinka tarpeen, mutta eivät he ole käsittääkseni tehneet moottori- tai pumppuremontteja, vaikka yhteenlaskettu konetuntimäärä lienee kuusinumeroinen.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Noinhan se onkin järkevää ja tulee itsekin tehtyä,mutta saisi se silti toimia myös pienemmällä käyttelyllä. Voihan tuonne kokeilla ensi kerralla laittaa 32 öljyä jos joutuu lisäämään jossain välissä.NH kirjoitti: ↑Ti Helmi 11, 2020 7:49 amAiheeseen liittyen tuli mieleen, että kaksi tuttua maansiirtoalan urakoitsijaa laittavat kummatkin koneet aamulla käymään noin vartiksi ennen työn aloittamista, olipa ulkolämpötila sitten melkein mikä tahansa.zukka kirjoitti: ↑Su Helmi 09, 2020 10:53 am
Nollakelillä ainakin vaatii noin 10-15 min kevyttä kauhan liikuttelua ennen kun alkaa liikkeet toimimaan nykimättä. Jos koittaa käynnistyksen jälkeen ajaa niin silloinkin pientä nytkytystä koko ajan ja vauhti ehkä puolet siitä mitä hetken päästä kun öljyt ovat lämmenneet.
Tilanne on ollut sama 80-luvun mehumaijasta 2000-luvun moderniin isoon ymäripyörivään saakka.
Tiedä sitten kuinka tarpeen, mutta eivät he ole käsittääkseni tehneet moottori- tai pumppuremontteja, vaikka yhteenlaskettu konetuntimäärä lienee kuusinumeroinen.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Hydrauliöljyn varoitusvalo ei toimi,mistähän kannattaisi etsiä?
Ei ole muistaakseni toiminutkaan minulla ollessa. Mittariston purin ja vaihdoin jäähdytysneste varoitus polttimon kanssa päittäin,ei vaikutusta.
Täytyy vielä tarkastaa googlen kuvahausta että tuo on hydrauliöljyn varoitus joka ei toimi,mutta niin luulisin.
Ei ole muistaakseni toiminutkaan minulla ollessa. Mittariston purin ja vaihdoin jäähdytysneste varoitus polttimon kanssa päittäin,ei vaikutusta.
Täytyy vielä tarkastaa googlen kuvahausta että tuo on hydrauliöljyn varoitus joka ei toimi,mutta niin luulisin.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Tänään teloja ilmassa pyöritellessä huomasin ettei yksi alapuolen rulla pyöri. Nitkahtaa käsineen ehkä sentin edestakas kun kokeilee.
Näkyisi olevan pulteilla kiinni,mutta mahtuuko se tulemaan välistä pois telaa löysäämättä? Mietin kokeilisiko sitä lämmittää ja liotella öljyssä jos saisi sen irti tai sitten vaikka paikallaan jos ei mahdu välistä tulemaan.
Näkyisi olevan pulteilla kiinni,mutta mahtuuko se tulemaan välistä pois telaa löysäämättä? Mietin kokeilisiko sitä lämmittää ja liotella öljyssä jos saisi sen irti tai sitten vaikka paikallaan jos ei mahdu välistä tulemaan.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Nyt on saatu alarulla irti. Telan joutui löysäämään,mutta äkkiäkös sen uudestaan kiristääkin. Täytyy kokeilla saisiko tuon nyt vielä pyörimään kevyesti.
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Voihan sitä yrittää nitkutella, mut tiivisteet siitä kuitenkin risana ja ruostunu sisukset entisiks.
Joko liuku tai kuulalaakerointi öljykylyssä noissa yleensä on.
Pienemmissä koneissa noissa on ihan kuulalaakerit, ja mitä on tullu korjattua, väljistynyt/jumittunut on ruostetöhnää sisukset täynnä, ettei mikää liotteluelvytys auta.
Joko liuku tai kuulalaakerointi öljykylyssä noissa yleensä on.
Pienemmissä koneissa noissa on ihan kuulalaakerit, ja mitä on tullu korjattua, väljistynyt/jumittunut on ruostetöhnää sisukset täynnä, ettei mikää liotteluelvytys auta.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Sain sen pyörimään viilapenkissä metrin jakoavaimella. Sitten pesin painepesurilla 90 asteisella vedellä ja annoin kuivua. Sitten brake cleaneria vuorotellen molemmilta puolilta ja lopulta öljysin. Pyöri kevyesti käsin pyörittämällä,mutta paikalleen laiton jälkeen jäykkeni jonkun verran. Tuo olisi periaatteessa purettavissa,mutta yhtä sokkaa en saanut irti toisesta päästä. Poraamalla lähtisi. Täytyy vähän seurailla tuota ja harkita vakavammin sorvi/jyrsinkoneen ostoa että pääsisi tälläisiä osia tekemään jos akseli on ottanut osumaa laakerin lisäksi.
Kubotan maahantuojalta todella vaikea saada osia koneeseen,koska kuulemma liian vanha.
Kubotan maahantuojalta todella vaikea saada osia koneeseen,koska kuulemma liian vanha.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Tulipa löysättyä toista telaa kun vaikutti turhan kireältä.
Nyt on ilmaan nostettuna noin 2cm keskellä varaa roikkua.
Telan säädölle tuli sopivasti aikaa kauhan irroituksen jälkeen kun se repesi kuusen kantoa kaivaessa. Täytyy huomenna hitsailla kasaan.
Nyt on ilmaan nostettuna noin 2cm keskellä varaa roikkua.
Telan säädölle tuli sopivasti aikaa kauhan irroituksen jälkeen kun se repesi kuusen kantoa kaivaessa. Täytyy huomenna hitsailla kasaan.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
https://photos.app.goo.gl/4air2T7C9iHj7eZw6
https://photos.app.goo.gl/qjbhddduEhP56mTE6
https://photos.app.goo.gl/urgKNQTnoQpbeEon6
Tollanen korjauksesta nyt tuli. Uusien lappujen alla olevat repeämät hitsasin ensin ja tasoittelin. Kauhan sisäpuolella enemmänkin harjoittelin ja säätelin konetta ja osittain hitsasin kaksi kerrosta päällekkäin kuten ulkopuolellakin parissa kohtaa joista en ollut varma suliko kauhaan kerralla. Vaikeutti hitsaamista kun hydrauliöljy kärysi maskin takana samantien kun alkoi sulattamaan varsinkin kauhan sisällä hitsatessa.
8mm kauhan paksuus ja korjauspalat ovat 5mm.
https://photos.app.goo.gl/qjbhddduEhP56mTE6
https://photos.app.goo.gl/urgKNQTnoQpbeEon6
Tollanen korjauksesta nyt tuli. Uusien lappujen alla olevat repeämät hitsasin ensin ja tasoittelin. Kauhan sisäpuolella enemmänkin harjoittelin ja säätelin konetta ja osittain hitsasin kaksi kerrosta päällekkäin kuten ulkopuolellakin parissa kohtaa joista en ollut varma suliko kauhaan kerralla. Vaikeutti hitsaamista kun hydrauliöljy kärysi maskin takana samantien kun alkoi sulattamaan varsinkin kauhan sisällä hitsatessa.
8mm kauhan paksuus ja korjauspalat ovat 5mm.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Uudet tapit ja holkit tilattu kauhan päähän. Suomessa olisi ollut yli 500€ ja ulkomailta alle 300€.
4 tappia,shimmejä kait 8, holkkeja 8-10kpl ja vissiin jotkut pölysuojat tms kuuluu pakettiin.
4 tappia,shimmejä kait 8, holkkeja 8-10kpl ja vissiin jotkut pölysuojat tms kuuluu pakettiin.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
https://photos.app.goo.gl/Pvn2tSHk7wJUPX6C8
https://photos.app.goo.gl/BfEd8mTe5nHWSs7o8
Kertokaas mikä tuo oikean laidan poljin on? Painaa sitä kumpaan suuntaan tahansa niin alkaa ahdistamaan mutta en huomannut mitään tapahtuvan.
Ja kuinka tuota kahvan lukkoa kuuluisi käyttää,eli missä tilanteessa ja miksi? Se lukitsee koko vasemman kahvan liikkeet.
https://photos.app.goo.gl/BfEd8mTe5nHWSs7o8
Kertokaas mikä tuo oikean laidan poljin on? Painaa sitä kumpaan suuntaan tahansa niin alkaa ahdistamaan mutta en huomannut mitään tapahtuvan.
Ja kuinka tuota kahvan lukkoa kuuluisi käyttää,eli missä tilanteessa ja miksi? Se lukitsee koko vasemman kahvan liikkeet.
-
- Viestit: 823
- Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:51 pm
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Eikö poljin ole luiskakauha hydrauliikalle. Vivun lukkoa käytetään hytistä poistuessa ja takaisin mennessä estämään tahattomat liikkeet.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Kubota kh60 huoltoa
Aa no niin voisi ollakin. Kiitos.
Tuota lukitusta ei ole tullut käytettyä eikä se osu ihan kohdillekaan ilman että toisella kädellä tähtää sen lukitus kohtaan. Nivelissä sen verran väljää... Juuri katselin niitä niveliä ja tarkoitus olisi hakea jostain muutama uusi. Mistäköhän kannattaisi?
2 hydrauliikan lähtöä on kyllä tulpattu eikä ole tainnut olla ikinä käytössä joten poljin on varmaan sille. Erittäin jäykkä varmaan juuri käyttämättömyyden takia. Oudointa tuossa on silti että jos se on pohjaan painettuna niin ei jaksa lähteä käyntiin kun kokeilin kerran pienessä pakkasessa.
Pitäisi yksi hydrauliikan imuletku vaihtaa myös kun on pari halkeamaa tullut,mutta ei ole mitään toivoakaan saada tuota vaihdettua. En tiedä onko kone rakennettu sen ympärille.
Toinen ongelma löytyi äsken kun hytin kolmesta rasvanipasta yksi menee tyvitaiton "alapäähän" letkulla ja letkussa on halkeama lähes juuressa. Eikä vahingossakaan ole sellainen liitin johon painetaan letku vaan messinki mutterilla kiristetään. Jos olisi ollut paino liitin niin olisin voinut tuohon halkeamaan asti lyhentää letkun ja se olisi silti riittänyt tai ainakin nopea vaihtaa,mutta tuota mutteria ei mahdu pyörittämään auki joka pitää letkua kiinni.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 2xford4000, Google [Bot], Matsikka, Sitikka1, Veijokoo ja 51 vierailijaa