caravan/norlett jyrsijä kipinä hukassa
-
- Viestit: 3585
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
caravan/norlett jyrsijä kipinä hukassa
Sain tuollaisen jyrsijänrottelon, josta on kipinä hukassa. Tarkempaa mallimerkintää ei enää löydy koneesta...
Otin käynnistysnarukotelon pois, ja alla on sytytyspuola, josta menee johto magneeton taakse johonkin, ja sieltä toinen johto kotelon ulkopuolelle ruuvin alle maihin. Mikähän idea tuossa johdossa on että kiertää tuolta kautta? Ilman magneeton poisottoa ei näe, mihin johdot on kytketty. Ulosmenevän johdon pää irtosi vielä magneeton takee, kun sitä venyttelin.
Onko magneetto hankala irrottaa?
Tuonnäköinen härveli on kyseessä:
http://image.nettix.fi/extra/machineimg ... cbcec9.jpg
Otin käynnistysnarukotelon pois, ja alla on sytytyspuola, josta menee johto magneeton taakse johonkin, ja sieltä toinen johto kotelon ulkopuolelle ruuvin alle maihin. Mikähän idea tuossa johdossa on että kiertää tuolta kautta? Ilman magneeton poisottoa ei näe, mihin johdot on kytketty. Ulosmenevän johdon pää irtosi vielä magneeton takee, kun sitä venyttelin.
Onko magneetto hankala irrottaa?
Tuonnäköinen härveli on kyseessä:
http://image.nettix.fi/extra/machineimg ... cbcec9.jpg
Belarus 825 turbo shitbox
-
- Viestit: 809
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
- Paikkakunta: Tikkakoski
- Viesti:
Re: caravan/norlett jyrsijä kipinä hukassa
Lieneeköhän samanlainen BS 3 hv, kuin minullakin Solett jyrsimessä?m_kane kirjoitti: Otin käynnistysnarukotelon pois, ja alla on sytytyspuola, josta menee johto magneeton taakse johonkin, ja sieltä toinen johto kotelon ulkopuolelle ruuvin alle maihin.
Mikähän idea tuossa johdossa on että kiertää tuolta kautta? Ilman magneeton poisottoa ei näe, mihin johdot on kytketty. Ulosmenevän johdon pää irtosi vielä magneeton takee, kun sitä venyttelin.
Onko magneetto hankala irrottaa?
Jos on, niin puolalta menee johto kondesaattorin päässä olevaan reikään. Konkka toimii katkojankärkien alasimena. Toisella johdolla maadoitettu jtk. - en osaa sanoa.
Katkojan kärjet toimivat siten, että kampiakselin kaulalta epäkesko nostelee tappia, kuin venttilinvarsi konsanaan. Tappi liikuttaa sitten katkojaa. Tämän tapin pitää sitten selvästi nousahdella ja todennäköisesti se on jumissa.
Tämä systeemi löytyy, kun magneeton irrottaa ja sen alla olevan peltilevyn.
Aiheesta on keskusteltu myös aikaisemmin - tosin Soletin nimellä.
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 3aa4a428f6
-
- Viestit: 3585
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1210
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
- Paikkakunta: Myrskylä
- Viesti:
-
- Viestit: 809
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
- Paikkakunta: Tikkakoski
- Viesti:
Jos magneetto ei ole kiinni tavallisella mutterilla, on siinä mutterin sijaa toimittamassa kuulamutterikuppi, jossa normaalikierteet. Kannattaa sitten avata se kuppi ja putsata kunnolla. Kuulat painuvat (g-voimien ansiosta??) kupin reunalle koneen käynnistyttyä ja vapauttavat siten käynnistinlaitteen kampiakselista.m_kane kirjoitti:Joo, kiitos vinkeistä. Noita näyttää olevan siis kärjillä ja ilman? Täytynee purkaa se magneetto irti että näkee onko kärjet vai ei.
Vaikea selittää, mutta helppo tajuta, kun avaa kupin.
-
- Viestit: 487
- Liittynyt: Su Elo 24, 2008 7:21 pm
- Viesti:
Muinoin hävis poitsun lokariauton koneesta kipinä,samanmoinen
kärjellinen kone.
Puola oli kyrvähtäny,meninpä sitte puola ostoksille lähimpään pienkonehuoltoon kaveri kaivo rojukasasta uudemman mallisen kärjettöman
puolan ja sano jotta sopii suoraan jätät vaan ne katkojan piuhat irti.
Puolaan kytkin vaan sammuttimen ja hyvinhän tuo toimi.
Eikä muuten maksanutkaan mitään,käytetty kun oli.
Romukasastahan noita osia nuihin yleensä löytyy.
kärjellinen kone.
Puola oli kyrvähtäny,meninpä sitte puola ostoksille lähimpään pienkonehuoltoon kaveri kaivo rojukasasta uudemman mallisen kärjettöman
puolan ja sano jotta sopii suoraan jätät vaan ne katkojan piuhat irti.
Puolaan kytkin vaan sammuttimen ja hyvinhän tuo toimi.
Eikä muuten maksanutkaan mitään,käytetty kun oli.
Romukasastahan noita osia nuihin yleensä löytyy.
-
- Viestit: 253
- Liittynyt: Ti Syys 17, 2013 10:08 pm
- Viesti:
Mulla on tuossa yks vanha BS moottorinen nurmenkatkoja, olin sitte jättyny sen sopivasti räystään alle niin että vesi valui suoraan moottorin päälle. Ei sitte millään käyntiin enää sen jälkeen, oli vesi tehny komian ruosteen siihen vauhtipyörän kylkeen, sen ku siitä pyöritteli hiekkapaperin kans taas kiiltäväksi niin johan lähti, sitte vähä ceeärceetä perään ettei heti mee uudestaan ketun väriseksi.
ja tosiaan tämäkin sotaratsu on vuosimallia 1982 ja ainavaan pelittää, runko tosin taitaa olla jo ainakin kolmas.
ja tosiaan tämäkin sotaratsu on vuosimallia 1982 ja ainavaan pelittää, runko tosin taitaa olla jo ainakin kolmas.
-
- Viestit: 1016
- Liittynyt: Ma Touko 27, 2013 9:39 am
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
-
- Viestit: 7661
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Tein vastaavan tempun aluejätepisteestä evakuoimani ruohonleikkurivainaan osilla,KK70 kirjoitti:... kärjettöman puolan ja sano jotta sopii suoraan jätät vaan ne katkojan piuhat irti.
....
mutta mun tartti muistaakseni siirtää vauhtipyörä kärjettömän sytytyksen mukana.
Eiks muuten olis selkeetä unohtaa tässä noi jyrsinmerkit ja puhua vaan Riksrattonista?
Riksrattoni on hyvä ilmaus.ylioyja kirjoitti: Eiks muuten olis selkeetä unohtaa tässä noi jyrsinmerkit ja puhua vaan Riksrattonista?
Se taivasalle jättäminen on "taivahan tosi" käyntiinlähdön estäjä. Jostain syystä magneeton ja puolan pinnoilla ei saa olla ruostetta, vaikka luulisihan noiden nyt pelaavan magneetin avulla muutenkin. Itse olen joskus joutunut vain poistamaan ruosteet ja taas on pelannut - se on kummallista, mutta totta.
-
- Viestit: 3585
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
Joo, kiitosta vastanneille. Kärjethän sieltä löytyi. Putsailin ne, ja säädin sekä hioin ruosteet magneetosta. Säädin puolan etäisyyden siten, että laitoin väliin a4-paperin kaksinkerroin.
Lähti puksuttelemaan hienosti
Nyt täytyy vielä käydä stefat alapään akseleiden juuriin, kun lirkettää sieltä öljyä.
Lähti puksuttelemaan hienosti
Nyt täytyy vielä käydä stefat alapään akseleiden juuriin, kun lirkettää sieltä öljyä.
Belarus 825 turbo shitbox
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Näkkyypä muuten olevan uutta vastaavassa kunnossa kun hyvä, että on edes teristä maalit lähtenyt, kahvoista puhumattakaan.
Ja näinhän se monesti on, että jos tuommonen ostetaan yksityiskäyttöön ei niitä tunteja montakaan vuodessa tule. Vaikka kertoo kolmellakymmenelläkin vuodella jää käyttötunnit alta sataan.
Ja näinhän se monesti on, että jos tuommonen ostetaan yksityiskäyttöön ei niitä tunteja montakaan vuodessa tule. Vaikka kertoo kolmellakymmenelläkin vuodella jää käyttötunnit alta sataan.
-
- Viestit: 3585
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
Totaniin, tuo kuva ei ole minun härvelistä, otin sen vaan netistä malliksi. Oma on "himpun" kärsineempiJiitek kirjoitti:Näkkyypä muuten olevan uutta vastaavassa kunnossa kun hyvä, että on edes teristä maalit lähtenyt, kahvoista puhumattakaan.
Ja näinhän se monesti on, että jos tuommonen ostetaan yksityiskäyttöön ei niitä tunteja montakaan vuodessa tule. Vaikka kertoo kolmellakymmenelläkin vuodella jää käyttötunnit alta sataan.
Belarus 825 turbo shitbox
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Maalis 16, 2006 7:06 pm
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Re: caravan/norlett jyrsijä kipinä hukassa
Jatketaan vanhan Solett jyrsimen ongelmalla. Siis kipinä hukas.
Monta kertaa on käynyt niin että käkeä nosteleva välitappi jumittuu talven aikana. Avasin magneeton ja puhdistelin paikat niin että kärjet toimii. Kasasin, testasin, Pari ekaa nykäisyä kipinä tuli, sitten katos uudelleen. Avasin uudellee ja mittrilla haeskelin vikaa. Piuhat konkalta irti. Sammutin toimii, kärki toimii, konkka ei ole oikkaris. Mutta puolan johdosta (kärjille tuleva) mitattaessa se on oikkaris maata vasten. Kuuluuko se olla niin? En oikein ymmärrä tuon magneton sielunelämää, onko siellä vain yksi kela? Yksi maajohtokin sieltä kelasta tuli pakan ruuvin alle jota en vielä irrottanut. Eip ymmärrä?
Monta kertaa on käynyt niin että käkeä nosteleva välitappi jumittuu talven aikana. Avasin magneeton ja puhdistelin paikat niin että kärjet toimii. Kasasin, testasin, Pari ekaa nykäisyä kipinä tuli, sitten katos uudelleen. Avasin uudellee ja mittrilla haeskelin vikaa. Piuhat konkalta irti. Sammutin toimii, kärki toimii, konkka ei ole oikkaris. Mutta puolan johdosta (kärjille tuleva) mitattaessa se on oikkaris maata vasten. Kuuluuko se olla niin? En oikein ymmärrä tuon magneton sielunelämää, onko siellä vain yksi kela? Yksi maajohtokin sieltä kelasta tuli pakan ruuvin alle jota en vielä irrottanut. Eip ymmärrä?
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 9:05 am
- Viesti:
Re: caravan/norlett jyrsijä kipinä hukassa
Se kondensaattori ja kärki maksavat vajaan kympin eli vaihtaisin ne ettei tarvitse arvuutella.https://www.kone-glans.fi/varaosat/bs-k ... torisarja/
Samalla säädä kärkiväli ohjearvoon kuten myös puolan ja magneeton väli (pieneksi), tarkasta myös tuplan johto. Jos ei vieläkään toimi, niin sitten on puolassa vika ja se on selvästi kalliimpi osa.
Samalla säädä kärkiväli ohjearvoon kuten myös puolan ja magneeton väli (pieneksi), tarkasta myös tuplan johto. Jos ei vieläkään toimi, niin sitten on puolassa vika ja se on selvästi kalliimpi osa.
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Re: caravan/norlett jyrsijä kipinä hukassa
Ei puolan ilmaväliä pieneksi, vaan 0,25mm.
Kärkiväli 0,50
tulpan kärkiväli 0,75.
Kärkiväli 0,50
tulpan kärkiväli 0,75.
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 9:05 am
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa