Zetor 5511

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

cvan
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
Paikkakunta: oulun seutu
Viesti:

Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja cvan »

onko mimmonen kone? klapikoneen pyörittäjäksi tollasta katsellut
fiat80-90 zetor 5511
lukke
Viestit: 2100
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja lukke »

Ollut tuommonen 5711 vuodesta 1977, kovalla ajolla aikanaa, huollot tehty ohjekirjan mukaaan, vika saldo ollut yhteen kanteen venttiilin ohjurit nekun meni kuljettajan syystä, kytkin paketteja kolme kertaa, vesipumppu , muutama akkuna, renkaat,tunteja nyt 6400h,viettää eläke päiviä lingon ja klapikoneen päivystyksessä,yleensä nämä itäkoneet ontuhottu huoltamattomuudella, kerrankin joku tuumasi ei itäkoneita kannata huoltaa, korvien välissä varmaan oli ureaa!
jouto
Viestit: 2006
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja jouto »

Kunnossa ollessansa pyörittää siinä missä mika tahansa. Paikallskäytön osalta tarpeesta riippuen moninopeukseinen voiman ulosotto saattaa olla plussa.
- osat eivät kovin maksa, ja niitä saa Suomesta, Virosta ja Euroopasta.
- klapikoneen eessä ja muussa nyhjäämistyössä on syytä välttää matalimmilla kierroksille käyttöä, vesipumput vähän laiskoja vanhemmiten vakkeivät vielä vuotaisi. Minulla vähän uudempi mutta ihan samat kujeet.

t. Kauko Ollila
cvan
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
Paikkakunta: oulun seutu
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja cvan »

tossa mun kattelemassa on kampiakseli stefa rikki mut mukana tulis uusi samoin kytkin tulis,tuon katkasu on visiin simppeli homma katotaan saako kauppoja aikaan
fiat80-90 zetor 5511
EskoS
Viestit: 95
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 5:36 pm
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja EskoS »

Ei 5511, mut mun 6945. En tiedä onko samat kujeet, mutta kuten edellä mainittiin matalilla kierroksilla (kun 5 vaihdetta käytettävissä +pakki ajovoimanotolla ulosoton pyöritykseen mahdollistaa) zetka ei tykkää tehdä töitä. Tuon veden kierron lisäksi alkaa parin päivän sirkkelöinnin jälkeen työntämään palamatonta karstalöpö mömmöä piipusta ja pakosarjan joka välistä.. ärsytti kun vielä täyden konerempan jälkeen tekee tuon.. kierroksia pitää olla.. Tosin huomiona pumpulta otettu lisää ruokaa..

Tuo voa pakitus kiva jos vaikka tuikotyyppinen kone jää jumiin niin pakittaa sen vaan auki
DF
Viestit: 406
Liittynyt: Ti Loka 07, 2014 2:20 pm
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja DF »

Sekalaisessa käytössä oli parisen vuotta, mutta vain jarrujen kanssa oli ongelmia. Lohkojen välit oli hieman erilaisia, kun yhteen väliin sopi just pikkusormi mutta toiseen ei edes tulitikku. Toimintaa se ei haitannut, mutta rasitusta oli hyvä tarjota ajoittain tupruttelun vähentämiseksi.
zetor3011
Viestit: 236
Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 6:37 pm
Paikkakunta: Etelä lappi
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja zetor3011 »

cvan kirjoitti: Pe Marras 01, 2019 7:38 pm tossa mun kattelemassa on kampiakseli stefa rikki mut mukana tulis uusi samoin kytkin tulis,tuon katkasu on visiin simppeli homma katotaan saako kauppoja aikaan
Jaa ku******ta, tuossa vanhassa ei ole kampiakselin takapäässä stefaa ollenkaa,sellainen vastakierre akselin päässä lappaa öljyä takasin pyöriessä.
Voi tippasta aina vähän,hyvä kone osta pois.
lukke
Viestit: 2100
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja lukke »

Vanha kone mies sano mulle pokasena! Diesel ei pelkää kierroksia, otin opiksi ja ravautan aina hana pohjassa merkkiin katsomata, ei savuta koneet eikä tursua oljyä pakosarjasta, se 600-700 rpm on pahin myrkky kun käytellään viikko sotalla, kaasua pohjaan muutamakerta päivässä.
Jiitek
Viestit: 4627
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

lukke kirjoitti: La Marras 02, 2019 7:54 am Vanha kone mies sano mulle pokasena! Diesel ei pelkää kierroksia, otin opiksi ja ravautan aina hana pohjassa merkkiin katsomata, ei savuta koneet eikä tursua oljyä pakosarjasta, se 600-700 rpm on pahin myrkky kun käytellään viikko sotalla, kaasua pohjaan muutamakerta päivässä.
Eihän se töiden teko ihan tyhjäkäynnillä järkevää ole mutta ei kyllä kierroksillakaan jos teholle ei niin tarvetta.

Monesti öljyn räkiminen pienillä kierroksilla kertoo myös loppuun kuluneesta moottorista kun polttoaine ei ehdi heikkojen puristusten vuoksi kunnolla syttyä ja palaa ennen pakoventtiilin avautumista mutta tämähän ei liene yllätys kellekään.

Lisäksi noille vanhoille pinttyneille uskomuksille löytyy palstalta oma ketjunsakin.

Itelläkin olisi tiedossa yksi kolmipyttyinen, ehkä vähän tuoreempi, ilmeisesti pumppuvikainen, Zetka joka on viimeisillä voimillaan ajettu navetan taakse odottamaan mitä lie.
Aikaa lie ehkä kolme, neljä vuotta eikä sitä kukaan sieltä kuntoon laita. Eikä ole edes mistään rahasta asia kiinni.
Tumppi 865
Viestit: 5585
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Monesti öljyn räkiminen pienillä kierroksilla kertoo myös loppuun kuluneesta moottorista kun polttoaine ei ehdi heikkojen puristusten vuoksi kunnolla syttyä ja palaa ennen pakoventtiilin avautumista mutta tämähän ei liene yllätys kellekään.
Kyllä sitä räkimistä tapahtuu kunnossa olevissakin koneissa, etenkin kylmänä vuodenaikana, etenkin jos ei kone saavuta normaalia käyttölämpötilaa työn keveyden takia, ja ohjaamon lämmityslaite toimii vielä lisäjäähyttäjänä.

Muuten tuollanen setka on pilkekoneen ja muussa pihapuuhastelussa ihan hyvä, vaikka savumerkkejä tuppaavat olemaa.
Tuskin kuitenkaa kovin kallis ostaa ja ylläpitää!?
Jiitek
Viestit: 4627
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Tumppi 865 kirjoitti: La Marras 02, 2019 10:43 am
Monesti öljyn räkiminen pienillä kierroksilla kertoo myös loppuun kuluneesta moottorista kun polttoaine ei ehdi heikkojen puristusten vuoksi kunnolla syttyä ja palaa ennen pakoventtiilin avautumista mutta tämähän ei liene yllätys kellekään.
Kyllä sitä räkimistä tapahtuu kunnossa olevissakin koneissa, etenkin kylmänä vuodenaikana, etenkin jos ei kone saavuta normaalia käyttölämpötilaa työn keveyden takia, ja ohjaamon lämmityslaite toimii vielä lisäjäähyttäjänä.
Siksi kirjoitinkin "monesti" koska näin se monesti on. Ja pitäisihän se huolehtia siitä, että moottori toimii pääsee toimimaan sille suunnitellussa toimintalämpötilassa. Muutenhan siellä ovat esim. käyntivälykset ihan mitä sattuu. Näin siis täydellisessä maailmassa. :D
cvan
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
Paikkakunta: oulun seutu
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja cvan »

Jaa ku******ta, tuossa vanhassa ei ole kampiakselin takapäässä stefaa ollenkaa,sellainen vastakierre akselin päässä lappaa öljyä takasin pyöriessä.
Voi tippasta aina vähän,hyvä kone osta pois.
[/quote]

mikä on vanha missä ei stefaa tämä mun kattelema on -69tai-70 oli ne siihen stefan myynyt
fiat80-90 zetor 5511
zetor3011
Viestit: 236
Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 6:37 pm
Paikkakunta: Etelä lappi
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja zetor3011 »

-68 ei ole ainakaan stefaa,myytiin minullekkin siihen stefa aikoinaan.
cvan
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
Paikkakunta: oulun seutu
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja cvan »

taitaa selvitä sit kun katkasee,
fiat80-90 zetor 5511
cvan
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
Paikkakunta: oulun seutu
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja cvan »

setori käyty katsoon ja kaupathan siitä tuli.se kampiakselin stefa on kun se sinne laitetaanjotain poistetaan ja tilalle laitetaan osa missä stefa kiinni tulee hyvät ohjeet mukana joltain zetor spesialistilta, paljon oli uutta osaa laitettu tuossa kuvaa.https://www.nettikone.com/zetor/5511/1859380
fiat80-90 zetor 5511
sata10
Viestit: 1259
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja sata10 »

sehän on kopsakan näkönen zetor.
cvan
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
Paikkakunta: oulun seutu
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja cvan »

nettikoneen halvin mut ei varmaan huonoin
fiat80-90 zetor 5511
zetor3011
Viestit: 236
Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 6:37 pm
Paikkakunta: Etelä lappi
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja zetor3011 »

Hienoa,pidähän ajantasalla stefa projektista kiinnostaa tuo miten se sinne tulee.
cvan
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 11:57 pm
Paikkakunta: oulun seutu
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja cvan »

huomenna ois tarkotus zetori hakea ja heti katkasuhoitoon laitaa :D
fiat80-90 zetor 5511
lukke
Viestit: 2100
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: Zetor 5511

Viesti Kirjoittaja lukke »

Jos hinta kohtasi! 0n hyvä luotettava kone, käynistyy -30 pakkasesa lämmitämätä , vastaavasta kokemus pihakoneena 6700h rallatta edelleen,
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Jiitek, Jorde, Mika 82, o.b., raute ja 88 vierailijaa