2 puslaa sain laitettua,5-6 puslaa ei lähtenyt irti moskalla.
Hitsauskoneella ne lähtee ilman moukarointia! Muutama palko sisäpuolelle, niin jäähtyessää tippuu pois lähes iteksee.
Onko noin?
Eli sinne rasva uraan vähän laittaa kemppiliimaa?
Ei mulla kotona ole hitsauskonetta. Tallille täytyisi viedä kone. Ehkä tuolla on aikaa odottaa talveen jolloin sillä ei ole käyttöä
Viil@ri kirjoitti: ↑Su Touko 10, 2020 12:09 am
Juu siis jos on käyttökelvoton irrotettava holkki niin hitsaaminen sisälle kutistaa sitä holkkia ja sitten pitäisi lähteä irti
Höh. Täytyy kokeilla joskus kun kone on tallilla.
Sitten olen lirissä jos holkissa on hitsaus sisällä ja ei silti irtoa
Helppo prässi on kaksi keskireijällistä latanpalaa ja kierretanko mutterikiristyksellä. Holkki menee varsinkin pakastimesta haettuna noin paikalleen todella helposti.
Ja sitten kun on kirrattu pänni tiukalle, eikä meinaa mennä loppua paikallee, niin voi kevyesti moskalla koputella avuksi latikkaa tai mikä sitä holkkia painaakin, niin ei tule moskan jälkiä holkin reunoihin.
Täytyy kokeilla kuinka onnistuu kun on vapaata että saan kubotan lavalle ja vietyä tallille.
Pääsen toimimaan työnjohtajan roolissa tikatun peukalon takia.
Onko nämä kynnet tarkoitettu että voi kääntää kun alkaa kulumaa jo olemaan varsinkin laidimmaisissa?
Mutterit eivät aukea ilman rälläkkää joten täytyy varata uudet pultit ja mutterit ennen kokeilua.
Holkit purettu. Hitsaamalla lähti hyvin. Täysi kierros saumaa niin sai antaa moskiittoa aika reilulla kädellä,mutta 3 kierrosta saumaa holkin sisäpintaan niin parilla kolautuksella lensi holkki pois.
Uudet moskalla paikoilleen. Kaksi vastakkain olevaa ahdisti aika paljon jolloin kokeiltiin pyöränlaakeri vaihtotyökalua eli isoa kierretankoa ja metallilappuja joilla koitettiim kiristää,ei tullut mitään vaikka puomia lämmitti lisäksi pillillä. Moskalla meni lopulta aika suosiolla.
Toisien kahden holkin kanssa olikin ongelma,koska joku oli jo käynyt tuolla aiemmin. Holkkien kolot puomistossa oli kulunut kartioksi eli puomin ja uuden holkin väliin jäi 1mm joka puolelle rakoa ulkolaitaan. Kemppiliimaa laitoin väliin... Jos irtoaa ja väljistyy joskis uudestaan niin täytyt ottaa viimeinen puomin pätkä irti ja viedä jyrsimeen jossa tehtäisiin holkin kolosta tasainen ja sitten täytyy olla vakiota paksumpi holkki.
Molemmille puolille vaihdettu yksi telan alempi tukirulla.
Täytyy joskus purkaa toinen vanhoista josko siihen saisi laakerit vaihdettua.
H-linkki ja toinen banaanirautakin tuli puslien ja tappien lisäksi uutta,toinen banaanirauta on jossakin suomen ja britannian välillä. Oli tullissa avattu paketti ja otettu röntgeniä niin voihan se olla kai sielläkin mennyt tullihenkilön omaan kubotaan
Löysäsin samalla molempia teloja kun kuvittelen että ne oli liian kireällä vieläkin.
Täytyy talvella ainakin pari sylinteriä vaihtaa tai tehdä niille jotain kun näkyy öljyä valuttavan ajon jäljiltä ja varmaan sen aikanakin.
Tuskin tarvitsee sylintereitä vaihtamaan alkaa kun yleensä niistä pikku vuodoista selviää ihan vaan tiivisteet vaihtamalla ja on myöskin useimmiten halvin konsti vieläpä
häkkyrä kirjoitti: ↑Ke Touko 27, 2020 9:55 pm
Tuskin tarvitsee sylintereitä vaihtamaan alkaa kun yleensä niistä pikku vuodoista selviää ihan vaan tiivisteet vaihtamalla ja on myöskin useimmiten halvin konsti vieläpä
Kromipinta on ainakin kauhan kipin sylinteristä lommoilla tai oileastaan kromaus irronnut kivien yms iskuista. Täytyisi ne täyttää jollain.
Tiivisteet ovat kyllä halpoja. Varmaan löytää jostain etralta tms?
Uusi öljynpainekello asennettu ja näyttäisi toimivan. Bobcatin kelloja löytyi helpolla ja puolet halvemmalla joten sellaisen järkeilin käyvän kun ne käyttää kubotan moottoria.
En kysynyt maahantuojalta alkuperäistä,se olisi varmaankin ollut jo halvempi verrattuna alkuperäiseen jenkeistä tilaamalla ebayssa.
Nyt kun kone on kunnossa niin pyörinyt mielessä laittaisiko myyntiin
Voisi syksyllä ostaa vähän isomman vaikka ei välttämättä isommalle enää tarvetta olekaan kun kannot on jo saatu poistettua tieltä.
No jos varressa on koloja ja syviä naarmuja niin sitten ei pelkät tiivisteiden vaihdot auta Tosin onhan noita kärsineitä varsia myös oiottu ja täytettykin mutta en kyllä enää yhtään muista missä puljussa työnantaja käytti tuon yhden Volvo 290 kaivurin kauhan sylinterin laitattamassa kuntoon kun siihen tuli aikamoinen tälli rammerista lentäneestä kivestä mutta sen muistan että korjaus oli aivan murto-osan hintainen verrattuna uuteen sylinteriin Tosin tuon kokoisessa Kubotassa mikä sinullakin on ei ne sylinterit niin kauhean isoja ole että voi löytyä ehjäkin järkihintaan jopa
Uudet oli muutaman satasen luokkaa mitä niitä joskus katselin.
Täytyy ensi talvena vaihtaa tuo ellen kerkeä myydä konetta sitä ennen.
Tästä eteenpäin tämän kokoinen kone riittäisi hyvin varmaankin,mutta ei vähän isompikaan haittaisi. Ehkä 1-2 tuhatta kiloa painavampi kelpaisi. Toisaalta tähän koneeseen on kerennyt tutustua ja tottua,uudessa koneessa saisi taas kiertää koko koneen läpi että se olisi huollettu ja mieluinen.