Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Koitin hakea sellaista yleishyvää aihetta jossa olisi paljon eri perusongelmia / parannuksia / vinkkejä yms. yhdestä tietystä mallista, en löytänyt...
En tiedä kantaako tämä... Mutta kokeillaan.
Meikällä ekana mielessä:
Traktori 5610-4 mk2 -86
Mikäs hyöty seuraavalla vivulla on?
Kuvassa keskellä "ASC SERV AUX"
Onko tuo hydraulisen työtovarren / nostolaitteiden hallinnan valitavipu? - JOS on niin mihinkä liittimeen kuuluisi hydraulinen työntövarsi kiinnittää kun perässä olevat lohkot kuitenkin ohjataan vihreällä ja sinisellä nupilla?
Entä onko näissä ollut näitä 1000 ulosottoja kuten tarrassa on? Saako jollain muutoksella 540/1000 välillä, vai onko ostaessa päätetty kumpi otettu ja se on nyt sitten aina kunnes muuttaa kalliilla?
Sinisellä halittavassa lohkossa mulla nyt kauha, samaa käytän peräkärryissä niin ei tarvitse kahta vipua rukata kippaillessa kun vaihto menee aina kauhalta -> kipille tai kipiltä -> kauhalle.
Hydrauliliitinpakan vasemmalla puolella ilmeisesti jarruventtiili kärryjä varten?
Joku joskus aikanaan kysellyt täällä kyseisen traktorin kauhan asennuksessa öljynpaluusta, tässä kuva miten mulla toteutettu:
On kyllä niin paskanen kone ettei kehtais oikeen näyttääkkä...
Mikäs on muuten paras öljypesuaine jolla koneen ens kesänä pesäsis? Kunnon painepesuri löytyy josta saa kuumaakin läpi, mutta ainetta se kuitenkin vaatii.
--
Tuomo
En tiedä kantaako tämä... Mutta kokeillaan.
Meikällä ekana mielessä:
Traktori 5610-4 mk2 -86
Mikäs hyöty seuraavalla vivulla on?
Kuvassa keskellä "ASC SERV AUX"
Onko tuo hydraulisen työtovarren / nostolaitteiden hallinnan valitavipu? - JOS on niin mihinkä liittimeen kuuluisi hydraulinen työntövarsi kiinnittää kun perässä olevat lohkot kuitenkin ohjataan vihreällä ja sinisellä nupilla?
Entä onko näissä ollut näitä 1000 ulosottoja kuten tarrassa on? Saako jollain muutoksella 540/1000 välillä, vai onko ostaessa päätetty kumpi otettu ja se on nyt sitten aina kunnes muuttaa kalliilla?
Sinisellä halittavassa lohkossa mulla nyt kauha, samaa käytän peräkärryissä niin ei tarvitse kahta vipua rukata kippaillessa kun vaihto menee aina kauhalta -> kipille tai kipiltä -> kauhalle.
Hydrauliliitinpakan vasemmalla puolella ilmeisesti jarruventtiili kärryjä varten?
Joku joskus aikanaan kysellyt täällä kyseisen traktorin kauhan asennuksessa öljynpaluusta, tässä kuva miten mulla toteutettu:
On kyllä niin paskanen kone ettei kehtais oikeen näyttääkkä...
Mikäs on muuten paras öljypesuaine jolla koneen ens kesänä pesäsis? Kunnon painepesuri löytyy josta saa kuumaakin läpi, mutta ainetta se kuitenkin vaatii.
--
Tuomo
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: Pe Tammi 03, 2014 11:22 pm
- Paikkakunta: Kankaanpää
- Viesti:
-
- Viestit: 401
- Liittynyt: La Kesä 25, 2011 5:17 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
-
- Viestit: 421
- Liittynyt: To Marras 28, 2013 10:27 am
- Paikkakunta: etelä savo
- Viesti:
5610
kysymäsi vipu on kolmitieventtiilin käyttö vipu.ala asennossa toimii nostolaite ja vipu ylhäällä esim kippi nostolaite vivulla tosin kymppi sarjassa ei ole kolmitie venttiililtä letkua vakiona.540/1000 valitaan vaihtamalla tumppi akseli.kuvan perusteella sulla on vain 540 ulosotto.
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Toimiiko liuotusperiaatteella? Eli litkut pintaan, odotus ja pesu? Vai vaatiko mekaanisen pesun esim. harjaus?birchbay kirjoitti:Pesuaineeks ota Kiilto Telimax. Lähti kymmenien vuosien rasvamössöt ihan kylmälläkin vedellä tosi hyvin...
Vitosen kannu makso Etralla 14 euroo.
Entäpä tuo 3-tieventtiilin käyttö, mitäpä käytännön iloa siitä olisi olla käytössä? Siis miksi (jos olisi kytketty) käyttäisin sitä enkä vihreää/sinistä vipua?
Vai onko vanhoja peruja, tekniikaltaan sama idea kuin esim. 3000 hydraulin käyttö?
--
Tuomo
-
- Viestit: 401
- Liittynyt: La Kesä 25, 2011 5:17 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Liuotusperiaatteella toimii juu... Tuntui, että paremmin irrotti lian kun ruiskutti vaahdottavalla ruutalla myrkyt pintaan.Tumphu kirjoitti:Toimiiko liuotusperiaatteella? Eli litkut pintaan, odotus ja pesu? Vai vaatiko mekaanisen pesun esim. harjaus?birchbay kirjoitti:Pesuaineeks ota Kiilto Telimax. Lähti kymmenien vuosien rasvamössöt ihan kylmälläkin vedellä tosi hyvin...
Vitosen kannu makso Etralla 14 euroo.
--
Tuomo
Valmet 361D I -62
Valmet 405 -86
Valmet 865 -97
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
Valmet 405 -86
Valmet 865 -97
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Itsekkin ajattelin paineruiskulla suitsutella pintaan. Täytyy koko kone pestä kauttaaltaan varmaan muutamaankin kertaan ja vetää sitä pesurin sallimaa 60c vettä paineella läpi niin saa nätimmäks.birchbay kirjoitti:Liuotusperiaatteella toimii juu... Tuntui, että paremmin irrotti lian kun ruiskutti vaahdottavalla ruutalla myrkyt pintaan.Tumphu kirjoitti:Toimiiko liuotusperiaatteella? Eli litkut pintaan, odotus ja pesu? Vai vaatiko mekaanisen pesun esim. harjaus?birchbay kirjoitti:Pesuaineeks ota Kiilto Telimax. Lähti kymmenien vuosien rasvamössöt ihan kylmälläkin vedellä tosi hyvin...
Vitosen kannu makso Etralla 14 euroo.
--
Tuomo
Mielis kyllä maalailla koko koneen mutta kova on työ ja arvokastakin lie.
--
Tuomo
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 452
- Liittynyt: To Tammi 05, 2006 4:48 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Tumphu kirjoitti:Toimiiko liuotusperiaatteella? Eli litkut pintaan, odotus ja pesu? Vai vaatiko mekaanisen pesun esim. harjaus?birchbay kirjoitti:Pesuaineeks ota Kiilto Telimax. Lähti kymmenien vuosien rasvamössöt ihan kylmälläkin vedellä tosi hyvin...
Vitosen kannu makso Etralla 14 euroo.
Entäpä tuo 3-tieventtiilin käyttö, mitäpä käytännön iloa siitä olisi olla käytössä? Siis miksi (jos olisi kytketty) käyttäisin sitä enkä vihreää/sinistä vipua?
Vai onko vanhoja peruja, tekniikaltaan sama idea kuin esim. 3000 hydraulin käyttö?
--
Tuomo
Joo on vanhaa perua. Eli periaatteessa siinä on sama kansi kun 5000:kin
Ainoa ilo, mikä siitä on, että sillä voi tutkia nostolaitteen vuotoja.
Eli jos varret laskevat alas silloinkin kun nuppi on ylösvedettynä, niin nostosylinterin tiiviste tai shokkiventtiili vuotaa.
Johonkin päin maailmaa on varmaan viety näitä traktoreita huonommilla varusteilla, esim. ilman DL-venttiileitä, ja silloin ko. hydrauliikan ulosotto on varmaankin tarpeellinen.
Tarkoituksenmukainen on aina kaunista.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 9:57 am
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
TELIMAX - pesuaineesta
http://tuotteet.etra.fi/fi/g20732193/te ... viste-200lbirchbay kirjoitti:Pesuaineeks ota Kiilto Telimax. Lähti kymmenien vuosien rasvamössöt ihan kylmälläkin vedellä tosi hyvin...
Vitosen kannu makso Etralla 14 euroo.
hintaa on 5L:n kannulle 28e+alv!
Mistä saa 14e / kannu hinnalla ?
t:esko
-
- Viestit: 401
- Liittynyt: La Kesä 25, 2011 5:17 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: TELIMAX - pesuaineesta
Piti vielä käydä kuitista tarkistaa, mut syyskuussa ostin ton pesuaineen mikkelin etrasta ja 14€uroo mä siitä maksoineko_mies kirjoitti:http://tuotteet.etra.fi/fi/g20732193/te ... viste-200lbirchbay kirjoitti:Pesuaineeks ota Kiilto Telimax. Lähti kymmenien vuosien rasvamössöt ihan kylmälläkin vedellä tosi hyvin...
Vitosen kannu makso Etralla 14 euroo.
hintaa on 5L:n kannulle 28e+alv!
Mistä saa 14e / kannu hinnalla ?
t:esko
Se on kyllä aika paljon täälläkin myyjästä kiinni, mitä mitkäkin tuotteet maksaa
Valmet 361D I -62
Valmet 405 -86
Valmet 865 -97
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
Valmet 405 -86
Valmet 865 -97
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Millä keinoin porukka ratkaissut tuon ongelman että sammutusnuppi pukkaa pikkuhiljaa ulospäin ajellessa?
Uusimmissa sähköisellä solenoidilla toteutettu tuo sammutus, onko se ainut jolla ongelma korjaantuu vai onko mulla jokin liitos jossain löysässä?
Tänäänkin kun hain pellettiä ~4500kg niin hissukseen kun huonokuntoista tietä ajeli, sai nuppia painella pohjaan noin 5min välein.
Uskoisin että ongelma johtuu siitä että jumitassujen varassa oleva hytti tärisee eri tahtia kuin kone ja tästä syystä sammutin matelee ulospäin.
Mikä neuvoksi? muutos sähköiseen? lisäjousi? jokin lukitus?
---
Tuomo
Uusimmissa sähköisellä solenoidilla toteutettu tuo sammutus, onko se ainut jolla ongelma korjaantuu vai onko mulla jokin liitos jossain löysässä?
Tänäänkin kun hain pellettiä ~4500kg niin hissukseen kun huonokuntoista tietä ajeli, sai nuppia painella pohjaan noin 5min välein.
Uskoisin että ongelma johtuu siitä että jumitassujen varassa oleva hytti tärisee eri tahtia kuin kone ja tästä syystä sammutin matelee ulospäin.
Mikä neuvoksi? muutos sähköiseen? lisäjousi? jokin lukitus?
---
Tuomo
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
-
- Viestit: 1329
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Startti naksuttaa, mutta ei pyöritä
Mitenkä se nyt olikaan se 40-sarjan starttien sopivuus näihin 10-sarjan koneisiin. Niissä oli enemmän tehoa/kierroksia mutta istuvat suoraan 10-sarjaan?
Mulla alkanut startti enemmissämäärin tehdä sitä että avaimesta kääntäessä vain solenoidi naksahtaa mutta ei lähde pyörittämään. Yleensä parantunut muutamalla avaimen niksautuksella mutta tänään ei enää sekään auttanut. Lopuksi auttoi kun antoi vasaralla kolinaa startin kylkeen samalla kun avaimesta niksautteli niin siitä se hörähti käymään ja tämän jälkeen taas muutamia startteja tänäänkin tehneenä toimi ihan OK.
Eikös tuo oireilu nyt viittaa siihen että solenoidi toimii koska naksahtaa, mutta itse startissa jokin vika kun ei lähde pyörittämään?
Harmittanut vähän tuo huono käynnistyvyys pikkuisenkin viileällä kelillä (eli aina saa pakkosyötön laittaa), niin ei takuulla huonoa tekisi se huhuttu 40-sarjan startin nopeampi pyöritys, jos se pitää paikkansa.
--
Tuomo
Mulla alkanut startti enemmissämäärin tehdä sitä että avaimesta kääntäessä vain solenoidi naksahtaa mutta ei lähde pyörittämään. Yleensä parantunut muutamalla avaimen niksautuksella mutta tänään ei enää sekään auttanut. Lopuksi auttoi kun antoi vasaralla kolinaa startin kylkeen samalla kun avaimesta niksautteli niin siitä se hörähti käymään ja tämän jälkeen taas muutamia startteja tänäänkin tehneenä toimi ihan OK.
Eikös tuo oireilu nyt viittaa siihen että solenoidi toimii koska naksahtaa, mutta itse startissa jokin vika kun ei lähde pyörittämään?
Harmittanut vähän tuo huono käynnistyvyys pikkuisenkin viileällä kelillä (eli aina saa pakkosyötön laittaa), niin ei takuulla huonoa tekisi se huhuttu 40-sarjan startin nopeampi pyöritys, jos se pitää paikkansa.
--
Tuomo
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 10:42 pm
- Paikkakunta: kajaani
- Viesti:
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
No... startti nyt pelannut taas kun sitä tuli tuolloin koputeltua... muttamutta.
.
Mistäpä johtuu että nyt kun löpövalo alkoi vilkkumaan (tai sitten huomasin sen vasta juuri) niin hätävilkkujen merkkivalot siinä löpövalon vieressä elää omaa elämäänsä. Ei siis vilku samaa tahtia, ei mitään tasaista rytmiä, välillä palaa pitkiäkin aikoja ja välillä taas pimeänä.
Kellään moista tullut vastaan?
--
Tuomo
.
Mistäpä johtuu että nyt kun löpövalo alkoi vilkkumaan (tai sitten huomasin sen vasta juuri) niin hätävilkkujen merkkivalot siinä löpövalon vieressä elää omaa elämäänsä. Ei siis vilku samaa tahtia, ei mitään tasaista rytmiä, välillä palaa pitkiäkin aikoja ja välillä taas pimeänä.
Kellään moista tullut vastaan?
--
Tuomo
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Suomeenkin tuotiin 5610 Farmaria, joka oli ilman DL-venttiileitä.maramies kirjoitti:
Joo on vanhaa perua. Eli periaatteessa siinä on sama kansi kun 5000:kin
Ainoa ilo, mikä siitä on, että sillä voi tutkia nostolaitteen vuotoja.
Eli jos varret laskevat alas silloinkin kun nuppi on ylösvedettynä, niin nostosylinterin tiiviste tai shokkiventtiili vuotaa.
Johonkin päin maailmaa on varmaan viety näitä traktoreita huonommilla varusteilla, esim. ilman DL-venttiileitä, ja silloin ko. hydrauliikan ulosotto on varmaankin tarpeellinen.
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 7:28 am
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], tumpeloko ja 24 vierailijaa