Rauta ja Petrooli 5.-6.9.2015, Riihimäki

Asiaan liittyvistä tapahtumista voi tiedottaa ja kysellä täällä

Valvojat: Jammu, sohvi

PaavoV
Viestit: 128
Liittynyt: To Huhti 25, 2013 1:29 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Rauta ja Petrooli 5.-6.9.2015, Riihimäki

Viesti Kirjoittaja PaavoV »

Vaikka kesä on vasta alussa niin syksy saapuu ja tuo mukanaan Rauta ja Petroolin. Tulossa on taas uutta ja ennen näkemätöntä. Niistä tarkemmin syssymmällä. Huomaa tämän vuoden muuttunut ajankohta!
Hyvää ja lämmintä masinistikesää! t. Rauta ja Petroolin järjestäjät.
PaavoV
Viestit: 128
Liittynyt: To Huhti 25, 2013 1:29 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PaavoV »

Huomio, kaikki Etelä-Suomen traktorimiehet ja -naiset! Jos teillä on tai on tiedossa vm. 1965 mallimuutoksiin lukeutuvia traktoreita (Ford, MF, DB, Valmet) niin ottakaapa yhteyttä Rauta ja Petroolin vastuuhenkilöihin. Asia liittyy tulevan tapahtuman traktoriteemaan eli -65 mallimuutoksiin.
t. PaavoV
Niin, ja tietenkin kaikki muutkin veteraanitraktorit ovat tervetulleita.
PaavoV
Viestit: 128
Liittynyt: To Huhti 25, 2013 1:29 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PaavoV »

Teemaan liittyviä koneita on jo mukavasti tulossa. Lisää vielä kaivataan. Te, joilla niitä löytyy niin ottakaa rohkeasti yhteyttä. Koneen ei tarvitse olla juuri ko vuosimallia. Riittää, kun on ns. samaa "korimallia".
vanha
Viestit: 1405
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:48 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vanha »

-Voisko joku valaista, mitä se mallimuutos tarkottaa?
PaavoV
Viestit: 128
Liittynyt: To Huhti 25, 2013 1:29 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PaavoV »

Mallimuutos tarkoittaa sitä, mitkä traktorit muuttuivat ratkaisevasti tuona kyseisenä vuotena 1965. Esim. MF 65 muuttui MF 165, MF35 muuttui MF 135, Fordsoneista (Dexta, Super Dexta, Super Major) tuli Fordeja. Ford 2000 Dexta, 3000 Super Dexta, 4000 Major ja 5000 Super Major. DB 880 ja 990 Implematic muuttui Selectamaticiksi muuttaen samalla värin punaisesta valkoiseksi. Lisäksi tuli muita yksittäisiä malleja eri merkkeihin, kuten Valmet 565 (Synchro Valmet) jne. Jontikasta tuli mallit 510 ja 710.
Jos traktori sattuu olemaan tuosta 65-malista hieman nuorempi, mutta siinä ei ensimmäiseen vuosimalliin verrattuna ole tapahtunut olennaisia muutoksia niin se otetaan ilman muuta teemariviin. Ja kuten jo aiemmin sanoin niin, kaikki veteraani-ikäiset koneet ovat tervetulleita.
Markus T
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Kouvostoliitto (Kaikkea kaunista betonista)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus T »

Mikä mahtaa olla osoite tapahtumapaikan pysäköintipaikalle? Saattaa olla, että eksyn paikalle, jos sää suosii....
B.M.V 8-10 hv vm.1946
Bernard W13 10 hv vm.1955
Wickström 8hv umpipää vm. 1926 projekti
Ford Force 2000 vm. 1968
PaavoV
Viestit: 128
Liittynyt: To Huhti 25, 2013 1:29 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PaavoV »

Etäparkin osoite on Rinnetie 1, Riihimäki. Tulipa mistä suunnasta hyvänsä kannattaa seurata opasteita, ne vievät tulijan oikeaan paikkaan.
Sieltä saa meno-paluu kyydin museobussilla näyttelypaikalle. Eikä tarvitse etsiä parkkipaikkoja ja pelätä, että lasissa odottaa sakkolappu kotiin viemisenä. Tervetuloa!
MOP
Viestit: 7479
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Sopiiko moottoripyörä lähemmäksi? Ei paljon tilaa tarvitse.
MOP
Viestit: 7479
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Sopiiko moottoripyörä lähemmäksi? Ei paljon tilaa tarvitse.
Vtoivanen
Viestit: 1
Liittynyt: La Syys 05, 2015 8:25 pm
Viesti:

Tapahtuumaa kuvattu nyt myös ilmasta.

Viesti Kirjoittaja Vtoivanen »

Videot löytyy youtube kanavaltani osoitteesta: https://www.youtube.com/channel/UCQzo8Y ... qe0p3IQqqg
Markus T
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Kouvostoliitto (Kaikkea kaunista betonista)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus T »

Mihin aikaan tapahtuma alkaa huomenna?
B.M.V 8-10 hv vm.1946
Bernard W13 10 hv vm.1955
Wickström 8hv umpipää vm. 1926 projekti
Ford Force 2000 vm. 1968
2xford4000
Viestit: 6505
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

klo 10.. tänään oltiin ja huomennakin täytyy mennä ku koneet siel.. mut huomen nukutaan pitkään et iltapäiväst luultavasti ollaan..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Markus T
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Kouvostoliitto (Kaikkea kaunista betonista)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus T »

2xford4000 kirjoitti:klo 10.. tänään oltiin ja huomennakin täytyy mennä ku koneet siel.. mut huomen nukutaan pitkään et iltapäiväst luultavasti ollaan..
Kiitoksia. Tulen paikalle, kun on luvannut komiaa keliäkin.
B.M.V 8-10 hv vm.1946
Bernard W13 10 hv vm.1955
Wickström 8hv umpipää vm. 1926 projekti
Ford Force 2000 vm. 1968
romujoonas
Viestit: 522
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 5:27 pm
Paikkakunta: Hml
Viesti:

Viesti Kirjoittaja romujoonas »

Vähän ihmettelen tuota nettisivulla olevan Rauta ja Petroolin käsiohjelman karttaa. Mikähän ihmeen järki on siinä, että kartta on piirretty ylösalaisin? Aika lailla ikiaikainen tapa täällä pohjoisella pallonpuoliskolla on ollut piirtää kartat siten, että pohjoinen osoittaa ylöspäin.

Niinhän sen pohjakartan on Riihimäen kaupunkikin piirtänyt. Sen näkee siitä, että käsiohjelman kartassa Tehtaanportinkaun nimi seisoo ylösalaisin. Olisi meinaan vähän helpompi hahmottaa tuo alue, eikä karttatekstien kirjoittaminen olisi ymmärtääkseni ollut yhtään hankalampaa.
vanha
Viestit: 1405
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:48 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vanha »

-Tietokoneessa on sellaisia ominaisuuksia, jolla voi kuvaa käsitellä;
käännät sitä 180 astetta ja kas, ongelma on poistunut. Sitäpaitsi sinne kun ajaa niin ei tarvii paljoo aivosolujaan vaivata niin kaikki löytyy.Mukavaa oli.
8)
romujoonas
Viestit: 522
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 5:27 pm
Paikkakunta: Hml
Viesti:

Viesti Kirjoittaja romujoonas »

Tuo kuvan kääntäminen toki onnistuu, jopa sitenkin, että avaan pdf-tiedoston ja käännän siitä vain sen kartan. Eikä löytyminenkään ole minulle ongelma. Olen pyörinyt tuolla alueella viimeiset 50 vuotta, joten paikka on äärimmäisen tuttu. Silti en lakkaa ihmettelemästä tuota aluperäisen kartan ylösalaisin kääntämistä. Olen juuri lähdössä paikalle, puolen tunnin päästä ollaan perillä! Ennakkotiedot kertovat, että siellä on paljon nähtävää. Puolen tunnin päästä ollaan perillä.
vanha
Viestit: 1405
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:48 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vanha »

-Noo, ei tehdä tästä numeroo... Tulin juuri muuraustyömaaltani ja kyllä sykäytti taas kun deecee kolmonen teki lenkin juuri työmaani päällä. Viimevuonna teki kaksi kierrosta.On se tyylikäs ja mitkä äänet. :D
romujoonas
Viestit: 522
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 5:27 pm
Paikkakunta: Hml
Viesti:

Viesti Kirjoittaja romujoonas »

Se meni näyttelyn yli ainakin kolme kertaa. Sitten piti lähteä pois, kun alkoi sade uhata. Hyvä näyttely, paljon nähtävää. Väkeäkin oli kuin helluntaiepistolassa.
jiipee
Viestit: 10654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiipee »

vanha kirjoitti:Tulin juuri muuraustyömaaltani ja kyllä sykäytti taas kun deecee kolmonen teki lenkin juuri työmaani päällä. Viimevuonna teki kaksi kierrosta.On se tyylikäs ja mitkä äänet. :D
Moro.

http://www.masinistit.com/viewtopic.php?p=826493:
jiipee kirjoitti:Rakennushommia taas vaihteeksi. Pellitin ikkunan pieliä ja verstaan pääoven reunoja ulkopuolelta.

Jostakin kaukaisuudesta alkoi tänään iltapäivällä kuulua WoimaMoottorin ääntä. Alkuun vaimeasti, mutta jyrinä ja jylinä voimistui koko ajan. Selvästi kuuli, että isompi mäntämoottorinen vehje tulee jostakin. Kohta kuului sen verran hyvin, ettei siitä oikein ollut enää kysymystäkään. DC-3 tuli pohjoisesta päin, kaarsi ihan verstaan edestä aika matalalla ja suuntasi kohti etelää. On se vaan hieno lintu 8) 8) . Olisko ollut DC-yhdistyksen OH-LCH?
Vanhan lenkiltähän se olikin tulossa :wink:
Hex
Viestit: 939
Liittynyt: To Syys 12, 2013 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hex »

Tuli myös käytyä ja hauskaa oli, koska koko päivä meni! Jotain meni myös ohi: Millainen veivinheittokilpailu on? Olin kuulevinani, että tulokset mitattiin sekunneissa??!! Valaiskaa asiaa.
Sitten toinen kysymys, jos vaikka kuskaisi oman laitteen paikalle ensi vuonna. Miten alueen vartiointi on järjestetty tapahtumapäivien välisen yön? En sen puoleen tiedä, onko siinä paljon vartioimista, mutta kuitenkin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa