Farmall D430 Agriomatic

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Fordsonisti
Viestit: 27
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:26 pm
Paikkakunta: Kauhajoki
Viesti:

Farmall D430 Agriomatic

Viesti Kirjoittaja Fordsonisti »

Löytyyköhän mistään kyseisen traktorin suomenkielistä käyttöohjetta tai varaosakirjaa? Eniten kiinnostaa miten ns. Agriomatic vipu tulisi toimia? Ja mitä öljyä vaihteistoon kuuluu? Sopiiko jonkin muun koneen polttoaine-suodatin ja moottoriöljynsuodatin kyseiseen traktoriin? Ja jos sopii niin mistä koneesta?

Kiitoksia jo etukäteen tietäjille
jouto
Viestit: 2138
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouto »

Tossa linkissä on useampi Saksan-Farqqu-spesse, pistä yksitýisviestiä jos eivät huomaa tätä aihetta muuten.

http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... a05f719718

t. Kauko Ollila

ps. Niin mulla on 430 kokonainen melkoinen raato oottamassa pukille pääsyä. Ei Agriomaticia.

t. Kauko Ollila
bps
Viestit: 329
Liittynyt: To Tammi 05, 2012 7:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bps »

hei,

polttoaine suodatin on sama kun valmet 33,359,361.

oljynsuodatin on mallia pestävä.

acromatic on vaihteiston kertoja jossa on vapaa, lyhyt ja pitkä. lyhyen puolen voi kytkeä päälle ja pois ilman kytkintä.

varaosakirjoja saa saksata käytettynä. ~60e hintaan

vakolan kotusselostus löytyy traktorista.

käyttöohjekirjoja saa saksata muistaakseni enlanninkielisiä ,uusiotuotantoa.

käyttöohjekirjan suomenkielinen käännosvihko myös löytyy.
Viimeksi muokannut bps, To Loka 09, 2014 4:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bps
Viestit: 329
Liittynyt: To Tammi 05, 2012 7:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bps »

Vaihteistoöljy ohjekirjan mukaan sae90 24L. tarkistusproppu on oikean astinlaudan alla. tyhjennysproppuja on kaksi.

Kuva
Fordsonisti
Viestit: 27
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:26 pm
Paikkakunta: Kauhajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordsonisti »

Onko kuvassa näkyvä suomenkielinen vihko agriomatic -versiosta? Jos on niin olisin kovasti kiinnostunut kopiosta. Yllättävän hyvin ulkomaisilta sivustoilta löytyi tietoja traktorista, suomalaisilta ei niinkään. Kiinnostamaan jäikin että minähän vuosina ja millaiset määrät tätä traktoria on suomeen tuotu? Omani on papereiden mukaan vm -57
kalvaana
Viestit: 7330
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Onko tuo Agriomatic käsikytkin, pikavaihde vai suunnan vaihtaja nuissa?
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
bps
Viestit: 329
Liittynyt: To Tammi 05, 2012 7:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bps »

Fordsonisti kirjoitti:Onko kuvassa näkyvä suomenkielinen vihko agriomatic -versiosta? Jos on niin olisin kovasti kiinnostunut kopiosta. Yllättävän hyvin ulkomaisilta sivustoilta löytyi tietoja traktorista, suomalaisilta ei niinkään. Kiinnostamaan jäikin että minähän vuosina ja millaiset määrät tätä traktoria on suomeen tuotu? Omani on papereiden mukaan vm -57
Tuo vihko ei ole acromatic versiosta,mutta tietääkseni acromaticista ei sellaista ole saatavana. Ostin tuon parivuotta sitten (traktorikirjojen sekatavarakappa 050-553 7953, kari@surffi.net).

meillä on siis kaksi tällaista traktoria molemmat acromaticilla. vuosimallit on -57 ja -58. tätä farmall d-sarjaa ei ole paljoa suomeen tuotu. noin 10-15kpl

tässä olisi yksi 700 sivuinen osaluettelo d-sarjasta pdf tiedostona. kirjasta lötyyy paljon tietoa. esim acromaticin räjäytyskuvat.
http://www.ihcparts.nl/technische-informatie-1

tuolta sivustolta siis ensimmäinen kohdasta:
Mc Cormick (D)

eli tämä:
Mc Cormick onderdelenboek complete D-serie (DLD-2 t/m D-440)

suora linkki lataukseen:
https://docs.google.com/file/d/0ByJoJWG ... l=en&pli=1

Onko tämä traktori ajokuntoinen? kiinostaisi nähdä kuvia.
Fordsonisti
Viestit: 27
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:26 pm
Paikkakunta: Kauhajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordsonisti »

Kiitoksia hyvistä vastauksista. Eli oma traktorini ei (vielä) ole ajokuntoinen. Vappujäätelölle olisi kuitenkin tarkoitus päästä ajamalla. Yritän johonkin päivittää kuvia projektin etenemisestä. Ilmoittelen osoitteen kyllä tänne kunhan niin pitkälle pääsen. Traktorillani on ajettu kuuleman mukaan viimeksi 4 vuotta sitten. Moottori pyörii kuitenkin.
Fordsonisti
Viestit: 27
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:26 pm
Paikkakunta: Kauhajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordsonisti »

Tässä linkki farmallini kuviin. Päivittelen kuvia sitä mukaa kun projekti etenee...

https://plus.google.com/photos/10042631 ... 3330109329
bps
Viestit: 329
Liittynyt: To Tammi 05, 2012 7:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bps »

kyllä siitä hyvä tulee.


Tuossapa vielä kuva millainen termostaatti kuuluu tuohon koneeseen.

Kuva
kalvaana
Viestit: 7330
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

kalvaana kirjoitti:Onko tuo Agriomatic käsikytkin, pikavaihde vai suunnan vaihtaja nuissa?
Nii> miten se toimii?
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
roopenpoika
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

kalvaana kirjoitti:
kalvaana kirjoitti:Onko tuo Agriomatic käsikytkin, pikavaihde vai suunnan vaihtaja nuissa?
Nii> miten se toimii?
Eikös se ole samanlainen kuin 453 ssa, jossa on mekaanisesti puristettava
levypakka.
Fordsonisti
Viestit: 27
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:26 pm
Paikkakunta: Kauhajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordsonisti »

Onko tuo termostaatti ihan alkuperäinen? Löytyykö jostain autosta tähän sopivaa? Eli saako ihan varaosaliikkeestä vai täytyykö saksasta tilata?
bps
Viestit: 329
Liittynyt: To Tammi 05, 2012 7:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bps »

Fordsonisti kirjoitti:Onko tuo termostaatti ihan alkuperäinen? Löytyykö jostain autosta tähän sopivaa? Eli saako ihan varaosaliikkeestä vai täytyykö saksasta tilata?
kyllä se on alkuperäinen. löytyy varaosakirjasta :

Thermostat "Wahler" osanumero 710540R1

muistelen jossain fahrin puimurissa nähneeni samanlaisen. saattas jostain puimuripurkaamosta löytyä.
bps
Viestit: 329
Liittynyt: To Tammi 05, 2012 7:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bps »

tuosta näet mitä reikiä tuossa mittaritaulussa on alumperin ollut. ylimääräset hitsattu umpeen.

Kuva
Viimeksi muokannut bps, Ke Loka 15, 2014 2:46 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
bps
Viestit: 329
Liittynyt: To Tammi 05, 2012 7:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bps »

käsikaasu ja vivusto

Kuva
bps
Viestit: 329
Liittynyt: To Tammi 05, 2012 7:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bps »

roopenpoika kirjoitti:
kalvaana kirjoitti:
kalvaana kirjoitti:Onko tuo Agriomatic käsikytkin, pikavaihde vai suunnan vaihtaja nuissa?
Nii> miten se toimii?
Eikös se ole samanlainen kuin 453 ssa, jossa on mekaanisesti puristettava
levypakka.
tossa on kuva tuosta pakasta

http://aijaa.com/42TVgE
Fordsonisti
Viestit: 27
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:26 pm
Paikkakunta: Kauhajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordsonisti »

Tänään sitten sain Farmallini käyntiin, hienosti kävi ei pahemmin savutellut eikä muutenkaan oirehtinut. Hehkut ja lataus pitäisi käydä vielä läpi, sekä käsikaasuvipuun hitsailla varsi. Ohjauksessa tuntui olevan koeajon perusteella hieman liikaa klappia, etuaksilan keskitapista ja simpukasta johtuen. Onkohan simpukassa jonkinlainen säätö? vai täytyykö vain avata pöydälle ja katsoa mitä keksii?
Fordsonisti
Viestit: 27
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:26 pm
Paikkakunta: Kauhajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordsonisti »

Tänään sitten sain Farmallini käyntiin, hienosti kävi ei pahemmin savutellut eikä muutenkaan oirehtinut. Hehkut ja lataus pitäisi käydä vielä läpi, sekä käsikaasuvipuun hitsailla varsi. Ohjauksessa tuntui olevan koeajon perusteella hieman liikaa klappia, etuaksilan keskitapista ja simpukasta johtuen. Onkohan simpukassa jonkinlainen säätö? vai täytyykö vain avata pöydälle ja katsoa mitä keksii?
Fordsonisti
Viestit: 27
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:26 pm
Paikkakunta: Kauhajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordsonisti »

Tänään sitten sain Farmallini käyntiin, hienosti kävi ei pahemmin savutellut eikä muutenkaan oirehtinut. Hehkut ja lataus pitäisi käydä vielä läpi, sekä käsikaasuvipuun hitsailla varsi. Ohjauksessa tuntui olevan koeajon perusteella hieman liikaa klappia, etuaksilan keskitapista ja simpukasta johtuen. Onkohan simpukassa jonkinlainen säätö? vai täytyykö vain avata pöydälle ja katsoa mitä keksii?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa