MF 575 hehku
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 1:06 pm
- Viesti:
MF 575 hehku
Alkaa oleen taas se aika ku pitää hehkuttaa. Traktorissa on ns. imusarjahehku jonne menee polttoaineputki. Testasin että hehku antaa noin 3,5ohm lukemia ja hehkuu punaista koko matkalta. Putkestakin tulee polttoainetta kun painoi käsipumpusta putki irti. Irroittaessa putkea ei tullut kuin tippa. Putkessa taitaa olla kesälaatua vielä. Hehkutin varmaan 30s mutta mitään poksahdusta tai muita ääniä en kuullut. En muista kuulleeni koskaan tässä traktorissa mutta esim Fiat 640 poksahtelee todella selkeäski.
Mitäs vielä voisi testata? Toissapäivänä -10 asteessa ja vajaan tunnin lohkolämppäri kiinni lähti heikosti käyntiin. Imusarjassa on jokin tulppa hehkun vieressä, voiskohan siitä tarkistaa syttyykö imusarjassa?
Mitäs vielä voisi testata? Toissapäivänä -10 asteessa ja vajaan tunnin lohkolämppäri kiinni lähti heikosti käyntiin. Imusarjassa on jokin tulppa hehkun vieressä, voiskohan siitä tarkistaa syttyykö imusarjassa?
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
-
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Sinne ei taida tulla polttoainetta ennen kuin startti pyörittää pumppua, joten ei voi poksahtaa?
Näissä on kai yleensä se korkea 125 Ah akku, jossa kylmäkäynnistysvirraksi ilmoitettu 430 A. Se pyörittää kylmällä aika laiskasti ja perkinssi hyötyisi reippaasta pyörityksestä käynnistyksessä. Itellä sellaiset mustat akut, joissa 720 A kylmäkäynnitysvirta. Hyödyn huomaa selvästi. Itse asiassa ennen usein ensimmäisillä kylmillä moottori ei jaksanut pyörähtää ympäri lainkaan, kun nestettä oli häipynyt kesän aikana ja en ollut muistanut tarkistaa ja lisätä. Näistä mustista ei sitten taas näe nestepintaa kuoren läpi eli huono puolensa näissäkin.
Näissä on kai yleensä se korkea 125 Ah akku, jossa kylmäkäynnistysvirraksi ilmoitettu 430 A. Se pyörittää kylmällä aika laiskasti ja perkinssi hyötyisi reippaasta pyörityksestä käynnistyksessä. Itellä sellaiset mustat akut, joissa 720 A kylmäkäynnitysvirta. Hyödyn huomaa selvästi. Itse asiassa ennen usein ensimmäisillä kylmillä moottori ei jaksanut pyörähtää ympäri lainkaan, kun nestettä oli häipynyt kesän aikana ja en ollut muistanut tarkistaa ja lisätä. Näistä mustista ei sitten taas näe nestepintaa kuoren läpi eli huono puolensa näissäkin.
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 1:06 pm
- Viesti:
Jaa, empäs tiedäkään, polttoaineputki tulee hehkulle yläkautta loivassa laskussa, joten olen ajatellut sen toimivan painovoimalla mitä nyt ikinä polttoainetta tarviikaan.Lemmy kirjoitti:Sinne ei taida tulla polttoainetta ennen kuin startti pyörittää pumppua, joten ei voi poksahtaa?.
Tästä olis kyllä hyvä saada varmuus, olen jo päässäni suunnitellut jotain tunnistinta imusarjaan kertomaan milloin hehku on valmis, mutta jos sen tarkoitus onkin poksahtaa vasta startatessa niin sitten täytyy kai luottaa sekuntilaskuriin päässä.
-
- Viestit: 512
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 5:34 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
moottorin käydessä putki täyttyy löpöllä yleensä pumpun/suuttimien paluupuolen kautta.. eli hehkutukseen on ainetta vain sen putken verran. siihen voi lisätä pienen säiliön. niitä myydään alan liikkeissä. mulla toises 4000 säiliö ja saa hehkutettua niin et posaus kuuluu toises pelkkä putki ja posausta ei saa kuulumaan.. lähtee kyllä hyvin silläkin.. mf voi tosiaan ottaa sen tulpan auki niin näkee kuin hehku toimii ja laskee mieles kuin kauan se polttaa.. siinä se hehkutuksen aika on.. tulppa jos ollu irti/tyhjänä niin joko koneen käydes tai käsipumpul otettava tulpan putken lähtöä hellälle ja kun löpö valuu niin kiinni.. muuten voi jäädä ilmatasku ja hehku ei saa ainetta. tämä riippuu hiukan koneesta ja hehkulle tulevan putken mutkista.
-
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 573
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2012 9:36 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 8625
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Btw tartteeko imusarjahehku ilmata kun polttoainesuodattimet vaihtaa? Ja vissiin IH:n tulppa tarttee sähkösestä siirtopumpusta huolimati moottorin pyöräytyksen et toussahtaa?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 1:06 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 573
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2012 9:36 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 1:06 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7340
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
100-sarjassa oli vielä pieni säiliö sille imusarjahehkulle ja löpöä riitti vaikka miten pirkälle hehkulle.
Kumma, että sitä säiliötä ei enää ole 500-sarjassa.
Semmone säiliö kannattaa kyllä asentaa siihen, niin saa sen ehhkun oikeasti toimimaan. Sillä putkessa olevalla määrällä ei paljon lämpöä synny
Kumma, että sitä säiliötä ei enää ole 500-sarjassa.
Semmone säiliö kannattaa kyllä asentaa siihen, niin saa sen ehhkun oikeasti toimimaan. Sillä putkessa olevalla määrällä ei paljon lämpöä synny
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 1:06 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 5:42 pm
- Paikkakunta: Paltamo
- Viesti:
Eipä sieltä monesti mitään poksahdusta kuulu, kun polttoaineessa ei ole painetta, vaan valuu vapaasti hehkulle. Kun hehkuttaa n. 15 s, niin hehkun lämpö avaa venttiilin, jolloin polttoaine valuu kuumalle hehkulle ja syttyy palamaan. Jos vastus on kunnossa ja polttoainetta putkessa, niin tuo venttiili voi olla jumissa. Toiminta on paras tarkastaa katsomalla. Jos ei muuten näy, niin irroittamalla ilmanpuhdistimelta tuleva letku.
-
- Viestit: 1490
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 3:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 8625
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... 973e4745bb
http://www.ikh.fi/MF0794_HEHKUSAILIO_MF
Masinisti tekee tommosen itte Peltipurkin tekee tiiviiksi ja laittaa suutinten ylivuotoletkun väliin. Liitännät tankkiin meno, hehkulle meno ja suuttimilta tulo.
http://www.ikh.fi/MF0794_HEHKUSAILIO_MF
Masinisti tekee tommosen itte Peltipurkin tekee tiiviiksi ja laittaa suutinten ylivuotoletkun väliin. Liitännät tankkiin meno, hehkulle meno ja suuttimilta tulo.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Loka 03, 2013 4:52 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 184
- Liittynyt: To Marras 21, 2013 5:48 pm
- Paikkakunta: pudasjärvi
- Viesti:
Noissa liekkihehkuissa on aika paljon eroja tuon poksahduksen suhteen, iteltä tuosta kromosomi transetista särkyi alkuperäinen hehku joka poksahti ihan kunnolla, vaihdoin uuden IKH:n tulpan joka hyvin lievästi vaan humahtaa kun liekki syttyy ja molemmat oli päällepäin samalaisia toisessa vaan luki ford.
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 1:06 pm
- Viesti:
Tuntuis olevan aika selvä tapaus. Otin hehkun vieressä olevan tulpan irti näkeäkseni mitä sielä tapahtuu. Noin 7s kohdalla hehku paloi jo täydellä kirkkaudella mutta mikään ei syttynyt 30sekunnin aikana. Kokeilin uudestaan ja 10s kohdalla painoin käsipumppua kerran niin iski heti liekin reiästä että kylkipellikin sai vähä nokea.
Täytyy säiliö väkertää hehkun yläpuolelle. Kumiletkua ja liittimiä metsästämään.
Täytyy säiliö väkertää hehkun yläpuolelle. Kumiletkua ja liittimiä metsästämään.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Mpaseppä, Rh- ja 66 vierailijaa