Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

FORD PAVE
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 11:25 pm
Viesti:

Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja FORD PAVE »

Asiasta on ollut aiemminkin keskusrelua.
Ostin metsäkärryn, jossa on hydraulinen aisan kääntö.
Mistään vivusta en ole saanut kääntöä toimimaantakaa löytyy 4 hydrauliliitintä 2 vasemman puoleita on nyt kiinni aisan käännössä. Oikealla olevat ovat kiinni kuormaimessa ja se TOIMII. Aisa kääntyi siirtoajossa linkkuun ja epäilen toisessa ulostulossa olevan yksitoimisen hydrauliikan. Olen hytin alta tutkinut tarkistusluukuista ettei lohkossa ole mitään auki-kiinni säätöä. Merkkikorjaamossa sanottiin ettei tässä minun versiossa ole 2 toimista hydrauliikkaa. He sellaisen mielellään asentaisivat ja luulen että maksaisi n. 1000e.
Kusettavatko minua vai voiko olla ettei ole 2 toimista hydrauliikkaa? Hytissä on nostolaitekonsolissa nostolaitteen nostovivun takana toinen saman kaltainen vipu josta ei tapahdu nyt mitään.
Osaisiko joku neuvoa mitä on tehtävissä?
jiba

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja jiba »

meille .tuli tän sivuston kautta palikka josta pysty asentaan hydrauliikkaan 2 toimisen lohkon.
montako hydrauliikka vipua sulla hytässä.
makso kaiken kaikkiaan 350-400€ kaikki letkut nipat venttiili2 karanen ja toi muutos palikka.
Avatar
mike
Viestit: 5324
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja mike »

Kyllä toinen lohko on yleensä 2 toiminen. Kuormaaja toimii 1 toimisella lohkolla, kunhan paine- ja paluuletkut on oikein päin. Aisankääntö siihen 2 toimiseen.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
FORD PAVE
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 11:25 pm
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja FORD PAVE »

Mistä tietää onko ulostulo 1 vai 2 toiminen.
Traktori on minulle ihan uusi laite.
Metsäkärry oli edellisellä omistajalla ford 6600 perässä ja kaikki toimi kytkettiin tähän 6700 ihan samalla tavalla.
Muuten toimii mutta aisa ei käänny.
Ostaessa traktorissa oli näista aisalle menevistä liittimistä toisessa kippikärry eikö se ole silloin 1 toiminen.
Traktorin penkin alla on siinä pikkukannessa 2 hydrauliikkalähtöä jo nyt.
Hytissä on hydrauliikalle seuraavat vivut :ylös alas nostovarret , nuppi losta voi vaihtaa hydrauliikan nostovarsilta esin kuormaimeen tai kippiin ja yksi vipu jossa on 3 asentoa vivussa on tekstit drat ja position ja tästä ei tunnu tapahtuvan yhtikäs mitään.
jiba

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja jiba »

ei siinä taija olla kun ykstoiminen .voin katella ton kaverin yhteistiedot joka muutos levyä myy.
jos tarvetta.
2xford4000
Viestit: 6511
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

jos liitin pareja 2 niin luulis että on kakstoiminen toinen. oletko koittanut kuormaajaa siihen toiseen lohkoon. kuvat helpottais
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Superdextaaja
Viestit: 12965
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Omassa -79 5600:ssa on kaksi käyttösarvea/-kahvaa (pidempi ja lyhyempi) penkin alla ja molemmille lohkossa jengatangon näköinen säätöruuvi, joilla saa kokonaan ulos tai sisään ruuvaamalla muutettua yksi- tai kaksitoimiseksi ainakin toisen. Neljä pikaliitintä perässä myös tässä. Toimimattomaan olen liittänyt esim. nosturin paluun välillä mutta tahtoo puskea tuoltakin vastapainetta, varsinkin jos kierrokset korkeammalla. Mutta painavan kuorman kanssa tuokin on ollut välillä jopa ihan hyvä ominaisuus. En tiedä ihan varmaksi, olenko käyttänyt/kytkenyt paluun näin ollenkaan oikein mutta hommat on hoitunut noin ihan hyvin.
Tekemällä virheistä oppii.
FORD PAVE
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 11:25 pm
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja FORD PAVE »

Tässä 6700 mallissa ei ole tätä pfnkin alla olevaa vivustoa olen sitä kovasti ettiny edellisellä käyttäjällä oli 6600 malli ja siinä toimi aisan kääntö näistä vivuista kai tässäkin jostain pitää saada vastaavat toiminnot.
Kävin pihalla vaihtamassa liittimet toisin päin.
Aisaa en sasnut toimimaan kuormain pyöri bähän nykien ja paluupuolelta oli tullut vähäsen öljyvyotoa.
Miten tänne voi lähettäö kuvia? Niitä kyllä on.
jiba

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja jiba »

siinä jalkatilassa penkin eessä lattiassa luukku josta voit kurkata mimmonen palikka siellä on .
jos siihen ei mee kepukoita niin melkovarmaan ykstoiminen.
ja jos ei löydy erillistä 2 toimista lohkoo
meilläkin tuli liittimiä ja letkuja mukana kun oli käytetty kipin paineella 2 toimista lisä lohkoo ja tehty paluu öljyntäyttöön.
mut sillä erillisellä palikalla saa suoraan toimimaan ton 2 toimisen. nostolaitteet ja kippi säilyy ennallaan.
antti ahti
Viestit: 298
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 8:21 pm
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja antti ahti »

Pistäppäs tänne hakuun ford 6700 ulkopuolinen hydrauliikka sieltä löytyy kuva millä muutetaan lohko 1 tai 2 toimiseksi.

Antti
Superdextaaja
Viestit: 12965
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Tekemällä virheistä oppii.
FORD PAVE
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 11:25 pm
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja FORD PAVE »

Minun traktorissa ei tuon näköistä kohtaa löydy mistään. Pitäisikö näkymä olla tuollainen penkin edessä olevasta huolto luukusta. Kuvassa taitaa olla 6600 traktori.
Miten voi olla ,että uudemmassa ja kalliimmassa mallissa on huonompi hydrauliikka. Olen lukenut kaikki fordin hydrauliikkaan liittyvät keskustelut mutta ei vaan löydy ratkaisua.
jiba

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja jiba »

näkyykö sulla siinä huoltoluukusta semmonen .30mm x 100mm x150mm lätyskä ?
joka kiinni muistaakseni 5 pultilla.
joo voi olla kalliimpi malli mut tilaaja on vaan säästäny siinäkohtaa.
FORD PAVE
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 11:25 pm
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja FORD PAVE »

On sellainen lätyskä ja siitä on yksi hydrauliikan lähtö
jiba

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja jiba »

siellä kannen alla on röörit neljään eri kohtaan .siellä voi olla paluu tai paine .
omassa ei ollu yhtään reikää. alkuperäinen palikka .
sitten tässä uudessa on neljä reikää. jolla saa lisä venttiilin toimimaan itsenäisesti.
onko palikassa sulkutulppia lähön vieressä
-SS-
Viestit: 15637
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja -SS- »

FORD PAVE kirjoitti: Su Kesä 16, 2019 9:24 pm Minun traktorissa ei tuon näköistä kohtaa löydy mistään. Pitäisikö näkymä olla tuollainen penkin edessä olevasta huolto luukusta. Kuvassa taitaa olla 6600 traktori.
Miten voi olla ,että uudemmassa ja kalliimmassa mallissa on huonompi hydrauliikka. Olen lukenut kaikki fordin hydrauliikkaan liittyvät keskustelut mutta ei vaan löydy ratkaisua.
Nämä Fordit on varustettu sillä tavalla kuin asiakas aikanaan on halunnut. Myös jälleenmyyjä on etukäteen saattanut otaksua, mitä varusteita tarvitaan. Lisävarusteina nostolaitekanteen pultattavat lisäventtiilit, 2-nopeuksinen voimanotto, apusylinterit ja pikavaihde eivät todellakaan olleet itsestäänselvyys. Eli Ford 6600 saattoi olla varustettu noilla kaikilla, 6700 ei yhdelläkään. Erona 6700:ssa 6600:n verrattuna oli pitkä akseliväli ja erittäin korkealle sijoitettu ylellinen tasalattiaohjaamo sivuvaihdekepeillä, riippupolkimilla ja täyshydraulisella ohjauksella.

7700 oli yleensä paremmalla varustepaketilla jo kaupassa.

-SS-
FORD PAVE
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 11:25 pm
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja FORD PAVE »

Palikassa ei ole tulppia siitä lähtee se yksi letku ja toinen on 20cm edempänä ja alempana oliskohan se paluu.
Soittelen paikalliselle korjaamolle ja tilaan muutostyön. Kiitos kaikille vastauksista tämä on hieno keskustelupalsta kaikilta olen saanut asiallisia neuvoja.
T. Pave
jiba

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja jiba »

jos tarviit uuden kannen siihen hydrauliikkaan voin laittaa yhteystiedot.
FORD PAVE
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 11:25 pm
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja FORD PAVE »

Kiitos laita minulle yhteystiedot
FORD PAVE
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 11:25 pm
Viesti:

Re: Ford 6700 ongelmia hydrauliikassa

Viesti Kirjoittaja FORD PAVE »

https://drive.google.com/file/d/1wsVzKB ... p=drivesdk
Yritin tähän tehdä linkkiä kuvaan saakohan sitä auki?
Taitaa tuosda olla tulpattuna 2 lohkoa vai kuinka saako kuvaa näkyviin?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], hiksi, seppo1 ja 48 vierailijaa