Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

LXE 10W-40 on semisynteettinen Siksi varmaan TO-2 puuttuu
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja NH »

Mikäli sillä on käytännössä mitään merkitystä, niin Neste Turbo LXE 10w40 on synteettinen, ei puolisynteettinen.

https://www.neste.fi/tuote/neste-turbo-lxe-10w-40
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Näin on. Tarkistin itsekkin viestini jälkeen.

Diesel 10W-30 löytyy TO-2 luokka
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Juho M-P kirjoitti: Ke Heinä 15, 2020 10:12 am Seniiliys sotkee sisälukutaitoa?

Kilpa-autoissa on usein kuivasumppujärjestelmät. Niissä öljytilavuudet on tavallisesti 10-20litraa. Mietippä jos joka kisan jälkeen vaihdat 20 litraa öljyä jonka litrahinta on 20€ hujakoilla? Jos Delvac(yms) ajaa saman asian ja maksaa 3€/Litra? Kyllä se alkaa vaikuttaa.


Moottoripyörien öljynvaihdosta en puhunut mitään tuollaista. Niissä kytkimet toimii paremmin ja vaihteet myös. Onko se mielestäsi väärä syy käyttää sitä? Eikö ohjekirja suosittele niin pelkotilasi estää?
Onko vaikeaa hyväksyä että joku tekee toisin kuin sinä kuvittelet?
Hölmöä syyttää toista huonosta sisälukutaidosta kun itse kirjoittaa toista kuin tarkoittaa:
"15W-40 Delvac/Neste Diesel/Teboil HPD on erittöin yleistä moottoripyörissä ja varsinkin kilpakäytössä".
Tuossa lauseessa puhut vain moottoripyöristä ja varsinkin niiden kilpakäytöstä.
Ja vielä jatkat: "Samoin kilpa-autoissa suositaan tuota."
No, ihan se ja sama. Suomenkieli on vaikea.
Mutta jos puhutaan kilpa-autoistakin, niin 400€/kilpailu öljykuluina on vieläkin vain pisara tai kaksi tynnyrissä.
Mutta luulenkin sinun puhuvan jostain jokkis-tason tapaisista kilvoitteluista. Sellaisista jotka rahoitetaan lähinnä omasta pussista.
Ja kakstahti prätkän vaihdelaatikkoon monitrat ja muut " raskaiden" öljyt käy hyvinkin, eihän öljy niissä ole tekemisissä kuumien paikkojen kanssa.
Voin helposti hyväksyä että sinä, tai joku muu, tekee erilailla kuin minä. Mutta ei siitäkään pidä ottaa nokkiinsa jos tuon sen julki jonkinlaisin perusteluin tai epäilyin.
jake74
Viestit: 1737
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja jake74 »

Juho M-P kirjoitti: Ke Heinä 15, 2020 10:12 am

Kilpa-autoissa on usein kuivasumppujärjestelmät. Niissä öljytilavuudet on tavallisesti 10-20litraa. Mietippä jos joka kisan jälkeen vaihdat 20 litraa öljyä jonka litrahinta on 20€ hujakoilla? Jos Delvac(yms) ajaa saman asian ja maksaa 3€/Litra? Kyllä se alkaa vaikuttaa.
oikeessa olet että kalliiksi tulee käytää kalliimpaa öljyä kilpureissa ku vaihtovälit on tiheemät ku normiautoissa.
oon ajanut kilpaa vuodesta 1995 asti (rallia, rallisprinttiä ja jokkista). sitä ennen ollut huollossa mukana. koskaan ei oo kilpureissa käytetty mitää erikois öljyjä. ihan normaali öljyillä ollaan ajettu mitä saa kaupasta. mulla on nytki ihan 5W-40 perusöljy moottorissa johon lisätty pikkusen sinkkiä nokkaakselin keston takia. kaveriki ajo s2000 skodalla ihan perusöljyllä ja hyvin kesti. se 4l pönttö ei tee konkurssia vaihtaa joka kisan jälkeen. kaveri kauppaa 20l astiassa kendaalin green racingia 20w-50 205e pönttö mutta en oo koskaan hakenut ku ei oo tarvinnut.
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

”Moottoripyörissä kilpakäytössä”
”Moottoripyörissä JA kilpakäytössä”

Löydä lauseista ero.


Toki ammatikseen kilpaa ajavat ajaa niillä hipohypee öljyillä ky niillä on maksajana joku ihan muu.
Mutta hauska sinänsä että jopa maailmanluokan moottoreita rakentava paja(ei suomalainen) suosittelee Delvaccia moottoreihinsa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Juho M-P kirjoitti: Ke Heinä 15, 2020 3:34 pm ”Moottoripyörissä kilpakäytössä”
”Moottoripyörissä JA kilpakäytössä”

Löydä lauseista ero.


Toki ammatikseen kilpaa ajavat ajaa niillä hipohypee öljyillä ky niillä on maksajana joku ihan muu.
Mutta hauska sinänsä että jopa maailmanluokan moottoreita rakentava paja(ei suomalainen) suosittelee Delvaccia moottoreihinsa.
No onhan noissa eroa, varsinkin muokattuna ja asiayhteydestä irroitettuna. :D
Mutta asiaa, mikä paja suosittelee Delvackia?
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Näkyykö viestin alla tekstiä ”muokattu”???
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Jos nyt unohdettaisiin kieliopilliset erimielisyytemme, ja keskityttäisiin siihen mikä "maailmanluokan moottoreita rakentava paja(ei suomalainen)" suosittelee Delvaccia moottoreihinsa?
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja SSe »

Ilman että Mobil maksaa siitä ;-)
Lurkus
Viestit: 1017
Liittynyt: To Marras 18, 2010 10:35 pm
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja Lurkus »

PuuhaPate kirjoitti: Ke Heinä 15, 2020 8:39 pm Jos nyt unohdettaisiin kieliopilliset erimielisyytemme, ja keskityttäisiin siihen mikä "maailmanluokan moottoreita rakentava paja(ei suomalainen)" suosittelee Delvaccia moottoreihinsa?
Isuzu. Mercedes-benz. Volvo. Siinä ainakin pari pajaa.
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eräs joka rakentelee ~1000hv kiihdytysmotteja.

Pari muutakin on.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Juho M-P kirjoitti: Ke Heinä 15, 2020 11:18 pm Eräs joka rakentelee ~1000hv kiihdytysmotteja.

Pari muutakin on.
Kerro nyt ihmeessä millaisia ja minkä pajan motteja nuo on?
Toisaalta voi ajatella että kiihdytysmotin käyttöiän aikana on aivan sama mitä liukkarii se käyttää.
Motin elinikä kun on niin kauhean lyhyt.
Halutaanko moottoripyörän moottorillekin lyhyt käyttöikä?
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Isoja V8 koneita. Perustuu aftermarket jenkki V8 lohkoihin. Ajetaan varttimaililla vähä rajumpia aikoja.

Sylinteritilavuudet ylittää 1L/syl. Kierroksia kuitenkin siellä päälle 8000

Näitä on muitakin. Ei mitään persaukisten kamaa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Juho M-P kirjoitti: Ke Heinä 15, 2020 11:32 pm Isoja V8 koneita. Perustuu aftermarket jenkki V8 lohkoihin. Ajetaan varttimaililla vähä rajumpia aikoja.

Sylinteritilavuudet ylittää 1L/syl. Kierroksia kuitenkin siellä päälle 8000

Näitä on muitakin. Ei mitään persaukisten kamaa.
Et nyt kuitenkin kertoisi näiden pajojen nimet?
Litra/sylinteri on pikkuinen moottori. 8)
Kierroksia tosin kerrot olevan hurjasti.
Mutta ne pajojen nimet?
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja NH »

He, joiden mielestä Neste Turbo LXE 10w40 sopii bensapuolella lähinnä hitaisiin rutkuttimiin, joiden kestoiästä ei ole väliä, voisi täsmentää mitä kyseisen öljyn luokitus API SL tarkoittaa.
Jammu
Viestit: 22731
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja Jammu »


Neste Turbo LXE 10W-40
Synteettinen dieselmoottoriöljy

SUORITUSKYKYLUOKITUKSET
SAE 10W-40
API CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CE, CD/SL
ACEA E7/E5/E2
Caterpillar ECF-2, ECF-1-a
Cummins CES 20078, CES 20077, CES 20076
Deutz DQC III-10
Global DHD-1
MAN M 3275
MTU Type 2

HYVÄKSYNNÄT
Mack EO-N
MB-Approval 228.3
Renault VI RLD-2, Renault VI RLD
Volvo VDS-3, Volvo VDS-2

KUVAUS
Neste Turbo LXE 10W-40 on Super High Performance Diesel (SHPD) dieselmoottoriöljy. API CI-4 ja ACEA E7 -luokitusten ansiosta Neste Turbo LXE 10W-40 täyttää entistä paremmin Euro 3, Euro 4 ja EGR -moottorien öljyvaatimukset. Synteettisessä Neste Turbo LXE 10W-40:ssä on hyvät voiteluominaisuudet sekä talvella että kesällä. Laajan viskositeettialueensa ansiosta tuotetta voidaan käyttää kylmässä ilmastossa ympäri vuoden ja välttää näin talvi- ja kesäöljyjen vaihdot.

OMINAISUUDET JA EDUT
-Hyvä kylmäkäynnistys
-Suojaa kulumiselta

TYYPILLISET ANALYYSIARVOT
Tiheys kg/m3 15oC 870
Leimahduspiste oC (COC) 224
Jähmepiste oC -42
Viskositeetti-indeksi 152
Viskositeetti cSt/ 40 oC 100
Viskositeetti cSt/ 100 oC 14.8
Viskositeetti cP/ oC 6000 / -25
Emäsluku TBN mg KOH/g 10,5
Sulfaattituhka m-% 1,3

KÄYTTÖKOHTEET
Raskaan kaluston ammattilaisille kehitetyn Neste Turbo LXE 10W-40:n käyttökohteita ovat kuorma- ja linja-autojen dieselmoottorit, työkoneiden dieselmoottorit sekä henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottorit. Soveltuu kalustoon joissa on SCR (Selective Catalytic Reduction) pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmä ja pakokaasujen takaisinkierrätys EGR (Exhaust Gas Recirculation). Ei sovellu kalustoon jossa on dieselhiukkassuodatin DPF (Diesel Particulate Filter) pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmä.

Turbo LXE 10W-40 sopii lähes kaiken merkkisiin raskaan kaluston autoihin ja työkoneisiin. Tämän voit todeta tarkistamalla ohjekirjasta moottorin öljyvaatimuksen ja vertaamalla sitä Turbo LXE 10W-40:n luokituksiin. Moottorin valmistajalta saat tarkemmat ohjeet vaihtoväliksi.
Linkki: https://www.neste.fi/tuote/neste-turbo-lxe-10w-40
Suomi kuuluu länsimaihin
BHN
Viestit: 618
Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja BHN »

Vanhassa taavetissa joka paikassa 10w 40 monitraa. Yllättäen tarvii joskus lisätä. Enää sitä ei täältä saa ,enkä tilaa joten mitä yleisöljyä kannattaa lisätä sekaan?
kari t
Viestit: 577
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 7:49 pm
Paikkakunta: pattijoki
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja kari t »

Onhan tuota teboil monitra super 10w-40 tarjolla, paikassa jos toisessakin.
https://www.google.fi/search?q=teboil+m ... s-wiz-serp
Aja millä ajat, mutta nuhvilla loput
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

BHN kirjoitti: Su Touko 28, 2023 9:06 am Vanhassa taavetissa joka paikassa 10w 40 monitraa. Yllättäen tarvii joskus lisätä. Enää sitä ei täältä saa ,enkä tilaa joten mitä yleisöljyä kannattaa lisätä sekaan?
Ihan mikä tahansa STOU öljy käy lisäys öljyksi, eikä se ihteensä ota vaikka 10w-30 yleisöljyä sekaan lisää.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Saapiska, Semrush [Bot] ja 64 vierailijaa