Ford 3000 lämmöt
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: La Maalis 31, 2012 3:18 pm
- Viesti:
Ford 3000 lämmöt
Lämpöjen kanssa olen tässä paininut ja ihmetellyt jo pidemmän aikaa. Mittarin mukaan lämmöt nousee punaiselle ja keikkuu siinä rajalla. Kone ei kuitenkaan keitä linkohommissakaan ennen kun ihan tappiinsa vedättää paksussa hangessa. Vesipumppu on uusi, termari on ensin keitelty, sitten vaihdettu. Alavesiletku ei lämpene koskaan ja syyläristä nesteet saa pihalle alavesiletkusta ihan holahtamalla, eli ei kai sekään ole tukossa. Kylessä on letkulämmitin, joka ottaa nesteen alhaalta lohkon kyljestä ja eväät menee ylhältä takaisin. Kokeilin tukkia tämänkin jos kiertoa häiritsee, mutta eipä ollut vaikutusta. Nesteet on uudet, öljyt myös ja ne on pysyneet ihan terveen värisenä... Alkaa iteat loppumaan! Oisko kanssaeläjillä kokemusta?
-
- Viestit: 1210
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
- Paikkakunta: Myrskylä
- Viesti:
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: La Maalis 31, 2012 3:18 pm
- Viesti:
Voep siinä vähän vikkaaki olla, mut se ei selitä nesteen kiertämättömyyttä syylärissä ellei lämmöt oikeasti nouse koskaan niin ylös... Lämmöt kuitenkin nousee rauhallisesti, eikä mittari ainakaan oikosessa ole. Laturi on vaihdettu nykyaikaiseksi, jossa on itsessään säädin. Pitänee vilkaista myös meneekö virta mittarille nyt kahden säätimen kautta. Se voi kyllä vaikuttaa myös... Mitenkäs noissa nestepinta syylärissä? Pitääkö olla aina ylävesiletku myös täysin täynnä ja voiko jonnekkin jäädä ilmaa?
-
- Viestit: 1210
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
- Paikkakunta: Myrskylä
- Viesti:
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: La Maalis 31, 2012 3:18 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 202
- Liittynyt: La Tammi 16, 2010 9:13 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 311
- Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 9:03 pm
- Paikkakunta: Kajaanin kupeessa...
- Viesti:
Onhan termostaatti oikeinpäin? Ainakin tarvikemalli taisi mahtua väärinpäin sinne koppaan EDIT: Hidas
Voi olla toki mittarivikaakin, minulla tuo Kolmetonninen ei lämpiä keulaa tukkimatta oikeastaan ikinä yli puolen välin vaikka kuinka linkoaa. Menee jokunen tovi että vesiletkutkin lämpeää. Normaalisti lämmöt on 1/4 vaikka on jokunen vuosi sitten vaihdettu orggistermari. Kopissa kuitenkin tarkenee niin saa olla
Katso vaikka infrapunalämpömittarilla siitä anturin ympäriltä paljonko koneessa on oikeasti lämmintä Maksaa muutaman kympin noissa halpatavarakaupoissa, ja on kätevä moneen muuhunkin hommaan.
Countyssä oli mittari jatkuvasti punaisella, se tasain on rikki. Kanteen kävi suoraan vakioanturin tilalle Autogaugen tarvikelämpömittarin anturi, joten laitoin semmoisen.
Voi olla toki mittarivikaakin, minulla tuo Kolmetonninen ei lämpiä keulaa tukkimatta oikeastaan ikinä yli puolen välin vaikka kuinka linkoaa. Menee jokunen tovi että vesiletkutkin lämpeää. Normaalisti lämmöt on 1/4 vaikka on jokunen vuosi sitten vaihdettu orggistermari. Kopissa kuitenkin tarkenee niin saa olla
Katso vaikka infrapunalämpömittarilla siitä anturin ympäriltä paljonko koneessa on oikeasti lämmintä Maksaa muutaman kympin noissa halpatavarakaupoissa, ja on kätevä moneen muuhunkin hommaan.
Countyssä oli mittari jatkuvasti punaisella, se tasain on rikki. Kanteen kävi suoraan vakioanturin tilalle Autogaugen tarvikelämpömittarin anturi, joten laitoin semmoisen.
Viimeksi muokannut MaxSound, Ke Helmi 04, 2015 9:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford County 754 1971
Ford 3000 1973
Fordson Power Major 1959
Fordson F 1927
Ford 3000 1973
Fordson Power Major 1959
Fordson F 1927
-
- Viestit: 6512
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
juu löpö ja lämpö mittari jos näyttää täyttä melkein koko ajan on mittarin jännitteen säätimes vikaa.. just omast korjasin tuon.. löytyy muutama sivu eteenpäin.. mut jos vedätykses keittää oikeesti? niin jäähdytin tukos.. ulkoisesti ja varsinkin sisäisesti.. kertyy ns kattila kiveä sinne pilleihin.. nesteet holahtaa kyl ulos mut vaatii pesua järjestelmä.. kidesoodaa tms.. mut kerta alavesiletku kylmä..jos kansipahvi päästää pikkasen painetta syyläriin ja nesteet ei kierrä.. tekis kyl pienemmilläkin kiekoil sen.. nestepinta näis pysyy juuri ja juuri kennon päällä.. eli ei pysy ylävesiletkun tasal.. riittää et kenno peittyy.. voi olla et jos yrität liian täytenä pitää ni kunnon rasitukses puhaltaa ylivuodost ylimääräset ulos ja höyryäähän se ulos tullessaan.. ja oliskin mittari vika.. vielä jos syylärin vuotoputki on poikki korkin juuresta ni höyry leviää.. tässä nyt muutama miete..
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], tumpeloko ja 22 vierailijaa