Jontikka ryytyi
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Fordin suodatin ja koko polttoainejärjestelmä, samalle puolelle konetta aseteltuna, on helppohuoltoinen, mutta on tosiaan pakkasella tuulelle alttiina. Käynnistyksen jälkeen ei syyläristäkään heti tule kuumaa ilmaa lämmittämään. Jos tankissa on vielä se sihti paikallaan, loppuu ajo, vaikka olisi lämmitin suodattimessa.
Siksi olenkin suositusten vastaisesti pitänyt talvilaatua tankissa syystöiden aikana. En ole havainnut liikoja tehonpuutteita, ja pumppuvaurion riskin olen ottanut tietoisesti, vaihdetaan sitten osat, jos talvilaatu ne tuhoaa.
-SS-
Siksi olenkin suositusten vastaisesti pitänyt talvilaatua tankissa syystöiden aikana. En ole havainnut liikoja tehonpuutteita, ja pumppuvaurion riskin olen ottanut tietoisesti, vaihdetaan sitten osat, jos talvilaatu ne tuhoaa.
-SS-
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Vaikka tuossa neljätonnisessa tankki koneen takana lämpösessä kytkinkopan päällä, niin ei auta yhtää jos konetta ei saa käymää reippaasti kuormittaen ainakin tunti, niin sitten ollaa jo voiton puolella siinä tankki lämpimässä jutussa!?
Yleensä kone tukehtuu muutaman minuutin käynnin jälkee, jos kesäaineesta erottunu parafiinit, ja siitä sitten tukkimaa suodattinta.
Siinä aineen hyytmisen rajoilla onnistuu ajaminen pitempää, mut siinä sitten ratkasee tuuri,ehtiikö koneen lämpö pitämää paikat sulana!?
Suodattimiakin on eri koneissa erilaisia, on ns. kesä ja talvi suodattimia. kesäsuodatin talvella varmemmin tukkeessa.
Eroja myös koneitten järjestelmissä miten reakoivat kun alkaa kylmä ahistaa.
Tuossa yks ei vielä kuitenkka cr kone, niin se suunillee köhii jo kesäaineella, jos ensviikolle on luvattu nolla alapuolelle olevaa keliä! Toinen vähän vnhempi kone taas toimii samoilla aineilla ja olosuhteissa vielä moitteetta -5 pakkasessa!?
Yleensä kone tukehtuu muutaman minuutin käynnin jälkee, jos kesäaineesta erottunu parafiinit, ja siitä sitten tukkimaa suodattinta.
Siinä aineen hyytmisen rajoilla onnistuu ajaminen pitempää, mut siinä sitten ratkasee tuuri,ehtiikö koneen lämpö pitämää paikat sulana!?
Suodattimiakin on eri koneissa erilaisia, on ns. kesä ja talvi suodattimia. kesäsuodatin talvella varmemmin tukkeessa.
Eroja myös koneitten järjestelmissä miten reakoivat kun alkaa kylmä ahistaa.
Tuossa yks ei vielä kuitenkka cr kone, niin se suunillee köhii jo kesäaineella, jos ensviikolle on luvattu nolla alapuolelle olevaa keliä! Toinen vähän vnhempi kone taas toimii samoilla aineilla ja olosuhteissa vielä moitteetta -5 pakkasessa!?
-
- Viestit: 3123
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Ensinnäkin kirjoitin että jos käyttää sivusuojia, meillä ei ole koneet jäätyny, 4000 varsinkaan.
Tuo on totta että imevä siirtopumppu menee pidemmälle mutta ongelmia tulossa kumminkin ei se edelleenkään toimi.
Olen ollut leutona talvena metsätöissä 4000 kesälaadulla, major 4000 mahtui ilman hyttiä autotalliin jossa plussalla yön yli. Sivusuojilla ei ongelmia muutaman asteen pakkasilla.
Mk2 6610 köhii todella nopeasti kun muovitankit hytin alla, ei yhtään kestä kikkailua.
Varma merkki talven tulosta, masinistit ei saa traktoreita toimimaan vaikka foreca yrittää kuinka painottaa että syksy tulossa ja alavilla mailla hallan vaara.
Tuo on totta että imevä siirtopumppu menee pidemmälle mutta ongelmia tulossa kumminkin ei se edelleenkään toimi.
Olen ollut leutona talvena metsätöissä 4000 kesälaadulla, major 4000 mahtui ilman hyttiä autotalliin jossa plussalla yön yli. Sivusuojilla ei ongelmia muutaman asteen pakkasilla.
Mk2 6610 köhii todella nopeasti kun muovitankit hytin alla, ei yhtään kestä kikkailua.
Varma merkki talven tulosta, masinistit ei saa traktoreita toimimaan vaikka foreca yrittää kuinka painottaa että syksy tulossa ja alavilla mailla hallan vaara.
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Eri asia lähteä lämpimästä liikkeelle, kun pakkasesta.Olen ollut leutona talvena metsätöissä 4000 kesälaadulla, major 4000 mahtui ilman hyttiä autotalliin jossa plussalla yön yli. Sivusuojilla ei ongelmia muutaman asteen pakkasilla.
Mut silti sunkin piti ajaa kesäaineilla talvellamasinistit ei saa traktoreita toimimaan vaikka foreca yrittää kuinka painottaa että syksy tulossa ja alavilla mailla hallan vaara.
-
- Viestit: 3123
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Tämä tapahtui 80 luvulla kun oli hytitön ja mahdollisuus pitää tallissa ja vastaus että 4000 olisi erityisen arka jäätymiselle.Tumppi 865 kirjoitti: ↑La Marras 09, 2019 10:42 amEri asia lähteä lämpimästä liikkeelle, kun pakkasesta.Olen ollut leutona talvena metsätöissä 4000 kesälaadulla, major 4000 mahtui ilman hyttiä autotalliin jossa plussalla yön yli. Sivusuojilla ei ongelmia muutaman asteen pakkasilla.
Mut silti sunkin piti ajaa kesäaineilla talvellamasinistit ei saa traktoreita toimimaan vaikka foreca yrittää kuinka painottaa että syksy tulossa ja alavilla mailla hallan vaara.
Luulen että mun kokemus 4000 ajamisesta riittää kun se alkaa 70 luvun loppupuolelta ilman ongelmia.
Kaikki jäätyy jatai ei toimi jos väärin käyttää.
Kysykää vaikka nesteeltä miksi on kehitetty talvilaatupolttoaine.
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Tietysti kaikki keinot otettava sillon käyttöö, jos talviainetta ei ole saatavilla, ja kuitenkin joutuu talvella ajamaa.
-
- Viestit: 6519
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
ei siinä luojat auta kun on parafiinit hanan sihdin ympärillä... alunperin kysyttiin onko 4000 helposti jäätyvää ja siihen vastasin et on erityisen herkkä. kuten kysyjä itsekin kertoi on 4000 uusi tuttavuus hänelle ja siksi varmaan kyseli asiasta. itselle asia ollut jo vuosia selvillä ja velikin uskoi viime syksynä kun kokeili. sivupellitkin on hiukan niin ja näin jos ulkoa pakkasesta startataan niin tuuletin työntää pakkasilmaa reilusti moottoria kohti ja suodatin siinä saa omansa viimassa, voi jäätyä vielä herkemmin. sitten kun moottori lämpee niin asia muuttuu, ja kyllä minultakin löytyy pellit hallilta että on kokemusta siitäkin. asiahan on aivan toinen jos kone otetaan lämpöisestä ajoon.poweri kirjoitti: ↑La Marras 09, 2019 9:16 amHyvä luoja teidän juttujanne. Oletko sinä sitten munasillas boxerit jalassa miinus 15 ulkona ja pilkkihaalarit päällä helteellä??2xford4000 kirjoitti: ↑Pe Marras 08, 2019 10:07 pmon paras jäätymään jos ei ole talviaineet tankissa. jos muuta väittää niin on ajanut kesäaineilla vaan kesällä ja talviaineilla talvella. tankki helppo siivota kun ottaa kesällä/lämpöisessä tallissa hanan pois ja laskee vesiletkulla vettä tankin läpi ja kun rojut tullu pois, niin puhaltaa ilmalla ja kuumailmapuhaltimella loput, jos pohjan saumaan jää vesihelmiä. niin rätin teippaa tikkuun ja kuivaa pohjan, viimeistely kuumailma puhaltimella. monet kerrat näin tehny ja hyvä tullu, sitten puhdasta polttoainetta tankkiin. toimii sitten hyvin taas vuosia jos vain puhdasta polttoainetta laittaa tankkiin.poweri kirjoitti: ↑Pe Marras 08, 2019 12:55 pm 4000 paras mahdollinen jäätymisen suhteen. Tankki suojassa moottorin takana kytkinkopan päällä lämpöisessä. Moottoriin kun asentaa talveksi sivusuojat toimii hyvin lähelle junan vessaa.
4000 miinuspuolena on ilkeä tankki siivota. Ensiapu on irroittaa hana jolloin saa suurimmat vedet ja moskat pois. Jos metalliputket tiiviit puhutaan lähes idioottivarmasti toiminnasta kun löpö tulee alamäkee pumppuun ja sutarille.
Eikö ole päivänselvää että talvella oltava ja jo pakkasilla oltava talviaineet tankissa.
Re: Jontikka ryytyi
en aineen hienoo nimee tiedä . oisko d-100 jota lorauttavat.mut vesi sekoontuu aineeseen .ja moottorin kautta poijes.
toki tostakin alkaa kauhee vääntö mut niin se vaan häviää nykyvehkeistä sevesi tankeista .
vai ootteko uuvemmista diesel autoista laskeskellu vesiä.
niin ja se vaikka tankkiin menee lämmintä soossia ei hukkaa sitävettä.
ja helppo testata laitta tipan purkissa vettä dieseliin niin aine menee harmaaks eli tavallaan sekottuu ei pysy vesi erillään.
aineitten on ollu pakko kehittyä koska huoltovälit pidentyny ajoneuvoissa.
ja miks toisilla traktoreissa ogelmaa ja isoja määriävettä .tankki kannattaa pitää täynnä.ei kondesoidu vettä.ja kertyy vähempi ruoste paskoja toki tossa d-100 taitaa olla myös korroosion esto aineita.
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Mulla on Massikat pihassa (2 kpl) kesälaadut tankissa. Eilen tuotiin farmariin talvilaatua, pitää koittaa vaihtaa viikolla kun tulee plusasteita. Olkoon lumet auraamatta siihen asti.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 9:05 am
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Dieselin sisältöön en sano juuta enkä jaata, mutta mitä tuossa noita suodattimia vaihdellut, niin monessa uudemmassa suodatin on sellainen, että ei siinä mitään vesiproppua ole ja aika vaikea on vaihtaessa sanoa onko vettä sisällä ollut vai ei. Pajerossa on perinteinen suodatin ja siellä kyllä hiukan vettä oli ja hiukan ruostettakin taisi olla siinä anturin tietämillä. Nykyisiin muovitankkeihin ei kondessia synny yhtä paljon ja helposti kuin peltisiin, joten sekin osaltaan varmaan vähentää veden määrää.jiba kirjoitti: ↑La Marras 09, 2019 11:46 amen aineen hienoo nimee tiedä . oisko d-100 jota lorauttavat.mut vesi sekoontuu aineeseen .ja moottorin kautta poijes.
toki tostakin alkaa kauhee vääntö mut niin se vaan häviää nykyvehkeistä sevesi tankeista .
vai ootteko uuvemmista diesel autoista laskeskellu vesiä.
niin ja se vaikka tankkiin menee lämmintä soossia ei hukkaa sitävettä.
ja helppo testata laitta tipan purkissa vettä dieseliin niin aine menee harmaaks eli tavallaan sekottuu ei pysy vesi erillään.
aineitten on ollu pakko kehittyä koska huoltovälit pidentyny ajoneuvoissa.
ja miks toisilla traktoreissa ogelmaa ja isoja määriävettä .tankki kannattaa pitää täynnä.ei kondesoidu vettä.ja kertyy vähempi ruoste paskoja toki tossa d-100 taitaa olla myös korroosion esto aineita.
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Itte en oo koskaan huomannut että omien koneiden suodattimissa/järjestelmissä olis ollut vettä.
Aina niissä on ollu pelkkää polttoainetta.
Aina niissä on ollu pelkkää polttoainetta.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Re: Jontikka ryytyi
tankiin imettävässä korvaus ilmassa on jo itessään vettä .tosin jos ajelee vaan tosi kuivilla keleillä niin ei ogelmaa .niin se vesi vaan häviää.
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Oli helppo testata. Prodiesel, tankattu Neste Mariankatu Salo, 8.11.2019. Testattu tänään klo 12. Kuivan mittalasin pohjalle 45 ml dieselöljyä. Heti kun ensimminen tippa vettä meni purkkiin, jäi se helmeksi pohjaklle. Kaadoin vettä 30 ml (30-45 - suhde) , raja on selvä ja kumpikin tuote pysyy kirkkaana.
Toinen koe:
Alkoholiseostus (isopropanoli) : Vesi ei siirry polttoaineeseen vaan siitä tuli harmaata vesi-alkoholiseosta mittalasin pohjalle. Todennäköisesti pintajännitys alenee ja menee suodatinmateriaalien ja sihtien lävitse. Itse käytän suodinmembraanien alkuläpäisyyn vedellä juurikin etanolia tai metanolia, muutama tippa riittää ja suodatin alkaa läpäistä vettä.
-SS-
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Siellä varmaan on Perkinsissä kokonaan vaihdettava suodatin. Siellä se vesi on paperinipussa imeytyneenä. Fordissa on aina ollut vesihelmi, noin lusikallinen vettä suodatinkupin pohjalla kun suodatinta vaihtaa. Vesitysventtiili ei ole helppo, kun on todellakin se alkuperäinen isokokoinen muovirulla. Näissä uudemmissa ja leukussa olen availlut siloin tällöin ja päästänyt lirun pois. Sampossa on se korkea läpipnäkyvä pohjaosa, viimeksi vaihdettaessa oli noin 8 mm vesikerros pohjalla. Siellä oli todella vanhaa polttoöljyä tankissa, kun oli seisonut noin 5 vuotta. Ei muuta kuin kovaa ajoa, meni hyvin syksyn puinnit. Eturengas ja variaattorinhihna olivat tappioina, ei johtune polttoaineesta.
-SS-
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Tietääkseni nykyaikaisempiin dieselkoneisiin on ollut tarjolla automaattivesitystä ?
-SS-
-SS-
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Kaikissa on samanlaiset perinteiset CAV-suodattimet.-SS- kirjoitti: ↑La Marras 09, 2019 12:50 pmSiellä varmaan on Perkinsissä kokonaan vaihdettava suodatin. Siellä se vesi on paperinipussa imeytyneenä. Fordissa on aina ollut vesihelmi, noin lusikallinen vettä suodatinkupin pohjalla kun suodatinta vaihtaa. Vesitysventtiili ei ole helppo, kun on todellakin se alkuperäinen isokokoinen muovirulla. Näissä uudemmissa ja leukussa olen availlut siloin tällöin ja päästänyt lirun pois. Sampossa on se korkea läpipnäkyvä pohjaosa, viimeksi vaihdettaessa oli noin 8 mm vesikerros pohjalla. Siellä oli todella vanhaa polttoöljyä tankissa, kun oli seisonut noin 5 vuotta. Ei muuta kuin kovaa ajoa, meni hyvin syksyn puinnit. Eturengas ja variaattorinhihna olivat tappioina, ei johtune polttoaineesta.
-SS-
Ajan varmaan niin vähän traktoreilla ettei vettä HAVAITTAVAA MÄÄRÄÄ tule.
Varmaan joku tippa voi olla, mutta ei vaan satu silimähän.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Olet varmaan kuivurin vuosihuollon yhteydessä avannut kuivurin polttimen sihdin ? Kyllä sinnekin kuppiin vettä muutama helmi kertyy. Ja se ainakin on aivan erillään muutaman ruostehipun seassa.Matsikka kirjoitti: ↑La Marras 09, 2019 12:53 pmKaikissa on samanlaiset perinteiset CAV-suodattimet.-SS- kirjoitti: ↑La Marras 09, 2019 12:50 pmSiellä varmaan on Perkinsissä kokonaan vaihdettava suodatin. Siellä se vesi on paperinipussa imeytyneenä. Fordissa on aina ollut vesihelmi, noin lusikallinen vettä suodatinkupin pohjalla kun suodatinta vaihtaa. Vesitysventtiili ei ole helppo, kun on todellakin se alkuperäinen isokokoinen muovirulla. Näissä uudemmissa ja leukussa olen availlut siloin tällöin ja päästänyt lirun pois. Sampossa on se korkea läpipnäkyvä pohjaosa, viimeksi vaihdettaessa oli noin 8 mm vesikerros pohjalla. Siellä oli todella vanhaa polttoöljyä tankissa, kun oli seisonut noin 5 vuotta. Ei muuta kuin kovaa ajoa, meni hyvin syksyn puinnit. Eturengas ja variaattorinhihna olivat tappioina, ei johtune polttoaineesta.
-SS-
Ajan varmaan niin vähän traktoreilla ettei vettä HAVAITTAVAA MÄÄRÄÄ tule.
Varmaan joku tippa voi olla, mutta ei vaan satu silimähän.
Niin ja jos vaihtaa traktorien suodattimen ohjeen mukaisesti kerran kahdessa vuodessa, niin siinähän se paperissa on. Meri-ilmasto, lämpimät kelit ja suuret lämpötilanvaihtelut sitä vettä tuovat paljon enemmän. Farmaritankkien pohjalla on löytynyt ruostetta ja vesimoskaa, seurasin kun pinnoitusfirma puhdisti tankkia, sinnehän se vesi jää jos säiliö on oikeaoppisesti pumppupää vähän ylempänä ja vesityspää alempana. On kummallista, kun jo Fordson Majurin alkuperäisessä ohjekirjassa korostetaan polttoaineen laatua, veden välttämistä ja säiliön säilyttämistä poissa sateesta ym. Nyt sitten ovat nuoret Masinistit jotenkin peukalo keskellä kämmentä kun pitäisi varautua.
-SS-
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
Jos ei kerkee niillä traktorilla ajamaan niin kannattaako edes tankata kesälaatua?
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Jontikka ryytyi
2xford 4000 on ymmärtänyt yskän täydellisesti. Toiset koneet hyytyy kesälaadulla herkemmin kuin toiset sen olen itsekin todennut. Esim V361 ei ole kovinkaan kranttu kun taas yanmarin kaivuri alkaa hyytyä heti kun säätiedoituksessa edes puhutaan pakkasista.2xford4000 kirjoitti: ↑La Marras 09, 2019 11:44 amei siinä luojat auta kun on parafiinit hanan sihdin ympärillä... alunperin kysyttiin onko 4000 helposti jäätyvää ja siihen vastasin et on erityisen herkkä. kuten kysyjä itsekin kertoi on 4000 uusi tuttavuus hänelle ja siksi varmaan kyseli asiasta. itselle asia ollut jo vuosia selvillä ja velikin uskoi viime syksynä kun kokeili. sivupellitkin on hiukan niin ja näin jos ulkoa pakkasesta startataan niin tuuletin työntää pakkasilmaa reilusti moottoria kohti ja suodatin siinä saa omansa viimassa, voi jäätyä vielä herkemmin. sitten kun moottori lämpee niin asia muuttuu, ja kyllä minultakin löytyy pellit hallilta että on kokemusta siitäkin. asiahan on aivan toinen jos kone otetaan lämpöisestä ajoon.poweri kirjoitti: ↑La Marras 09, 2019 9:16 amHyvä luoja teidän juttujanne. Oletko sinä sitten munasillas boxerit jalassa miinus 15 ulkona ja pilkkihaalarit päällä helteellä??2xford4000 kirjoitti: ↑Pe Marras 08, 2019 10:07 pmon paras jäätymään jos ei ole talviaineet tankissa. jos muuta väittää niin on ajanut kesäaineilla vaan kesällä ja talviaineilla talvella. tankki helppo siivota kun ottaa kesällä/lämpöisessä tallissa hanan pois ja laskee vesiletkulla vettä tankin läpi ja kun rojut tullu pois, niin puhaltaa ilmalla ja kuumailmapuhaltimella loput, jos pohjan saumaan jää vesihelmiä. niin rätin teippaa tikkuun ja kuivaa pohjan, viimeistely kuumailma puhaltimella. monet kerrat näin tehny ja hyvä tullu, sitten puhdasta polttoainetta tankkiin. toimii sitten hyvin taas vuosia jos vain puhdasta polttoainetta laittaa tankkiin.poweri kirjoitti: ↑Pe Marras 08, 2019 12:55 pm 4000 paras mahdollinen jäätymisen suhteen. Tankki suojassa moottorin takana kytkinkopan päällä lämpöisessä. Moottoriin kun asentaa talveksi sivusuojat toimii hyvin lähelle junan vessaa.
4000 miinuspuolena on ilkeä tankki siivota. Ensiapu on irroittaa hana jolloin saa suurimmat vedet ja moskat pois. Jos metalliputket tiiviit puhutaan lähes idioottivarmasti toiminnasta kun löpö tulee alamäkee pumppuun ja sutarille.
Eikö ole päivänselvää että talvella oltava ja jo pakkasilla oltava talviaineet tankissa.
Selvää tietysti on että talvella ajetaan pääsääntöisesti talvilaadulla mutta syystä tai toisesta saattaa sitä kesälaatuakin talvella vielä tankissa olla.
Re: Jontikka ryytyi
ite tein ton testin smart dieselillä .kesäläätu ja vesi meni pieniks helmiks eli menee polttoaine kierrosta läpi . laitoin d-100 ja meneevielä pienemmäks pikseliks toi vesi.-SS- kirjoitti: ↑La Marras 09, 2019 12:44 pmOli helppo testata. Prodiesel, tankattu Neste Mariankatu Salo, 8.11.2019. Testattu tänään klo 12. Kuivan mittalasin pohjalle 45 ml dieselöljyä. Heti kun ensimminen tippa vettä meni purkkiin, jäi se helmeksi pohjaklle. Kaadoin vettä 30 ml (30-45 - suhde) , raja on selvä ja kumpikin tuote pysyy kirkkaana.
Toinen koe:
Alkoholiseostus (isopropanoli) : Vesi ei siirry polttoaineeseen vaan siitä tuli harmaata vesi-alkoholiseosta mittalasin pohjalle. Todennäköisesti pintajännitys alenee ja menee suodatinmateriaalien ja sihtien lävitse. Itse käytän suodinmembraanien alkuläpäisyyn vedellä juurikin etanolia tai metanolia, muutama tippa riittää ja suodatin alkaa läpäistä vettä.
-SS-
vahan kun sekotti hajosvat pikkupikku riikkisiks pipanoiks eli läpi menee järjästelmästä.
tankissahan aine velloontuu kokoajan.ei pääse tulemaan isoja vesi horppyjä van pieniä helmiä jotka ei estä toimintaa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jarikos ja 50 vierailijaa