Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
LXE 10W-40 on semisynteettinen Siksi varmaan TO-2 puuttuu
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Mikäli sillä on käytännössä mitään merkitystä, niin Neste Turbo LXE 10w40 on synteettinen, ei puolisynteettinen.
https://www.neste.fi/tuote/neste-turbo-lxe-10w-40
https://www.neste.fi/tuote/neste-turbo-lxe-10w-40
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Näin on. Tarkistin itsekkin viestini jälkeen.
Diesel 10W-30 löytyy TO-2 luokka
Diesel 10W-30 löytyy TO-2 luokka
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Hölmöä syyttää toista huonosta sisälukutaidosta kun itse kirjoittaa toista kuin tarkoittaa:Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Heinä 15, 2020 10:12 am Seniiliys sotkee sisälukutaitoa?
Kilpa-autoissa on usein kuivasumppujärjestelmät. Niissä öljytilavuudet on tavallisesti 10-20litraa. Mietippä jos joka kisan jälkeen vaihdat 20 litraa öljyä jonka litrahinta on 20€ hujakoilla? Jos Delvac(yms) ajaa saman asian ja maksaa 3€/Litra? Kyllä se alkaa vaikuttaa.
Moottoripyörien öljynvaihdosta en puhunut mitään tuollaista. Niissä kytkimet toimii paremmin ja vaihteet myös. Onko se mielestäsi väärä syy käyttää sitä? Eikö ohjekirja suosittele niin pelkotilasi estää?
Onko vaikeaa hyväksyä että joku tekee toisin kuin sinä kuvittelet?
"15W-40 Delvac/Neste Diesel/Teboil HPD on erittöin yleistä moottoripyörissä ja varsinkin kilpakäytössä".
Tuossa lauseessa puhut vain moottoripyöristä ja varsinkin niiden kilpakäytöstä.
Ja vielä jatkat: "Samoin kilpa-autoissa suositaan tuota."
No, ihan se ja sama. Suomenkieli on vaikea.
Mutta jos puhutaan kilpa-autoistakin, niin 400€/kilpailu öljykuluina on vieläkin vain pisara tai kaksi tynnyrissä.
Mutta luulenkin sinun puhuvan jostain jokkis-tason tapaisista kilvoitteluista. Sellaisista jotka rahoitetaan lähinnä omasta pussista.
Ja kakstahti prätkän vaihdelaatikkoon monitrat ja muut " raskaiden" öljyt käy hyvinkin, eihän öljy niissä ole tekemisissä kuumien paikkojen kanssa.
Voin helposti hyväksyä että sinä, tai joku muu, tekee erilailla kuin minä. Mutta ei siitäkään pidä ottaa nokkiinsa jos tuon sen julki jonkinlaisin perusteluin tai epäilyin.
-
- Viestit: 1737
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
oikeessa olet että kalliiksi tulee käytää kalliimpaa öljyä kilpureissa ku vaihtovälit on tiheemät ku normiautoissa.Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Heinä 15, 2020 10:12 am
Kilpa-autoissa on usein kuivasumppujärjestelmät. Niissä öljytilavuudet on tavallisesti 10-20litraa. Mietippä jos joka kisan jälkeen vaihdat 20 litraa öljyä jonka litrahinta on 20€ hujakoilla? Jos Delvac(yms) ajaa saman asian ja maksaa 3€/Litra? Kyllä se alkaa vaikuttaa.
oon ajanut kilpaa vuodesta 1995 asti (rallia, rallisprinttiä ja jokkista). sitä ennen ollut huollossa mukana. koskaan ei oo kilpureissa käytetty mitää erikois öljyjä. ihan normaali öljyillä ollaan ajettu mitä saa kaupasta. mulla on nytki ihan 5W-40 perusöljy moottorissa johon lisätty pikkusen sinkkiä nokkaakselin keston takia. kaveriki ajo s2000 skodalla ihan perusöljyllä ja hyvin kesti. se 4l pönttö ei tee konkurssia vaihtaa joka kisan jälkeen. kaveri kauppaa 20l astiassa kendaalin green racingia 20w-50 205e pönttö mutta en oo koskaan hakenut ku ei oo tarvinnut.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
”Moottoripyörissä kilpakäytössä”
”Moottoripyörissä JA kilpakäytössä”
Löydä lauseista ero.
Toki ammatikseen kilpaa ajavat ajaa niillä hipohypee öljyillä ky niillä on maksajana joku ihan muu.
Mutta hauska sinänsä että jopa maailmanluokan moottoreita rakentava paja(ei suomalainen) suosittelee Delvaccia moottoreihinsa.
”Moottoripyörissä JA kilpakäytössä”
Löydä lauseista ero.
Toki ammatikseen kilpaa ajavat ajaa niillä hipohypee öljyillä ky niillä on maksajana joku ihan muu.
Mutta hauska sinänsä että jopa maailmanluokan moottoreita rakentava paja(ei suomalainen) suosittelee Delvaccia moottoreihinsa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
No onhan noissa eroa, varsinkin muokattuna ja asiayhteydestä irroitettuna.Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Heinä 15, 2020 3:34 pm ”Moottoripyörissä kilpakäytössä”
”Moottoripyörissä JA kilpakäytössä”
Löydä lauseista ero.
Toki ammatikseen kilpaa ajavat ajaa niillä hipohypee öljyillä ky niillä on maksajana joku ihan muu.
Mutta hauska sinänsä että jopa maailmanluokan moottoreita rakentava paja(ei suomalainen) suosittelee Delvaccia moottoreihinsa.
Mutta asiaa, mikä paja suosittelee Delvackia?
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Näkyykö viestin alla tekstiä ”muokattu”???
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Jos nyt unohdettaisiin kieliopilliset erimielisyytemme, ja keskityttäisiin siihen mikä "maailmanluokan moottoreita rakentava paja(ei suomalainen)" suosittelee Delvaccia moottoreihinsa?
-
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1017
- Liittynyt: To Marras 18, 2010 10:35 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Eräs joka rakentelee ~1000hv kiihdytysmotteja.
Pari muutakin on.
Pari muutakin on.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Kerro nyt ihmeessä millaisia ja minkä pajan motteja nuo on?
Toisaalta voi ajatella että kiihdytysmotin käyttöiän aikana on aivan sama mitä liukkarii se käyttää.
Motin elinikä kun on niin kauhean lyhyt.
Halutaanko moottoripyörän moottorillekin lyhyt käyttöikä?
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Isoja V8 koneita. Perustuu aftermarket jenkki V8 lohkoihin. Ajetaan varttimaililla vähä rajumpia aikoja.
Sylinteritilavuudet ylittää 1L/syl. Kierroksia kuitenkin siellä päälle 8000
Näitä on muitakin. Ei mitään persaukisten kamaa.
Sylinteritilavuudet ylittää 1L/syl. Kierroksia kuitenkin siellä päälle 8000
Näitä on muitakin. Ei mitään persaukisten kamaa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Et nyt kuitenkin kertoisi näiden pajojen nimet?
Litra/sylinteri on pikkuinen moottori.
Kierroksia tosin kerrot olevan hurjasti.
Mutta ne pajojen nimet?
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
He, joiden mielestä Neste Turbo LXE 10w40 sopii bensapuolella lähinnä hitaisiin rutkuttimiin, joiden kestoiästä ei ole väliä, voisi täsmentää mitä kyseisen öljyn luokitus API SL tarkoittaa.
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Linkki: https://www.neste.fi/tuote/neste-turbo-lxe-10w-40
Neste Turbo LXE 10W-40
Synteettinen dieselmoottoriöljy
SUORITUSKYKYLUOKITUKSET
SAE 10W-40
API CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CE, CD/SL
ACEA E7/E5/E2
Caterpillar ECF-2, ECF-1-a
Cummins CES 20078, CES 20077, CES 20076
Deutz DQC III-10
Global DHD-1
MAN M 3275
MTU Type 2
HYVÄKSYNNÄT
Mack EO-N
MB-Approval 228.3
Renault VI RLD-2, Renault VI RLD
Volvo VDS-3, Volvo VDS-2
KUVAUS
Neste Turbo LXE 10W-40 on Super High Performance Diesel (SHPD) dieselmoottoriöljy. API CI-4 ja ACEA E7 -luokitusten ansiosta Neste Turbo LXE 10W-40 täyttää entistä paremmin Euro 3, Euro 4 ja EGR -moottorien öljyvaatimukset. Synteettisessä Neste Turbo LXE 10W-40:ssä on hyvät voiteluominaisuudet sekä talvella että kesällä. Laajan viskositeettialueensa ansiosta tuotetta voidaan käyttää kylmässä ilmastossa ympäri vuoden ja välttää näin talvi- ja kesäöljyjen vaihdot.
OMINAISUUDET JA EDUT
-Hyvä kylmäkäynnistys
-Suojaa kulumiselta
TYYPILLISET ANALYYSIARVOT
Tiheys kg/m3 15oC 870
Leimahduspiste oC (COC) 224
Jähmepiste oC -42
Viskositeetti-indeksi 152
Viskositeetti cSt/ 40 oC 100
Viskositeetti cSt/ 100 oC 14.8
Viskositeetti cP/ oC 6000 / -25
Emäsluku TBN mg KOH/g 10,5
Sulfaattituhka m-% 1,3
KÄYTTÖKOHTEET
Raskaan kaluston ammattilaisille kehitetyn Neste Turbo LXE 10W-40:n käyttökohteita ovat kuorma- ja linja-autojen dieselmoottorit, työkoneiden dieselmoottorit sekä henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottorit. Soveltuu kalustoon joissa on SCR (Selective Catalytic Reduction) pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmä ja pakokaasujen takaisinkierrätys EGR (Exhaust Gas Recirculation). Ei sovellu kalustoon jossa on dieselhiukkassuodatin DPF (Diesel Particulate Filter) pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmä.
Turbo LXE 10W-40 sopii lähes kaiken merkkisiin raskaan kaluston autoihin ja työkoneisiin. Tämän voit todeta tarkistamalla ohjekirjasta moottorin öljyvaatimuksen ja vertaamalla sitä Turbo LXE 10W-40:n luokituksiin. Moottorin valmistajalta saat tarkemmat ohjeet vaihtoväliksi.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Vanhassa taavetissa joka paikassa 10w 40 monitraa. Yllättäen tarvii joskus lisätä. Enää sitä ei täältä saa ,enkä tilaa joten mitä yleisöljyä kannattaa lisätä sekaan?
-
- Viestit: 577
- Liittynyt: La Joulu 08, 2007 7:49 pm
- Paikkakunta: pattijoki
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Onhan tuota teboil monitra super 10w-40 tarjolla, paikassa jos toisessakin.
https://www.google.fi/search?q=teboil+m ... s-wiz-serp
https://www.google.fi/search?q=teboil+m ... s-wiz-serp
Aja millä ajat, mutta nuhvilla loput
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Mitä mieltä olette teboilin monitrasta?
Ihan mikä tahansa STOU öljy käy lisäys öljyksi, eikä se ihteensä ota vaikka 10w-30 yleisöljyä sekaan lisää.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Saapiska, Semrush [Bot] ja 64 vierailijaa